اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

اخبار ارز گالا (GALA)، آخرین اطلاعیه درباره هک گالا

انتشار اخبار ارز گالا در ساعات پایانی پنجشنبه گذشته مبنی بر «هک شبکه گالا» در فضای مجازی موجی از ترس و نگرانی را میان سرمایه‌گذاران ایجاد کرد. در پی این اتفاق، معامله گران با فروش این توکن باعث سقوط ۲۰ درصدی گالا (GALA) شدند.


در آن زمان، مشخص شد که یک کیف پول ناشناس اقدام به مینت (Mint) و تولید ۱ میلیون دلار توکن گالا کرده است که در روز بعد، کمپانی پک‌شیلد (PeckShield) که در حوزه امنیت شبکه‌های بلاک چین فعالیت دارد گزارشی را مبنی بر احتمال هک گالا و شناسایی فعالیت‌های غیرعادی در این شبکه داد. انتشار این اخبار ارز گالا، موجب افت شدید قیمت از ۰.۳۹۴ دلار به ۰.۲۹۳ دلار در یک بازه ۱۳۰ دقیقه‌ای شد.

بروز رسانی آخرین اخبار ارز گالا

بیانیه رسمی pNetwork در خصوص طرح بازیابی توکن GALA

pNetwork طی یک اطلاعیه رسمی از طرحی شامل دو بخش برای بازیابی قیمت و صدور توکن‌های جدید pGALA خبر داد.
بخش اول شامل دسترسی مجدد به توکن‌های pGALA در شبکه BSC، ویژه سرمایه‌گذارانی است که پیش از مشکل به‌وجود آمده در این پلتفرم غیرمتمرکز، توکن pGALA را خریداری و هولد کرده بودند.
بخش دوم بازپرداخت تمام موجودی ارز دیجیتال بایننس کوین (BNB) است که طی یک حمله هک اخلاقی از سوی پلتفرم pNetwork (جهت حفظ امنیت دارایی‌ها)، استخر سرمایه گالا تخلیه شده و توکن‌های pGALA به BNB تبدیل شده‌اند. هنگام نشر این خبر، هر توکن pGALA ارزشی تقریبی برابر با ۰.۰۰۰۰۰۱۰۹ واحد BNB یا ۰.۰۰۰۳۸ دلار دارد.
مشاهده کامل بیانیه رسمی pNetwork در مورد هک ارز گالا
تاریخ انتشار : ۹ نوامبر ۲۰۲۲


اطلاعیه رسمی کمپانی درباره هک گالا (GALA)

در راستای مشکل به‌وجود آمده در شبکه و انتشار اخبار ارز گالا، این کمپانی در صفحه رسمی گالا در پلتفرم مدیوم (Medium) اطلاعیه‌ای به‌شرح زیر منتشر کرد:


کمپانی “pNetwork” از طریق یکی از صرافی‌های بزرگ همکار با گالا گیمز (GALA Games) در اواسط سال ۲۰۲۱، با آن‌ها ارتباط برقرار کرده و از برنامه خود مبنی بر راه‌اندازی یک پل بین گالا و شبکه بایننس خبر داد. از جایی که “pNetwork” یک پلتفرم دیفای (DeFi) غیرمتمرکز است، کاری از دست ما برای لغو راه‌اندازی این پل ساخته نبود و این طرح اجرایی شد؛ اما علی‌رغم تمام حملات سایبری در حوزه دیفای طی ماه‌های اخیر، مشکل به‌وجود آمده جزء این دسته از حملات نیست و این پلتفرم و پل دچار هک نشده‌اند.


تومای بِرتانی، مدیر پروژه pNetwork، روز پنجشنبه با گالا گیمز تماس برقرار کرده است و آن‌ها را از آسیب‌پذیری احتمالی در پل شبکه بایننس مطلع ساخته است؛ اما اظهار کرد که حمله‌ای در این پل صورت نگرفته است و این نقطه نفوذ به‌دلیل قراردادن یک کلید در قرارداد هوشمند pNetwork به اشتباه از سوی توسعه‌دهندگان این پلتفرم به‌وجود آمده است.


از این رو و در راستای جلوگیری از حمله احتمالی به این پلتفرم، برتانی طرحی را مبنی بر غیرفعال کردن پل و پلتفرم pNetwork و تخلیه سرمایه موجود در این قرارداد هوشمند با گالا گیمز مطرح کرد. سپس از آن‌ها درخواست کرد تا با صرافی‌ها و پلتفرم‌های مرتبط ارتباط برقرار کنند تا تمام واریز و برداشت‌های توکن pGALA را به حالت تعلیق در بیاورند.

این اطلاع‌رسانی انجام شد و اکثریت پلتفرم‌ها مطابق آن، فعالیت توکن GALA در شبکه BSC بایننس را متوقف کردند. گرچه تمامی پلتفرم‌ها طبق این برنامه عمل نکرده و گالا گیمز به همه بازارهای معاملاتی موجود جهت اطلاع‌رسانی دسترسی نداشته است. به صرافی غیرمتمرکز پنکیک سواپ (PancakeSwap) نیز اطلاع داده شد تا جهت عدم استفاده از این رمزارز به کاربران خود اطلاع دهد.


در ادامه، پلتفرم pNetwork طبق برنامه کار خود را آغاز کرد تا استخر سرمایه خود را تخلیه و در ادامه توکن‌های جدید را جایگزین نمونه‌های قبلی کند. اما متاسفانه در این بین، برخی کاربران (اکثراً ربات‌ها) اقدام به سوء استفاده کرده و از طریق آربیتراژ و اختلاف قیمت توکن pGALA در پنکیک سواپ و GALA اصلی در شبکه ERC-20 اتریوم، در صرافی‌های متمرکز کسب سود کرده‌اند. این اتفاق در زمانی افتاد که برخی صرافی‌ها جهت تعلیق معاملات گالا بر روی شبکه BSC هنوز اقدام نکرده بودند.


لازم به ذکر است توکن‌های مبتنی بر شبکه ERC-20 تحت تاثیر این اتفاقات نبوده و بدون هیچ‌گونه مشکلی و مانند سابق به کار خود ادامه می‌دهند و افراد برای خرید و فروش آن‌ها مشکلی نخواهند داشت. طبق بیانیه رسمی و عمومی pNetwrok، پل شبکه BSC گالا مشکلی نداشته و وثیقه دارایی‌های استخر سرمایه آن همچنان موجود است.

افرادی که پیش از عملیات تخلیه استخر سرمایه، توکن‌های pGALA (گالا در شبکه بایننس) را داشته‌اند پس از انجام عملیات توکن‌های جدید گالا را دریافت خواهند کرد و می‌توانند آن‌ها را به شبکه اصلی گالا تحت بلاک چین اتریوم (ERC-20) منتقل کنند.


البته متاسفانه هنوز تعداد زیادی از توکن‌ها گالا مبتنی بر شبکه بایننس، در حساب بسیاری از سرمایه‌گذاران وجود دارد که به‌عنوان توکن رسمی گالا گیمز شناخته نمی‌شوند؛ اما ما نگران این افراد و دارایی آن‌ها هستیم چرا که عضوی از جامعه گالا محسوب می‌شوند و جهت پیدا کردن یک راه حل برای این افراد در تلاش هستیم. مسئله پیش آمده از سوی ما نبوده و این دارایی‌ها جزء توکن‌های گالا محسوب نمی‌شوند، اما تمام تلاش خود را در راستای منفعت کاربران خواهیم داشت.

واکنش پلتفرم‌های مختلف به اخبار ارز گالا

با انتشار اخبار ارز گالا در مورد هک احتمالی شبکه، صرافی بایننس در توییتر رسمی خود از متوقف کردن تمام عملیات ارز دیجیتال گالا در شبکه BSC خود خبر دارد. این پلتفرم در یکی از اطلاعیه‌های اخیر خود به نقل از pNetwork به کاربران هشدار داد فعلاً از صرافی پنکیک سواپ استفاده نکنند. با راه‌اندازی یک استخر سرمایه جدید با تنظیمات جدید، توکن‌های جدید pGALA به همان نسبت موجودی در این استخر واریز خواهند شد و به هولدرهای آن که قبل از بروز این مشکل توکن GALA داشته‌اند، از طریق یک ایردراپ (AirDrop) توکن‌های جدید تعلق خواهد گرفت.


نشریه خبری VOI نیز تایید کرد که تخلیه استخر سرمایه pNetwork عملیاتی در راستای حفظ دارایی کاربران و از سوی همین پلتفرم بوده است. همچنین VOI به نقل از صفحه رسمی توییتر گالا گیمز نوشت که فعالیت پل گالا تا اطلاع ثانوی متوقف شده است، اما امنیت تمام دارایی‌ها موجود در آن برقرار است و کاربران هیچ‌گونه فعالیتی با توکن‌های گالا تحت شبکه بایننس انجام ندهند.


اما صرافی ارز دیجیتال ایندودَکس (INDODAX) از عدم اطلاع‌رسانی به‌موقع گالا و pNetwork ابراز ناراحتی کرد و اظهار کرد که نتوانستند پیش از انجام عملیات تخلیه استخر سرمایه، فعالیت‌های توکن GALA را متوقف کنند. متاسفانه این اتفاق برای پلتفرم‌های دیگر از جمله پلتفرم‌های داخلی نیز افتاده است.


صرافی رمزارز هیوبی (Huobi) نیز مدعی شد که اقدامات اخیر pNetwork پیرامون تخلیه استخر سرمایه خود یک حمله هکری اخلاقی (White Hat Attack) در راستای محافظت از دارایی کابران نبوده و از این طریق اقدام به کسب سود کرده است؛ pNetwork با قراردادن این عملیات تحت عنوان یک «هک اخلاقی» قصد فرار از اتهامات قانونی به کمپانی خود دارد.

کمپانی pNetwork نیز با انتشار یک بیانیه رسمی در پاسخ به اتهامات صرافی هیوبی اظهار کرد که ادعای آن‌ها حقیقت ندارد و تمام تلاش آن‌ها با نیت خیرخواهی برای کاربران و با کمک کمپانی گالا گیمز انجام شده است. همچنین این پلتفرم دیفای از صرافی هیوبی برای این اتهامات شکایت خواهد کرد.


شایان ذکر است صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس نیز پیرامون این مسئله از کمپانی گالا گیمز درخواست ارائه اطلاعات در مورد این موضوع و اقدامات پیش رو کرده است و این پست خبری با دریافت هرگونه اطلاعات جدید پیرامون مشکل به‌وجود آمده به‌روزرسانی خواهد شد.

هک اخلاقی چیست؟

حمله هک اخلاقی (White Hack Attack) یک حمله هکری در راستای بهبود عملکرد یک پروتکل و محافظت از آن در برابر حملات سایبری از سوی مهاجمان سوءاستفاده‌گر است.

اطلاعیه هک گالا چیست؟

تومای بِرتانی، مدیر پروژه pNetwork، روز پنجشنبه با گالا گیمز تماس برقرار کرده است و آن‌ها را از آسیب‌پذیری احتمالی در پل شبکه بایننس مطلع ساخته است؛ اما اظهار کرد که حمله‌ای در این پل صورت نگرفته است.

ایردراپ چیست؟

ایردراپ به رویدادی گفته می‌شود که طبق آن به تعداد زیادی آدرس کیف پول، رمزارز به‌صورت رایگان اهدا می‌شود که هرکدام شرایط خاص خود را دارند.

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

‫۱۰۶ دیدگاه‌ها

  1. سلام بنده دیروز و امروز ۱۵ و ۱۶ ابان بدون اطلاع پی گالا از نوبیتکس خرید کردم ایا مال من هم در بخش برگشت گالا های جدید و یا پولم هست مقدار نشون داده میشه ولی مبلغ صفره

    1. سلام. فراموش نکنید که هیچ‌گاه بدون تحقیقات کامل نباید سرمایه‌گذاری خودتون رو انجام بدید. این که مبلغ صفر هست به دلیل تعلیق فعالیت توکن GALA یا همون pGALA روی شبکه BSC هست. اطلاعیه رسمی گالا رو اینجا مطلاعه بفرمایید:

      https://www.ompfinex.com/blog/gala-hack-news-with-latest-announcement

      1. سلام‌مهندس‌بالاخره‌تکلیف‌این‌گالا‌چی‌میشه‌‌‌من‌نمی‌دانم‌این‌چه‌نوع‌بازاریه‌‌هررفتاری‌که.دلشان‌میخاد‌باسرمایه‌گذارانجام‌میدن‌‌ثانیا‌موضوع‌اگه‌مربوط‌به‌روزپنج‌‌شنبه‌است‌چراهمون‌لحظه‌که‌صرافی‌ها‌ازموضوع‌باخبرشده‌بودن‌‌خریدوفروش‌گالا‌روتعلیق‌نکردند‌‌تاسرمایه‌مردم‌به‌خطرنیفته‌نظرتون‌چیه?

        1. سلام. pNetwork یه برنامه مشخص کرده که قراره توکن‌های از دست رفته رو طبق شرایط برگردونه. تو همین پست بروزرسانی و قرار داده میشه. صرافی‌ها هم از لحظه‌ای که اخبار به دستشون رسیده اقدام به تعلیق فعالیت‌ها کردن.

        2. سلام من ازنوبیتکس گالا خریدکردم،اکثرخریدهایم روز یکشنبه ساعت ۷عصربه بعد بوده،یعنی زمانی که گالای اتریومی تونوبیتکس افتتاح شده بود،ولی من ازاین موضوع خبر نداشتم وخریدهایم روهمون گالای قدیمی انجام دادم،بعدازفریزشدن دارییهام با پشتیبانی تماس گرفتم،کارشناس به من گفت ساعت ۷عصریکشنبه به بعد هرخریدی کردی درسته،من روز بع بازم تماس گرفتم یکی دیگه از کارشناسان گفت که هرخریدی که کردی پی گالا بود و بهت گالای جدید تعلق نمیگیره،دیگه بعد پاسخگو نشدند،لطفا اگه میشه شما دراین مورد بنده رو راهنمایی کنید،متشکرم.

          1. سلام، اگر خریدتون به روز دوشنبه نکشیده باشه، بر اساس بیانیه pnetwork احتمالاً توکن جدید گالا شامل حالتون میشه. اما به‌طور کل سیاست پلتفرم‌ها با هم تفاوت دارن، شاید در ادامه شرایط فرق کنه و توکن جدید بدن بهتون. پیشنهاد می‌کنم با پشتیبانی پلتفرم مجدداً صحبت کنید.

          2. سلام
            اطلاعیه نوبیتکس فرستاده مبنی بر بازخرید گالا از امروز تا آخر هفته بقیه کارگزاریها چه تصمیمی میگیرن

          1. سلام ممنون، در حال حاضر خبری جدیدی نیست و همون پروتکلی تبدیل گالای قدیمی به توکن های جدید که توسط pNetwork منتشر شده رو باید استفاده کرد. هر خبری منتشر بشه حتما براتون پوشش میدیم. لطفا مطلب زیر رو به همراه کامنت کاربرها بخونید، روش کار استفاده از پروتکل رو دوستان توضیح دادن. موفق باشید

            https://www.ompfinex.com/blog/pnetwork-announces-recovery-plan-on-gala-hack

      2. سلام. مهندس عزیز من ۸۰هزار گالا از رمزینکس خریدم و با دو درصد سود نوبیتکس فروختم و نقد شدم حالا صرافی شکایت کرده میگه پول حاصل از فروش را برگردانید و گالاهای فروخته شده رو پی گالا گذاشتن حساب کاربریم تا بیست روز دادگاهم میشه من باید چی بگم تکلیفم چیه من که تخلفی نکردم اینا بجرم کلهبرداری از من شکایت کردن ۱۱۰۰ خریده بودم ۱۱۵۰ فروخته بودم اون در ۸ مرحله اربیترازگیری
        ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

        1. سلام. متاسفانه با این فرآیند آشنایی ندارم. اما بالاخره تراکنش‌های انجام شده همگی دقیق ثبت شدن. در نتیجه شما نباید نگران چیزی باشی دیگه!

  2. سلام آقای کریم زاده م من دو هفته قبل مقداری پی گالا خریدم از صرافی نوبیتکس الان تعداد را نشون میده ولی مبلغ صفره چکار باید بکنم

    1. سلام. فعلا صبر کنید. احتمالا توکن‌هاتون بر میگرده. برنامه بازیابی توکن های گالا امروز تو همین پست قرار داده میشه

      1. سلام خسته نباشید. من روز یکشنبه ۱۵ آبان ساعت ۹ شب به بعد خریدها را انجام دادم چون در اپلیکیشن نوبیتکس هیچ اطلاعیه ای مبنی بر هک ارز گالا نبود و خرید و فروش طبق منوال انجام میشد. مطمئنا اگه اطلاعیه ای در اپلیکیشن بود که خرید نمیکردیم. تا ده صبح ۱۶ آبان خرید و فروش انجام میشد یهو بسته شد. ما چکار کنیم الان؟ فقط تعداد گالاهای خریداری شده را نشون میده در نوبیتکس و همه چیز قطعه

        1. سلام، خیلی از پلتفرم‌ها داخلی و خارجی دیر متوجه این موضوع و تعلیق فعالیت گالا روی شبکه BEP20 شدن. طبق بیانیه pNetwork، هولدرهای ارز گالا تو بازه‌های ذکرشده واجد شرایط دریافت توکن های جدید و ایردراپ هستن. اما مسئولیت و نحوه برخورد صرافی‌های متمرکز مسئله‌ای جدا از این طرح هست و هر پلتفرمی سیاست‌های متفاوتی رو داره. باید با پشتیبانی پلتفرم خودتون تماس بگیرید. موفق باشید.

  3. تا به قبل از جریان گالا فکر میکردم که نوبیتکس صرافی معتبر و خوبی هست ولی الان مطمئن شدم کلاهبردار و سودجویی بیشتر نبوده و نیست

  4. خیلی ممنون بابت اطلاعات مفید تون
    بنده درخواست واریز ارز گالا رو داشتم به صرافی او ام پی فینکس
    اما انگار نمیشه انتقال داد این ارز رو و فقط میشه در هر پلتفرمی
    که این دارایی رو داریم معامله کنیم
    دلیل شو رو اگر امکان دارد بفرمایید

    1. خواهش میکنم. ارز گالا فعالیتش روی شبکه BSC بایننس تا اطلاع ثانوی متوقف شده و فقط می‌تونید روی شبکه ERC-20 اتریوم کار کنین.

      1. سلام. مهندس عزیز من ۸۰هزار گالا از رمزینکس خریدم و با دو درصد سود نوبیتکس فروختم و نقد شدم حالا صرافی شکایت کرده میگه پول حاصل از فروش را برگردانید و گالاهای فروخته شده رو پی گالا گذاشتن حساب کاربریم تا بیست روز دادگاهم میشه من باید چی بگم تکلیفم چیه من که تخلفی نکردم اینا بجرم کلهبرداری از من شکایت کردن ۱۱۰۰ خریده بودم ۱۱۵۰ فروخته بودم اون در ۸ مرحله اربیترازگیری
        ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

  5. ارز دیجیتال «گالا» در تاریخ ۱۳ آبان ۱۴۰۱ هک شده و کلیه صرافی‌های دنیا این موضوع را بلافاصله به اطلاع کاربران خود رسانده و معاملات در قالب موردنظر را مسدود کرده‌اند» اما صرافی نوبیتکس از اعلام این اطلاعیه در شبکه فعالیت قانونی مسامحه داشته و علی‌رغم اطلاع از موضوع از تاریخ ۱۳ آبان به بعد اقدام به فروش توکن تقلبی «پی گالا» به‌جای توکن «گالا» نموده و در سامانه نیز در قالب «گالا» به فروش رسانده به نیت فریب «با توجه به اطلاع صرافی از مشکلات مبتلابه» دریافت پول نموده است و اطلاعیه موردنظر را بعد از ساعت ۱۸۰۰ مورخ ۱۵ آبان در سایت رسمی و بازار نوبیتکس بارگذاری نموده و در ساعت ۱۹۰۰ مورخ ۱۵ آبان خودسرانه در سامانه معاملات ارز دیجیتال گالا را به pGALAتغییر نام داده و دارایی‌های گالا را برای کاربران خود تبدیل به «پی گالا» نموده و بازار گالا را مجدد لیست نموده؛ علی‌هذا با توجه به اینکه شرکت pnetwork اعلام نموده که توکن های خریداری‌شده قبل از مشکل پیش‌آمده را به ازای یک‌به‌یک گالای اتریومی به خریداران ارائه می‌دهد اما با توجه به عدم اطلاع‌رسانی صرافی نوبیتکس در ۱۳ آبان در نوار معاملات و شبکه های قانونی و قابل دسترسی برای همه «همچنان که همه اطلاع دارند تلگرام مسدود است» نمی تواند به استناد اطلاع‌رسانی در کانال تلگرامی نوبیتکس؛ از زیر بار مسئولیت خارج شود؛ حال آنکه اولین اطلاع رسانی در تلگرام در ساعت ۱۴۵۷ مورخ ۱۴ آبان صورت گرفته و خسارات خریدهای قبل از ساعت ۱۴۵۷ مورخ ۱۴ آبان را باید بر اساس ارزش گالای واقعی پرداخت نماید و حتی برای معاملات صورت گرفته مقبل از ساعت ۱۹۰۰ مورخ ۱۵ آبان که در نوار معاملات ارز موردنظر اطلاع‌رسانی کرد؛ باید پاسخگو باشد و مسئول است. و مسلماً نیت متقلبانه‌ای در مسامحه و تخلف صورت گرفته وجود داشته که جامه عمل به آن داده و بدوا توکن های موجود در صرافی را از ۱۳ آبان تا ۱۵ آبان فروخته و بیش از دوز بعد از اطلاع‌رسانی جهانی به کاربران نوبیتکس اطلاع‌رسانی نموده است

      1. اتفاقی برای خود ارز گالا نیفتاده و فقط پل شبکه بایننس دچار مشکل شده. در هر صرافی که سرمایه گذاری کردید با بخش پشتیبانی تماس بگیرید

    1. سلام. از چه پلتفرمی ارز گالا رو خریدید؟
      برای دریافت توکن جدید گالا واجد شرایط هستین، اما بستگی داره از کجا خرید کرده باشید.

      1. سلام
        از سرافی والکس خرید واقعی انجام دادم داخل کیف پولم هست ولی مبلغ تومانی که به ازای گالا دارم دوسومش پريده
        آیا امیدی هست که به سرمايه اصلیم برسم

        1. سلام. با پشتیبانی تماس بگیرید. بازار هم اخیراً دچار رزش شده. ارزش دلاری گالا رو هم بررسی کنید.

    2. سلام. شما قاعدتاً واجد شرایط برای دریافت توکن جدید گالا هستید. اما اگر از صرافی متمرکز گالا خریدید باید با پشتیبانی همان پلتفرم ارتباط برقرار کنید. بیانیه pnetwork شامل حال صرافی‌های متمرکز نمیشه و نحوه مدیریت این مسئله بر عهده خود صرافی‌ها است.

  6. سلام و درود.
    بزرگوار در متن اعلامیه آماده که کسانی که قبل از هک گالا داشتند بهشون گالای جدید داده میشه.
    یعنی اگر من در تراست ولت بر بستر bep20 گالا داشتم به همان مقدار به کیف پولم گالای جدید واریز میشه!؟

  7. سلام خسته نباشید. من روز یکشنبه ۱۵ آبان ساعت ۹ شب به بعد خریدها را انجام دادم چون در اپلیکیشن نوبیتکس هیچ اطلاعیه ای مبنی بر هک ارز گالا نبود و خرید و فروش طبق منوال انجام میشد. مطمئنا اگه اطلاعیه ای در اپلیکیشن بود که خرید نمیکردیم. تا ده صبح ۱۶ آبان خرید و فروش انجام میشد یهو بسته شد. ما چکار کنیم الان؟ فقط تعداد گالاهای خریداری شده را نشون میده در نوبیتکس و همه چیز قطعه

    1. بیانیه رسمی pNetwork درباره ارز گالا روی شبکه BEP20 رو از لینک مطالعه بفرماید. به‌طور کل، سرمایه‌گذاران در صرافی های متمرکز باید با پشتیبانی همان پلتفرم برای اطلاع از سیاست‌های آن در مورد این مشکل ارتباط برقرار کنن. روال کار هر صرافی با دیگر متفاوت است.

      https://blog.ompfinex.com/pnetwork-announces-recovery-plan-on-gala-hack

  8. سلام. به نظرتون من که روز یکشنبه ساعت ۹ شب و دوشنبه ۱۶ آبان ساعت ۵ دقیقه بامداد ( پنج دقیقه بعد از اتمام روز یکشنبه) از نوبیتکس خرید کردم. ارز گالای من چی میشه جریانش؟

  9. پاسخبا سلام و درود فراوان خدمت جناب کریم زاده عزیزبزرگوار طبق اطلاعیهتوکن‌های جدید pGALA را می‌توان به‌طور کامل و با نسبت یک به یک به ارز گالا در شبکه اتریوم تبدیل کرد و تا یک ماه آینده برای انتقال این توکن‌ها به توکن اصلی در شبکه اتریوم، کارمزدی دریافت نخواهد شد.لطفا راهنمایی کنید
    راهکار تبدیل pgala جدید طبق اطلاعیه بالا در کیف پول تراست ولت چیست.!؟لینک آموزشی اگر لطف کنید ممنون خواهم شد.

  10. سلام مهندس من توی تاریخ ۱۴۰۱/۰۸/۱۵ ساعت ۹/۳۰ شب از نوبیتکس گالا خریداری کردم
    الان تکلیف سرمایه من چی میشه؟
    گالای جدید بهم تعلق میگیره؟

    1. سلام. بازگشت وجه یا توکن های جدید تماماً بستگی به سیاست پلتفرم شما داره. باید از پشتیبانی صرافی اطلاعات بگیرید.

  11. سلام و عرض ادب خدمت مهندس عزیز وتشکربابت پاسخگویتون من تاریخ ۱۶آبان در نوبیتکس درست زمانی که قیمت egala رشد خیلی زیادی کرده بود در قیمت ۲۵ هزارتومن متاسفانه خرید زدم اطلاعیه ها رو درروز بعد مطالعه کردم اما متوجه نشدم آیا برای امثال من هم در اطلاعیه ای که درج شده اشاره ای شده که چیزی به ما تعلق میگیره یا خیر؟

    1. سلام، بیانیه منتشرشده از pNetwork شامل حال صرافی های متمرکز نمیشه و این مسئولیت رو بر عهده خود پلتفرم ها گذاشته. هر پلتفرمی هم سیاست کاریش با دیگری فرق داره. باید با پشتیبانی صرافی تماس بگیرید.

  12. سلام خسته نباشید من ۱۶ ابان ساعت۱۴ ۰۰دقیه بامداد اقدام به خرید پی گالا از صرافی نوبیتکس کردم و هم زمان داشتم داشتم از تردینگ ویو نگاه می کردم و حواسم به قیمت نوبیتکس نبود وقتی خرید زدم ارزی که مثلا باید تو قیمت ۲۰۰۰ می بود تو قیمت ۵۰ هزار تومن خرید و پولم و بعد از چند ثانیه برگشت و در عرض چند ثانیه پامپ پامپ بالای ۷۰۰ درصدی رو تجربه کرد و وقتی به پشتیبانی زنگ میزنم میگه اون موقع عرض تقاضا همین قدر بوده مگه میشه اختلاف چند درصدی با ساید تردینگ ویو داشته باشه همون روز ارز مونور هم همین بلا سرش اومد الان راهی هست من شکایت کنم

  13. ممنون
    ولی چیزی درباری مشکل من ننوشته بود مشکل من این که اگالا و پی گالا یکین و چجور وقتی تو تردینگ ویو تکون نخورده و پامپ پامپ خیلی خیلی سنگین داشته در عرض چند ثانیه کار کار صرفی کسی رو ندیدم از این جریان سود کرده باشه

  14. سلام عزیز،ازروزیکه برای گالااین اتفاق افتادمن نمیتونم واردصرافی هاتبیت بشم لاگین میخوادجواب میدم اخرش میگه همچین چیزی وجودنداردمیخوام پیام بدم پشتیبانی یو ای دی میخوادکه نت ظعیفه نتونستم کاری کنم.ناگفته نمانداوئل صبح جمعه دیدم گالایه صفرازقیمتش کم شده منم هرچی داشتم فروختم گالا خریدم البته حدودهفتادوپنج دلاربیشترنبود.ممنون ازراهنمایی تون.

    1. سلام. احتمالا اتصال به ابنترنتتون مشکل داشته باشه، شاید هم لازم باشه با یه آی پی خارج از ایران وارد حسابتون بشید! موفق باشید

  15. سلام
    اطلاعیه …..فرستاده مبنی بر بازخرید گالا از امروز تا آخر هفته بقیه کارگزاریها چه تصمیمی میگیرن

    1. سلام من هم گالا ازوالکس خریدم وانتقال دادم ب کیف پول جهانیم الان هم نمیتونم باپشتیبانیش تماس بگیرم چ بایدبکنیم

    1. تا جایی که من اطلاع دارم ارز گالا روی شبکه های BEP20 بایننس، ERC20 اتریوم و سولانا فعالیت داره!

  16. در تعریف ایردراپ گفته شده “رمزارز به‌صورت رایگان اهدا می‌شود” اما در حال حاضر گفته شده برای واجدین شرایط به ازای هر GALA ، مقداری BNB اختصاص داده میشه . با این تفاسیر باز هم میتونیم این اتفاق رو ایردراپ تلقی کنیم ؟

    1. به‌طور کل ایردراپ جنبه تبلیغاتی و جذب مشتری داره و عموماً به‌صورت رایگان عرضه میشه. فرآیند توزیع ارز گالا جدید هم مشابه با رویدادهای ایردراپ پیش میره، واسه همین به این شکل توزیع ارز هم ایردراپ گفته میشه.

  17. خیلی ممنون از مقالات خوب و کاربردی تون در مورد گالا و پی گالا
    بنده باواژه جدید هک اخلاقی آشنا شدم که این هم جالب بود
    فقط چرا قبل ازاینکه هک اخلاقی رو انجام بدن خبرندادن ؟
    چون فکرمیکردن مشکله خاصی پیش نمیاد؟بعد که جلوتر رفتن دیدن یه حفره امنیتی وجودداره ؟

    1. خواهش میکنم. خیر، دقیقاً به‌دلیل وجود همون حفره امنیتی این هک رو انجام دادن و تصمیمی بوده که با مشارکت تیم اصلی گالا گرفته شد. به‌دلیلی اضطراری بودن شرایط باید هرچه سریع‌تر این عملیات رو انجام میدادن تا هکری به استخر سرمایه ارز گالا (pGALA) قبل از تیم pNetwork دسترسی پیدا نکنه.

  18. سلام .ایا از شما دوستان کسی این پروسه ریکاوری را انجام داده و اگر انجام داده لطفاً همینجا جواب بده.چون این لینکی که در بالا قرار دادن درخواست اتصال به ولت را میده و به کیف پول وصل میشه و اگر این لینک کلاهبرداری باشه می‌تونه کیف پول را خالی کنه لطفاً جواب بدین و اگر امکان داره هش معامله اش را هم بزارن ببینیم درسته یا نه .ممنون میشم از دوستان خوبم

    1. سلام. من خودم انجام ندادم، اما احتمالش ضعیفه که این لینک کلاهبرداری باشه اما شما باید جوانب احتیاط رو همیشه رعایت کنید و بهتره ارز گالا رو در یک کیف پول جدید منتقل کنید که موجودی آن فقط ارز گالا باشه تا در صورت هک شدن، فقط دارایی گالا در معرض خطر قرار بگیره. در نهایت با ارسال پیام شخصی به توییتر pNetwork می‌تونید صحت این پروتکل رو جویا بشید.

      1. سلام من روز ۱۳ در صرافی متمرکز گالا خریدم و ۳ روز بعد زدم داخل کیف پول ایا توکن جدید بهم تعلق میگیره چون صرافی گفت بهتون ایر دراپ میدیم به ازای هر گالا ۱۳ تو من مجبور شدم زدم ولت

  19. حدود یک ماه هست داخل صرافی شما ثبت نام کردم و واقعا نسبت به سایت هایی که میشناسم بهترین و کامل ترین مطالب رو داید

  20. سلام جناب کریم زاده.تشکر بابت زمانی که میذارین و به سوالات پاسخ میدید. راستش من کل داراییم رو در صرافی والکس ارز گالا خریدم که چون در ۱۳ ابان خرید رو انجام دادم میگن که قابل تبدیل به ارز ای گالا نیست و منتظر اطلاعیه شبکه پی نتورک هستیم و احتمالا ایر دراپ بهتون تعلق میگیره. ایردراپ هم که مبلغش اونقدر ناچیزه که عملا یعنی پولم به فنا رفته. خواستم بدونم با توجه به اطلاعات شما راهکاری رو برای برگردوندن پولم عملی میدونید؟سپاس مجدد

    1. سلام، خواهش می‌کنم. لطفا بیانیه pNetwork برای تبدیل ارز گالا رو از پست زیر بخونید، همینطور کامنت بقیه کاربرها. از طریق لینکی که خود pNetwork گذاشته می‌تونید توکن های جدید گالا رو دریافت کنید.

      https://www.ompfinex.com/blog/pnetwork-announces-recovery-plan-on-gala-hack

  21. شرمنده جناب مزاحم شدم مجدد. ولی بنده که در صرافی متمرکز والکس خرید رو انجام دادم و در اطلاعیه قید شده این تبدیل شامل صرافی های متمرکز نمیشه چی کار میتونم بکنم؟ این طور که پشتیبانی والکس میگه ظاهرا قصد ندارن به جز ایردراپ(اون هم شاید) که اصلا ارزشی نداره، کار دیگه ای بکنن. با توجه به عدم وجود قوانین و عدم به رسمیت شناختن معاملات ارز دیجیتال در کشور، به نظر جنابعالی با شکایت از والکس میتونم به حقم برسم؟ تشکر مجدد بابت وقتی که میذارین

    1. سلام، حقیقتاً من در مورد مسائل حقوقی این موضوع اطلاعی ندارم. اگر پیگیری شما به جایی نرسیده، پیشنهاد می کنم بیانیه pNetwork درباره ارز گالا رو از لینک زیر بخونید. یه پروتکل هم معرفی کرده که می‌تونید توکن های قدیمی گالا رو بدون هزینه به توکن های جدید تبدیل کنید. (نظرات کاربران رو هم مطالعه بفرمایید)

      https://www.ompfinex.com/blog/pnetwork-announces-recovery-plan-on-gala-hack

  22. سلام
    من از والکس گالا خریدم و بعداز چند روز گفتن که این اتفاق افتاده.
    طبق اعلامیه پی نتورک روز ۲۳ آبان به نسبت یک به یک ارز گالا اتریومی به کیف پول من واریز شده.ولی بعدش فورا توسط صرافی با ارز پی گالا بی ارزش جابجا شده.
    همه مدارکش هم موجوده.
    به نظر شما چکار باید کرد که جلوی این کلاه برداریه صرافی والکس رو بگیریم.

    1. سلام. متاسفم برای اتفاقی که افتاده، اما بنده در مورد اقدامات قانونی در این زمنیه اطلاعاتی ندارم. لطفا بیانیه pNetwork برای ارز گالا رو هم در پست زیر مطالعه بفرمایید. یک پروتکل هم برای تبدیل توکن ها به گالا جدید معرفی شده:

      https://www.ompfinex.com/blog/pnetwork-announces-recovery-plan-on-gala-hack

        1. سپاس بایت توجه وپاسخگویی تون. ولی مشکل من اینه که از صرافی متمرکز والکس خرید کردم و در اطلاعیه به صراحت قید شده که افرادی که از صرافی متمرکز خرید کردند مسئولیت بازیابی و برگرداندن توکن ها به عهده صرافی است که متاسفانه صرافی والکس زیر بار این مسئولیت نمیره و پول ما رو صفر کرده.

          1. سلام- من هم مثل شما هستم. چه راهکاری دارید برای جبران خسارتمون؟ میتونیم چند نفر که از والکس خرید کردند و دچار خسارت شدند؛ هماهنگی کنیم برای ثبت شکایت مشترک؟ اگه موافقید یک آیدی تلگرام یا ایمیل یا … بدیم برای هماهنگی.

  23. سلام و عرض ادب …
    بیانیه دیگه ای منتشر نشده ؟؟شایعاتی هست ک میگن شرکت کاملا سلب مسولیت کرده؟؟آیا حقیقت داره

  24. سلام وقت بخیر
    من تاریخ ۱۳آبان ساعت ۶،۲۰ دقیقه صبح بصورت خرید پله ایی تا تاریخ ۱۴ آبان ساعت ۷عصر از صرافی والکس ارز گالا خرید کردم که بعد از توقف بازار به پی گالا عوض شد چند بار هم با پشتیبانی والکس تماس گرفتم همه تقصییر ها رو به پی نتورگ ربط میدن میتونید راهنمایی کنید که چکار کنم آیا جاهی هست بتونیم بصورت اینترنتی شکایت کرد

    1. سلام. مرجع خاصی برای ثبت شکایت وجود نداره و pNetrwork مسئولیت ارز گالا در صرافی های متمرکز رو بر عهده خود صرافی‌ها گذاشته. یعنی شما باید از پشتیبانی صرافی پیگیری کنید. تو بیانیه رسمی pNetwork در لینک زیر هم یه پروتکل برای تبدیل گالا قریمی به توکن های جدید گالا گذاشته شده. نظرات پست رو حتما مطالعه بفرمایید، بعضی کاربرها انجام دادن و توکن هاشون رو تبدیل کردن. اما به‌طور کل مسئول تبدیل توکن های گالا به توکن های جدید صرافی شما هست.

      https://www.ompfinex.com/blog/pnetwork-announces-recovery-plan-on-gala-hack

  25. سلام- من هم مثل شما هستم. چه راهکاری دارید برای جبران خسارتمون؟ میتونیم چند نفر که از والکس خرید کردند و دچار خسارت شدند؛ هماهنگی کنیم برای ثبت شکایت مشترک؟ اگه موافقید یک آیدی تلگرام یا ایمیل یا بدیم برای هماهنگی.

      1. سلام این ادرس گالای بایننس را به پی گالای تقریبا بی ارزش تبدیل میکنه یا به گالای اتریومی؟

          1. بله مطالعه کردم اما میخوام شما بگین که آیا اگر پس از وقوع هک خرید کرده باشیم، گالای ما به پی گالا تبدیل میشه یا گالای اتریومی؟

  26. سلام آیا میشه از صرافی ایرانی به دلیل فریز کردن ارز گالا داخل کیف پول شخصی شکایت کرده لطفاً راهنمایی کنید

  27. سلام آیا با گذشت سه ماه از مسدود شدن گالا میتوان از پروتکل که PNetwork گذاشته ارز گالا را با پی گالا تبدیل کرد؟؟؟

  28. سلام چرا گالا در رمزینکس معامله می شود ولی در نوبیتکس اصلا باز نمی شود ؟ دلیلش چیه؟ در ضمن در مدت ۱ ماه ۱۵۰ درصد سود داده.

    1. سلام وقت بخیر. متاسفانه من اطلاعی از هاتبیت ندارم و باید با پشتیبانی همین صرافی صحبت کنید. مسئول ارائه توکن های جدید گالا بر عهده خود صرافی هست و نحوه انجام این کار در هر صرافی متفاوته!

    1. سلام، خیر خبر جدیدی در مورد ارز گالا وجود نداره. پیشنهاد می‌کنم بیانیه pNetwork در مورد تبدیل گالای قدیمی به جدید رو مطالعه کنید. نظرات دوستان رو هم حتما بخونید تا با نحوه عملکرد پروتکل تبدیل ارز آشنا بشید:

      https://www.ompfinex.com/blog/pnetwork-announces-recovery-plan-on-gala-hack

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا