اخبار ارز دیجیتالتحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

هجوم ناگهانی نهنگ های ریپل جان تازه ای به این شبکه بخشید

پلتفرم آماری سنتیمنت (Santiment) در یکی از گزارشات اخیر خود بیان کرد فعالیت نهنگ های ریپل (XRP) با کمتر شدن قیمت این رمزارز به بالاترین حد خود در سه ماه اخیر رسیده است.


طبق این گزارش، تعداد تراکنش‌های ریپل با ارزشی بیش از ۱۰۰,۰۰۰ دلار به‌طور ناگهانی به سطوحی رسید که شبکه رپیل از ماه می (اردیبهشت-خرداد) تا کنون شاهد آن نبوده است.

تحلیل تکنیکال ریپل


سنتیمنت اظهار کرد بالا رفتن سطح فعالیت شبکه ریپل در ساعات پایانی معاملات روز جمعه، با افزایش خوش‌بینی پیرامون این دارایی همراه بوده است و این حجم از تراکنش‌های ۱۰۰,۰۰۰ دلاری و بالاتر ریپل، آخرین بار در تاریخ ۱۳ می (۲۳ اردیبهشت) مشاهده شده است. همچنین سطح تمایلات سرمایه‌گذاران در مورد ریپل به بالاترین سطح از ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) تا کنون رسید.

سطح تراکنش نهنگ های ریپل
میزان تراکنش نهنگ های ریپل – Santiment

همچنین سنتیمنت بیان کرد کلمه “Rekt” که یک شکل طنزآلود با املای اشتباه از کلمه “Wrecked” (به معنی شکسته یا خیلی خراب) است و اغلب از آن برای اشاره به ضررهای سنگین معامله‌گران استفاده می‌شود، روز جمعه و در پی لیکویید شدن عظیم موقعیت‌های معاملاتی در بازارهای ارز دیجیتال، در شبکه‌های اجتماعی مختلف به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده کاربران قرار گرفت.


این پلتفرم نوشت از جایی که معامله‌گران مشغول فعالیت در روند صعودی آغازشده از اواخر ماه ژوئن (اوایل تیر ماه) بودند، ریزش بیت کوین به ۲۰,۸۰۰ دلار و اتریوم به ۱,۶۰۰ دلار آشوبی را در بازار به‌پا کرده و با لیکویید شدن تعداد زیادی از معاملات، استفاده از کلمه “Rekt” در اینترنت نیز رشدی نجومی داشته است.

استفاده از کلمه rekt
بیشترین میزان استفاده از کلمه Rekt در شبکه‌های اجتماعی – Santiment

سنتیمنت علاوه بر بررسی فعالیت نهنگ های ریپل، گوشه چشمی به دوج کوین (DOGE) و رقیب آن، شیبا اینو (SHIB)، نیز داشت. طبق این گزارش، نهنگ‌های دوج و شیبا موفق شدند سطح زیادی از دارایی‌های خود را در سقف‌های قیمتی اخیر این رمزارزها به فروش برسانند و این دارایی‌‌ها به‌طور همزمان، شاهد تراکنش‌های سنگین در شبکه‌های خود بودند.


سنتیمنت نوشت هر دوی رمزارزهای دوج کوین و شیبا پس از رسیدن به سقف‌های خود، به‌ترتیب در روزهای سه‌شنبه و یکشنبه با اصلاحات سنگینی در قیمت خود مواجه شدند. نهنگ‌ها طبق معمول با پیدایش حجم عظیمی از تراکنش‌ها در شبکه این ارزها، لحظه برداشت سود را به‌خوبی تشخیص دادند.

نهنگ های دوج و شیبا
میزان تراکنش نهنگ های دوج و شیبا در سقف‌های قیمتی – Santiment

نهنگ ارز دیجیتال چیست؟

نهنگ در دنیای رمزارزها به مالک کیف پولی گفته می‌شود که در مقایسه با سرمایه‌گذاران خُرد، حجم بسیار زیادی از یک رمزارز را دارد؛ به‌طوری که تراکنش‌های آن در قیمت دارایی تاثیر می‌گذارد.

منبع: DAILYHODL

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا