تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۶ آذر؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین موفق شد در ۲۴ نوامبر (۳ آذر) از مقاومت ۳۸,۰۰۰ دلاری عبور کند، اما خریداران نتوانستند از این موقعیت به‌خوبی استفاده کنند که می‌تواند به این معنی باشد که سرمایه‌گذاران، برای خرید بیت کوین در سطوح بالاتر قیمت تردید دارند. در حال حاضر بیت کوین برای دومین هفته متوالی، مشغول تشکیل یک الگوی کندل دوجی (Doji) در نمودار هفتگی است که یعنی خریداران و فروشندگان در تشخیص مسیر بعدی قیمت به قطعیت نرسیده‌اند.

پادکست واچ لیست هفتگی ۶ آذر


رهبر ارزهای دیجیتال که هم‌اکنون در سقف‌ ۱۸ ماهه خود معامله می‌شود، همچنان دیدگاه صعودی افراد زیادی از جمله آرتوز هِیز، هم‌بنیان‌گذار صرافی بیت‌مِکس (BitMEX)، را دارد. وی طی پستی در پلتفرم X اظهار کرد چاپ بیشتر دلار آمریکا، یکی از عوامل رشد قیمت بیت کوین بوده است.


یکی دیگر از این دسته افراد، تحلیل‌گر شناخته‌شده رمزارزها یعنی پلن‌بی (PlanB) بوده که با اشاره به نمودار انباشت به جریان (Stock-to-Flow / S2F) در تحلیل بیت کوین خود، بیان کرد احتمالاً آخرین روزهایی که بیت کوین را در این سطوح قیمتی می‌بینیم. وی پیش‌بینی کرد میانگین قیمت بیت کوین بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۸، حداقل ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد بود.


در حال حاضر اکثر تحلیل‌گران و کارشناسان چشم‌اندازی مثبت و صعودی نسبت به بازار ارز دیجیتال پیدا کرده‌اند، اما معامله‌گران باید هشیار باشند که هر روند صعودی، در یک مقطع اصلاح قیمت نیز خواهد داشت. اکنون سوال این‌جا است که بیت کوین می‌تواند ۳۸,۰۰۰ دلار را پشت سر بگذارد یا یک دوره اصلاح را آغاز می‌کند؟ در صورت رشد قیمت بیتکوین، چند آلت‌کوین هم هستند که می‌توانند عملکرد بهتری را نسبت به سایر رقبا طی روزهای جاری داشته باشند که در این واچ لیست ارزهای دیجیتال، به معرفی و تحلیل آن‌ها پرداخته‌ایم.


در واچ لیست هفتگی ۶ آذر ماه، ابتدا تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های یونی سواپ (UNI) و کازماس (ATOM) را در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته بررسی می‌کنیم.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی آربیتراژ (Arbitrage) برای ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۶ آذر؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

روند صعودی بیت کوین در نمودار ۱ روزه، در سطح ۳۷,۹۸۰ دلار با مقاومت روبرو شد اما با این وجود، خریداران عجله‌ای برای برداشت سود خود ندارند. این یعنی که فعالان بازار بیت کوین پیش‌بینی می‌کنند که قیمت به رشدهای خود ادامه خواهد داد. بیت کوین طبق برنامه هر هفته، نخستین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۶ آذر ماه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


اولین حمایت قیمت بیت کوین در سناریوی نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۳۶,۵۴۶ دلار است. در صورتی که قیمت پس از کاهش به این سطح بازگشتی صعودی داشته باشد، به این معنی است که کف‌های قیمتی بیت کوین خریداری می‌شوند. چنین عملکردی پتانسیل شکست مقاومت ۳۷,۹۸۰ دلاری را بیشتر می‌کند.


در این صورت، قیمت BTC می‌تواند بالاخره تا ۴۰,۰۰۰ دلار رشد پیدا کند. انتظار می‌رود این سطح در نقش مقاومتی سرسخت ظاهر شود، اما چنانچه خریداران بتوانند طی اصلاح قیمت مقاومت ۳۸,۰۰۰ دلار را به حمایت تبدیل کنند، رالی (حرکت صعودی / Rally) بیت کوین می‌تواند تا هدف ۴۸,۰۰۰ دلاری ادامه پیدا کند.


اما در صورتی که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش داشته باشد، به این معنی است که معامله‌گران مشغول برداشت سود هستند که این مسئله، ممکن است منجر به کاهش بیشتر قیمت بیت کوین تا سطح ۳۴,۸۰۰ دلار شود.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView


خریداران در نمودار ۴ ساعته بیت کوین در تلاش‌اند تا قیمت را بالاتر از میانگین متحرک‌ها حفظ کنند، اما در عبور از سطح ۳۷,۹۸۰ دلار با مشکل مواجه شده‌اند. شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) بیت کوین در این تایم فریم، کمی بالاتر از مرز میانی قرار دارد که نشان می‌دهد مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) صعودی قیمت، در حال تضعیف است.


اکنون در صورتی که قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) کاهش داشته باشد، ممکن است این مسیر را تا خط روند صعودی (Uptrend Line) مشخص‌شده در نمودار ادامه دهد و انتظار می‌رود که خریداران از این سطح، با قدرت بالایی حمایت کنند. در سناریوی صعودی اما، شکست صعودی و بستن کندل بالاتر از سطح ۳۸,۵۰۰ دلار،کنترل بازار و قیمت بیت کوین را در اختیار خریداران قرار خواهد داد.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۶ آذر؛ تحلیل تکنیکال یونی سواپ (UNI)

قیمت ارز دیجیتال یونی سواپ در تاریخ ۲۱ نوامبر (۳۰ آبان)، به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۵.۴۴ دلار کاهش داشت، اما شاهد خرید سنگین سرمایه‌گذاران در سطوح پایین‌تر نیز بود. این عملکرد باعث شد یونی سواپ یک رالی قوی را در روز بعد تجربه کند و تا ۲۴ نوامبر (۳ آذر)، به سطح ۶.۶۰ دلار برسد. در ادامه به تحلیل تکنیکال یونی سواپ در واچ لیست هفتگی ۶ آذر ماه می‌پردازیم.

تحلیل یونی سواپ در نمودار 1 روزه
تحلیل یونی سواپ در نمودار ۱ روزه – TradingView


ظاهراً حرکت صعودی قیمت یونی سواپ در نمودار ۱ روزه، در نزدیکی مقاومت ۶.۷۰ دلاری با فروش سرمایه‌گذاران مواجه شده است. قیمت تا سطح ۳۸.۲ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۵.۹۲ دلار پول‌بک (Pullback) داشته و حالا ممکن است مقصد بعدی آن، سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۵.۷۱ دلار باشد.


در صورتی که قیمت UNI از این ناحیه جهشی صعودی داشته باشد، به این معنی است که معامله‌گران کف‌های قبلی را موقعیت خوبی برای خرید دیده‌اند. چنین شرایطی می‌تواند احتمال تشکیل شکست صعودی از سطح ۶.۷۰ دلار را بیشتر کند. این شکست در واقع الگوی کف دوقلو (Double Bottom) را برای قیمت یونی سوآپ تکمیل و تایید می‌کند که هدف آن، سطح ۹.۶۰ دلار برآورد شده است.


چنانچه قیمت به زیر سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۵.۵۰ دلار کاهش داشته باشد، احتمال تایید سناریوی صعودی مذکور کم خواهد شد.

تحلیل یونی سواپ در نمودار 4 ساعته
تحلیل یونی سواپ در نمودار ۴ ساعته – TradingView


خریداران در نمودار ۴ ساعته قیمت یونی سواپ، تلاش کردند که قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند؛ اما فروشندگان نیز ترک میدان نکردند و با کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک مذکور، اصلاحی عمیق‌تر را در قیمت ارز UNI رقم زدند. اکنون در صورتی که یونی سواپ پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود نیز کاهش داشته باشد.


اما در آن روی سکه، چنانچه قیمت از سطوح فعلی شروع به رشد کند یا از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه جهشی صعودی داشته باشد، به این معنی است که کف‌های قیمتی خریداری شده‌اند. به این ترتیب، خریداران برای عبور قیمت از مقاومت ۶.۷۰ دلاری مجدداً تلاش خواهند کرد که غلبه بر این سطح، می‌تواند رشد قابل توجه قیمت یونی سواپ تا سطح ۷.۸۰ دلار را در پی داشته باشد.


مطالعه بیشتر: آشنایی با ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو

واچ لیست هفتگی ۶ آذر؛ تحلیل تکنیکال کازماس (ATOM)

قیمت ارز دیجیتال اتم (ATOM)، توکن بومی بلاک چین کازماس (Cosmos)، طی روزهای اخیر عملکرد خوبی را در نمودار ۱ روزه ثبت کرده و توانست از مقاومت ۹.۵ دلاری عبور کند. این رمزارز برای سومین روز متوالی، کندل روزانه را به‌رنگ سبز بست و فعلاً مومنتومی صعودی دارد. اتم آخرین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۶ آذر ماه به بررسی آن می‌پردازیم.

تحلیل کازماس در نمودار 1 روزه
تحلیل کازماس در نمودار ۱ روزه – TradingView


قیمت کازماس در حال حاضر پتانسیل خوبی برای رشد تا مقاومت بعدی خود در سطح ۱۰.۵ دلار نشان می‌دهد. این رمزارز فعلاً بالاتر از میانگین متحرک‌های ۹ روزه و ۲۱ روزه در یک کانال صعودی معامله می‌شود. به این ترتیب، چنانچه قیمت ارز ATOM ناحیه بالایی کانال را بشکند و کندل ۱ روزه را بالاتر از آن ببندد، پتانسیل ادامه روند صعودی و رشد تا مقاومت‌های ۱۰ دلار، ۱۲ دلار و ۱۲.۵ دلار را پیدا خواهد کرد.


در سناریوی نزولی، اگر خط میانگین متحرک ۹ روزه همتای ۲۱ روزه خود را به‌سمت بالا قطع نکند، احتمال بازگشت فروشندگان به بازار کازماس به‌وجود می‌آید. چنین شرایطی، قیمت کازماس را در معرض کاهش به‌سمت سطوح حمایتی ۸ دلار، ۷.۵ دلار و ۷ دلار قرار خواهد داد.

تحلیل کازماس در تایم فریم1 روزه
تحلیل کازماس در نمودار ۱ روزه در برابر بیت کوین – TradingView


اما کازماس در نمودار ۱ روزه خود در برابر بیت کوین (Cosmos/Bitcoin)، پس از عبور از میانگین متحرک‌های ۹ روزه و ۲۱ روزه، روندی خنثی را در دستور کار قرار داده است. رشد اخیر قیمت کازماس، این رمزارز را به ناحیه بالایی کانال مشخص‌شده در نمودار رسانده که نشانه مثبتی برای قیمت و خریداران است.


اکنون در صورتی که خریداران موفق به شکست نزولی در میانگین متحرک‌ها شوند، قیمت ATOM در معرض کاهش تا حمایت قوی خود در سطح ۲۱۰۰ ساتوشی (SAT) قرار می‌گیرد. در این بین، نزدیک‌ترین مقاومت در این نمودار کمی بالاتر از کانال ترسیم‌شده قرار دارد و ۳۰۰۰ ساتوشی، مقاومت بعدی کازماس برآورد شده است.


در هر صورت، کازماس تنها در صورتی می‌تواند مسیر صعودی خود را ادامه دهد که مقاومت ۱۰.۵ دلاری را حفظ کند. همچنین، تقاطع صعودی میانگین متحرک ۹ روزه از اندیکاتور ۲۱ روزه نیز، خریداران بیشتری را به این بازار جذب خواهد کرد که منجر به عبور قیمت کازماس از کانال مذکور خواهد شد.


در واچ لیست هفتگی ۶ آذر ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، یونی سواپ و کازماس را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما از واچ لیست هفتگی ۶ آذر

واچ لیست ارز دیجیتال امروز چیست؟

واچ لیست ارز دیجیتال امروز شامل ارزهای بیت کوین (BTC)، یونی سوآپ (UNI) و کازماس (ATOM) است که در بالا به تحلیل تکنیکال آن‌ها پرداخته‌ایم.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال کدام است؟

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، متشکل از رمزارزهایی که فاکتورهای فاندامنتال و تکنیکال ارزهای آن، با یکدیگر هم‌خوانی داشته و در وضعیت صعودی قرار دارند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بیت کوین (BTC) و به‌طور کل رمزارزهایی هستند که نقدینگی، حجم معاملات بالا و بازاری فعال و قوی دارند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-6-آذر

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا