اخبار ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۹ ژانویه

در دوازدهمین سری از هفته نامه او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۹ ژانویه، بررسی اخبار و حواشی صرافی Houbi و تاثیر آن بر ارز دیجیتال ترون، بررسی صنعت گیمینگ و متاورس در سال ۲۰۲۳ و نکته معاملاتی هفته با ما همراه باشید.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۹ ژانویه

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 9 ژانویه 05

طبق روال هر هفته، اولین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۹ ژانویه” را به معرفی واچ لیست هفتگی اختصاص می‌دهیم.

بیت‌کوین (BTC) از اواسط دسامبر ۲۰۲۲ تا کنون، حدودا ۳ هفته در یک روند تریدینگ رنج در حال نوسان بوده است. کف این تریدینگ رنج محدوده ۱۶۲۰۰ دلار و سقف آن نیز ۱۷۰۰۰ دلار بوده است و در تمام این مدت، بیت‌کوین موفق نشدکه یک روز معاملاتی را در قیمتی بالاتر از ۱۷۰۰۰ دلار به پایان برساند.

با آغاز هفته معاملاتی در روز دوشنبه ۹ ژانویه (۱۹ دی) اما نمودار بیت‌کوین توانست این سطح را به صورت کامل پشت سر بگذارد و از این روند خنثی نسبتا طولانی مدت و خسته کننده خارج شود. در بیستمین سری از واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس داده‌های تکنیکال و فاندامنتال رمزارزهای بیت‌کوین (BTC)، سولانا (SOL)،کاردانو (ADA) و اتریوم کلاسیک (ETC) را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شاید برایتان جالب باشد که رمزارزهای فوق طی هفته گذشته عملکردهای بسیار خوبی داشتند و در روزهای آتی نیز پتانسیل‌های خوبی برای ادامه رشد در آن‌ها دیده می‌شود. برای مشاهده کامل تحلیل‌ها و نمودار قیمتی می‌توانید از مطلب زیر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۱۹ دی | او ام پی فینکس

صعود دوباره قیمت ترون پس از حواشی صرافی Houbi

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 9 ژانویه 02

دومین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۹ ژانویه” به مهم‌ترین و تاثیرگذارترین خبر بازار در هفته گذشته اختصاص دارد.

جاستین سان (Justin Sun) بنیان‌گذار ارز دیجیتال ترون (TRX) و مالک صرافی Houbi طی انتشار اخبار و توییت‌های گوناگون اعلام کرد که قصد دارد از طریق اخراج ۲۰ درصد از کارکنان، به تعدیل نیرو در صرافی Houbi بپردازد. این موضوع به نوعی باعث ایجاد احساس نگرانی و ترس یا اصطلاحا FUD به این صرافی شد و از همین روی ارز دیجیتال ترون (TRX) در کمتر از چندین ساعت ریزشی ۸ درصدی را تا حمایت ۰.۰۵ دلار تجربه کرد.

حمایت ۰.۰۵ دلار در طول تاریخ بارها همچون یک خط دفاعی محکم برای ریزش قیمت ترون (TRX) عمل کرده و این بار هم این سطح برای بار دیگر معتبر واقع شد و قیمت ترون (TRX) مجددا از همین سطح صعود ۱۳ درصدی را تجربه کرد و اصطلاحا حمایت شد.

جاستین سان (Justin Sun) نیز در پی انتشار حواشی مربوط به صرافی هوبی (Houbi) طی توییتی عنوان کرد که کلید موفقیت در دنیای ارز دیجیتال نادیده گرفتن FUD ( احساس شک و ترید نسبت به بازار) و ادامه دادن مسیر است.

بر اساس این اتفاقات اما چه نتایجی می‌توان گرفت ؟ شاید واضح‌ترین نکته‌ای که از این اتفاق برداشت می‌شود نحوه تاثیرگذاری اخبار بر قیمت ارزهای دیجیتال است. اخبار و رویدادهای مثبت و منفی عموما در بازه‌های زمانی کوتاه مدت بر قیمت اثر می‌گذارند و این بنیاد و فاندامنتال یک پروژه رمزارزیست که ارزش حقیقی آن را مشخص می‌کند.

بنابراین همواره توصیه می‌شود تا سبد سرمایه‌گذاری خود را به ارزهایی اختصاص دهید که از اعتبار پروژه و تاثیرگذاری آن بر صنعت بلاکچین آگاهی کامل دارید. پروژه‌هایی که دارای بنیاد قدرتمندی هستند و نقشه راه (roadmap) مشخصی برای آن‌ها تعریف شده، ممکن است در بازه زمانی کوتاه مدت درگیر نوسان‌های منفی ناشی از اخبار شوند اما قیمت مجددا از سطوح حمایتی معتبر بازیابی خواهد شد. بنابراین اگر از قدرتمند بودن بنیاد ارزهای سبد سرمایه‌گذاری خود اطمینان دارید، تحت هیچ شرایطی با شنیدن اخبار و حواشی مختلف دچار ترس و تردید نشوید و به هولد کردن ارز مورد نظر ادامه دهید.

همگام شدن صنعت متاورس، گیمینگ و NFT  در سال ۲۰۲۳

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 9 ژانویه 04

سال ۲۰۲۲ علی رغم حاکم بودن یک زمستان کریپتویی بر بازار ارز دیجیتال، ان اف تی‌ها (NFT) اما رشدهای بسیار خوبی را نصیب علاقمندان کردند. در واقع می‌توان گفت که در بازار سرد و سنگین رمزارزها، بازار خرید و فروش ان اف تی‌ها دارای گرما و رونق قابل توجهی بود.

با بررسی این رویداد در سال گذشته گمانه زنی‌هایی پیرامون این موضوع ایجاد شده که در سال ۲۰۲۳ کدام دسته از پروژه‌های رمزارزی حال و هوای سبز و صعودی را تجربه می‌کنند؟ سومین قسمت از مطلب “پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۹ ژانویه” را به شفاف‌سازی این موضوع اختصاص داده‌ایم.

در گزارشی که روز گذشته در وبسایت تحلیلی کوین‌ تلگراف منتشر شد، ارزهای حوزه متاورس و گیمینگ به عنوان پاسخ به سوال فوق مشخص شده‌اند. روند فعلی حاکم بر سیر تحولات تکنولوژی و فناوری بلاکچین گواه از این موضوع دارد که شرکت‌های فعال در حوزه کریپتوکارنسی در حال پیشروی به سمت تکنولوژی گیمینگ و در مقابل کسب و کارهای فعال در حوزه گیمینگ نیز در حال پیشروی به سمت صنعت کریپتو هستند.

به عقیده بسیاری از تحلیلگران این نوع ادغام در صنعت بلاکچین و گیمینگ می‌تواند اتفاقات بسیار خوبی را در سال ۲۰۲۳ برای رمزارزهای حوزه متاورس، گیمینگ و NFT رقم بزند. برترین ارزهای متاورس در حال حاضر به ترتیب ایپ‌کوین (APE)، اکسی اینیفیتی (AXS) و سندباکس (SAND) هستند. با مراجعه به وبسایت کوین مارکت کپ می‌توانید سایر ارزهای موجود در هر دسته بندی را به صورت دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر مشاهده کنید.

مطالعه بیشتر: راهنمای کسب درآمد از بازی اکسی اینفینیتی

نکته معاملاتی هفته

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده - 9 ژانویه 04

معامله‌گری مانند جادوست؛ پول، مهارت‌ها و تجربه به طور تصاعدی رشد می‌کنند. فقط باید صبور باشید…!

به عقیده بزرگان بازارهای مالی، کسب مهارت در حیطه معامله‌گری و اصطلاحا تریدر شدن چند مرحله دارد:

۱- افراد به محض آشنایی با بازارهای مالی و شنیدن در مورد سودهای کلان دیگران از این بازارها، تصمیم می‌گیرند که بدون کسب هیچگونه دانش و مهارت وارد بازار شوند و سهم خود را از بازار بگیرند! این مرحله اول معامله‌گری است …

۲- پس از آن که افراد با چنین دیدگاه و بدون مهارت‌های لازم وارد بازار می‌شوند، بدون شک به کسب درآمد و سود نخواهند رسید و در نهایت با ضررهای سنگین از بازار خارج می‌شوند و سپس تصمیم می‌گیرند که ابتدا آموزش ببینند! این مرحله دوم معامله‌گری است…

۳- پس از کسب مهارت‌ها و آموزش‌های لازم افراد مجددا تصمیم می‌گیرند که وارد بازار شوند و به این بار با استفاده از فوت و فن‌هایی که یاد گرفته‌اند به درآمدزایی بپردزاند. این مرحله سوم معامله‌گری است…

۴- در چنین حالتی افراد عموما علم و دانش کافی را به لحاظ تئوری فرا گرفته‌اند اما از تجربه کافی و توانایی‌های کنترل هیجان و مدیریت سرمایه در زمان انجام معاملات آگاهی لازم را ندارند و مجددا در کسب سود بی نصیب خواهند شد. بنابراین با دنبال کردن کانال‌های سیگنال به دنبال منجی خود در بازار می‌گردند! این مرحله چهارم معامله‌گری است…

۵- پس از ناموفق شدن استراتژی استفاده از سیگنال‌های بی اساس دیگران (!) عموما ذهنیت‌هایی مربوط به ترید قماری در افراد ایجاد می‌شوند. در این حالت تفکرات صفر و یکی در معامله‌گران ایجاد می‌شود و تصمیم می‌گیرند با درگیر کردن کل سرمایه خود بر روی یک معامله به این بازی پایان دهند. مکانیسمی مشابه با بازی‌ها قمارگونه که محوریت بازی بر این است که یا تمام سود نصیب برنده می‌شود یا تمام دارایی‌اش را از دست می‌دهد. این نیز مرحله پنجم معامله‌گری است که عموما با یک ضرر سنگین پایان خواهد یافت.

۶- پس از سپری کردن این مراحل و درک این موضوع که کلی ضرر متحمل شده‌ای اما هیچ آورده‌ای نداشته‌ای، شما به فکر فرو می‌روید و در ۹۰ درصد موارد این تفکرات بسیار ثمربخش خواهند بود. در این فرایند با تفکر و کنکاش ذهنمی به ترکیب بسیار جذابی از آموخته‌های تئوری و تجربی می‌رسید و راه سودآور بودن در بازار را فرا می‌گیرید!

می‌بینید؟ معامله‌گری، تریدر شدن و درآمدزایی از بازارهای مالی به هیچ عنوان یک اتفاق خیالی و دور از دسترس نیست. تنها یک مهارت است که همچون سایر مهارت‌ها با تمرین مستمر، پشتکار و صبوری حاصل می‌شود.

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا