تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۱۵ آبان؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بازار رمزارزها در پی رشد قیمت بیت کوین تا ناحیه ۳۵,۰۰۰ دلاری، رونق تازه‌ای پیدا کرده و اکنون با گذشت مرحله اول صعود قیمت‌ ارزهای دیجیتال، فعالان بازار همچنان دچار ابهام در مورد تداوم این شرایط هستند.

پادکست واچ لیست هفتگی ۱۵ آبان


در این‌جا، تحلیل‌گران و کارشناسان دو دیدگاه متفاوت پیدا کرده‌اند که یکی ادامه روند صعودی و دیگری اصلاح قیمت‌ها است. رمزارزها در آغاز هفته میلادی جدید، عملکردهای متفاوتی را از خود نشان داده و سرمایه‌گذاران همچنان به ریسک‌پذیری خود ادامه می‌دهند. مومنتوم صعودی شکل‌گرفته طی روزهای اخیر، از سوی چند عامل نظیر گمانه‌زنی‌ها پیرامون تایید ETF های اسپات بیت کوین و توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو به‌وجود آمده است.


همچنین، هیجانات پیرامون ETF های اسپات علاوه‌بر رشد قیمت بیت کوین، منجر به افزایش فعالیت‌ها در بازی‌های بلاک چینی نیز شده است و موج جدیدی از سرمایه‌گذاران به بازی‌های دنیای وب ۳ روی آورده‌اند. از این رو، کارشناسان معتقدند علی‌رغم آلت کوین‌های منحصربه‌فردی که بعد از بیت کوین وارد این صنعت شدند، تمام اکوسیستم رمزارزها وابستگی شدیدی به پادشاه کوین‌ها دارد.


این‌طور که پیدا است سرمایه‌گذاران اطمینان تازه‌ای به بازار ارز دیجیتال پیدا کرده‌اند که البته در این بین، نباید از نوسانات قیمت‌ها غافل شد، به‌ویژه که شاخص ترس و طمع (Fear & Greed Index) هم‌اکنون در ناحیه «طمع» قرار دارد. رالی (حرکت صعودی / Rally) اخیر بیت کوین، توجه سرمایه‌گذاران را به برخی آلت کوین‌ها نیز جلب کرده است که به تقلید از بیت کوین، روندی صعودی را در دستور کار قرار داده‌اند که قرار است در واچ لیست ارزهای دیجیتال امروز، نیم‌نگاهی به آن‌ها بیاندازیم.


در پست واچ لیست هفتگی ۱۵ آبان ماه، ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)، و سپس آلت کوین‌های اتریوم (ETH)، کاردانو (ADA) و چین لینک در تایم فریم‌های مختلف می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۵ آبان؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین هفته گذشته را در ناحیه مثبت بازار به‌پایان رساند و شاهد ورود سرمایه‌های سازمانی به محصولات سرمایه‌گذاری خود بود. این شرایط باعث شده قیمت بیتکوین، حمایت ۳۴,۰۰۰ دلاری را به‌خوبی حفظ کند و تا کنون چندین مرتبه برای تضعیف مقاومت روانی ۳۵,۰۰۰ دلاری تلاش کرده است. طبق برنامه هر هفته، بیت کوین نخستین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۱۵ آبان است.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه، توانسته میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) 50 روزه و ۲۰۰ روزه خود را حفظ کند که یعنی از این اندیکاتورها، سیگنال صعودی می‌گیرد. در صورتی که قیمت از مقاومت پیش رو در ۳۵,۲۶۵ دلار یک شکست صعودی را تشکیل دهد، می‌تواند مسیر خود را ابتدا تا سقف ۳۶,۰۲۴ دلاری ۲ نوامبر (۱۱ آبان) و سپس تا ۳۶,۴۰۰ دلار ادامه دهد.


اما چنانچه قیمت BTC از سطح فعلی دچار کاهش به زیر ۳۴,۰۰۰ دلار شود، فروشندگان برای کاهش بیشتر قیمت تا حمایت ۳۲,۴۳۶ دلار تلاش خواهند کرد. شکست نزولی از این سطح، احتمال کاهش شدیدتر قیمت ابتدا تا ۳۱,۰۰۰ دلار و سپس مرز ۳۰,۰۰۰ دلار، بیشتر می‌کند. شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (۱۴D RSI) بیت کوین در تایم فریم ۱ روزه نیز، به سطح ۷۳.۵۸ واحد رسیده که یعنی رمزارز برتر در ناحیه اشباع خرید (Overbought) قرار دارد و ممکن است پس از رشد تا مقاومت ۳۵,۲۶۵ دلار، با فشار فروش سنگینی مواجه شود.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم 1 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ ساعته – TradingView


بیت کوین در نمودار ۱ ساعته نیز، ناحیه حمایتی ۳۴,۰۰۰ دلاری را به‌خوبی نگه داشته و با عبور از مقاومت‌های ۳۴,۵۰۰ دلار و ۳۴,۶۵۰ دلاری، حرکت صعودی جدیدی را آغاز کرده است. اکنون قیمت بیت کوین با گذشت از سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی، در یک محدوده معاملاتی با سقف ۳۵,۹۴۵ دلار و کف ۳۴,۱۳۳ دلاری قرار دارد. فروشندگان بیت کوین بالاتر از ۳۵,۰۰۰ دلار فعال‌تر دیده می‌شوند و ممکن است قیمت، کار سختی را برای عبور از ۳۵,۲۶۵ دلار داشته باشد.


بیت کوین در حال حاضر نزدیک به میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (۱۰۰H SMA) معامله می‌شود و شاهد تشکیل یک الگوی کنج (Wedge) یا مثلث جمع‌شونده در نزدیکی حمایت ۳۴,۳۲۰ دلاری است. رمزارز برتر در مسیر صعودی نخستین مقاومت را در سطح ۳۵,۰۵۰ دلار می‌بیند و بعد از آن، باید با مقاومت ۳۵,۲۶۵ دلاری یا خط بالای الگوی مثلث دست‌و‌پنجه نرم کند. عبور قیمت بیت کوین از این سطوح مقاومتی می‌تواند منجر به رشد قیمت تا ۳۵,۵۰۰ دلار شود و در صورت تداوم شرایط صعودی، مقاصد بعدی قیمت ۳۶,۰۰۰ دلار و ۳۷,۰۰۰ دلار برآورد شده‌اند.


اما در صورتی که بیت کوین نتواند از ناحیه ۳۵,۲۶۵ دلار عبور کند، ممکن است مسیر خود را به‌سمت پایین تغییر دهد. در این سناریو، چنانچه قیمت به زیر سطح ۳۴,۱۵۰ دلار کاهش داشته باشد، احتمال تداوم مسیر نزولی وجود خواهد داشت. به این ترتیب، قیمت بیت کوین ممکن است در بازه کوتاه‌مدت به زیر حمایت ۳۴,۰۰۰ دلاری کاهش داشته باشد و بعد از آن، ناحیه ۳۳,۹۰۰ دلار را به‌عنوان حمایت در اختیار دارد.


مطالعه بیشتر: معرفی بهترین اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۵ آبان؛ تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

آلت کوین برتر باز هم مشابه با بیت کوین، از میانگین متحرک‌های نمایی ۵۰ روز و ۲۰۰ روزه خود عبور کرده و در صورتی که دچار کاهش قیمت نشود، پتانسیل رشد تا مرز ۲,۰۰۰ دلار را دارد. در حال حاضر چند روزی است که قیمت اتریوم پس از رشد تا سقف ۱,۸۵۷ دلاری، مشغول رنج زدن است. در ادامه، به تحلیل تکنیکال اتریوم در واچ لیست هفتگی ۱۵ آبان می‌پردازیم.

تحلیل اتریوم در تایم فریم 1 روزه
تحلیل اتریوم در نمودار ۱ روزه – TradingView


اندیکاتور مکدی (MACD) اتریوم در نمودار ۱ روزه، با کاهش ارتفاع ستون‌های سبزرنگ خود نشان از تضعیف مومنتوم صعودی قیمت دارد. در صورتی که در ادامه، شاهد عبور خط سیگنال (Signal Line) نارنجی‌رنگ از خط مکدی (MADC Line) آبی‌رنگ باشیم، یک تقاطع نزولی برای این خطوط شکل می‌گیرد که ممکن است تغییر روند قیمت اتریوم در نمودار ۱ روزه را در پی داشته باشد.


این اتفاق زمانی می‌افتد که قیمت ETH حمایت ۱,۸۲۷ دلاری را از دست دهد که در واقع، با سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی بازگشتی بین سطوح ۲,۰۰۵ دلار تا ۱,۵۳۹ دلار تلاقی دارد. این سناریو و تقاطع نزولی مذکور، ممکن است منجر به کاهش قیمت اتریوم تا سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۱,۷۷۲ دلار شود.


البته چنانچه رنج‌زنی فعلی اتریوم به مومنتوم صعودی قیمت تبدیل شود و ۱,۸۲۷ دلار تست حمایت خود را با موفقیت پشت سر بگذارد، قیمت این رمزارز شاهد بهبود خواهد بود. در سناریوی صعودی، اگر قیمت اتریوم در سطح بازگشتی فیبوناچی ۷۸.۶ درصدی یعنی ۱,۹۰۶ دلار، شکست صعودی داشته باشد، سناریوهای نزولی قیمت نامعتبر خواهند شد و سطح ۱,۹۰۰ دلار به حمایت تبدیل می‌شود.


مطالعه بیشتر: آشنایی با ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو


واچ لیست هفتگی ۱۵ آبان؛ تحلیل تکنیکال کاردانو (ADA)

ارز دیجیتال ADA پس از ثبت رشد ۱۲ درصدی در بازه هفتگی، دچار اصلاح ۲ درصدی قیمت شد که بخشی از این عملکرد به برداشت سود نهنگ‌های این رمزارز مربوط می‌شود. اما به‌طور کل قیمت کاردانو از روز ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) تا به امروز، وارد یک روند صعودی شده است. کاردانو رمزارز بعدی است که در واچ لیست هفتگی ۱۵ آبان، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل کاردانو در تایم فریم 1 روزه
تحلیل کاردانو در نمودار ۱ روزه – TradingView


قیمت ارز ADA در نمودار ۱ روزه و پس از رالی اخیر و اصلاح بعد از آن، اکنون یک دوره بهبود را آغاز کرده و ناحیه ۰.۳۴ دلاری را به‌عنوان هدف خود انتخاب کرده است. این ناحیه با سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی در روند نزولی تلاقی داشته و قیمت را در یک محدوده معاملاتی با سقف ۰.۴۶ دلار و کف ۰.۲۲ دلاری قرار داده است.


بازگشت نزولی قیمت کاردانو از سطوح فعلی، می‌تواند در قالب یک اصلاح جزئی برای ادامه روند صعودی باشد. البته در صورتی که این تغییر منجر به یک اصلاح عمیق شود، شکست صعودی اخیر را نامعتبر خواهد کرد و حمایت موقت ۰.۳۳ دلاری، به یک سطح تعیین‌کننده تبدیل می‌شود.


قیمت ADA طی سه هفته اخیر یک رشد ۳۳ درصدی داشته و مقاومت‌های مهم قیمت، به‌ترتیب در سطوح ۰.۳۵ دلار و ۰.۳۸ دلار قرار دارند. کاردانو در حال حاضر شرایط خوبی دارد و در صورت تشدید فشار خرید، می‌تواند مسیر صعودی را تا ۰.۴۲ دلار ادامه دهد.


اما در آن روی سکه، چنانچه قیمت دچار اصلاح شود، نزدیک‌ترین و قوی‌ترین حمایت خود را در مرز ۰.۳۰ دلار خواهد داشت. شکست نزولی از این سطح، می‌تواند قیمت کاردانو را به‌سمت حمایت‌های بعدی در سطوح ۰.۲۷ دلار و ۰.۲۴ دلار هدایت کند و در این ناحیه، سطح ۳۸.۲ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۰.۲۷۷۳ دلار، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.


مطالعه بیشتر: پرسودترین ارز دیجیتال کدام است؟

واچ لیست هفتگی ۱۵ آبان؛ تحلیل تکنیکال چین لینک (LINK)

قیمت ارز چین لینک ظاهراً پس از مشارکت‌های جدید خود با سازمان‌های مالی هنگ‌کنگی، شاهد تقویت بوده و رشدهای قابل توجهی را طی هفته‌های اخیر به‌ثبت رسانده است. البته قیمت چین لینک در روز جاری با کاهش ۱ درصدی مواجه شده که در مقایسه با رشدهای اخیر، رقم ناچیزی است. ارز دیجیتال LINK، آخرین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۱۵ آبان به بررسی آن می‌پردازیم.

تحلیل چین لینک در تایم فریم 1 روزه
تحلیل چین لینک در نمودار ۱ روزه – TradingView


قیمت ارز دیجیتال LINK در نمودار ۱ روزه، طی ۳۰ روز اخیر رشدی به بزرگی ۴۷.۷۰ درصد داشته است و به همین دلیل، اصلاح قیمت این رمزارز در کوتاه‌مدت دور از انتظار نیست. چین لینک در حال حاضر هدف ۱۲.۳ دلاری را برای خود در نظر گرفته و بازگشت یا شکست صعودی از این سطح، وضعیت قیمت در روزهای آتی را مشخص خواهد کرد.


چین لینک در تاریخچه عملکرد خود نشان داده که همبستگی نزدیکی با قیمت بیت کوین دارد و از این رو، می‌توان چشم‌انداز قیمت را بیشتر صعودی دید. ارز دیجیتال LINK در تایم فریم ۱ روزه چندین سقف بالاتر (Higher High / HH) را تشکیل داده و اکنون، تداوم فعالیت خریداران است که می‌تواند رشدهای بیشتر قیمت را به‌همراه داشته باشد. در صورتی که مومنتوم صعودی فعلی چین لینک حفظ شود، خریداران می‌توانند با تلاش خود، مسیر رشد قیمت را تا ناحیه ۲۵ دلار تا ۳۰ دلار هموار سازند.


اما در سناریوی نزولی، این رمزارز ممکن است اصلاح قیمت را تا میانگین متحرک نمایی ۱۰ روزه (۱۰D EMA) خود در ناحیه ۱۱ دلاری ادامه دهد. چنانچه این حمایت شکسته شود، سطوح ۱۰ دلار و ۹.۵ دلار حمایت‌های مهم قیمت چین لینک خواهند بود که کاهش به زیر آن، می‌تواند روند کلی قیمت را تغییر دهد.


در واچ لیست هفتگی ۱۵ آبان ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، کاردانو و چین لینک را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما در مورد واچ لیست هفتگی ۱۵ آبان

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، متشکل از رمزارزهایی که فاکتورهای فاندامنتال و تکنیکال ارزهای آن، با یکدیگر هم‌خوانی داشته و در وضعیت صعودی قرار دارند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بیت کوین (BTC) و به‌طور کل رمزارزهایی هستند که نقدینگی و حجم معاملات بالا و بازاری فعال و قوی دارند.

واچ لیست این هفته چه ارزهایی دارد؟

پنج ارز دیجیتال این هفته در واچ لیست ارز دیجیتال امروز، بیت کوین، اتریوم، کاردانو، چین لینک و آوه هستند. همچنین ارزهای دیجیتال سینتتیکس و کامپوند نیز پتانسیل خوبی برای رشد دارند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-15-آبان

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا