تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۱۳ آذر؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین بالاخره موفق شد مقاومت ۳۸,۰۰۰ دلاری را پشت سر بگذارد و به ۴۰,۰۰۰ دلار برسد و روند صعودی خود را حفظ کند. اکنون خریداران بازار تلاش خواهند کرد مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) صعودی را حفظ کنند و سال ۲۰۲۳ را در محدوده سبز بازار به‌پایان برسانند. البته که فروشندگان هم ترک میدان نکرده و بدون شک برای کاهش قیمت بیت کوین دست به‌کار خواهند شد.

پادکست واچ لیست هفتگی ۱۳ آذر


در حال حاضر مهم‌ترین عامل محرک قیمت BTC، انتظارات فعالان و کارشناسان بازار از تایید ETF های اسپات توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در اوایل ژانویه ۲۰۲۴ (اواسط دی ماه) است. کُری کلیپستِن، مدیرعامل پلتفرم سوان بیت کوین (Swan Bitcoin)، طی مصاحبه‌ای با نشریه بلومبرگ اظهار کرد که ظاهراً پنجره تایید ETF های اسپات بیت کوین، روزهای ۸ تا ۱۰ ژانویه (۱۸ تا ۲۰ دی) باشند.


اکثر کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند پس از تایید یک یا چند ETF اسپات بیت کوین، قیمت این رمزارز رشد قابل توجهی را تجربه خواهد کرد. گرچه معامله‌گران باید مراقب فروش ناگهانی بیت کوین، پس از رشد قیمت در پی تایید ETF ها نیز باشند. این اتفاق در بازارهای مالی سنتی نیز رایج بوده که به ضرب‌المثل معروف «شایعه را بخر، خبر را بفروش» اشاره دارد.


حال باید دید که عبور بیت کوین از ۴۰,۰۰۰ دلار برای آلت کوین‌های بازار چه پیامدی خواهد داشت. در این بین، برخی آلت کوین‌ها هستند که می‌توانند عملکرد بهتری را در پیروی از بیت کوین، در برابر سایر رقبا داشته باشند که در مقاله واچ لیست ارزهای دیجیتال امروز، به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.


در واچ لیست هفتگی ۱۳ آذر ماه، ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های اتریوم (ETH) و رندر توکن (RNDR) در تایم فریم‌‌های ۱ روزه و ساعتی می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی معامله حجم (Volume Trading)

واچ لیست هفتگی ۱۳ آذر؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه، موفق شد از ۳۷,۹۸۰ دلار در ۱ دسامبر (۱۰ آذر) عبور و الگوی مثلث صعودی (Ascending Triangle) خود را تکمیل کند. هدف این الگوی قیمتی سطح ۴۱,۱۶۰ دلار بود که در روز جاری، شاهد رشد قیمت حتی بالاتر از این هدف نیز بوده‌ایم. بیت کوین طبق برنامه هر هفته، نخستین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۱۳ آذر، به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


معمولاً زمانی که قیمت در یک الگو یک شکست صعودی را رقم می‌زند، سطح شکسته‌شده را مجدداً تست می‌کند که بر این اساس، بیت کوین ممکن است تا ۳۸,۰۰۰ دلار کاهش داشته باشد. چنانچه خریداران موفق شوند این سطح را به حمایت تبدیل کنند، قیمت بیت کوین مجدداً تا ۴۱,۱۶۰ دلار رشد خواهد داشت و پس از آن، مسیر صعودی را تا ۴۸,۰۰۰ دلار ادامه می‌دهد؛ چرا که بین این سطوح، مقاومتی جدی بر سر راه بیت کوین دیده نمی‌شود.


با وجود این‌که روند فعلی قیمت BTC به‌نفع خریداران بازار است، احتمالاً در صورت اصلاح قیمت مقاوت شدیدی را از سوی فروشندگان در سطح ۴۰,۰۰۰ دلار شاهد باشیم. تشدید این شرایط ممکن است قیمت را به زیر ۳۸,۰۰۰ دلار نیز برساند که حد ضرر معامله‌گران کوتاه‌مدت را فعال خواهد کرد.


در ادامه این سناریو، احتمال دارد که بیت کوین تا تست خط روند صعودی (Uptrend Line) مشخص‌شده در نمودار نیز کاهش قیمت داشته باشد. فروشندگان به‌منظور کنترل شرایط، باید قیمت بیتکوین را به زیر این سطح پایین بکشانند.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView


رشد اخیر قیمت، شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) بیت کوین در نمودار ۴ ساعته را به ناحیه اشباع خرید (Overbought) رسانده که یعنی، احتمال اصلاح قریب‌الوقوع قیمت دور از انتظار نیست. سطوح حمایتی قیمت در این تایم فریم، به‌ترتیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) و همتای ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) آن هستند که در نزدیکی ناحیه شکست ۳۸,۰۰۰ دلاری قرار دارند.


در صورتی که قیمت کاهش داشته باشد و با رسیدن به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش صعودی را رقم زند، نشان از خرید در کف‌های قیمتی توسط سرمایه‌گذاران دارد. این شرایط، مهیا‌کننده ادامه مسیر صعودی ابتدا تا ناحیه ۴۱,۰۰۰ دلاری و سپس حرکت به‌سوی ۴۸,۰۰۰ دلار خواهد بود. اما شکست نزولی قیمت بیت کوین در ۳۸,۰۰۰ دلار، منجر به کاهش بیشتر تا خط روند صعودی خواهد شد.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی معامله سوئینگ (Swing Trading)

واچ لیست هفتگی ۱۳ آذر؛ تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم در نمودار ۱ روزه، پس از رشد بیت کوین از ناحیه ۲,۰۰۰ دلاری یک جهش صعودی داشت و مقاومت ۲,۲۰۰ دلار را نیز پشت سر گذاشت. اکنون با توجه به عملکرد چندین اندیکاتور تکنیکال، شرایط اتریوم نیز صعودی دیده می‌شود. در ادامه به تحلیل قیمت ETH در واچ لیست هفتگی ۱۳ آذر می‌پردازیم.

تحلیل اتریوم در نمودار 1 روزه
تحلیل اتریوم در نمودار ۱ روزه – TradingView


اتریوم پس از تشکیل سقف چندماه خود در نزدیکی ۲,۲۲۹ دلار، اکنون مشغول تثبیت (Consolidation) رشدها است. در حال حاضر، این رمزارز بالاتر از میانگین متحرک‌های نمایی ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه معامله می‌شود و از این اندیکاتورها سیگنال صعودی دریافت می‌کند.


در صورتی که قیمت اتریوم به ۲,۲۵۰ دلار برسد، پتانسیل رشد تا مقاومت ۲,۳۰۰ دلاری را پیدا خواهد کرد. اما کاهش قیمت به زیر حمایت ۲,۱۴۳ دلاری، ممکن است سناریوی نزولی اتریوم و کاهش به زیر ناحیه ۲,۱۰۰ دلار را عملی کند. شاخص RSI این رمزارز در نمودار ۱ روزه، کمی پایین‌تر از ۷۰ قرار دارد که سناریوی صعودی قیمت را محتمل‌تر نشان می‌دهد.

تحلیل اتریوم در نمودار 1 ساعته
تحلیل اتریوم در نمودار ۱ ساعته – TradingView


آلت کوین برتر بازار در تایم فریم ۱ ساعته پس از تشکیل آخرین سقف خود در ۲,۲۲۹ دلار، موفق شد از سطح ۲۳.۶ درصدی فیبوناچی بازگشتی در روند صعودی نیز عبور کند و هم‌اکنون، در یک محدوده معاملاتی با کف ۲,۱۴۷ دلار و سقف ۲,۲۲۹ دلاری قرار دارد. به‌علاوه، اتریوم یک خط روند صعودی با کف ۲,۱۹۰ دلار را در این نمودار تشکیل داده است.


قیمت اتریوم با عبور از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (۱۰۰H SMA)، ظاهراً در ناحیه ۲,۲۲۰ دلاری یک مقاومت را می‌بیند. البته مقاومت مهم‌تر پیش روی این رمزارز در سطح ۲,۲۵۰ دلار قرار دارد که با عبور از آن، می‌تواند مسیر رشد را ابتدا تا ۲,۳۲۰ دلار و سپس ۲,۴۵۰ دلار ادامه دهد. عبور از این نواحی، قیمت ETH را به‌سمت اهداف ۲,۵۰۰ دلاری و ۲,۸۰۰ دلار هدایت خواهد کرد.


اما در سناریوی نزولی، چنانچه اتریوم نتواند مقاومت ۲,۲۲۰ دلار را به‌طور کامل پشت سر بگذارد و آن را به حمایت تبدیل کند، وارد یک دوره اصلاح خواهد شد که نخستین حمایت‌ها را در این مسیر، سطح ۲,۱۹۰ دلار و سپس خط روند خود می‌بیند. حمایت مهم بعدی قیمت ۲,۱۶۵ دلار و سطح ۷۶.۴ درصدی فیبوناچی بازگشتی خواهند بود. مهم‌ترین سطح حمایتی اتریوم نیز ۲,۱۲۰ دلار برآورد شده که شکست نزولی از آن، منجر به کاهش‌های بیشتر خواهد شد.


به این ترتیب، قیمت اتریوم ممکن است مسیر نزولی را ابتدا تا ۲,۰۵۰ دلار ادامه دهد و در نهایت به مرز ۲,۰۰۰ دلار برسد. اندیکاتورهای مکدی (MACD) و شاخص قدرت نسبی اتریوم در این تایم فریم، در ناحیه مثبت و صعودی قرار دارند.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی معامله معکوس (Reverse Trading)

واچ لیست هفتگی ۱۳ آذر؛ تحلیل تکنیکال رندر توکن (RNDR)

قیمت رندر توکن در نموار ۱ روزه خود، موفق شد در ۳۰ نوامبر (۹ آذر) از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳.۲۳ دلار، یک جهش صعودی داشته باشد که نشان‌دهنده جو مثبت در این بازار و خرید در کف سرمایه‌گذاران است. رندر توکن آخرین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۱۳ آذر ماه است.

تحلیل رندر توکن در نمودار 1 روزه
تحلیل رندر توکن در نمودار ۱ روزه – TradingView


حرکت رو به بالای میانگین متحرک‌های رندر توکن، نشان می‌دهد که مسیر حرکت قیمت صعودی و به‌سمت سطوح مقاومتی است، اما قیمت با شاخص RSI یک واگرایی نزولی (Negative Divergence) تشکیل داده که احتمال تضعیف مومنتوم صعودی را علامت می‌دهد. با توجه به این شرایط، خریداران به‌منظور کنترل بازار باید قیمت را از سطح ۳.۷۸ دلار عبور دهند که در این صورت، قیمت رندر توکن می‌تواند تا ۴.۶۴ دلار رشد داشته باشد.


اما از طرفی دیگر، کاهش قابل توجه قیمت از سطوح فعلی، می‌تواند به این معنی باشد که فروشندگان در هر رالی (حرکت صعودی / Rally) قیمت اقدام به فروش می‌کنند. شکست نزولی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳.۲۳ دلار، اولی نشانه برای تضعیف قدرت خریداران ارز دیجیتال RNDR خواهد بود. شکست سطح ۲.۹۶ دلار نیز، فروشندگان را فعالان غالب بازار رندر توکن قرار خواهد داد.

تحلیل رندر توکن در نمودار 4 ساعته
تحلیل رندر توکن در نمودار ۴ ساعته – TradingView


خریداران توکن RDNR در نمودار ۴ ساعته، در تلاش برای عبور قیمت از ۳.۷۸ دلار هستند که ظاهراً، با مقاومت شدیدی از سوی فروشندگان مواجه شده‌اند. در صورت کاهش قیمت RNDR از سطوح فعلی و رسیدن به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، احتمالاً حد ضرر معامله‌گران کوتاه‌مدت فعال شود که به این ترتیب، رندر توکن ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه خود دچار کاهش شود.


شکست نزولی از این سطح، احتمالاً ارز دیجیتال رندر را برای مدتی در یک روند خنثی قرار دهد. اما در آن روی سکه، جهش صعودی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان از خرید در کف سرمایه‌گذاران خواهد داشت و قیمت رندر توکن در این شرایط، می‌تواند یک رالی را تا سطح ۴.۶۴ دلار آغاز کند.


در واچ لیست هفتگی ۱۳ آذر ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم و رندرتوکن را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار از واچ لیست هفتگی ۱۳ آذر

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، متشکل از رمزارزهایی که فاکتورهای فاندامنتال و تکنیکال ارزهای آن، با یکدیگر هم‌خوانی داشته و در وضعیت صعودی قرار دارند.

واچ لیست این هفته چه ارزهایی دارد؟

پنج ارز دیجیتال این هفته که پتانسیل رشد بالایی دارند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، رندرتوکن (RNDR)، ثورچین (RUNE) و منتل (MNT) هستند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بیت کوین (BTC) و به‌طور کل رمزارزهایی هستند که نقدینگی، حجم معاملات بالا و بازاری فعال و قوی دارند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-13-آذر

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا