اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

تهدید ایکس برای پلتفرم‌های معاملاتی سنتی

بر اساس گزارش اخیر Semafor، رسانه اجتماعی X که پیشتر با نام توییتر شناخته می‌شد، دوباره با تلاش برای اضافه‌کردن امکان ترید به قابلیت‌های خود در حال ایجاد موج‌ جدیدی از رخدادها است. به‌نظر می‌رسد که این پلتفرم در تصمیمی جدید قرار است با ایجاد یک مرکز ترید در اپلیکیشن خود، به یک غول داده‌های مالی تبدیل شود. حال سوالی که ذهن اکثر فعالان  این عرصه را به خود مشغول کرده، این است که آیا دوج‌کوین در جریان این رخدادها به نقطه کانونی روش پرداخت تبدیل خواهد شد؟

پادکست تهدید ایکس برای پلتفرم‌های معاملاتی سنتی

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت newsbtc، به نظر می‌رسد که این شرکت چشم‌انداز مشخصی را برای یکپارچه‌سازی محتوای مالی، داده‌های لحظه‌ای سهام و سایر ویژگی‌ها در پلتفرم خود ترسیم کرده‌است. این چشم‌انداز روی قدرت و تاثیر ارائه اطلاعات آنی در سرمایه‌گذاری تاکید زیادی دارد. همچنین، روی یک پایگاه کاربری عظیم که از میان «صدها میلیون کاربر واجد شرایط» انتخاب شده‌اند تمرکز دارد؛ کاربرانی که این شرکت می‌تواند به شرکای بالقوه خود معرفی کند.

یکی از جنبه‌های قابل توجه این برنامه، این است که در آن هیچ صحبتی درباره قیمت نشده‌است. در عوض، از علاقه‌مندان درخواست می‌شود که بالاترین مبلغ پیشنهادی خود را برای هر پروژه اعلام کنند. این رویکرد غیرمتعارف نشان‌دهنده عزم شرکت برای ایجاد مسیری جدید بدون اتکا به مشارکت‌های مالی سنتی یا مدل‌های درآمدی است.

راه‌اندازی برنامه پرداخت درآمد تبلیغاتی در پلتفرم X؛ آیا کریپتو گزینه بعدی است؟

مقایسه پلتفرم X  با WeChat در چین، Gojek در اندونزی، Grab در سنگاپور و Gozem در آفریقا زمینه را برای تشدید جاه‌طلبی این شرکت فراهم کرده‌است. این ابر برنامه‌ها، نحوه تعامل مردم در مناطق مربوطه خود را با فناوری تغییر داده‌اند و طیف گسترده‌ای از خدمات را در یک پلتفرم ارائه می‌دهند. به همین دلیل، پلتفرم ایکس نیز به عنوان اولین ابر اپلیکیشن غربی، قصد دارد پلتفرم‌های معاملاتی سنتی را حذف کند.

طبق گزارش یاد شده، ایکس تلاش دارد تا امکان خرید و فروش سهام یا ارزهای دیجیتال را در اپلیکیشن خود ایجاد کند. به نظر می‌رسد که ایلان ماسک قصد دارد با تبدیل ایکس به یک سوپر اپلیکیشن، خدمات متنوعی از جمله ترید کردن را در اختیار کاربران قرار دهد. مدیرعامل ایکس برای رسیدن به این هدف به دنبال همکاری با یک غول داده‌های مالی است تا با پشتیبانی آن، قابلیت ترید را به اپلیکیشن خود اضافه کند.

با وجود این گمانه‌زنی‎‌ها، اما ماسک در ایکس گفت تا جایی که من می‌دانم هیچ کاری در این زمینه انجام نمی‌شود. توییتی که می‌تواند نشان دهد اگرچه چنین خدماتی ممکن است در حال انجام باشد اما احتمالا به‌زودی اتفاق نمی‌افتد.

استفاده از دوج‌کوین در برنامه ترید و معاملات X؟

توییتر طی آخرین اقدامی که داشت ویژگی جدید را به کاربران ارائه داد که بتوانند از ‌ طریق «کش‌تگ» به نمودارهای سهام به صورت زنده دسترسی داشته‌باشند؛ موضوعی که باعث ایجاد گمانه‌زنی‌هایی در جامعه آنلاین شده‌است. لازم به ذکر است که Cash App یک سرویس انتقال پول متمرکز بر برنامه تلفن همراه است. سرویسی که مانند PayPal یا Venmo، امکان نقل و انتقال مستقیم و سریع پول خود را فراهم می‌کند. پس از باز کردن حساب در این اپلیکیشن، باید کش تگ (cashtag) ایجاد شود، که نام کاربری منحصر به فرد کاربر محسوب می‌شود. ایجاد کش‌تگ برای این است که افراد دیگر حساب شما را در برنامه پیدا کنند. سپس، با نام کاربری خود می‌توانید پرداخت‌ها را ارسال و دریافت کنید.

با توجه به رشد قابل توجه ۵۱ درصدی کلیک‌های کش‌تگ در دو ماه گذشته، واضح است که توییتر به پلتفرمی پرسود تبدیل شده‌است. این ویژگی می‌تواند کاربران را جذب ایکس کرده و از طریق همکاری این پلتفرم با استارتاپ‌های داده محور مانند TradingView برای شرکت درآمدزایی به‌دنبال داشته‌باشد.

از سوی دیگر، حمایت ماسک از دوج کوین بر کسی پوشیده نیست و اکنون، با معرفی اپلیکیشن تجاری جدید او، گمانه زنی‌ها در مورد تاثیر بالقوه بر قیمت این میم کوین در حال افزایش است.

در حال حاضر قیمت دوج کوین در سطح ۰.۰۷۴ دلار معامله می‌شود و نسبت به ۲۴ ساعت گذشته تغییری نداشته‌است. با این وجود، معرفی اپلیکیشن معاملاتی ماسک این پتانسیل را دارد که موج جدیدی از شور و شوق را برای خرید دوج‌کوین ایجاد کند و ارزش آن را افزایش دهد.

نمودار روند قیمت دوج کوین در تایم فریم یک روزه
نمودار روند قیمت دوج کوین در تایم فریم یک روزه

در نهایت باید گفت که اگرچه تلاش توییتر در ارائه خدمات مالی و تجارت الکترونیک ممکن است جسورانه و نوآورانه به نظر برسد، اما این مسیر بدون چالش نیست. دیگر غول‌های رسانه‌های اجتماعی در ایالات‌متحده، مانند اسنپ‌چت و متا (فیسبوک سابق)، سرمایه‌گذاری‌های مشابهی را در این زمینه انجام دادند اما به موفقیت شایان توجهی دست نیافتند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا