آموزش کسب درآمد از ارز‌های دیجیتالآموزش مدیریت سرمایه

کپی تریدینگ چیست؟ راهنمای کامل استراتژی کپی تریدینگ

کپی تریدینگ (Copy Trading) نوعی استراتژی معاملاتی است که از طریق آن می‌توان در دنیای پرتلاطم و تحول ارزهای دیجیتال، به‌سادگی به معامله و کسب سود پرداخت. کپی تریدینگ همان‌طور که از نامش پیدا است، به تقلید از معامله‌گران حرفه‌ای بازار اشاره دارد که برای انجام آن، کاربر به دانش فنی خاصی هم نیاز نخواهد داشت. بهبود سرمایه‌گذاری و ارتقای سطح کسب درآمد از ارز دیجیتال برای تمام کاربران باتجربه و تازه‌کار رمزارزها، یک چالش همیشه حاضر بوده که یکی از راه‌های رسیدن به آن، استراتژی کپی تریدینگ است.

پادکست مقاله کپی تریدینگ


بسیاری از مردم فکر می‌کنند تنها راه صحیح سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال و دریافت سود از آن‌ها، کسب آگاهی در مورد فناوری بلاک چین، رمزارزها، امور مالی و ریاضیات است؛ اما در حقیقت، ابزارها و رویکردهای گوناگونی مانند کپی تریدینگ وجود دارند که این چالش‌ها را از بین برده و معامله ارز دیجیتال را تا حد زیادی ساده کرده‌اند.


معامله شخصی و خرید و فروش ارز دیجیتال بدون شک فرآیندهایی پیچیده داشته که نیاز به مطالعه و افزایش آگاهی در زمینه‌های تحلیل تکنیکال و فاندامنتال و کل اکوسیستم رمزارزها دارد. اکثر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران حتی با تلاش زیاد، در تهیه یک استراتژی معاملاتی موفق به مشکل می‌خورند که بهترین گزینه برای آن‌ها کپی تریدینگ و پیروی از فردی است که این بازار را به‌خوبی شناخته و در آن مشغول معامله است.


خوشبختانه این افراد ماهر با استفاده از ابزارهای مختلفی که در بازار ارز دیجیتال وجود دارند، توانسته‌اند کارنامه معامله‌گری درخشانی را رقم زنند و شما می‌توانید بدون هیچ دردسری، عملکرد این افراد را دنبال کنید و مشابه با آن‌ها به کسب سود بپردازید. از این رو در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، ابتدا بررسی می‌کنیم کپی تریدینگ چیست و سپس به معرفی بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ و مزایا و معایب این استراتژی معاملاتی می‌پردازیم.

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ چیست

کپی تریدینگ به‌طور کل روشی است که طبق آن معامله‌گران آماتور می‌توانند عملکرد معامله‌گران باتجربه را تکرار و تقلید کنند. در واقع کپی تریدینگ مانند یک پل ارتباطی میان تازه‌کاران دنیای معامله‌گری و کاربران حرفه‌ای در این حوزه بوده که تصمیمات این افراد کهنه‌کار را میان مجموعه‌ای از کاربران تازه‌وارد به اشتراک می‌گذارد.


اگر معامله در بازار ارزهای دیجیتال برای شما دلهره‌آور، دشوار و گیج‌کننده به‌ نظر می‌رسد، استراتژی کپی تریدینگ نقش یک راهنما را برای شما ایفا خواهد کرد که استراتژی معامله‌گران حرفه‌ای را به شما نشان می‌دهد. این استراتژی نه تنها ریسک‌های موجود را برای شما کم کرده، بلکه نوعی منحنی یادگیری ایجاد می‌کند که به شما مهارت‌های لازم را به‌تدریج آموزش می‌دهد.


شاید برجسته‌ترین ویژگی کپی تریدینگ، ایجاد دموکراسی در معاملات ارز دیجیتال از طریق برداشتن موانع سخت برای ورود به بازار باشد که اجازه داده افرادی که خیلی با صنعت و بازار رمزارزها آشنا نیستند، بتوانند به‌طور امن به این حوزه ورود کنند و عملکرد خود در سرمایه‌گذاری و معامله‌گری را ارتقا دهند. موفقیت در کپی تریدینگ تا حد زیادی به مهارت و دانش معامله‌گران با تجربه و توانایی خوب آن‌ها در تصمیم‌گیری بستگی دارد. از این رو، می‌توان گفت تقلید از معاملات آن‌ها برای شما کاهش ریسک و افزایش سود به‌همراه خواهد داشت.


کپی تریدینگ در ارز دیجیتال، اساساً شامل پیداکردن معامله‌گران ماهر و تقلید از معاملات آن‌ها می‌شود. به این ترتیب، شما به‌عنوان یک معامله‌گر دیگر نیازی نیست زمان خود را صرف یادگیری تکنیک‌های معامله‌گری، تحلیل تکنیکال و شناخت روندها و رفتار بازار کنید و در عوض، یک پلتفرم یا نرم افزار کپی تریدینگ از طریق اجرای معاملات یک کاربر حرفه‌ای، تمام این فعالیت‌ها را برای شما انجام می‌دهد.


البته شما می‌توانید در وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی ویژه معاملات ارزهای دیجیتال عضو شوید و سیگنال‌ها و توصیه‌های معاملاتی منتشرشده را طبق صلاحدید خود اجرایی کنید. این نوع استراتژی معاملاتی به سوشال تریدینگ (Social Trading) در ارز دیجیتال شناخته می‌شود.


معامله‌گران حرفه‌ای در این پلتفرم‌ها به کاربران سیگنال ارز دیجیتال برای خرید و فروش می‌دهند که البته، معاملات مربوطه را شما انجام می‌دهید و به‌طور کل، سوشال تریدینگ نسبت به کپی تریدینگ، ریسک بیشتری را شامل می‌شود. به‌علاوه، همیشه باید به خاطر داشته باشید که بازار ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی را تجربه می‌کند و هیچ تحلیل و پیش‌بینی همیشه قطعی و تضمینی نیست.

پلتفرم کپی تریدینگ ارز دیجیتال چیست؟

پلتفرم کپی تریدینگ ارز دیجیتال

پلتفرم‌های کپی تریدینگ ارز دیجیتال ویژه افرادی طراحی شده که زمان، دانش و تجربه کافی را برای معامله ارزهای دیجیتال ندارند. کاربران با حضور در این پلتفرم‌ها به موقعیت‌های معاملاتی افراد حرفه‌ای دسترسی پیدا کرده که می‌توانند از مهارت آن‌ها در معاملات خود بهره‌مند شوند. مهم‌ترین مزایای پلتفرم‌های کپی تریدینگ، قابلیت تصمیم‌گیری برای معاملات از طریق یک مرجع مطمئن‌تر و عدم نیاز به تلاش برای یادگیری اصول این حوزه است.


معامله‌گر با عضویت در یک پلتفرم کپی تریدینگ، می‌تواند اعتماد به نفس خود در انجام معاملات به‌صورت مستقل را به‌مرور بالاتر ببرد و یا پیش‌بینی و تحلیل‌های شخصی خود را از معاملات خارج کند. پلتفرم‌های کپی تریدینگ در واقع با گردآوری جامعه‌ای از معامله‌گران، سوشال تریدینگ را تسهیل و بهبود بخشیده‌اند. کاربران در این پلتفرم‌ها با یکدیگر به تعامل پرداخته و دیدگاه‌ها و استراتژی‌های خود را با دیگران به اشتراک می‌گذارند. این شرایط باعث شده مهارت و دانش کاربران ارتقا پیدا کند و از معامله‌گران حرفه‌ای آگاهی و تجربه کسب کنند.


پلتفرم‌های کپی تریدینگ معمولاً یک نرم افزار هم برای اجرای معاملات به‌صورت خودکار ارائه می‌دهند؛ به این صورت که معامله‌گران حرفه‌ای با انتشار استراتژی و موقعیت‌های معاملاتی خود، به سایر کاربران این اجازه را داده تا همان استراتژی و موقعیت‌ها را تنها با چند کلیک اجرا کنند و در صورت عدم حضور در پلتفرم، نرم‌افزار مربوطه فعالیت‌های تنظیم‌شده را پیش ببرد.


پلتفرم کپی تریدینگ معاملات کاربران را برای آن‌ها به‌صورت خودکار انجام داده و معاملات تریدر انتخاب‌شده را کپی می‌کند. این یعنی که نیازی نیست کاربر همیشه آنلاین و پشت میز کار خود نشسته باشد و مدام مشغول بررسی شرایط بازار باشد.

آموزش استراتژی کپی تریدینگ

آموزش استراتژی کپی تریدینگ

حال که تعریف کلی کپی تریدینگ را می‌دانید، بهتر است با مراحل انجام این استراتژی معاملاتی نیز آشنا شوید. این نکته را هم به خاطر داشته باشید که هرگونه فعالیت در بازارهای مالی به‌ویژه ارزهای دیجیتال، نیاز به تحقیقات کامل و کسب آگاهی دارد. در ادامه، مراحل کلی برای شروع کپی تریدینگ را بررسی کرده‌ایم.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر


انتخاب پلتفرم: در ابتدای این مسیر، شما باید پلتفرم کپی تریدینگ خود را پیدا کنید. در حال حاضر وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های زیادی هستند که این خدمات را به کاربران ارائه می‌دهند که هرکدام، رابط کاربری و ویژگی‌های خاص خود را دارند.


جست‌و‌جو و بررسی تریدرهای حرفه‌ای: پس از ثبت نام در پلتفرم مد نظر خود، بهتر است پروفایل و کارنامه معاملاتی معامله‌گران حرفه‌ای آن پلتفرم را به‌طور دقیق بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید. در این بخش، معمولاً اطلاعاتی از قبیل تاریخچه معاملات، استراتژی‌های به‌کار گرفته‌شده، میزان تحمل ریسک و . . . برای شما نمایش داده می‌شوند. این اطلاعات به شما کمک کرده که تریدر منتخب خود را راحت‌تر شناخته و انتخاب کنید.


شخصی‌سازی تنظمیات: زمانی که شما معامله‌گر خود را انتخاب می‌کنید، معمولاً پلتفرم به‌طور خودکار معاملات مربوطه را در حساب کاربری شما اعمال می‌کند. در این‌جا، می‌توانید تنظیماتی از قبیل میزان سرمایه‌ اختصاص داده‌شده به معاملات، دارایی‌های مورد معامله و چند مورد دیگر را انجام دهید. این ویژگی به کاربر در عین فعالیت در یک سیستم خودکار، قدرت کنترل لازم بر روی سرمایه را می‌دهد.


یادگیری مداوم: درست است که معاملات در یک پلتفرم کپی تریدینگ به‌صورت خودکار انجام می‌شوند، اما توصیه می‌شود که این فرآیندها را به‌دقت زیر نظر گرفته و سعی کنید با مقایسه آن‌ها در شرایط مختلف بازار، دانش و تجربه خود را بالاتر ببرید. چنین عملکردی به‌مرور شناخت بهتری از نحوه رفتار بازار ارز دیجیتال به شما داده و می‌توانید در ادامه، استراتژی معاملاتی منحصربه‌فرد خود را پیاده‌سازی کنید.


ناگفته نماند که کپی تریدینگ در ابتدا با انتخاب صحیح پلتفرم معتبر و سازگار با شرایط شما، موفق خواهد بود که ممکن است کمی زمان ببرد تا آن را یافته و تنظیمات صحیحی را برای اجرای خودکار معاملات پیدا کنید. همان‌طور که در بالا ذکر شد، پلتفرم کپی تریدینگ تمام معاملات تریدر مورد نظر شما را در سرمایه قرارداده شده به‌طور خودکار اجرا می‌کند که شما می‌توانید به‌صورت دستی، مقیاس این فعالیت‌ها را تنظیم کنید.


حتی می‌توانید معاملات در حال اجرای خود را در هر زمانی که مایلید ببندید. کپی تریدینگ تنها به یک معامله‌گر وابسته نبوده و می‌توانید در پلتفرم خود و در زمان دلخواه، تریدر انتخاب‌شده را تعویض کنید.

اصطلاحات رایج در کپی تریدینگ

اصطلاحات رایج در کپی تریدینگ

در حوزه کپی تریدینگ، برخی اصطلاحات جدید استفاده می‌شوند که شاید تا به حال آن‌ها را نشنیده باشید که شناخت آن‌ها، بدون شک در عملکرد شما تاثیرگذار خواهد بود. در ادامه این بخش به بررسی این اصلاحات می‌پردازیم:


اندازه ثابت (Fixed Size): هنگام کپی تریدینگ، با عبارتی تحت این عنوان مواجه می‌شوید که یعنی قصد دارید به اندازه کل حجم معاملات کپی‌شده، معاملات خود را انجام دهید. به این ترتیب، شما در واقع سیگنال یک معامله را کپی می‌کنید و حتماً نیازی نیست که به همان میزان حجم معامله را انتخاب کنید و می‌توانید حجم مد نظر خود را تنظیم کنید.


کپی حجم اصلی (Mirror Master Size): با انتخاب این گزینه، سیگنال کپی‌شده دقیقاً با حجم اجراشده توسط تریدر منتخب شما اعمال می‌شود؛ مثلاً اگر تریدر شما ۵۰ دلار ارز کاو (CAW) خریده باشد، انتخاب گزینه “Mirror Master Size” برای شما یک معامله خرید کاو به میزان ۵۰ دلار ثبت خواهد کرد.


کپی ریسک اصلی (Mirror Master Risk): با استفاده از این گزینه هنگام کپی تریدینگ، حجم معامله مربوطه به نسبت موجودی حساب شما تنظیم خواهد شد تا درصد ریسک معامله شما، با معامله تریدر منتخب برابر شود.


حداکثر افت سرمایه (Max Drawdown): حداکثر افت سرمایه تحت عنوان “Hard Stop” به‌معنی «حد ضرر سخت» هم شناخته می‌شود. این شاخص در واقع کل ضررهای ایجادشده از بالاترین تا پایین‌تر سطح یک پورتفولیو (Portfolio) را نشان می‌دهد و معیاری برای نشان‌دادن ریسک و ضرر معامله‌گر در یک بازه زمانی مشخص است. لازم به ذکر است که حداکثر افت سرمایه فقط بزرگ‌ترین ضرر موجود در یک کارنامه معاملاتی را نشان می‌دهد و تعداد ضررهای موجود را در نظر نمی‌گیرد. این شاخص به‌صورت درصدی محاسبه شده، محدود به یک سیگنال نبوده و بر کل حساب کپی تریدینگ شما اعمال می‌شود.


سطح هشدار (Warning Level): زمانی که میزان شاخص افت سرمایه شما به درصدی برسد که در قسمت سطح هشدار تعیین کرده‌اید، اپلیکیشن مربوطه برای شما یک اعلان مبنی بر رسیدن به این وضعیت ارسال می‌کند.


حد ضرر نرم (Soft Stop Level): در صورتی که میزان افت سرمایه شما به این حد ضرر برسد که خود شما آن را تعیین می‌کنید، عملیات کپی تریدینگ متوقف خواهد شد.


حد ضرر سخت (Hard Stop Level): چنانچه این حد ضرر شما فعال شود، تمامی معاملات بسته شده و کپی تریدینگ متوقف می‌شود.

کپی تریدینگ چه مزایا و معایبی دارد؟

مزایای کپی تریدینگ

فعالیت در بازار پرتلاطم ارز دیجیتال، چالش‌های زیادی برای معامله‌گران تازه‌کار و حرفه‌ای به‌همراه دارد. کپی تریدینگ در این بازار راه‌کار نو‌آورانه‌ای محسوب می‌شود که اجازه داده افراد کم‌تجربه، بهترین برآیند را از دانش و تجربه معامله‌گران ماهر کسب کنند. از این رو، در صورتی که قصد فعالیت به‌عنوان یک کپی تریدر را دارید، بهتر است ابتدا با مزایا و معایب استراتژی کپی تریدینگ آشنا شوید.


مزایای کپی تریدینگ


دسترسی به محتوای تخصصی: سرمایه‌گذاران تازه وارد به بازار ارزهای دیجیتال، می‌توانند از طریق کپی تریدینگ به استراتژی‌ها و تحلیل‌های معامله‌گران موفق در این بازار دسترسی پیدا کنند.


صرفه‌جویی در زمان: کپی تریدینگ نوعی کسب درآمد به‌صورت غیرفعال (Passive Income) به‌شمار می‌آید که برای افرادی که زمانی کافی جهت تحلیل بازار را ندارند، انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود.


تنوع در سرمایه‌گذاری: سرمایه‌گذاران با استفاده از استراتژی کپی تریدینگ، می‌توانند معاملات و تحلیل‌های مختلف تریدرهای حرفه‌ای را استفاده کنند و ریسک موجود را بین چندین استراتژی و دارایی‌ مختلف پخش کنند.


فرصت یادگیری: کپی تریدینگ نقش یک ابزار آموزشی را نیز دارد که به کاربران کم‌تجربه، فرصت یادگیری معامله‌گری و تصمیم‌گیری صحیح از افراد حرفه‌ای را می‌دهد.


کاهش استرس: افرادی که معاملات روزانه برای آن‌ها استرس زیادی به‌همراه دارد، می‌توانند از طریق کپی تریدینگ معاملات خود را با خونسردی بیشتری پیش برده و دردسر نظارت و مدیریت مداوم معاملات را برای خود حذف کنند.


معایب کپی تریدینگ


ریسک‌های بازار: درست است که کپی‌کردن معاملات تریدرهای موفق برآیندهای مثبت زیادی دارد، اما عملکرد بازار رمزارزها در ذات خود غیر قابل پیش‌بینی است و نوسانات شدید و ناگهانی قیمت‌ها، ممکن است حتی معامله‌گران حرفه‌ای را دچار ضرر کنند.


وابستگی به معامله‌گر: سود دریافتی شما از کپی تریدینگ به میزان موفقیت تریدر منتخب شما بستگی دارد که در صورت ضرر او، سرمایه شما نیز شاهد ضرر خواهد بود.


کارمزدها: برخی از پلتفرم‌های کپی تریدینگ، ممکن است برای خدمات خود کارمزد دریافت کنند یا درصدی از سود دریافتی شما را برای خود بردارند که بر میزان درآمد شما از این استراتژی معاملاتی تاثیرگذار خواهد بود. از این رو، بهتر است در انتخاب پلتفرم خود این مسئله را بررسی کنید.


کنترل محدود بر معاملات: کپی تریدینگ یک استراتژی ساده و آسان بوده، اما انجام آن به این معنی است که شما بخشی از کنترل بر سرمایه خود را از دست خواهید داد. شما از معاملات فرد دیگری تقلید می‌کنید که برآیند آن‌ها هر چه که باشد، تصمیم شما نبوده است.


وابستگی به شرایط بازار: موفقیت استراتژی کپی تریدینگ تا حد زیادی به شرایط بازار وابسته است. تغییرات ناگهانی در بازار ارز دیجیتال یا رویدادهای غیرمنتظره، ممکن است بر نتیجه معاملات شما تاثیرگذار واقع شوند.


انتخاب اشتباه: سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به این استراتژی، باید با دقت زیاد تریدری را انتخاب کنند که تحمل ریسک با اهداف مالی او هم‌خوانی داشته باشند. انتخاب اشتباه و غیراصولی یک معامله‌گر، می‌تواند نتایج جبران‌ناپذیری برای سرمایه شما به‌همراه داشته باشد.

معرفی ۷ مورد از بهترین پلتفرم های کپی تریدینگ ارز دیجیتال

بهترین پلتفرم های کپی تریدینگ

کپی تریدینگ در بازار ارز دیجیتال، طی سال‌های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده و طیف گسترده‌ای از سرمایه‌گذاران شخصی تا حتی کارآفرینان را به خود جذب کرده است. از این رو، پیداکردن بهترین پلتفرم کپی تریدینگ که معتبر و مطمئن باشد، اهمیت زیادی پیدا کرده است. در ادامه به بررسی چند مورد از بهترین پلتفرم‌های کپی تریدینگ برای سال ۲۰۲۴ طبق گزارشات و مقالات موجود می‌پردازیم.


بای‌بیت (ByBit): صرافی ارز دیجیتال بای‌بیت بهترین پلتفرم کپی تریدینگ حال حاضر شناخته می‌شود، چرا که با گردآوری مجموعه‌ای بزرگ از تریدرهای حرفه‌ای، قابلیت بازکردن و بستن خودکار معاملات را دارد و گزارش جامعی از پیشرفت معاملات و تغییرات سرمایه شما ارائه می‌دهد. برخی از ویژگی‌های مهم این پلتفرم، حداقل ۵۰ تتری (USDT) برای واریز ارز دیجیتال، پشتیبانی از کیف پول متامسک (MetaMask) و پشتیبانی از رمزارزهای برتر بازار است.


بیت‌گت (Bitget): پلتفرم بیت‌گت با ارائه یک برنامه حرفه‌ای برای کپی تریدینگ ارز دیجیتال، موفق شد به‌سرعت محبوبیت زیادی میان کاربران پیدا کند. این پلتفرم، به تریدرهای حرفه‌ای خود اجازه داده تمام تکنیک‌های تست‌شده را به‌صورت عمومی منتشر کنند و با انتساب لقب “Master” (استاد) به آن‌ها، برای دنبال‌کنندگان مربوطه انگیزه ایجاد می‌کند. بیت‌گت در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون معامله‌گر داشته و شاخص‌های مختلفی را جهت برآورد ریسک آن‌ها به کاربران نمایش می‌دهد. حداقل واریز در این پلتفرم از ۱۰ دلار شروع می‌شود و مشابه با بای‌بیت، از کیف پول متامسک و رمزارزهای زیادی پیشتیبانی می‌کند.


پایونکس (Pionex): در زمینه پلتفرم های کپی تریدینگ، مدل قیمت‌گذاری پایونکس نسبت به سایر همتاهای خود مقرون به‌صرفه‌تر است. البته پایونکس از شیوه‌های سنتی کپی تریدینگ و سوشال تریدینگ استفاده نکرده و در عوض، از الگوریتم‌هایی تعبیه‌شده در پلتفرم خود برای انجام فرآیندها استفاده می‌کند. در این پلتفرم، ۱۶ الگوریتم مختلف وجود دارد که هرکدام یک رویکرد منحصربه‌فرد را برای تنظیم ریسک و پاداش به شما ارائه می‌کنند. پایونکس حداقلی برای واریز سرمایه تعیین نکرده و از رمزارزها و کیف پول‌های زیادی نظیر متامسک پشتیبانی می‌کند.


شریمپی (Shrimpy): شما می‌توانید در پلتفرم شریمپی، تمام فرآیندهای کپی تریدینگ خود را طوری تنظیم کنید که تماماً خودکار انجام شوند. حتی می‌توانید پیش از ورود به بازار واقعی و شناخت بهتر آن، استراتژی و تحلیل‌های خود را تست کنید و نتیجه آن‌ها را ببینید. پلتفرم شریمپی برای ورود به حداقل ۵ دلار سرمایه نیاز دارد و از اکثر رمزارزهای برتر بازار پشتیبانی می‌کند.

سوشال تریدینگ و کپی تریدینگ


بایننس (Binance): بایننس یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال در دنیا است که خدمات کپی تریدینگ را به کاربران خود ارائه می‌کند. بایننس مجموعه‌ای بهترین معامله‌گران جهان را در اختیار دارد و محیطی را به‌وجود آورده که تمام افراد تازه‌وارد به این بازار و کاربران حرفه‌ای، می‌توانند در آن به کسب درآمد بپردازند. از ویژگی‌های مهم این پلتفرم معاملاتی می‌توان به اعتبار زیاد پلتفرم، نقدینگی بالا و بیشترین جفت‌ارزهای معاملاتی اشاره کرد.


بینگ‌اکس (BingX): صرافی ارز دیجیتال بینگ‌اکس مدت زیادی نیست که پا به بازار رمزارزها گذاشته، اما در همین مدت کم، موفق شده جامعه کاربران بزرگی از جمله ساکنین ایران را تشکیل دهد. این صرافی در کنار ویژگی‌های متعددی که دارد، خدمات کپی تریدینگ را با یک رابط کاربری ساده نیز ارائه کرده و ابزارهای مختلفی را برای فعالیت بهتر در این بخش، در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این صرافی یک محیط مناسب برای سوشال تریدینگ نیز به‌وجود آورده و با ارائه یک بازار دمو، قابلیت آزمون و خطای تحلیل‌ها و معاملات را نیز امکان‌پذیر کرده است.


ام‌ای‌اکس‌سی (MEXC): صرافی کریپتویی ام‌ای‌اکس‌سی که به مِکسی نیز معروف است، برای اکثر معاملات خود کارمزدی دریافت نکرده که این ویژگی، این پلتفرم را به یکی از گزینه‌های محبوب برای کپی تریدینگ تبدیل کرده است. کاربران پس از انتخاب تریدر خود، می‌توانند معاملات را به‌صورت خودکار تنظیم کنند و گزینه‌های زیادی را برای انتخاب معامله‌گر و استراتژی‌های آن‌ها در اختیار دارند. تمهیدات امنیتی این پلتفرم نیز، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های صرافی MEXC به‌شمار می‌آید.


در نهایت باید گفت برای ورود به حوزه کپی تریدینگ مشابه با هر نوع فعالیت در بازارهای مالی، ابتدا بهتر است تحقیقات خود را کامل کرده و تمامی جوانب را در نظر بگیرید. کپی تریدینگ در تعریف کلی، بهره‌بردن از مهارت و تخصص یک تریدر موفق است که نیاز برای کسب دانش و تجربه در حوزه معامله‌گری را از بین می‌برد.


در صورتی که در انتخاب پلتفرم کپی تریدینگ و معامله‌گر خود به‌درستی عمل کرده باشید، می‌توانید یک راه کسب درآمد طولانی‌مدت و بدون دردسر را برای خود ایجاد کنید. کاربران تازه‌کار نیز می‌توانند از طریق کپی تریدینگ، به‌مرور نقاط کور و مبهم در دنیای معامله‌گری ارزهای دیجیتال را برطرف کنند و پس از مدتی، به‌صورت مستقل به تحلیل و معامله در بازار بپردازند.


در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، سعی کردیم کامل ترین راهنمای کپی تریدینگ را برای شما فراهم کنیم و به بررسی جوانب مختلف در این حوزه و پلتفرم‌های کپی تریدینگ پرداختیم. چنانچه در رابطه با این مقاله سوال، پیشنهاد و یا انتقادی داشتید، می‌توانید با ثبت نظر خود با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما در مورد کپی تریدینگ

کپی تریدینگ چیست؟

کپی تریدینگ یک استراتژی معاملاتی بوده که با ثبت نام در پلتفرم مربوطه، یک تریدر حرفه‌ای را انتخاب کرده و معاملات او را در سرمایه خود کپی یا اعمال می‌کنید.

آیا کپی تریدینگ رایگان است؟

شما می‌توانید با مراجعه به یک وب‌سایت یا اپلیکیشن کپی تریدینگ، در آن‌ها ثبت نام کرده و شروع به فعالیت کنید و عموماً هزینه‌ای برای فعالیت در این بخش از سوی پلتفرم دریافت نمی‌شود.

سود کپی تریدینگ چقدر است؟

میزان سود کپی تریدینگ شما تماماً به پلتفرم و تریدری که انتخاب می‌کنید بستگی دارد و باید در این زمینه تحقیقات زیادی انجام دهید تا به گزینه مد نظر خود برسید.

سلب-مسئولیت-کپی-تریدینگ

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

  1. سلام
    وقتتون بخیر
    کدام یک از این کپی تریدرها قابلیت اتصال به او ام پی فینیکس را دارند ؟
    اگر قابلیت اتصال وجود دارد ، به چه صورت هست و چطور باید انجامش بدیم؟

    1. سلام وقت شما هم بخیر. صرافی او ام پی فینکس برای معاملات شخصی کاربران مجموعه‌ای از API های مختلف رو ارائه میده که ویژه صرافی OMPFinex بوده و قابلیت استخراج اطلاعات از پلتفرم‌های دیگه رو نداره. می‌تونین از لینک زیر به این API ها دسترسی داشته باشین و در صورتی که به کمک بیشتری نیاز دارین، با واحد پشتیبانی تماس برقرار کنین. موفق باشید.

      مستندات API های صرافی او ام پی فینکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا