تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۱۱ اردیبهشت؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، دارایی‌های پرریسک توانستند تا حدی روند رو به رشد خود را در ماه آوریل حفظ کنند. شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) در این ماه شاهد ۱.۵ درصد رشد بود، در حالی که بیت کوین (BTC) توانست با بیش از ۴ درصد رشد کندل ماهانه خود را ببندد. اکنون سوال‌ها بر سر این است که آیا این روند در ماه می تداوم پیدا می‌کند یا رمزارزها دچار اصلاحات قیمتی خواهند شد؟

پادکست واچ لیست هفتگی ۱۱ اردیبهشت


روند بهبود قیمت ارزهای دیجیتال ممکن است با پشتیبانی بیشتر دولت آمریکا از بانک‌های سنتی، با چالش‌هایی روبه‌رو شود. باب میشل، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری در بانک جی‌پی مورگان (JP Morgan)، طی مصاحبه اخیر خود با نشریه بلومبرگ اظهار کرد که بحران اخیر در بانک فرست ریپابلیک (Firs Republic Bank) بعید است که تنها محدود به همین بانک شود و ممکن است گریبان بانک‌های بیشتری را بگیرد.


در صورت بروز چنین اتفاقی، بازار سهام ایالات متحده احتمالاً تحت فشار قرار بگیرد. البته، تشخیص عملکرد بیت کوین در این شرایط نیز کمی دشوار خواهد شد، چرا که تشدید بحران میان بانک‌های سنتی با رشد قیمت بیت کوین همراه بود؛ اما چنانچه شرایط برای بانک‌های آمریکایی بدتر از قبل شود، این احتمال وجود خواهد داشت که بیت کوین و آلت کوین‌ها نیز دچار کاهش قیمت شوند.


با توجه به موارد فوق، بیت کوین و برخی آلت کوین‌ها پتانسیل خوبی را برای رشد در کوتاه‌مدت نشان داده‌اند. طبق روال هر هفته در بلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، واچ لیست هفتگی ۱۱ اردیبهشت را با تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و آلت کوین‌های اتریوم (ETH)، ریپل (XRP) و سولانا (SOL) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته پیش خواهیم برد.

مطالعه بیشتر: واچ لیست ارزهای دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

واچ لیست هفتگی ۱۱ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین پس از گذراندن دو روز معاملاتی کم‌نوسان، اکنون شاهد تلاش خریداران برای فعالیت بیشتر و در اختیار گرفتن سلطه بر بازارها است. رمزارز برتر بازار مثل همیشه، نخستین ارز دیجیتال مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۱۱ اردیبهشت ماه است.

نمودار 1 روزه قیمت بیت کوین
نمودار ۱ روزه قیمت بیت کوین – TradingView


در نمودار ۱ روزه قیمت، خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) بیت کوین در سطح ۲۸,۷۸۳ دلار، به‌تازگی به‌سمت بالا تغییر جهت داده است و شاخص قدرت نسبی (RSI) این رمزارز نیز در محدوده مثبت قرار دارد. این اندیکاتور ها نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین نخستین مقاومت خود را مورد هدف قرار داده است.


در صورتی که خریداران موفق به هدایت قیمت بالاتر از مرز ۳۰,۰۰۰ دلار شوند، بیت کوین ممکن است حرکت صعودی خود را تا محدوده مقاومتی ۳۱,۰۰۰ دلار تا ۳۲,۴۰۰ دلار ادامه دهد. پیش‌بینی می‌شود که این محدوده، مقاومت به‌شدت بالایی ارائه دهد که در صورت غلبه بر آن، قیمت بیت کوین ۴۰,۰۰۰ دلار را به‌عنوان مقصد بعدی خود انتخاب خواهد کرد.


در راستای تحلیل تکنیکال بیت کوین، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) در سطح ۲۸,۰۲۶ دلار یک سطح حمایتی بسیار مهم به‌شمار می‌آید. چنانچه قیمت BTC به زیر این سطح برسد، احتمال حضور فروشندگان و تلاش آن‌ها برای کاهش قیمت تا ۲۵,۲۵۰ دلار به‌وجود خواهد آمد.

نمودار 4 ساعته قیمت بیت کوین
نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین – TradingView


در نمودار ۴ ساعته قیمت بیتکوین، فروشندگان برای کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تلاش کردند؛ اما خریداران موفق به حفظ موقعیت خود شدند. این مسئله ممکن است منجر به جذب خریداران بیشتر شود و فعالیت‌ها با هدف رشد قیمت تا ۳۰,۰۰۰ دلار صورت گیرند. به این ترتیب، قیمت بیت کوین می‌تواند تا سطوح ۳۰,۵۰۰ دلار و ۳۱,۰۰۰ دلار رشد داشته باشد.


اما در آن روی سکه، کاهش قیمت و شکست میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه به منزله فعالیت بیشتر فروشندگان در نزدیکی مقاومت‌های پیش روی بیت کوین است. در صورت تداوم این شرایط، قیمت رمزارز شماره یک بازار ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد.


انتظار می‌رود که خریداران از این سطح دفاع کنند؛ اما در صورت عدم موفقیت، مقصد بعدی قیمت بیت کوین احتمالاً ۲۷,۰۰۰ دلار باشد. بیت کوین در محدوده ۲۷,۰۰۰ دلار تا ۲۵,۲۵۰ دلار شاهد حمایت از سوی خریداران خود خواهد بود.


مطالعه بیشتر: بهترین اندیکاتورها در تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۱ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

ارز دیجیتال اتریوم موفق شد هفته خود را در محدوده مثبت بازار به پایان رساند و علی‌رغم روند نزولی، سطح ۱,۸۵۰ دلار را برای ۴ سشن معاملاتی (Session) متوالی حفظ کرد. در حال حاضر اتریوم از موقعیت خوبی برخوردار است که البته تا حد زیادی، آمارهای مربوط به سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking) در این شبکه، از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت این رمزارز به‌شمار می‌آیند. اتریوم دومین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۱۱ اردیبهشت ماه، به آن می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: کسب درآمد از طریق استیک اتریوم

نمودار 1 روزه قیمت اتریوم
نمودار ۱ روزه قیمت اتریوم – TradingView


در نمودار ۱ روزه، آلت کوین شماره یک بازار برای رسیدن به اولین مقاومت جدی خود در سطح ۱,۹۱۸ دلار و سقف ۱,۹۴۰ دلاری روز یکشنبه، ابتدا باید نقطه پیوت (Pivot) مشخص‌شده در نمودار یعنی سطح ۱,۸۹۳ دلار را پشت سر بگذارد. در صورتی که قیمت اتریوم مجدداً به مرز ۱,۹۰۰ دلار برسد، پتانسیل تشکیل یک حرکت صعودی را پیدا خواهد کرد.


در صورتی که ارز دیجیتال ETH موفق به آغاز چنین حرکتی شود، ممکن است سطوح مقاومتی ۱,۹۶۶ دلار (R2) و ۲,۰۰۰ دلار را مورد آزمایش (Test) قرار دهد. اتریوم در صورت ادامه این روند، ۲,۰۳۹ دلار را به‌عنوان سومین مقاومت مهم (R3) پیش روی خود دارد.


اما چنانچه رمزارز اتریوم نتواند از نقطه پیوت عبور کند، احتمال کاهش قیمت تا اولین سطح حمایتی (S1) در ۱,۸۴۵ دلار به‌وجود خواهد آمد. سرمایه‌گذاران این ارز دیجیتال باید توجه ویژه‌ای به سطح ۱,۸۰۰ دلار داشته باشند؛ چراکه از دست‌رفتن آن ممکن است منجر به کاهش قیمت اتریوم و تشدید موج فروش شود. اتریوم در سناریوی نزولی، سطوح ۱,۸۲۰ دلار و ۱,۷۴۷ دلار را به‌عنوان حمایت‌های جدی (به‌ترتیب S2 و S3 در نمودار) خود دارد.

نمودار 4 ساعته قیمت اتریوم
نمودار ۴ ساعته قیمت اتریوم – TradingView


بررسی قیمت اتریوم در نمودار ۴ ساعته همراه با میانگین متحرک‌های نمایی، وضعیتی مبنی بر کاهش احتمالی قیمت نشان می‌دهد. از میانگین متحرک‌های نمایی اتریوم، اندیکاتور ۵۰ روزه (۵۰D EMA) به همتای ۲۰۰ روزه (۲۰۰D EMA) خود نزدیک شده و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱۰۰D EMA) نیز عملکردی مشابه را داشته است. در حال حاضر، این عوامل سناریویی مبنی بر کاهش قیمت ETH را نشان می‌دهند.


اما در صورتی که اتریوم بتواند از میانگین متحرک‌های نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه، به‌ترتیب در سطوح ۱,۸۸۲ دلار و ۱,۸۹۵ دلار، یک شکست صعودی را تشکیل دهد، احتمالاً این مسیر را تا بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه (۱,۹۰۶ دلار) و مقاومت مهم اول (R1) در سطح ۱,۹۱۸ دلار ادامه دهد. تداوم این شرایط می‌تواند پتانسیل رشد قیمت ابتدا تا مقاومت دوم (R2) در ۱,۹۶۶ دلار و سپس ۲,۰۰۰ دلار به‌وجود آورد.


از سویی دیگر، کاهش قیمت و عدم توانایی در عبور از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه یعنی سطح ۱,۸۸۲ دلار، می‌تواند اتریوم را در مسیر نزولی به‌سمت حمایت اول (S1) آن در سطح ۱,۸۴۵ دلار قرار دهد. برای قیمت اتریوم مهم‌ترین سطح در کوتاه‌مدت میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه است؛ چراکه عبور از آن می‌تواند منجر به یک روند روبه‌رشد برای این رمزارز شود.


مطالعه بیشتر: بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو کدام است؟

واچ لیست هفتگی ۱۱ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال ریپل (XRP)

رمزارز ریپل طی روزهای اخیر شاهد یک روند نزولی بود؛ اما در نهایت توانست هفته خود را با ۱.۴۸ درصد رشد به پایان برساند. در حال حاضر، عملکرد قیمت ارز دیجیتال XRP تا حد زیادی وابسته به اخبار جدید پیرامون دادگاه این کمپانی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) است. ریپل رمزارز بعدی در واچ لیست هفتگی ۱۱ اردیبهشت ماه است که به تحلیل تکنیکال آن در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته خواهیم پرداخت.

نمودار 1 روزه قیمت ریپل
نمودار ۱ روزه قیمت ریپل – TradingView


قیمت ریپل در نمودار ۱ روزه، جهت رشد تا اولین مقاومت (R1) در سطح ۰.۴۷۹۱ دلار و سقف ۰.۴۸۱۷ دلاری روز یکشنبه، ابتدا باید حمایت اول (S1) خود و نقطه پیوت در ۰.۴۷۴۲ دلار را پشت سر بگذارد. درصورتی که قیمت موفق به رشد تا سطح ۰.۴۷۵۰ دلار شود، احتمالاً شاهد تداوم حرکت صعودی خود خواهد بود. ارز دیجیتال ریپل در صورت آغاز و ادامه یک حرکت صعودی از سطوح مذکور، می‌تواند برای تست سطوح ۰.۴۸۶۶ دلار (R2) و مقاومت ۰.۴۹ دلاری آماده شود. عبور از این موانع، قیمت ریپل را در مسیر رشد تا مقاومت مهم سوم (R3) در ۰.۴۹۹۰ دلار قرار می‌دهد.


اما در آن روی سکه، چنانچه قیمت ریپل در عبور از حمایت اول و نقطه پیوت موفق ظاهر نشود، احتمال دارد که تا ۰.۴۶۱۸ دلار به‌عنوان دومین سطح حمایتی (S2)، کاهش داشته باشد. در صورتی که این شرایط برای ریپل پایدار باقی بماند و به زیر سطح ۰.۴۵۵۰ دلار برسد، ممکن است با یک فروش دسته‌جمعی از سوی سرمایه‌گذاران مواجه شود. در این سناریو، سطح ۰.۴۴۹۴ دلار، سومین حمایت مهم (S3) برای XRP خواهد بود.

نمودار 4 ساعته قیمت ریپل
نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل – TradingView


در نمودار ۴ ساعته قیمت ریپل و میانگین متحرک‌های نمایی در این تایم فریم، سیگنال‌هایی مبنی بر کاهش قیمت به چشم می‌خورند. در حال حاضر، قیمت XRP بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۴۷۳۳ دلار) خود قرار دارد. این اندیکاتور از همتای ۲۰۰ روزه خود عقب‌نشینی کرده و میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه، به آن نزدیک شده است. مجموع این موارد شرایط مناسبی را برای رشد قیمت ریپل نشان نمی‌دهند.


در صورتی که قیمت ریپل از میانگین متحرک‌های نمایی ۵۰ و ۲۰۰ روزه، به‌ترتیب در ۰.۴۷۳۳ دلار و ۰.۴۷۷۲ دلار عبور کند، می‌تواند یک حرکت صعودی را تا مقاومت اول در ۰.۴۷۹۱ دلار (R1) و سپس میانگین متحرک نمایی ۱۰۰ روزه در ۰.۴۷۹۱ دلار تشکیل دهد. تداوم این مسیر ممکن است منجر به رشد قیمت تا سطح مقاومتی بعدی (R2) در ۰.۴۸۶۶ دلار شود.


اما چنانچه ریپل نتواند حمایت اول (S1) و میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (۰.۴۷۳۳ دلار) را پشت سر بگذارد، ممکن است ابتدا تا سطح حمایتی دوم (S2) در ۰.۴۶۱۸ دلار و سپس به زیر آن کاهش قیمت داشته باشد. به این ترتیب، عبور قیمت ریپل از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه خود، می‌تواند منجر به آغاز یک حرکت صعودی برای این رمزارز شود.


مطالعه بیشتر: ۷ عامل تشخصی بازار گاوی در ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۱ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال سولانا (SOL)

ارز دیجیتال سولانا طی روزهای اخیر، حمایت قابل توجهی را از سوی خریداران خود و تلاش آن‌ها جهت عدم کاهش قیمت به زیر خط روند نزولی (Downtrend Line) تجربه کرد. این رمزارز محبوب طی آخرین اصلاح خود، نشان داد که در سطوح پایین قیمتی متقاضیان زیادی دارد. سولانا آخرین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۱۱ اردیبهشت ماه است.

نمودار 1 روزه قیمت سولانا


در نمودار ۱ روزه قیمت سولانا، مرحله بعدی برای خریداران این رمزارز تلاش جهت هدایت قیمت بالاتر از مقاومت ۲۷.۱۲ دلاری است. این سطح برای سولانا در کوتاه‌مدت از اهمیت بالایی برخوردار است و در صورت عبور از آن، قیمت رمزارز SOL تا ۳۹ دلار را به‌راحتی طی خواهد کرد.


اما این سناریوی صعودی زمانی نامعتبر می‌شود که قیمت سولانا دچار کاهش شود و به زیر میانگین متحرک‌های خود برسد. در این صورت، قیمت این رمزارز ممکن است تا حمایت جدی خود در ۱۸.۷۰ دلار کاهش داشته باشد. چنانچه قیمت SOL با رسیدن به این سطح موفق به بازگشت شود، احتمالاً مدتی را در محدوده بین ۱۸.۷۰ دلار تا ۲۷.۱۲ دلار به رنج‌زدن (Range) ادامه دهد.

نمودار 4 ساعته قیمت سولانا
نمودار ۴ ساعته قیمت سولانا – TradingView


میانگین متحرک‌ها در نمودار ۴ ساعته قیمت سولانا، شروع به حرکت به‌سمت بالا کرده‌اند و شاخص RSI این رمزارز نیز در محدوده مثبت قرار گرفته است. این موارد در مجموع، شرایط را تحت کنترل خریداران سولانا قرار داده‌اند. اکنون، فروشندگان برای توقف روند رشد در سطح ۲۴ دلار تلاش خواهند کرد که در صورت غلبه خریداران، قیمت سولانا ممکن است شاهد افزایش شتاب مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) و رشد تا ۲۵.۵۰ دلار شود.


فروشندگان برای جلوگیری از این اتفاق، باید هرچه سریع‌تر قیمت را به‌سمت میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند. در صورتی که قیمت سولانا شروع به کاهش کند، سطح حمایتی مهم برای این رمزارز، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه آن خواهد بود.


مطالعه بیشتر: سایت های مشابه تریدینگ ویو کدام‌اند؟


در واچ لیست هفتگی ۱۱ اردیبهشت ماه او ام پی فینکس، به تحلیل تکنیکال رمزارزهای بیت کوین، اتریوم، ریپل و سولانا پرداختیم. به نظر شما کدام سناریو‌ها برای این ارزهای دیجیتال محتمل‌تر هستند؟ خواهشمند است در صورت داشتن سوال، انتقاد و یا پیشنهاد، در قسمت نظرات این مقاله با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما در مورد واچ لیست هفتگی ۱۱ اردیبهشت

میانگین متحرک چیست؟

میانگین متحرک (Moving Average) یک اندیکاتور تحلیل تکنیکال است که تغییرات قیمتی را به‌صورت اصلاح‌شده نمایش می‌دهد و مسیر حرکت قیمت را مشخص می‌کند.

شاخص قدرت نسبی چیست؟

شاخص قدرت نسبی یا RSI برای نشان دادن مومنتوم قیمت یک دارایی است و مشخص می‌کند که یک دارایی بیش از حد خریداری شده و یا بیش از حد فروخته شده است.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-هفتگی-11-اردیبهشت

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا