تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۲۴ مهر؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بازارهای سهام ایالات متحده روند رو به رشد اما ضعیفی را طی هفته گذشته داشتند و شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ (S&P 500 / SPX) موفق شد با رشد ۰.۴۵ درصدی، دومین هفته سبز خود را به‌پایان برساند. اما طی هفته گذشته طلا بیش از ۵ درصد رشد قیمت داشت و توانست با رشد ۳.۱۱ درصدی تنها در ۱ روز، بهترین عملکرد روزانه خود از دسامبر ۲۰۲۲ (آذر ۱۴۰۱) تا کنون را ثبت کند.

پادکست واچ لیست هفتگی ۲۴ مهر


در این بین بیت کوین (Bitcoin / BTC) و خریداران این رمزارز عملکرد درخشانی نداشتند و کندل هفتگی با کاهشی ۳ درصدی بسته شد. البته پادشاه کوین‌ها در روز جاری، طی یک رشد ۱,۰۰۰ دلاری مجدداً به مرز ۲۸,۰۰۰ دلار نزدیک شد. تضعیف عملکرد بیت کوین و ابهامات به‌وجود آمده از سوی نهادهای نظارتی، سرمایه‌گذاران را از آلت کوین‌ها دور کرده‌اند و این مسئله باعث شد دامیننس بیت کوین (Bitcoin Dominance) در روزهای اخیر، به مرز ۵۰ درصد نزدیک شود.


فعالان بازار در هفته میلادی جدید، تمرکز خود را بر روی عملکرد بیت کوین خواهند گذاشت و تا زمانی که خریداران سطح ۲۵,۰۰۰ دلار را حفظ کنند، احتمال تشکیل یک حرکت صعودی قدرتمندتر برای بیت کوین بیشتر خواهد شد. چنین حرکتی از بیت کوین احساساتی از یک بازار گاوی جدید را به سرمایه‌گذاران می‌دهد و می‌تواند موجی از خرید و رشد قیمت را برای برخی آلت کوین‌ها نیز در پی داشته باشد. این آلت کوین‌ها که ظاهراً در نمودارهای خود یک کف تشکیل داده و پتانسیل رشد دارند را در واچ لیست ارزهای دیجیتال امروز مورد بررسی قرار خواهیم داد.


در واچ لیست هفتگی ۲۴ مهر ماه، ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) در تایم فریم‌های ۱ روزه و چندساعته می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: معرفی بهترین اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۴ مهر؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه، طی چند روز اخیر بین میانگین متحرک‌های این تایم فریم معامله شده است که یعنی خریداران و فروشندگان در مورد مسیر بعدی قیمت به قطعیت نرسیده‌اند. طبق برنامه همیشه، بیت کوین نخستین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۲۴ مهر ماه مورد تحلیل قرار می‌دهیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


معمولاً پس از مدتی که قیمت در محدوده‌ای فشرده یک روند تثبیت (Consolidation) را سپری می‌کند، این محدوده گسترش یافته و نوسانات شدت پیدا می‌کنند که این اتفاق را در روز جاری برای بیت کوین دیدیم. اکنون در صورتی که خریداران قیمت بیت کوین را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در ۲۷,۱۱۰ دلار هدایت و حفظ کنند، ممکن است مسیر رشد تا ۲۸,۱۴۳ دلار ادامه پیدا کند. انتظار می‌رود فروشندگان دفاعی جدی از این سطح داشته باشند.


اما در سناریویی دیگر، کاهش قیمت BTC به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) در ۲۶,۶۷۱ دلار، نشان از کنترل شرایط تحت اختیار فروشندگان خواهد داشت. به این ترتیب، قیمت ممکن است ابتدا تا ۲۵,۹۹۰ دلار پایین بیاید و سپس تا حمایت بسیار مهم ۲۴,۸۰۰ دلاری نیز دچار کاهش شود. پیش‌بینی می‌شود سرمایه‌گذاران زیادی در این سطح به خرید بیت کوین روی آورند.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView


اما قیمت بیتکوین در نمودار ۴ ساعته، در برابر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود با مقاوت روبرو شده، اما نکته مثبت این‌جا است که خریداران همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند. این یعنی که سرمایه‌گذاران عجله‌ای برای برداشت سود خود ندارند و فشار خرید را حفظ کرده‌اند.


در صورتی که بیت کوین از این میانگین متحرک یک شکست صعودی را تشکیل دهد، می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه رشد داشته باشد. این سطح یک مقاومت جزئی برای قیمت بوده که غلبه بر آن، می‌تواند قیمت BTC را ابتدا تا ۲۷,۷۵۰ دلار افزایش دهد و سپس به مقاومت ۲۸,۱۴۳ دلاری برساند.


اما در آن روی سکه، شکست نزولی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، شرایط را برای فشار بیشتر فروشندگان مهیا خواهد کرد. در این صورت، کاهش قیمت بیت کوین به زیر ۲۶,۵۰۰ دلار، می‌تواند منجر به ریزش قیمت ابتدا تا ۲۶,۰۰۰ دلار و سپس ۲۴,۸۰۰ دلار شود.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۴ مهر؛ تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

اتریوم در نمودار ۱ روزه نیز مشابه با بیت کوین، یک هفته را در محدوده‌ای فشرده و نزدیک به ناحیه ۱,۵۶۵ دلار معامله شد. اما چندین اندیکاتور تکنیکال این رمزارز سیگنال‌هایی مبنی بر رشد قیمت نشان می‌دهند. در ادامه به تحلیل تکنیکال اتریوم در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۱ ساعته می‌پردازیم.

تحلیل اتریوم در نمودار 1 روزه
تحلیل اتریوم در نمودار ۱ روزه – TradingView


میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) اتریوم در سطح ۱,۵۵۶ دلار قرار گرفته و مطابق با همتای ساده خود (۲۰۰D SMA)، سیگنال صعودی در کوتاه‌مدت ارسال می‌کنند. اتریوم بخش بزرگی از هفته گذشته را پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی خود معامله شد و این روند تثبیت نسبتاً طولانی‌مدت، پتانسیل رشد قیمت اتریوم در هفته جدید را ایجاد کرده است.


هدف اصلی قیمت ETH مرز ۲,۰۰۰ دلار است که در شرایط فعلی کمی دور از دسترس به‌نظر می‌رسد، اما چنانچه مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) قیمت صعودی شود، مقصد اول سطح ۱,۶۱۵ دلار بوده و پس از آن به‌سمت مقاومت‌های جدی خود حرکت خواهد کرد. یکی از این مقاومت‌ها سطح ۱,۶۵۰ دلار است که غلبه بر آن، تحولات قابل توجهی را برای اتریوم به‌همراه خواهد داشت.


اما در صورتی که وضعیت نزولی برای اتریوم تشدید شود، ممکن است به‌سمت نخستین سطح حمایتی در ۱,۵۴۰ دلار شروع به حرکت کند. شکست این سطح نیز به‌منزله کاهش بیشتر قیمت اتریوم تا ناحیه حمایتی ۱,۴۹۰ دلاری خواهد بود.

تحلیل اتریوم در نمودار 1 ساعته
تحلیل اتریوم در نمودار ۱ ساعته – TradingView


اتریوم در نمودار ۱ ساعته موفق شد کف خود را در ناحیه بین ۱,۵۰۰ دلار تا ۱,۵۲۰ دلار تشکیل دهد و پس از عبور از مقاومت ۱,۵۵۰ دلاری، در یک محدوده معاملاتی با سقف ۱,۶۶۴ دلار و کف ۱,۵۲۱ دلار قرار بگیرد. همچنین، قیمت ETH توانست خط روند نزولی خود در سطح ۱,۵۵۵ دلار را بشکند.


اتریوم با عبور از ۱,۵۵۰ دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (۱۰۰H SMA)، با مقاومت فروشندگان در سطح ۱,۵۶۵ دلار مواجه شد که عبور کامل از این سطح می‌تواند قیمت را تا مقاومت بعدی در مرز ۱,۶۰۰ دلار هدایت کند. این مقاومت به سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی نزدیک است که بستن کندل بالاتر از آن، می‌تواند رشد خوبی را برای قیمت به‌همراه داشته باشد. در این سناریوی صعودی قیمت می‌تواند ابتدا تا ۱,۶۶۵ دلار و در صورت عبور از این سطح، تا ۱,۷۵۰ دلار مسیر خود را ادامه دهد.


اما چنانچه اتریوم در عبور از مقاومت ۱,۵۶۵ دلاری موفق ظاهر نشود، ممکن است مسیر نزولی را در دستور کار خود قرار دهد و در مرحله اول، تا حمایت ۱,۵۵۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته خود کاهش داشته باشد. حمایت مهم بعدی قیمت ۱,۵۲۰ دلار است که شکست آن منجر به کاهش‌های بیشتر می‌‌شود. در این مسیر، قیمت اتریوم ممکن است ابتدا تا ۱,۴۴۰ دلار و سپس تا ۱,۴۲۰ دلار کاهش را تجربه کند.


مطالعه بیشتر: چگونه از ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو استفاده کنیم؟

واچ لیست هفتگی ۲۴ مهر؛ تحلیل تکنیکال سولانا (SOL)

ارز دیجیتال سولانا در نمودار ۱ روزه، نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۲۱,۷۷ دلار شاهد نبرد شدیدی میان خریداران و فروشندگان است و ظاهراً خریداران مشغول تلاش برای تبدیل این سطح به حمایت هستند. سولانا آخرین رمزارز است که در واچ لیست هفتگی ۲۴ مهر مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل سولانا در نمودار 1 روزه
تحلیل سولانا در نمودار ۱ روزه – TradingView


سولانا در سطح ۲۲,۵۰ دلار یک مقاومت جزئی دارد که در صورت عبور از آن، می‌تواند تا خط گردن (Neckline) الگوی سر و شانه معکوس (Inverse Head & Shoulders) خود رشد داشته باشد. شکست صعودی از این سطح و بستن کندل ۱ روزه بالاتر از آن، تکمیل و تایید این الگو را نشان خواهد داد. در ادامه، خریداران ممکن است در ۲۷,۱۲ دلار با مقاومتی جدی روبرو شوند که در صورت غلبه بر آن، قیمت سولانا می‌تواند تا هدف الگو در ۳۲,۸۱ دلار رشد پیدا کند.


این سناریوی صعودی زمانی نامعتبر می‌شود که قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲۰,۵۰ دلار کاهش داشته باشد. به این ترتیب، قیمت ارز SOL ممکن است یک روند نزولی را ابتدا تا ۱۸,۵۸ دلار و سپس تا ۱۵,۳۳ دلار آغاز کند.

تحلیل سولانا در نمودار 4 ساعته
تحلیل سولانا در نمودار ۴ ساعته – TradingView


سولانا در نمودار ۴ ساعته مدتی بین میانگین متحرک‌ها معامله شد و اکنون با کاهش به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، از این ناحیه خارج شده است. این عملکرد نشان می‌دهد که احتمالاً شرایط تحت کنترل فروشندگان است. از این رو، قیمت سولانا پتانسیل کاهش تا ۲۰,۹۳ دلار را دارد و در صورت شکست این سطح، ممکن است تا مرز ۲۰ دلار مسیر خود را ادامه دهد.


اما در غیر این صورت، چنانچه قیمت پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی نماند، به این معنی است که خریداران در کف‌های قیمتی مشغول فعالیت هستند. نخستین سیگنال صعودی برای رمزارز SOL شکست میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و بستن کندل بالاتر از آن است. چنین عملکردی می‌تواند آغازگر یک رالی (حرکت صعودی / Rally) به‌سمت ۲۳,۵۰ دلار باشد و در ادامه، قیمت سولانا را تا خط گردن الگوی سر و شانه معکوس هدایت کند.


در واچ لیست هفتگی ۲۴ مهر ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و سولانا را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار از واچ لیست هفتگی ۲۴ مهر

واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

واچ لیست (Watchlist) به لیستی از رمزارزهایی گفته می‌شود که سرمایه‌گذار به‌طور دقیق آن‌ها را زیر نظر گرفته تا در صورت کاهش قیمت، یک موقعیت سرمایه‌گذاری سودآور برای خود ایجاد کند.

واچ لیست این هفته چه ارزهایی دارد؟

واچ لیست این هفته طبق روال همیشه بیت کوین (BTC) را به‌عنوان رهبر ارزهای دیجیتال و آلت کوین‌های اتریوم (ETH) و سولانا (SOL) را دارد.

پنج ارز دیجیتال این هفته کدام‌اند؟

پنج ارز دیجیتال این هفته به نقل از وب‌سایت کوین‌تلگراف (CoinTelegraph) رمزارزهای بیت کوین، سولانا، لیدو دائو، آی‌سی‌پی و وی‌چین هستند.

الگوی سر و شانه معکوس چیست؟

الگوی قیمت سر و شانه معکوس (Inverse Head & Shoulders)، تغییر روند از نزولی به صعودی را پیش‌بینی می‌کند و یک الگوی بازگشتی است که احتمال نزدیک‌شدن به پایان یک روند نزولی را نشان می‌دهد.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-24-مهر

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا