آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتال

سایت های مشابه تریدینگ ویو کدامند؟ معرفی ۸ سایت مشابه تریدینگ ویو

همه بروکرها یا کارگزاران موجود در جهان، برای برقراری دسترسی مشتریان به بازار جهت انجام معاملات، از محیطی به نام پلتفرم (پایانه معاملاتی) استفاده می‌کنند. شرکت‌های متفاوتی وجود دارد که این پلتفرم‌ها را طراحی و ارائه می‌دهند. امروزه اکثر افراد با وبسایت تریدینگ ویو (TradingView) آشنا هستند؛ اما سایت های مشابه تریدینگ ویو کم نیستند و شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که تریدینگ ویو چه ویژگی‌هایی دارد و بهترین سایت های جایگزین تریدینگ ویو کدامند؟

پادکست سایت‌های مشابه تریدینگ ویو

در همین راستا، در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی و معرفی سایت های مشابه تریدینگ ویو پرداخته‌ایم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

همانطور که می‌دانید، هر یک از این پلتفرم‌های معاملاتی، قابلیت‌های مختص خود را دارند؛ برخی تنها امکان انجام معامله و برخی دیگر امکان تحلیل و آنالیز بازار را نیز فراهم کرده‌اند. یکی از شناخته‌شده‌ترین و کاربردی‌ترین نرم‌افزارهای معاملاتی که بروکرهای بسیاری از آن برای ارائه خدمت به کاربران خود استفاده می‌کنند، نرم‌افزار تریدینگ ویو (TradingView) است.

تریدینگ ویو نرم‌افزاری آنلاین برای انجام معاملات و خریدوفروش سهام محسوب می‌شود که کاربران از سطح مبتدی گرفته تا حرفه‌ای برای انجام معاملات خود و همچنین بررسی قیمت ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌کنند. این ابزار امکانات متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد تا بتوانند معاملات خود را با دقت بیشتری انجام ‌دهند. به عنوان مثال، در این وب‌سایت می‌توانید از انواع و اقسام ابزارهای معاملاتی نظیر نمودارهای Cloud-based استفاده کنید. افزون بر آن، کاربران در این بستر قادر خواهند بود تا با یکدیگر ارتباط داشته و از اطلاعات و دانش یکدیگر استفاده کنند.

بهترین اندیکاتور تریدینگ ویو کدام است؟ معرفی ۶ اندیکاتور برتر برای معامله

با این وجود، شماری دیگر از وب‌سایت‌ها وجود دارند که از نظر قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که به کاربران ارائه می‌دهند، به‌عنوان سایت های مشابه تریدینگ ویو شناخته می‌شوند و می‌توانند جایگزین آن شوند.

مشاهده قیمت لحظه ای اتریوم، فروش و خرید اتریوم

سایت های مشابه تریدینگ ویو که در ادامه به آن اشاره شده‌است، رایج‌ترین پلتفرم‌هایی هستند که کاربران و معامله‌گران آن‌ها را به‌عنوان بهترین جایگزین برای تریدینگ ویو می‌دانند. طبق بررسی‌های صورت گرفته، ترند اسپایدر، رابین هود، وبول، کوادنسی، کوینیجی، متاتریدر۵، ای‌تورو و thinkorswim برترین ابزارهایی هستند که معامله‌گران و بروکرها به عنوان بهترین سایت های مشابه تریدینگ ویو می‌شناسند.

معرفی بهترین سایت های مشابه تریدینگ ویو

ترند اسپایدر (TrendSpider)

ترند اسپایدر نمونه مشابه تریدینگ ویو
نرم‌افزار ترند اسپایدر

ترند‌اسپایدر هوشمندترین نرم‌افزار تجزیه و تحلیل نمودار است که به معامله‌گران کریپتو و فارکس کمک می‌کند تا تصمیمات معاملاتی هوشمندتر، کارآمدتر و دقیق‌تری داشته باشند. این پلتفرم طیف گسترده‌ای از نمودارهای مربوط به خودکارسازی تجزیه و تحلیل تکنیکال را ارائه می‌دهد.

این ابزار، یک نرم‌افزار تخصصی برای معامله‌گران است که داده‌های بیش از ۱۵۰ صرافی رمزارزی و ۶۵۰۰ جفت معاملاتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. نرم‌افزار یاد شده قابلیت اجرا در ویندوز، اندروید، آیفون و تحت وب را دارد و از نمودارهای خطی، کندل‌ استیک، raindrop chart و… پشتیبانی می‌کند.

رابین هود (Robinhood)

رابین هود سایت مشابه تریدینگ ویو
نرم‌افزار رابین هود

رابین هود یکی دیگر از سایت های مشابه تریدینگ ویو است که به کاربر اجازه می‌دهد به داده‌های بازار در زمان واقعی دسترسی داشته‌باشد. این رقیب قدرتمند TradingView، این امکان را برای سرمایه‌گذار فراهم می‌کند که سبدی از دارایی‌های شرکت‌ها و صندوق‌های مختلف بسازد.

ازجمله امکانات این پلتفرم می‌توان به خرید و فروش بیت کوین، اتریوم، دوج کوین و دیگر رمزارزها اشاره کرد. همچنین، با این ابزار علاوه بر حفظ امنیت اطلاعات شخصی هنگام معامله ارزهای دیجیتال می‌توانید به خرید، فروش یا تجارت دارایی‌های خود به کمک یک نرم‌افزار تلفن هوشمند بپردازید. امکان سرمایه‌گذاری در سهام، مشتقات و سایر دارایی‌ها، سرعت بالا در انجام معاملات و عدم پرداخت کمیسیون در معاملات از دیگر ویژگی‌های مثبت این برنامه است. شایان ذکر است که این پلتفرم در دسکتاپ، iOS و اندروید قابل اجرا است.

ویبول (Webull)

وبول جایگزینی برای تریدینگ ویو
نرم‌افزار ویبول

ویبول نیز می‌تواند یکی دیگر از جایگزین‌های تریدینگ ویو باشد که به شما امکان می‌دهد با استفاده از ابزارهای تجاری و تجزیه و تحلیل، دارایی‌های هزاران شرکت را بررسی کرده و سبد مالی خود را ایجاد کنید. این پلتفرم کمک می‌کند تا ارتباط کاربر با بازارها حفظ شده و بتواند سرمایه‌گذاری‌های خود را در هر زمان و مکانی مدیریت کنند.

ویبول با استفاده از نمودارهای مختلف، نمای بازار را ارائه داده و به سرمایه‌گذار اجازه می‌دهد برای ایجاد تنوع در سبد خود در شرکت‌های خارجی سرمایه‌گذاری کند یا به عبارتی از فرصت‌های جهانی استفاده کند. همچنین، این امکان را برای کاربر فراهم می‌کند که نمودارها را تجزیه و تحلیل کرده و ضمن ثبت سفارش، موقعیت‌های خود را مورد بررسی قرار دهد. شایان ذکر است که این پلتفرم روی تلفن همراه، رایانه شخصی و وب قابل استفاده است.

کوادنسی (Quadency)

کوادنسی سایت مشابه تریدینگ ویو
نرم‌افزار کوادنسی

کوادنسی یک پلتفرم امن برای معامله، خودکار کردن تریدها و به دست آوردن اطلاعات جامع و بیشتر در مورد تمام دارایی‌ها محسوب می‌شود. همانطور که اشاره شد، معاملات توسط این ابزار  به صورت خودکار انجام می‌شوند. خودکار بودن انجام معاملات این مزیت را دارد که دیگر نیازی نیست کاربران ساعت‌ها وقت و انرژی خود را برای معامله بگذارند. کوادنسی، در هر ساعتی از شبانه‌روز معاملات را با حساب و کتابی دقیق انجام می‌دهد و درصد خطا در روند معامله ارزهای دیجیتال را تا حد بسیار بالایی کاهش می‌دهد.

این پلتفرم همچنین گزینه‌ای برای نمودارهای پیشرفته ارائه می‌دهد که به یافتن رویکرد معاملاتی مناسب برای ترید، بسیار تاثیرگذار است. کوادنسی امکانات متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. به عنوان مثال، با استفاده از این ابزار می‌توانید قیمت‌ دارایی و به طور کلی ارزش پورتفولیوی خود را مشاهده و نمودارها را ذخیره یا سفارشی کنید. همچنین این پلتفرم بسیاری از استراتژی‌ها و سفارشی‌سازی‌های محبوب از پیش ساخته شده را در عرض چند دقیقه به کاربران ارائه می‌دهد.

کوینیجی (Coinigy)

کوینیجی نرم افزار مشابه تریدینگ ویو
نرم‌افزار کوینیجی

کوینیجی یک پلتفرم تجزیه و تحلیل معاملات ارزهای دیجیتال است که یک ترمینال معاملاتی را فراهم کرده و به کاربر اجازه می‌دهد با تمام صرافی‌های اصلی ارز دیجیتال ارتباط داشته‌باشد. معامله‌گران می‌توانند با این ابزار، به صورت ۲۴ ساعته پورتفولیوی خود را مدیریت کنند. بنابراین، کوینیجی یک پلتفرم بسیار کارآمد برای معامله ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال محسوب می‌شود.

همانطور که اشاره شد، یکی از ویژگی‌های استثنایی برنامه کوینیجی، یکپارچه‌سازی ۴۵ صرافی است. با ادغام صرافی‌ها، امکان مدیریت پرتفولیو و دریافت نوتیفیکیشن برای کل دارایی، فراهم شده‌است. همچنین، تحلیل تکنیکال با این برنامه بسیار راحت‌تر شده؛ زیرا کوینیجی بیش از ۷۵ اندیکاتور تکنیکال دارد.

کاربران هیچ کارمزد مبادله اضافی هنگام معامله از طریق Coinigy پرداخت نمی‌کنند. این برنامه همچنین امکان دسترسی فوری به API و داده‌های تاریخچه معاملات را فراهم می‌کند. شایان ذکر است که کوینیجی توسط سیستم عامل‌های iOS و اندروید پشتیبانی می‌شود.

متاتریدر۵ (MetaTrader5)

متاترید بهترین سایت مشابه تریدینگ ویو
نرم افزار متاتریدر ۵

یکی از شناخته‌شده‌ترین و کاربردی‌ترین نرم‌ افزارهای معاملاتی که بسیاری از بروکرها از آن برای ارائه خدمات به کاربران خود استفاده می‌کنند، نرم ‌افزار متاتریدر است که توسط شرکت (MetaQuotes) به بازار معرفی شد. این نرم‌افزار، یکی از بهترین سایت های مشابه تریدینگ ویو است.

در یک تعریف کلی، متاتریدر نرم‌افزاری معاملاتی است که پلتفرم‌های ترید یا پایانه‌های معاملاتی را در یکجا گردآوری و به یک‌دیگر متصل کرده و به این وسیله، امکان انجام معاملات با کامپیوتر یا تلفن همراه را فراهم می‌کند. این شرکت روسی، دو نسخه متاتریدر ۴ و ۵ را به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۱۰ به بازارهای مالی عرضه کرده‌است.

درباره قابلیت‌های نرم ‌افزار متاتریدر باید گفت که این نرم‌افزار به دلیل قابلیت‌های تجاری بسیار بالا و رایگان بودن، تعداد زیادی از علاقه‌مندان را به خود جذب کرده‌است. افزون بر آن، دانلود و تغییر در تنظیمات این پلتفرم بسیار ساده است و از محیطی کاربرپسند بهره می‌برد. متاتریدر، امکان دسترسی به نمودارهای قیمت و انجام معاملات به صورت خودکار را فراهم کرده و معامله‌گران می‌توانند تریدهای قبلی خود را نیز در این نرم‌افزار مرور کنند.

 قابلیت دموی متاتریدر از نکات مثبت دیگری است که این پلتفرم معاملاتی را مورد توجه تریدرها قرار داده؛ زیرا کاربر می‌‎تواند بدون واریز وجه، در شرایط واقعی بازار با پول مجازی به معامله بپردازد. وجود قابلیت دمو به تازه‌واردان بازار اجازه می‌دهد تا بدون اینکه متحمل زیان شوند، تجربه معاملاتی به دست آورند.

همانطور که اشاره شد، متاتریدر دو نسخه ۴ و ۵ را برای کاربرانی که قصد ورود به بازار دارند ارائه داده؛ اما میان این دو نسخه تمایزاتی نیز وجود دارد. اولین و عمده‌ترین تفاوت متاتریدر ۴ و ۵ در زیرساخت برنامه‌نویسی و کدنویسی است. متاتریدر ۵ برای افراد برنامه‌نویس با زبان MQL و کسانی که از اکسپرت یا قابلیت انجام اتوماتیک تریدها توسط ربات استفاده می‌کنند، مناسب‌تر خواهد بود. برای سایر افرادی که به صورت دستی معاملات خود را ثبت می‌کنند، هر دو نسخه یکسان است.

سرعت انجام معاملات در متاتریدر ۵ در مقایسه با نسخه ۴ آن بسیار بالاتر است و برخی از برنامه‌ها و اندیکاتورها تنها برای متاتریدر ۵ نوشته شده و نظیر آن در نسخه ۴ موجود نیست و بالعکس. همچنین، در بعضی مواقع، هزینه‌های انجام معاملات در متاتریدر ۴ و ۵ متفاوت است.

ای‌ترو (eToro)

سایت‌های مشابه تریدینگ ویو
نرم افزار ایتورو

وب سایت ایتورو eToro یکی دیگر از سایت های مشابه تریدینگ ویو بوده که برای سرمایه‌گذاران مزایای زیادی به همراه آورده است. این پلتفرم معاملاتی آنلاین در دنیای CFD و ارز‌های دیجیتال مثل بیت کوین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. ایتورو ابتدا به عنوان یک پلتفرم تجارت اجتماعی کارش را آغاز کرد؛ اما با افزودن ارز‌های دیجیتال و سایر ابزارهای معاملاتی موفق شد با تغییرات بازارها همراه شود به طوری که خرید بیت کوین، بیشترین تقاضای کاربران ای‌تورو بود.

آن‌ها یکی از پیشگامان افزودن ویژگی‌های اجتماعی در قالب CopyTrading و CopyPortfolios به پلتفرم‌ معاملاتی خود هستند. امروز، این وب‌سایت بیش از ۶ میلیون کاربر داشته و این حجم زیاد طرفداران، ایتورو را به یکی از رهبران صنعت ارز دیجیتال تبدیل کرده‌است.  

آنچه بیش از همه ایتورو را از بسترهای دیگر متمایز می‌کند، تعداد زیاد گزینه‌های سرمایه‌گذاری و تجاری موجود در آن است. به دلیل روش‌های متنوع سرمایه‌گذاری و معاملاتی که این وب‌سایت ارائه می‌دهد، کاربران می‌توانند یک پلتفرم واحد را برای معاملات ارز دیجیتال و دارایی‌های سنتی به کار ببرند.

عناصر اجتماعی سایت ایتورو نیز این پلتفرم را به یک محیط منحصربه‌فرد تبدیل کرده‌است. به عنوان نمونه، CopyPortfolios یک سرمایه‌گذاری موضوعی بلند مدت در قالب پورتفولیوی مدیریت شده‌است که دارایی‌ها و معامله‌گران برتر را با یک استراتژی از پیش تعیین‌شده در کنار هم جمع می‌کند.

نرم افزار  Thinkorswim

بهترین سایت مشابه تریدینگ ویو
نرم‌افزار Thinkorswim

نرم‌افزار Thinkorswim یکی دیگر از بهترین اپ تریدرهای موبایل و دسکتاپ است که به‌عنوان یک محصول مستقل کار خود را آغاز کرد. تینکورسوییم که یکی از سایت های مشابه تریدینگ ویو است، در سال ۲۰۰۹ توسط TD Ameritrade خریداری شد. این برنامه در حال حاضر از نسخه اندروید، iOS و ویندوز پشتیبانی می‌کند.

اپلیکیشن Thinkorswim دارای قابلیت‌ها و ویژگی‌های مختلفی همچون امکان دسترسی اسکن سهام، آپدیت لحظه‌ای و به‌روز، رهگیری سهام‌ها و ارزها، نمایش و رهگیری ارز دیجیتال، شخصی‌سازی، پیگیری تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال و هشدار اخبار روز و ترند است. یکی از بهترین ویژگی‌‌های نرم‌افزار Thinkorswim، این است که همه قابلیت‌هایی که در نسخه‌ دسکتاپ این برنامه ارائه می‌شود، در نسخه‌ موبایل آن نیز وجود دارد.

Thinkorswim امکان دسترسی کاربران را به بازارهای جهانی فراهم می‌کند. این سایت به کاربر کمک می‌کند حتی پیچیده‌ترین استراتژی‌ها و تکنیک‌ها را نیز به راحتی مورد استفاده قرار دهد.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر

از دیگر ویژگی‌های موجود در این پلتفرم، فیلم‌های آموزشی و دوره‌های آنلاین است که به‌صورت حرفه‌ای و متمرکز در اختیار کاربران برنامه قرار می‌گیرد. معامله‌گران می‌توانند با استفاده از چت‌روم‌های این برنامه، با سایر تریدرها ارتباط برقرار کرده و استراتژی‌ها و نکات مختلفی را با آن‌ها به اشتراک بگذارند. همچنین، قابلیت PaperMoney یک حساب مجازی است که به تریدرها اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های خودشان را روی پول مجازی آزمایش کنند. در اصل،  PaperMoney  کمک می‌کند تا تریدرها حساب‌های مالی خود را مدیریت کرده و در جریان همه اخبار و موضوعات این حوزه قرار بگیرند.

تریدینگ ویو چیست؟

تریدینگ ویو یک پلتفرم جامع و کامل برای تحلیل ارزهای دیجیتال است.

بهترین سایت مشابه تریدینگ ویو کدام است؟

ترند اسپایدر (TrendSpider)، رابین هود (Robinhood)، ویبول (Webull)، کوادنسی (Quadency)، متاتریدر۵ (MetaTrader5) و… از بهترین سایت های مشابه تریدینگ ویو دانسته می‌شوند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا