اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

شوک شدید به بازار رمزارزها با کلاهبرداری راگ پول در شیباریوم!

کلاهبرداری راگ پول در شیباریوم، دنیای ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار داد و شوک شدیدی به آن وارد کرد. این رویداد بیش از دیگران، شیبا و  زنجیره هوشمند بایننس (BSC) را تحت تاثیر قرار داد. موضوعی که اعتماد سرمایه‌گذاران را به میم‌کوین‌ها با تزلزل روبه‌رو کرد.

پادکست شوک شدید به بازار رمزارزها با کلاهبرداری راگ پول در شیباریوم!

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت خبری کوین گپ، در روز دوشنبه ۱۳ شهریور (۴ سپتامبر)، جامعه ارزهای دیجیتال با وقوع یک کلاهبرداری راگ پول در اکوسیستم شیباریوم مواجه شد که تاثیر شدیدی روی ارزش ارزهای دیجیتال و به ویژه میم کوین‌ها داشت. داده‌های پلتفرم Aegis3 حاکی از آن است که آدرسی با نام 0x7FE7D9…FE3f1323 شروع به ایجاد تعداد زیادی توکن شیباریوم کرده که بسیار بیشتر از کل عرضه است. سپس، این توکن‌ها به سرعت فروخته شدند و نزدیک به ۳۹۳.۲ بایننس کوین (BNB) خریداری شد.

میم کوین چیست؟

این کلاهبرداری، شیباریوم و میم کوین اصلی آن یعنی شیبا اینو (SHIB) را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار داد. بر اساس تجزیه و تحلیل صورت گرفته از احساسات بازار که توسط وب‌سایت سنتیمنت صورت گرفت، این کلاهبرداری منجر به تغییر محسوس احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به SHIB شد. افزون بر آن، قیمت شیبا نیز تحت تاثیر این رخداد دچار افت شدیدی گردید که استرس بیشتری را به سرمایه‌گذاران نگران وارد کرد.

راگ پول

در توضیح بیشتر باید گفت که معنای کلمه به کلمه عبارت راگ پول، «کشیدن فرش» است اما در اصطلاح زمانی از این عبارت استفاده می‌شود که سرمایه‌گذاران به صورت ناگهانی دارایی خود را از یک پروژه خارج کنند. همچنین، طبق تعریف وب‌سایت کوین مارکت کپ از این اصطلاح، راگ پول نوعی کلاهبرداری است که در آن توسعه‌دهندگان یک پروژه، آن را رها می‌کنند و پول سرمایه‌گذاران را به سرقت می‌برند».

موقعیت دردسرساز برای زنجیره هوشمند بایننس

علاوه بر تاثیر بر شیبا اینو، وقوع این کلاهبرداری سایه‌ای تاریک بر زنجیره هوشمند بایننس (BSC) می‌افکند. این حادثه می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران را تضعیف و سوالات مهم و زیادی را در مورد ویژگی‌های امنیتی BSC ایجاد کند. علاوه بر این، بایننس به عنوان شرکت مادر BSC اخیرا با مشکلات نظارتی مقابله می‌کند که نگرانی‌ سرمایه‌گذاران را تشدید کرده‌است.

داده‌های منتشر شده توسط کوین گلس نشان دهنده این است که پوزیشن‌های فروش با افزایش شایان توجهی مواجه شده‌اند که ۵۵.۹۶ درصد از آنها مربوط به شیبا هستند. از این رو، این احساسات نزولی ممکن است به کاهش ثبات بازار شیبا منجر شود. در همین حال، طبق داده‌های Token Terminal، زنجیره هوشمند بایننس در ماه گذشته شاهد کاهش ۱۸.۳ درصدی فعالیت بوده و با کاهش درآمد ۱۶.۴ درصدی همراه شده‌است.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر

با رقابت میم کوین‌هایی مانند دوج کوین و پپه برای سهم بازار، ریسک‌ها از همیشه بالاتر است. برای شیبا، حادثه شیباریوم ممکن است فقط نوک کوه یخ باشد. به عبارت دیگر ممکن است هنوز عمق این مشکل به طور کامل آشکار نشده باشد. بازار میم کوین‌ها به طور فزاینده‌ای رقابتی است و هرگونه نقص امنیتی یا بی‌اعتماد می‌تواند منجر به سقوط قابل توجهی شود.

راگ پول شیباریوم یک رخداد هشداردهنده است زیرا بر شکنندگی اکوسیستم‌های میم و خطرات سرمایه‌گذاری در آنها تاکید می‌کند. سرمایه گذاران باید با دقت قدم بردارند، به خصوص در موقعیت کنونی که هر لحظه  ممکن است احساسات معامله‌گران به سرعت و به طور چشمگیری تغییر کند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا