اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهاناخبار بیت کوین

جی‌پی‌ مورگان: SEC هیچ گزینه‌ای جز تایید ETF اسپات بیت کوین ندارد

تحلیلگران و کارشناسان جی پی مورگان بر این باورند که تاخیر در تصمیم‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به این معنی است که قرار است به صورت همزمان چند ETF اسپات بیت کوین توسط این سازمان مورد تایید قرار گیرد.

پادکست جی‌پی‌ مورگان: SEC هیچ گزینه‌ای جز تایید ETF اسپات بیت کوین ندارد

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت کوین گپ، پس از پیروزی گری اسکیل بر SEC ایالات‌متحده در هفته گذشته، موسسات مالی، کارشناسان وتحلیل‌گران بر این باورند که تایید ETF بیت کوین امری اجتناب‌ناپذیر است. در آخرین یادداشت تحقیقاتی، تحلیلگران جی پی مورگان به رهبری نیکولاوس پانیگیرتزوگلو اظهار داشتند که این رگولاتور مالی هیچ گزینه‌ای جز تایید ETF بیت کوین ندارد.

همانطور که می‌دانید، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تصمیمات خود را در مورد ETFهای بیت کوین از شرکت‌های مختلف از جمله بلک راک، فیدیلیتی و اینوسکو حداقل تا اواسط اکتبر به تعویق انداخته‌است.

تحلیلگران در یادداشت تحقیقاتی خود تاکید کردند، SEC برای اینکه پیشنهاد گری اسکیل را برای تبدیل محصول GBTC به یک ETF اسپات بیت کوین رد کند، باید در گام نخست، تاییدیه‌های قبلی که به ETFهای مبتنی بر معاملات آتی ارائه کرده را لغو کند. آنها همچنین خاطرنشان کردند که چنین حرکتی برای این نهاد بسیار مخرب و به طور بالقوه شرم‌آور خواهد بود. بنابراین بعید به نظر می‌رسد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا چنین تصمیمی را اتخاذ کند.

جی پی مورگان

افزون بر آن، تحلیلگران اضافه کردند «به نظر می‌رسد که SEC مجبور شود برنامه‌های ETF اسپات بیت‌کوین مربوط به چند شرکت مدیریت دارایی، از جمله Grayscale را که قبلا تعلیق شده‌بودند، تایید کند.» به باور آنان، این به تعویق افتادن احتمالا به تایید چند ETF اسپات بیت‌کوین خواهد انجامید و به‌جای اینکه هر یک از درخواست‌ها به صورت تکی مورد بررسی قرار گیرد احتمالا چند درخواست به صورت یکجا مورد بررسی و تایید قرار خواهد گرفت.  

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر

همانطور که می‌دانید، پنجشنبه گذشته یعنی ۳۱ آگوست، SEC آمریکا تصمیم خود را در مورد هر هفت ETF اسپات بیت کوین به تعویق انداخت و اضافه کرد که بررسی تغییر قانون پیشنهادی به زمان کافی نیاز دارد. انتظار می‌رود که بررسی بعدی SEC در اواسط اکتبر ۲۰۲۳ رخ دهد.

تحلیلگران جی‌پی مورگان برای اظهار نظر در این مورد افزودند: این به تعویق افتادن «احتمالا به جای اعطای مزیت اولین بودن در دریافت تایید به هر متقاضی، به تایید چندین برنامه ETF بیت کوین به صورت همزمان می‌انجامد».

این اقدام می‌تواند برای سرمایه‌گذاران مفید باشد زیرا باعث رقابت بیشتر از نظر هزینه‌های ETF می‌شود. تحلیلگران اضافه کردند که Grayscale در صورت تایید تبدیل شدن به بزرگترین ETF بیت کوین در جهان، احتمالا با فشار بیشتری برای کاهش کارمزدها مواجه خواهد شد.

در حالی که تایید ETF بیت کوین می‌تواند زمین بازی را تغییر دهد، تحلیلگران هشدار می‌دهند که محصولات مشابه در کانادا و اروپا مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار نگرفته و هنوز تاثیر گسترده آن بر بازار ارزهای دیجیتال نامشخص است. در حالی که تحلیلگران بر اهمیت تایید بالقوه ETF اسپات بیت کوین تاکید کردند، آنها همچنین جوانب احتیاط را نیز در نظر می‌گیرند. مدتی است که ETFهای اسپات بیت کوین در کانادا و اروپا عملیاتی شده‌اند، اما توجه زیادی را به خود جلب نکرده‌اند. علاوه بر این، در سال گذشته جریان خروجی از ETFهای طلا به صندوق‌های بیت کوین، از جمله ETFهای آتی سرازیر نشده‌است. تحلیلگران تاکید کردند که اگرچه ETFهای اسپات بیت کوین نسبت به همتایان مبتنی بر معاملات آتی مزایای متفاوتی را خود ارائه می‌دهند، اما این مزایا نسبتا حاشیه‌ای و جزئی هستند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا