اخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

کاهش قابل توجه ذخایر ارز دیجیتال تتر

پس از سقوط ترا (Terra) و اکوسیستم آن، اطمینان سرمایه‌گذاران در مورد استیبل کوین‌ها، به ویژه تتر (Tether / USDT) تا حد زیادی کاهش پیدا کرد و بسیاری از افراد در مورد ثبات این نوع از ارزهای دیجیتال دچار شک و تردید زیادی شدند.

این در حالی است که سطح احتیاط و محافظه‌کاری برخی افراد در رابطه با استفاده از استیبل کوین‌ها بالا رفته و برخی دیگر نیز، به‌طور کل ارتباط خود را با آن‌ها قطع کرده‌اند.


از این رو، فشارها بر استیبل کوین‌های برتر بازار نظیر ارز دیجیتال تتر زیاد شد و اکنون، سرمایه‌گذاران خواستار شفافیت بیشتر پیرامون ذخایر پشتوانه این دارایی‌ها هستند. تتر به‌عنوان برترین استیبل کوین بازار با درخواست‌های زیادی در رابطه با این مسئله و انتشار عمومی اطلاعات کمپانی خود مواجه شد.


کمپانی ارز دیجیتال تتر بالاخره روز گذشته جزئیات ذخایر پشتوانه خود را برای عموم افشا کرد. این کمپانی روز جمعه و حین اعلام همکاری خود با شرکت حساب‌داری “BDO Italia”، این گزارش را منتشر کرد. طی این بیانیه اعلام شد که کمپانی تتر ۶۶.۴ میلیارد دلار در ذخایر خود قرار داده است.


همچنین این شرکت اعلام کرد ذخایر قبلی خود مربوط به گزارش مالی فصل گذشته را کاهش داده که تمام آن متشکل از اوراق بهادار بوده است. تتر اظهار کرد در حال حاضر اکثریت ذخایر کمپانی را پول نقد و سپرده بانکی تشکیل داده و در سه‌ماهه جاری با افزایش ۳۲ درصدی همراه بوده‌ است.

ارزش بازار ارز دیجیتال تتر
ارزش ذخیره استیبل کوین تتر در شش ماه اخیر

پیش از این، کمپانی تتر در رابطه با برنامه‌های آینده از حذف اوراق تجاری از ذخایر خود سخن گفته بود. این کمپانی بیان کرد بیش از ۵۸ درصد از دارایی‌های اوراق تجاری خود را از ذخایر تتر حذف کرده است. همچنین، تتر عنوان کرد در مورد صدور توکن‌ها و ذخایر خود به‌صورت روزانه گزارش‌هایی را منتشر خواهد کرد.


در نهایت، این کمپانی اظهار کرد در رابطه با مدیریت ذخایر و انجام فعالیت‌ها به‌صورت مطمئن و قدرتمند، عملکرد دقیقی از خود به‌جا گذاشته و ثابت‌شده است.

کاهش ارزش دارایی های ارز دیجیتال تتر

ارزش دارایی‌های تحت مالکیت تتر بر اساس گزارش ماه ژوئن (خرداد-تیر) کمپانی BDO، به میزان ۶۶.۴ میلیارد دلار برآورد شده است که نشان می‌دهد ارزش دارایی‌های این استیبل کوین بین دو فصل گذشته نزدیک به ۱۶ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است.


تتر مجدداً بیان کرد که این گزارش نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری و استواری این کمپانی در شرایط بد بازار است. همچنین، می‌توان با این گزارشات تعهد این کمپانی به شفافیت در امور را به کاربران و مردم ثابت کرد.


کمپانی ارز دیجیتال تتر قصد دارد به‌صورت ماهانه گزارشاتی را جهت شفافیت بیشتر ارائه کند که این مسئله در مقایسه با ارائه گزارشات به‌صورت فصلی، یک پیشرفت برای تتر محسوب می‌شود.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین نوعی ارز دیجیتال است که قیمت آن‌ طبق قیمت یک دارایی دیگر محسابه می‌شود و با آن برابری دارد. این دارایی‌ها می‌توانند ارزهای فیات (دلار، یورو،..)، کالاها و یا دیگر رمزارزها باشند.

منبع: NewsBTC

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا