تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۳ مرداد

در سی و هشتمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۳ مرداد، بررسی وضعیت کلی بازار در اولین روز معاملاتی هفته جدید، معرفی واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال و ارائه نکته معاملاتی هفته در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با شما همراه هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۳ مرداد

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۲۳ مرداد

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – 23 مرداد
بررسی وضعیت کلی مارکت در روز دوشنبه 23 مرداد

در اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۳ مرداد» به بررسی وضعیت کلی مارکت کریپتو در اولین روز معاملاتی هفته جدید (دوشنبه ۲۳ مرداد) می‌پردازیم.

محدوده تریدینگ رنج در نمودار بیت‌کوین کوچک‌تر شده و این رمزارز سی روز گذشته را بین سقف ۳۰۱۵۰ دلار و کف ۲۸۵۰۰ دلار در حال نوسان بوده است. رمزارز شماره یک بازار اولین روز هفته معاملاتی جدید را در قیمت ۲۹۳۰۳ دلار و با تسلط ۵۰.۴۶ درصدی بر بازار آغاز کرده است.

رمزارز اتریوم به عنوان دومین دارایی برتر بازار در ابتدای این هفته کار خود را در قیمت ۱۸۴۰ دلار و با تسلط ۱۹.۵۷ درصدی آغاز کرده است. قیمت فعلی اتریوم گویای این مطلب است که حمایت ۱۸۲۰ دلار در نمودار اتریوم، نقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

دامیننس تتر نیز به عنوان یکی از شاخص‌های اصلی تحلیل مارکت کریپتو نسبت به هفته گذشته بدون تغییر باقی مانده و همچنان در محدوده مقاومتی ۷.۵ درصد در حال رنج زدن است. شکست این مقاومت و افزایش دامیننس تتر می‌تواند کاهش قیمت ارزهای دیجیتال را به دنبال داشته باشد.

تتر، بیت‌کوین و اتریوم نیز به ترتیب بیشترین حجم معاملات در بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در این میان ارز دیجیتال اتریوم با بیشترین درصد افزایش حجم در ۲۴ ساعت اخیر همراه بوده است.

همچنان که بیت‌کوین به تریدینگ رنج خود ادامه می‌دهد، برخی آلت‌کوین‌های بازار در اولین روز معاملاتی هفته با نوسان‌های مثبت و منفی جالبی همراه شدند. ایپ‌کوین (APE)، رندر توکن (RNDR) و پپه (PEPE) بیشترین نوسان‌های قیمتی مثبت در ابتدای این هفته را از آن خود کردند و شیبا اینو (SHIB)، آربیتروم (ARB) و دوج‌کوین (DOGE) رمزارزهایی بودند که در روز اول هفته معاملاتی جدید، با نوسان قیمتی منفی همراه شدند.

پلتفرم تحلیلی Coinglass دیدگاه معامله‌گران نسبت به قیمت بیت کوین را به این صورت طبقه بندی می‌کند:

  • ۳۱ درصد معامله‌گران بر این باورند که بیت‌کوین در هفته جدید یک روند نزولی در پیش دارد.
  • ۳۶ درصد کاربران معتقدند در این هفته یک روند صعودی در انتظار بیت‌کوین است.
  • در نهایت ۳۳ درصد کاربران نیز بر ادامه یافتن روند تریدینگ رنج در نمودار بیت‌کوین اتفاق نظر دارند.

مشابه با هفته‌های گذشته، همه چیز در بازار ارز دیجیتال به شکلی نسبتا مساوی تقسیم شده و تا زمانی که قدرت یک گروه از خریداران یا فروشندگان از دیگری پیشی نگیرد، روند تریدینگ رنج در قیمت این رمزارز ادامه خواهد یافت.

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۳ مرداد

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 23 مرداد

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۲۳ مرداد» را به معرفی واچ لیست هفتگی و معرفی رمزارزهای مستعد رشد در این هفته اختصاص می‌دهیم.

اگر به تایم فریم هفتگی در نمودار بیت‌کوین مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که این رمزارز مشغول تشکیل دو الگوی کندل دوجی (Doji) متوالی در نمودار هفتگی خود است. این کندل‌های دوجی منعکس‌کننده بلاتکلیفی معامله‌گران در بازار است. اما نکته مثبت ماجرا این‌جا است که قیمت بیت‌کوین موفق شده میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای (۲۰W EMA) در سطح ۲۸,۰۷۲ دلار را حفظ کند. این عملکرد نشان می‌دهد که خریداران هنوز هم می‌توانند در بازار عملکرد پررنگ‌تری داشته باشند.


“TechDev”، یکی از تحلیلگران محبوب و شناخته‌شده بازار، با تحلیل بیت کوین در تایم فریم۳ هفته‌ای نشان داد فشردگی قیمت بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ دوره‌ای در این نمودار، به سطوحی رسیده که تنها ۴ مرتبه از زمان خلق بیت کوین دیده شده است!

چنین عملکردی جذابیت و اهمیت زیادی در میان معامله‌گران دارد. چرا که در تمامی این رخدادها، نتیجه کار، صعود قیمت بیت کوین بوده و این اتفاق می‌تواند به نفع خریداران بازار باز هم تکرار شود.

با این حال لازم است بدانید که کاهش نوسانات قیمتی در بازار باعث شده حجم معاملات فیوچرز بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح خود از انتهای سال ۲۰۲۲ تاکنون برسد.

مارسل پِکمن، یکی از تحلیل‌گران پلتفرم کوین‌تلگراف (CoinTelegraph)، معتقد است شرایط فعلی مارکت نشان دهنده این است که معامله‌گران فعالیت خود را به بازارهای دیگری منتقل کرده‌اند و یا در سطوح فعلی قیمت‌ها، تمایلی به حضور در بازار ندارند!

با در نظر گرفتن تمامی این عوامل، در چهل و هفتمین سری از واچ لیست‌ هفتگی ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس تحلیل نمودار رمزارزهای بیت‌کوین (BTC)، شیبا اینو (SHIB)، یونی سواپ (UNI) و میکر (MKR) را در تایم فریم‌های چهار ساعته و یک روزه برایتان قرار داده‌ایم. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۲۳ مرداد مراجعه کنید.

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی 23 مرداد

«در معامله‌گری هر گاه شانسی و به آسانی پولی دست آورید، بازار بعدا آن را از شما پس خواهد گرفت.»

تنها قانون کسب درآمد از معامله‌گری این است: استراتژی و قانون معاملاتی داشته و فقط بر اساس همان قوانین عمل کنید؛ حتی اگر رعایت قوانین منجر به فعال شدن حد ضرر شما شود.

هر زمان که بر اساس قوانین معامله‌گری‌ خود عمل کردید و دچار ضرر شدید، نباید جایی برای ناراحتی داشته باشید چرا که شما کار درست را انجام داده‌اید. اما اگر از زیر پا گذاشتن قوانین خود سود کردید، بدانید که یک ضرر سنگین در انتظار شماست!

اگر کار اشتباهی در بازار انجام بدهید و سود کنید، باعث خواهد شد که باز هم آن کار را در شرایط دیگر تکرار کنید. اما باید بدانید که این قاعده همیشه برقرار نیست. بازار مالی بازار احتمالات است و شما می‌بایست تنها معاملاتی را تنظیم کنید که احتمال موفقیت بیشتری برای آن در نظر گرفته‌اید.

بنابراین سعی کنید در معاملات خود بین زمانی که کار درستی انجام می‌دهید و ضرر می‌کنید و زمانی که کار اشتباهی انجام می‌دهید و سود می‌کنید یک تفاوت جدی قائل شوید.

سلب مسئولیت در محتوای پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 23 مرداد

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا