واچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۷ اسفند – او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین پس از دو هفته رنج‌زنی به تثبیت (Consolidation) در ناحیه ۵۲,۰۰۰ دلاری رسیده و این‌طور که پیدا است، فروشندگان برای آغاز یک دوره اصلاح تلاش می‌کنند که در این بین، ظاهراً خریداران نیز قصد ترک میدان ندارند. در حال حاضر سه عامل وجود دارند که می‌توانند از کاهش قیمت بیت کوین جلوگیری کنند که عملکرد قدرتمند بازار سهام،هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) و جریان ورود قابل توجه سرمایه‌های جدید به ETF های اسپات هستند.

تحلیل‌گران به‌منظور تشخیص مسیر بعدی قیمت بیت کوین، به‌دقت عملکرد ETF های اسپات و ورود و خروج سرمایه در این بازار را زیر نظر گرفته‌اند. داده‌های بخش تحقیقات پلتفرم معاملاتی بیت‌مکس (BitMEX Research)، نشان می‌دهند که خروجی‌های سرمایه و فروش بیت کوین در صندوق “GBTC” کمپانی گری‌اسکیل (GrayScale) در روز ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، به کف ۴۴ میلیون دلاری رسیده که نسبت به ۱۱ ژانویه (۲۱ دی ماه) و راه‌اندازی ETF های اسپات بیت کوین، بی‌سابقه بوده است.

مادامی که بیت کوین مرز ۵۰,۰۰۰ دلار را حفظ کرده، ذهنیت و تمایلات (Sentiment) سرمایه‌گذاران همچنان مثبت باقی می‌ماند و حین دوره تثبیت قیمت، معامله‌گران کوتاه‌مدت ممکن است به‌دنبال موقعیت‌های جدید در آلت‌ کوین‌هایی بگردند که عملکرد خوبی در نمودارها داشته‌اند. در این مقاله از واچ لیست ارزهای دیجیتال، به معرفی و بررسی این آلت کوین‌ها می‌پردازیم.

در واچ لیست هفتگی ۷ اسفند ماه، مثال همیشه ابتدا تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های اتریوم (ETH)، یونی سواپ (UNI) و گراف (GRT) را در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته پوشش داده‌ایم.

مطالعه بیشتر : آشنایی با بهترین اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۷ اسفند تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه، مهم‌ترین حمایت خود را در نزدیکی ۵۰,۵۰۰ دلار دارد و مقاومت جدی پیش رو را در ناحیه ۵۳,۰۰۰ دلاری می‌بیند که با توجه به شرایط فعلی، در یک ناحیه فشرده مشغول تثبیت است. چنین عملکردی یک نکته مثبت دارد که آن هم، عدم عجله خریداران برای خروج از بازار بیت کوین است. طبق برنامه هر هفته، پادشاه کوین‌ها نخستین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۷ اسفند ماه است.

چارت بیت کوین به تتر در تایم فریم روزانه
چارت بیت کوین به تتر در تایم فریم روزانه

خطوط میانگین متحرک‌های بیت کوین، رو به بالا در حرکت هستند و شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) این رمزارز نیز به نزدیکی ناحیه اشباع خرید (Overbought) رسیده است که نشان می‌دهند، وضعیت فعلی بازار به‌سود خریداران است. به این ترتیب، شکست صعودی در مقاومت ۵۳,۰۰۰ دلاری و بستن کندل ۱ روزه بالاتر از این سطح، می‌‌تواند مسیر قیمت بیت کوین برای رشد تا مرز ۶۰,۰۰۰ دلار را هموار سازد.

اما زمان برای فروشندگان رو به پایان است؛ در صورتی که این دسته از فعالان بازار قصد توقف رالی (حرکت صعودی / Rally) بیت کوین را دارند، باید هرچه سریع‌تر قیمت را به زیر سطح شکسته‌شده ۴۸,۹۷۰ دلاری پایین بکشانند. در صورت موفقیت، قیمت بیتکوین ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) در سطح ۴۵,۵۴۲ دلار کاهش پیدا کند.

چارت بیت کوین به تتر در تایم فریم چهار ساعته

در نمودار ۴ ساعته بیت کوین، خطوط میانگین متحرک‌ها شیب خود را از دست داده و شاخص RSI نیز، کمی بالاتر از مرز میانی قرار گرفته که شرایط را نسبتاً به‌نفع خریداران بازار نشان می‌دهند. چنانچه قیمت BTC در این تایم فریم میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را حفظ کند، توانایی رشد تا سطح ۵۳,۰۰۰ دلار را خواهد داشت. انتظار می‌رود این سطح در نقش مقاومتی قوی ظاهر شود که در صورت عبور از آن، بیت کوین ممکن است ابتدا تا ۵۵,۰۰۰ دلار و سپس تا ۶۰,۰۰۰ دلار یک رالی را آغاز کند.

اما چنانچه قیمت پس از رشد تا ۵۳,۰۰۰ دلار دچار کاهش شود، ممکن است مدت بیشتری را در یک محدوده خنثی باقی بماند. کاهش قیمت به زیر مرز ۵۰,۰۰۰ دلار، ممکن است منجر به تداوم این حرکت نزولی تا حمایت ۴۸,۹۷۰ دلاری شود. این سطح در کوتاه‌مدت اهمیت زیادی دارد چرا که شکست نزولی در آن، عملکرد بازار و قیمت بیت کوین را تحت کنترل فروشندگان قرار خواهد داد.

مطالعه بیشتر: آموزش کامل استراتژی کپی تریدینگ (Copy Trading)

واچ لیست هفتگی ۷ اسفند تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم در نمودار ۱ روزه، چند روز گذشته را در یک روند صعودی قوی سپری کرده است. فروشندگان جهت توقف روند در مرز ۳,۰۰۰ دلار تلاش کردند، اما اصلاح جزئی قیمت نشان می‌دهد که خریداران فعلاً قصد خروج از این بازار را ندارند. اتریوم رمزارز بعدی است که در واچ لیست هفتگی ۷ اسفند، به تحلیل و بررسی آن می‌پردازیم.

چارت اتریوم به تتر در تایم فریم روزانه
چارت اتریوم به تتر در تایم فریم روزانه

حرکت صعودی خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۲,۷۸۴ دلار و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه اشباع خرید، نشان از سلطه خریداران بر این بازار دارد. حال چنانچه قیمت اتریوم کندل ۱ روزه را بالاتر از ۳,۰۰۰ دلار ببندد، پتانسیل آغاز مرحله دوم روند صعودی خود را پیدا خواهد کرد. در این سناریو، قیمت ETH می‌تواند ابتدا تا ۳,۳۰۰ دلار و سپس تا سطح ۳,۶۵۰ دلار رشد داشته باشد.

اما نخستین حمایت اتریوم در سناریوی نزولی، در سطح ۲,۸۵۰ دلار و سپس میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دیده می‌شود. کاهش قیمت به زیر این اندیکاتور، نشان از عجله خریداران جهت برداشت سود خواهد داشت که ممکن است منجر به کاهش قیمت ارز اتریوم ابتدا تا ۲,۷۱۷ دلار و سپس تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲,۵۲۷ دلار شود.

چارت اتریوم به تتر در تایم فریم چهار ساعته
چارت اتریوم به تتر در تایم فریم چهار ساعته

اتریوم در نمودار ۴ ساعته، ظاهراً در مرز ۳,۰۰۰ دلاری با مقاومت روبرو شده، اما نکته مثبت اینجا است که خریداران مانع از کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شده‌اند. خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به حرکت رو به بالا کرده و شاخص RSI نیز در ناحیه مثبت خود قرار دارد که یعنی، مسیر احتمالی قیمت ETH به‌سمت نخستین مقاومت پیش رو خواهد بود. در صورتی که اتریوم ناحیه ۳,۰۰۰ دلاری را حفظ کند، می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد.

نخستین نشانه تضعیف عملکرد این رمزارز، شکست نزولی و بستن کندل ۴ ساعته پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خواهد بود. در صورتی که خریداران نتوانند از این سطح به‌خوبی دفاع کنند، قیمت اتریوم احتمالاً در مرحله اول تا ۲,۸۵۰ دلار و سپس تا ۲,۷۱۷ دلار دچار کاهش خواهد شد.

مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۷ اسفند تحلیل تکنیکال یونی سواپ (UNI)

قیمت یونی سواپ در نمودار ۱ روزه، پس از عبور از مقاومت ۷.۷۹ دلاری در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) رشدی نجومی داشت و نشان داد که کنترل این بازار در اختیار خریداران قرار دارد. در ادامه، به تحلیل تکنیکال یونی سواپ در واچ لیست هفتگی ۷ اسفند می‌پردازیم.

چارت یونی سواپ به تتر در تایم فریم روزانه
چارت یونی سواپ به تتر در تایم فریم روزانه

شدوی (Wick) بلند کندل روز ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، نشان می‌دهد که خریداران یونی سواپ در سطح ۱۲.۸۵ دلاری برداشت سود قابل توجهی داشته‌اند. چنین عملکردی یک اصلاح را برای قیمت ارز UNI در پی داشت که احتمالاً در سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۹.۹۱ دلار، حمایت خود را پیدا کند. حال چنانچه یونی سواپ از سطوح فعلی شروع به رشد کند، خریداران برای هدایت قیمت ابتدا تا ۱۱.۶۳ دلار و سپس تا ۱۲.۸۵ دلار تلاش خواهند کرد. شکست صعودی در سطح ۱۲.۸۵ دلاری، می‌تواند آغازگر یک رالی تا سطح ۱۷ دلار باشد.

اما در آن روی سکه، کاهش قیمت به زیر ۹.۹۱ دلار ممکن است یونی سواپ را در معرض کاهش‌های بیشتر به‌سمت سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۹.۲۱ دلار قرار دهد. به‌طور کل شکست نزولی در یک سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی بازگشتی، به‌منزله اتمام یک روند صعودی تلقی می‌‌شود.

چارت یونی سواپ به تتر در تایم فریم چهار ساعته

ظاهراً خریداران در نمودار ۴ ساعته یونی سواپ، در تلاش‌‌اند تا قیمت را از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور دهند. در صورت رشد قیمت ارز UNI از سطوح فعلی، نخستین مقاومت مهم پیش رو در سطح ۱۱.۶۳ دلار قرار دارد که اگر خریداران با رسیدن به آن دچار تضعیف عملکرد نشوند، احتمال تشکیل یک رالی به‌سمت سطح ۱۲.۸۵ دلار بالا می‌رود.

اما در غیر این صورت، تداوم کاهش قیمت و شکست نزولی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، نشان‌گر احتمال بازگشت فروشندگان به این بازار خواهد بود. به این ترتیب، قیمت توکن UNI ممکن است ابتدا تا ۹.۲۱ دلار و سپس تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه دچار کاهش شود. در این حرکت هرچه میزان این اصلاح عمیق‌تر باشد، زمان بیشتری نیز برای شروع مرحله بعدی صعود قیمت یونی سواپ زمان لازم خواهد بود.

مطالعه بیشتر: آشنایی با ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو

واچ لیست هفتگی ۷ اسفند تحلیل تکنیکال گراف (GRT)

قیمت گراف در نمودار ۱ روزه، موفق شد در تاریخ ۱۸ فوریه (۲۹ بهمن) از مقاومت ۰.۲۳ دلاری عبور کند که نشان‌گر ادامه روند صعودی برای این رمزارز بود. گراف آخرین ارز دیجیتال مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۷ اسفند ماه است.

چارت گراف به تتر در تایم فریم روزانه

فروشندگان ارز دیجیتال گراف در تلاش هستند تا حرکت قیمت را در نزدیکی سطح ۰.۳۰ دلاری متوقف کنند، اما نکته مثبت این‌جا است که خریداران نیز مانع از کاهش قیمت به زیر سطح شکست ۰.۲۳ دلاری شده‌اند. چنین عملکردی نشان می‌دهد که کف‌های قیمتی ارز GRT خریداری شده‌اند.

در صورتی که قیمت گراف سطح ۰.۳۰ دلار را حفظ کند، پتانسیل رشد تا ۰.۳۷ دلار را خواهد داشت. تنها ریسک موجود در این سناریوی صعودی، قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه اشباع خرید است که احتمال اصلاح یا تثبیت قیمت در روزها و هفته آتی را سیگنال می‌دهد. چنانچه قیمت ارز GRT به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۲۲ دلار کاهش داشته باشد، کنترل این بازار به‌دست فروشندگان خواهد افتاد.

چارت یونی سواپ به تتر در تایم فریم چهار ساعته

در نمودار ۴ ساعته گراف، قیمت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کف و حمایت خود را پیدا کرده است. اما با وجود این عملکرد مثبت، شاخص RSI در این تایم فریم یک واگرایی منفی (Negative Divergence) داشته که نشان می‌دهد مومنتوم (قدرت عملکرد / Momentum) مثبت قیمت در حال تضعیف است. به این ترتیب، در صورت تداوم کاهش قیمت ارز گراف و شکست نزولی به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، احتمال دارد که فشار فروش این رمزارز تشدید شود و قیمت تا سطح ۰.۲۳ دلار کاهش داشته باشد.

اما در سناریویی دیگر، رشد قیمت از سطوح فعلی یا پس از رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، به این معنی است که روند صعودی GRT همچنان پابرجا است. در این صورت، خریداران تلاش خواهند کرد از مقاومت پیش رو در سطح ۰.۳۰ دلار عبور و مرحله بعدی روند صعودی قیمت گراف را آغاز کنند.

در واچ لیست هفتگی ۷ اسفند ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، یونی سواپ و گراف را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات مهم از واچ لیست هفتگی ۷ اسفند ماه

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال کدام است؟

شما برای تهیه بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، باید رمزارزهایی را انتخاب کنید که فاکتورهای فاندامنتال و تکنیکال آن‌ها با یکدیگر مطابقت داشته و رمزارز مربوطه را در وضعیتی رو به رشد نشان دهند.

برای واچ لیست این هفته چه ارزهایی انتخاب کنیم؟

پنج ارز دیجیتال این هفته از نگاه وب‌سایت کوین‌تلگراف (CoinTelegraph) که پتانسیل رشد خوبی را نشان داده‌اند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، یونی سواپ (UNI)، گراف (GRT) و فایل کوین (FIL) هستند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بیت کوین و به‌طور کل رمزارزهایی هستند که مارکت کپ آن‌ها بزرگ بوده و حجم معاملات روزانه قابل توجهی را در پلتفرم‌های معاملاتی دارند.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا