تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۲۹ آبان؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین چند روزی است که بالاتر از ناحیه ۳۵,۰۰۰ دلاری مشغول تثبیت قیمت (Consolidation) است، اما تا به امروز خریداران موفق به ادامه روند صعودی و حرکت به‌سوی مقاومت ۳۸,۰۰۰ دلاری نشده‌اند. این مسئله تردید سرمایه‌گذاران برای خرید بیت کوین در سطوح بالاتر قیمت را نشان می‌دهد.

پادکست واچ لیست هفتگی ۲۹ آبان


مایک بِلشه، مدیرعامل صرافی بیت‌گو (BitGo)، در آخرین مصاحبه خود با نشریه بلومبرگ اظهار کرد درخواست‌های راه‌اندازی ETF های اسپات بیت کوین، احتمالاً پیش از تایید یک مرتبه دیگر رد خواهند شد. از طرفی، برخی تحلیل‌گران معتقدند قیمت بیت کوین در کوتاه‌مدت یک اصلاح را تجربه خواهد کرد و در بدترین شرایط، تا مرز ۳۰,۰۰۰ دلار کاهش خواهد داشت. البته که بعید است چنین اصلاحی، یک دوره نزولی را برای بیت کوین و بازار رقم زند.


فیلیپ سوییفت، بنیان‌گذار پلتفرم تحلیل‌گر آنچین لوک‌اینتو‌بیت‌کوین (LookIntoBitcoin)، می‌گوید داده‌های آنچین نشان می‌دهند رهبر ارزهای دیجیتال همچنان در مراحل ابتدایی بازار گاوی خود بوده و هنوز به مرحله فومو (FOMO) نرسیده است. اکنون که بیت کوین در روندی خنثی سیر می‌کند، برخی آلت کوین‌ها در نمودارهای خود شاهد پول‌بک (Pullback) بوده و برخی دیگر، نشانه‌های از ادامه روند صعودی را علامت می‌دهند که در این مقاله از واچ لیست ارزهای دیجیتال به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.


ناگفته نماند که درخواست راه‌اندازی ETF های اسپات اتریوم از سوی غول‌های سرمایه‌گذاری دنیا یعنی فیدلیتی (Fidelity) و بلک‌راک (BlackRock)، نشان‌گر تقاضای بالا برای سرمایه‌گذاری در آلت کوین برتر است که احتمالاً، پیامدهای مثبتی نیز برای سایر آلت کوین‌های بازار به‌همراه داشته باشد. حال سوال این‌جا است که بیت کوین در هفته جاری، ۳۵,۰۰۰ دلار را حفظ می‌کند و آیا آلت کوین‌ها توانایی آغاز مرحله بعدی صعود را دارند یا خیر؟


در این مقاله از واچ لیست هفتگی ۲۹ آبان، طبق برنامه هر هفته ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های سولانا (SOL)، چین لینک (LINK) و نیر پروتکل (NEAR) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: معرفی ۹ استراتژی معاملاتی برتر برای خرید و فروش ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۹ آبان؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه با مقاومت شدیدی در سطح ۳۸,۰۰۰ دلار روبرو شده است، اما نکته مثبت این‌جا است که تداوم فعالیت خریداران مانع از کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در ۳۵,۶۶۶ دلار شده است. طبق روال همیشه، ابتدا به تحلیل بیت کوین در واچ لیست هفتگی ۲۹ آبان ماه می‌پردازیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


خطوط میانگین متحرک‌ها رو به بالا در حرکت هستند و شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) در محدوده مثبت قرار دارد که شرایط فعلی را به‌سود خریداران نشان می‌دهند. در صورتی که قیمت بیتکوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه جهشی صعودی داشته باشد، خریداران برای غلبه بر مقاومت ۳۸,۰۰۰ دلار مجدداً تلاش خواهند کرد.


موفقیت خریداران می‌تواند منجر به صعود قیمت تا مرز ۴۰,۰۰۰ دلار شود که انتظار می‌رود در این سطح فشار فروش تا حد زیادی تشدید شود که در صورت عدم عقب‌نشینی خریداران، این رالی (حرکت صعودی / Rally) می‌تواند ادامه پیدا کند و در نهایت، بیت کوین را تا ۴۸,۰۰۰ دلار رشد دهد.


نخستین سیگنال تضعیف قیمت BTC، بستن کندل روزانه پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است که احتمال رنج‌زنی در بازه‌ای کوتاه را بیشتر می‌کند و قیمت ممکن است مدتی بین سطوح ۳۴,۸۰۰ دلار تا ۳۸,۰۰۰ دلار نوسان داشته باشد. اما در صورت شکست سطح ۳۴,۸۰۰ دلار، مسیر نزولی برای قیمت تا ۳۲,۴۰۰ دلار هموار خواهد شد.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView


نمودار ۴ ساعته بیت کوین، قیمت را در یک محدوده معاملاتی با سقف ۳۸,۰۰۰ دلار و کف ۳۴,۸۰۰ دلاری نشان می‌دهد. شیب خطوط میانگین متحرک‌های این تایم فریم از بین رفته و شاخص RSI نیز در مرز میانی خود قرار دارد که به این معنی است، شاید روند خنثی برای مدتی همچنان ادامه داشته باشد.


تثبیت قیمت در ناحیه‌ای فشرده در نزدیکی سقف ۵۲ هفته‌ای قیمت، نشانه‌ای مثبت بوده و که به معنی عدم عجله خریداران برای خروج از بازار است. این شرایط احتمال تشکیل یک شکست صعودی را بیشتر می‌کند که در این صورت، رمزارز برتر می‌تواند روند رشد را ادامه دهد. همچنین چنانچه قیمت بیت کوین سطح ۳۴,۸۰۰ دلار را بشکند، شرایط به‌سود فروشندگان تغییر خواهد کرد.


مطالعه بیشتر: معرفی بهترین اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۹ آبان؛ تحلیل تکنیکال سولانا (SOL)

ارز دیجیتال سولانا در نمودار ۱ روزه، به زیر سطح شکسته‌شده ۵۹ دلاری در روز ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) کاهش داشت که البته، فروشندگان نتوانستند از این موقعیت استفاده کنند. این شرایط نشان می‌دهد موقعیت‌های فروش در سطوح پایین‌تر قیمت تعداد کمتری دارند. سولانا رمزارز بعدی است که در واچ لیست هفتگی ۲۹ آبان، مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل سولانا در نمودار 1 روزه
تحلیل سولانا در نمودار ۱ روزه – TradingView


اکنون خریداران در تلاش‌اند تا قیمت سولانا را مجدداً از ۵۹ دلار عبور دهند که در صورت موفقیت، مشخص می‌شود که بازار از کاهش به سطوح پایین‌تر جلوگیری کرده است. به این ترتیب، سولانا می‌تواند تا ۶۸.۲۰ دلار رشد پیدا کند و چنانچه این سطح را نیز پشت سر بگذارد، اهداف بعدی قیمت سولانا ابتدا ۷۷ دلار و سپس ۹۵ دلار خواهند بود.


اما این سناریو صعودی زمانی نامعتبر می‌شود که قیمت به زیر ۴۸ دلار کاهش پیدا کند. این عملکرد ممکن است منجر به یک اصلاح عمیق‌تر تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) در سطح ۳۵,۴۷ دلار شود. در این مسیر هرچه اصلاح شکل‌گرفته عمیق‌تر باشد، زمان آغاز مرحله دوم صعود قیمت طولانی‌تر خواهد بود.

تحلیل سولانا در نمودار 4 ساعته
تحلیل سولانا در نمودار ۴ ساعته – TradingView


میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نمودار ۴ ساعته سولانا، شیب خود را از دست داده و شاخص قدرت نسبی این رمزارز، کمی بالاتر از مرز میانی قرار دارد که تعادل بین عرضه و تقاضا را نشان می‌دهد. در صورتی که خریداران قیمت SOL را از ۶۴ دلار عبور دهند، پتانسیل رشد تا سقف محلی ۶۸.۲۰ دلاری به‌وجود خواهد آمد.


در آن روی سکه، چنانچه قیمت دچار کاهش شود و پایین‌تر از ۵۴ دلار برسد، به این معنی خواهد بود که فروشندگان به بازار سولانا بازگشته‌اند. به این ترتیب، قیمت ممکن است ابتدا تا ۵۱ دلار و در نهایت تا حمایت قوی ۴۸ دلاری کاهش داشته باشد. شکست نزولی قیمت سولانا در این حمایت، شرایط را به‌سود فروشندگان تغییر خواهد داد.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۹ آبان؛ تحلیل تکنیکال چین لینک (LINK)

ارز دیجیتال چین لینک پس از آخرین پول‌بک خود در نمودار ۱ روزه، ظاهراً موفق شده در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۱۳.۴۲ دلار، حمایت خود را پیدا کند که یعنی سطوح پایین‌تر قیمت LINK، همچنان خریداران جدید را جذب می‌کند. در ادامه به تحلیل چین لینک در واچ لیست هفتگی ۲۹ آبان می‌پردازیم.

تحلیل چین لینک در نمودار 1 روزه
تحلیل چین لینک در نمودار ۱ روزه – TradingView


خریداران در مرحله بعدی تلاش خواهند کرد قیمت چین لینک را به‌سمت سقف ۱۶.۶۰ دلاری هدایت کنند. انتظار می‌رود نبرد شدیدی میان خریداران و فروشندگان در این سطح به‌وجود آید، اما در صورت غلبه بر این مقاومت، ارز دیجیتال LINK می‌تواند دوره صعودی بعدی خود را با هدف رشد تا ۲۰ دلار آغاز کند.


اما چنانچه قیمت از سطح ۱۵.۳۸ دلار شروع به کاهش کند، به این معنی است که فروشندگان در رالی‌ها فعالیت بیشتری دارند. به این ترتیب، این دسته از فعالان بازار تلاش خواهند کرد که قیمت LINK را به زیر سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۱۳.۵۵ دلار بکشانند. موفقیت فروشندگان در این حرکت، ممکن است منجر به کاهش بیشتر قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۰.۵۴ دلار شود.

تحلیل چین لینک در نمودار 4 ساعته
تحلیل چین لینک در نمودار ۴ ساعته – TradingView


قیمت LINK در نمودار ۴ ساعته، چند روز اخیر را شروع به کاهش در یک کانال نزولی کرده است. به‌طور کل، معامله‌گران در نزدیکی خط مقاومت کانال اقدام به فروش می‌کنند و هم‌اکنون شاهد چنین عملکردی در نمودار ۴ ساعته هستیم. در صورتی که قیمت به زیر ۱۳.۳۶ دلار کاهش پیدا کند، مسیر نزولی تا خط حمایت کانال برای چین لینک هموار می‌شود.


از طرفی دیگر، چنانچه خریداران قیمت را از کانال نزولی عبور دهند، احتمالاً دوره اصلاح قیمت به پایان خواهد رسید. در این صورت، قیمت چین لینک می‌تواند ابتدا تا ۱۵.۳۸ دلار و سپس ۱۶.۶۰ دلار رشد داشته باشد. خط صاف میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص RSI در محدوده میانی، شرایط فعلی را به‌سود هیچ‌یک از خریداران یا فروشندگان نشان نمی‌دهد.


مطالعه بیشتر: آشنایی با ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو

واچ لیست هفتگی ۲۹ آبان؛ تحلیل تکنیکال نیر پروتکل (NEAR)

ارز دیجیتال نیر پروتکل موفق شد در نمودار ۱ روزه، از مقاومت سرسخت ۱.۷۲ دلاری عبور کند و کندل روزانه را بالاتر از آن ببند. چنین حرکتی پتانسیل تغییر کلی روند را برای این رمزارز به‌وجود آورده است. نیر پروتکل آخرین ارز دیجیتال مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۲۹ آبان ماه است.

تحلیل نیر پروتکل در نمودار 1 روزه
تحلیل نیر پروتکل در نمودار ۱ روزه – TradingView


میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ارز NEAR در سطح ۱.۵۸ دلار قرار دارد و رو به بالا در حرکت است و شاخص قدرت نسبی نیز، وارد ناحیه مثبت شده است که یعنی کنترل شرایط در اختیار خریداران بازار قرار دارد. نیر پروتکل یک مقاومت جزئی در سطح ۲ دلار دارد که با عبور از آن، می‌تواند تا سطح ۲.۴۰ دلار شاهد رشد باشد.


اما در این بین، فروشندگان نیز از بازار کناره‌گیری نکرده و برای بازگشت قیمت به سطح شکست ۱.۷۲ دلاری و به تله انداختن خریداران تلاش خواهند کرد. در این سناریو، قیمت نیر پروتکل ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش پیدا کند. این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که کاهش به زیر آن، کنترل بازار ارز NEAR را به‌دست فروشندگان خواهد داد.

تحلیل نیر پروتکل در نمودار 4 ساعته
تحلیل نیر پروتکل در نمودار ۴ ساعته – TradingView


قیمت NEAR در نمودار ۴ ساعته، فعلاً سطح شکست ۱.۷۲ دلاری را حفظ کرده، اما خریداران نیز در تشکیل یک حرکت صعودی قوی ناموفق ظاهر شده‌اند. این شرایط نشان می‌دهد که فروشندگان تسلیم نشده و سعی در کاهش قیمت به زیر این سطح قیمتی دارند.


در صورت موفقیت فروشندگان، قیمت می‌تواند تا ۱.۶۰ دلار کاهش پیدا کند و با از دست‌رفتن این حمایت، موقعیت‌های خرید زیادی لیکویید خواهند شد که ممکن است منجر به تداوم حرکت نزولی، ابتدا تا ۱.۴۵ دلار و سپس ۱.۲۸ دلار شود. اما در صورت فعالیت خریداران و هدایت قیمت بالاتر از ۱.۹۵ دلار، قیمت نیر پروتکل می‌تواند حرکت صعودی خود را تا ۲.۱۰ دلار پیش ببرد.


در واچ لیست هفتگی ۲۹ آبان ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، سولانا، چین لینک و نیر پروتکل را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما از واچ لیست هفتگی ۲۹ آبان

واچ لیست ارز دیجیتال امروز چه ارزهایی دارد؟

در واچ لیست امروز، رمزارزهای بیت کوین (BTC)، سولانا (SOL)، چین لینک (LINK) و نیر پروتکل (NEAR) را پوشش داده‌ایم که در هفته جاری پتانسیل رشد بیشتری دارند.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال کدام است؟

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، متشکل از رمزارزهایی که فاکتورهای فاندامنتال و تکنیکال ارزهای آن، با یکدیگر هم‌خوانی داشته و در وضعیت صعودی قرار دارند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بیت کوین (BTC) و به‌طور کل رمزارزهایی هستند که نقدینگی و حجم معاملات بالا و بازاری فعال و قوی دارند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-29-آبان

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا