آموزش صرافی او ام پی فینکس

آموزش گام به گام فعال سازی کد دو عاملی در صرافی او ام پی فینکس

کد دو عاملی یکی از لایه‌های افزایش امنیت حساب کاربری است. این قابلیت علاوه بر اینکه در زمان برداشت تومانی و ارزی مورد نیاز است، برای امنیت و ورود به حساب کاربری و ساخت گیفت کارت در او‌ام‌پی فینکس نیز ضروری است. در ادامه این مقاله، مراحل فعالسازی کد شناسایی دو عاملی را به همراه راهنمای تصویری ارائه کرده‌ایم.

در گام نخست، باید نرم‌افزار google authenticator را از طریق گوگل پلی، بازار یا اپ‌استور روی گوشی نصب کنید.

سپس وارد تنظیمات ساعت تلفن همراه شده و گزینه تنظیم خودکار را انتخاب کنید. دقت داشته باشید که اگر قصد دارید از دستگاه‌های مختلف برای ورود به پلتفرم استفاده کنید، حتما تنظیمات ساعت تمام این دستگاه‌ها را روی حالت خودکار قرار دهید.

 طبق راهنمای تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، بعد از ورود به تنظیمات (setting) روز گزینه General management کلیک کرده و وارد گزینه Date and time شوید. مطابق تصویر آخر، دو گزینه Automatic date and time و Automatic time zone را فعال کنید.

تنظیم ساعت موبایل

راهنمای تصویری تنظیم ساعت در دسکتاپ نیز در ادامه آورده شده است. مطابق تصویر زیر، پس از ورود به تنظیمات، از منو سمت راست گزینه time&language رو انتخاب کنید.

در مرحله بعدی باید مطابق تصویری که در پایین مشاهده می‌کنید، گزینه set time automatically رو فعال کنید.

پس از تنظیم ساعت باید وارد حساب کاربری خود در او ام پی فینکس شوید.

برای فعالسازی کد دو عاملی دو روش وجود دارد. اگه از نسخه موبایل استفاده می‌کنید، در اپلیکیشن روی آیکون آدمک کلیک کنید و بعد از انتخاب امنیت، عبارت بازیابی را که در تصویر مشخص شده، کپی کنید. فقط به این نکته توجه داشته‌باشید که این صفحه نباید رفرش شود، چون در این صورت کدبازیابی تغییر کرده و با «خطای کد اشتباه است» مواجه خواهید شد. برای جلوگیری از این اتفاق بعد از کپی کردن کد بازیابی، دو کاراکتر آخر کد را یادداشت کنید و بعد از صفحه امنیت خارج شوید. توجه کنید که این صفحه را کامل نبندید و در پس زمینه موبایل باز باشد. یعنی نیاز دارید که بین برنامه‌های باز موبایل خود جابه‌جا شوید.

حالا وارد authenticator شده و روی علامت «به اضافه» کلیک کنید، گزینه اول یعنی enter a setup key رو انتخاب کنید. در صفحه‌ای که باز شده، در فیلد اول  ompfinex را تایپ کرده و در کادر دوم نیز عبارتی که کپی کرده بودید، را جایگذاری یا پیست کنین.

حالا کد ۶ رقمی تولید شده را که حداکثر ۳۰ ثانیه اعتبار دارد را مجدد در صفحه امنیت وارد کنید .قبل از وارد کردن به ۲ کاراکتری که یادداشت کردید توجه کنید که با برگشت به صفحه امنیت کد بازیابی تغییر نکرده باشد. زیرا اگر تغییر کرده باشد خطای کد اشتباه است را دریافت می‌کنید که برای حل این مشکل باید کد ۶ رقمی فعلی در برنامه گوگل اتنتیکیتور را حذف کرده و مراحل را ابتدا انجام دهید.

اگر از نسخه دسکتاپ اوام پی فینکس استفاده می‌کنید، قسمت بالای صفحه سمت چپ، روی آیکون آدمک کلیک کرده و بعد گزینه امنیت را انتخاب کنید.

در صفحه‌ای که باز شده QR کد را مشاهده می‌کنید. سپس، وارد نرم‌افزار گوگل آتنتیکیتور شوید، روی «به اضافه» پایین صفحه کلیک کنید و بعد از انتخاب گزینه دوم یعنی scan a QR code، کدی که در دسکتاپ مشاهده می‌کنید را با گوشی اسکن کنید.

به این ترتیب مطابق تصویر زیر، یک ردیف مربوط به OMPFINEX داخل برنامه گوگل اتنتیکیتور برای شما ایجاد خواهد شد.

سپس، کدی که مشاهده کردید را کپی و در پلتفرم اوام‌پی فینکس در محل مربوطه در تصویر بالا وارد کنید. به این ترتیب، کد شناسایی دو عاملی برای حساب شما فعال می‌شود و با هر بار ورود به حساب کاربری و ثبت درخواست برداشت، لازم است که با ورود به برنامه گوگل اتنتیکتور این کد ۶ رقمی را در پلتفرم وارد کنید.

چطور مشکل دریافت خطای «کد نادرست است» را برطرف کنیم؟

دقت داشته‌باشید که امکان دارد بعدها بنا به هر دلیلی مثل تغییرات ساعت در آخر شهریور و سال جدید یا برخی موارد دیگر، در زمان ورود به حساب کاربری بعد از جایگذاری کد از authenticator با خطای «کد نادرست است» مواجه شوید.

در این صورت فقط کافیست مطابق این راهنمای تصویری، دوباره وارد authenticator شوید. از روی سه نقطه یا سه خط قسمت بالایی این برنامه وارد تنظیمات یا setting شده، روی Time correction for codes کلیک و در آخر sync now را انتخاب کنید. سپس، به صفحه اصلی برنامه گوگل اتنتیکیتور برگشته و کد جدید را کپی و در پلتفرم او ام چی فینکس پیست کنید.

اگر باز هم مشکل برطرف نشد، فرایند sync کردن را دوباره با فیلترشکن روشن انجام دهید.

به عنوان نکته پایانی، به خاطر داشته‌باشید که در زمان فعالسازی کد شناسایی دو عاملی، گزینه power saving  یا ذخیره باتری گوشی فعال نباشد.

آموزش انتقال کدهای google authenticator به گوشی جدید

در گام اول روی گوشی جدید برنامه google authenticator را نصب کنید. در مرحله بعد وارد گوشی قبلی شده و با ورود به authenticator مشابه تصویر زیر روی علامت سه نقطه عمودی کلیک کنید و در نهایت گزینه Transfer Accounts را انتخاب کنید.

بعد به این مرحله هدایت خواهید شد که باید گزینه اول Transfer account را انتخاب کنید تا از اکانت‌های موجود روی گوشی قدیمی خروجی بگیرید.

در مرحله بعدی باید اکانت‌هایی را که قصد منتقل کردنشان را دارید انتخاب کنید و گزینه next را بزنید. با انجام این کار یک کد QR مشابه تصویر زیر ایجاد خواهد شد که باید با گوشی جدید آن را اسکن کنید.

حالا با گوشی جدید وارد این برنامه شده و دوباره از منوی سه نقطه وارد Transfer Accounts شده و این بار روی  گزینه Import accounts کلیک کنید. در این مرحله باید با گوشی جدید QR code که روی گوشی قدیمی ساخته شده را اسکن کنید. حالا در این مرحله کافییست روی دکمه آبی Done کلیک کنید تا این برنامه روی گوشی جدید منتقل شود.

در صورت داشتن هر سوال دیگری درباره فعال‌سازی کد دوعاملی، می‌توانید از طریق چت آنلاین و یا تماس تلفنی به صورت ۲۴ ساعته با پشتیبانی صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس در ارتباط باشید.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. سلام وقت بخیر
    فیلم مربوطه به کد دوعاملی توسط کارشناس محترمه مشاهده گردید ،یک فرایند پیچیده برای افراد که سن سال بالاتری،دارند وزیاد با اینترنت آشنا بی ندارند سخت است ،مسولان محترم ،صرافی اوام پی فینکس باید تمام جوانب کاربران عزیز را درنظر بگیرند،پیشنهاد میگردد درصورت موافق ،وصول کردن نقدینگی زیرمبلغ مثلاً ۱۰میلیون تومان نیاز به کد دوعاملی نداشته باشد ازطریق پیامک صوتی ویا ازطریق ایمیل به کاربران پیامک ارسال شود شما هر چقدر خدمات بروزتر ودقیق تر ارائه دهید کاربران بیشتری را جذب میکنید،

    1. سلام وقت بخیر. ممنونم بابت دیدگاهی که ارسال کردید. این رویکرد شما رو در نظر میگیریم حتما و در صورت امکان اجراییش میکنیم. ممنون که با ما هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا