تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۱۸ تیر؛ او ام پی فینکس

جشنواره تون پلاس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین در روزهای جاری شاهد نبرد شدیدی میان خریداران و فروشندگان است. خریداران در تلاشند بیت کوین را در محدوده معاملاتی بین ۵۶,۵۵۲ دلار تا ۷۳,۷۷۷ دلار حفظ کنند و فروشندگان هم، قصد کاهش بیشتر قیمت را دارند. در تاریخ ۵ جولای (۱۵ تیر ماه)، قیمت رمزارز برتر در پی فعالیت فروشندگان به کف ۵۳,۵۰۰ دلاری رسید که با جذب خریداران در این سطوح مواجه شد.

پادکست واچ لیست ارز دیجیتال ۱۸ تیر


داده‌های پلتفرم فارساید اینوسترز (Farside Investors) نشان می‌دهند ETF های اسپات بیت کوین در منطقه آمریکا، تا روز پایانی هفته معاملاتی در ۵ جولای (۱۵ تیر)، به‌طور خالص ۱۴۳.۱ میلیون دلار سرمایه جدید را جذب کرده که بیشترین آمار طی یک ماه گذشته محسوب می‌شود. هانتر هورسلی، مدیرعامل کمپانی سرمایه‌گذاری بیت‌وایز (Bitwise)، طی پستی در شبکه اجتماعی X نوشت سرمایه‌گذارانی که تاکنون فرصت حضور در بازار بیت کوین را نداشته‌اند، اکنون می‌توانند در این کف‌های قیمت سرمایه‌گذاری خود را آغاز کنند؛ چرا که رهبر ارزهای دیجیتال تابه‌حال چشم‌اندازی صعودی به این قدرت نشان نداده است.


ریزش اخیر قیمت بیت کوین مثل همیشه گریبان آلت کوین‌های زیادی را گرفت، اما برخی از آن‌ها توانستند در فشارهای اخیر بازار عملکرد خوبی از خود نشان دهند و سطوح حمایتی را حفظ کنند. از این رو این آلت کوین‌ها می‌توانند در صورت بازگشت قیمت بیت کوین به مرز ۶۰,۰۰۰ دلار، بهبود قابل توجهی داشته باشند که در مقاله این هفته از واچ لیست ارزهای دیجیتال، به معرفی و تحلیل این رمزارزها پرداخته‌ایم.


در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۸ تیر ماه، مثل همیشه ابتدا تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های سولانا (SOL)، پولکادات (DOT) و نیر پروتکل (NEAR) را در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته پوشش داده‌ایم.


مطالعه بیشتر: معرفی ۵ اندیکاتور آسان برای تحلیل ارزهای دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۱۸ تیر؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه، در تاریخ ۵ جولای (۱۵ تیر ماه) به زیر حمایت ۵۶,۵۵۲ دلاری رسید، اما خریداران موفق شدند با خرید در کف‌ها از ریزش بیشتر قیمت جلوگیری کنند. بیت کوین نخستین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۸ تیر ماه است.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم 1 روزه
تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

اما می‌بینیم که فروشندگان نیز به‌راحتی تسلیم نشده و در تلاش برای یک کاهش دیگر و حفظ قیمت پایین‌تر از حمایت ۵۶,۵۵۲ دلاری هستند. در صورت موفقیت این دسته از فعالان بازار، قیمت BTC ممکن است تا حمایت ۵۳,۴۸۵ دلاری کاهش پیدا کند و در نهایت، تا حمایت قدرتمند ۵۰,۰۰۰ دلار این مسیر را ادامه دهد.


شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۶۱,۲۳۱ دلار نشان از کنترل نسبی بازار توسط فروشندگان دارد، اما واگرایی مثبتی که در شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) پدیدار شده، می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر تضعیف مومنتوم (قدرت عملکرد / Momentum) قیمت بیتکوین باشد.


با توجه به این شرایط، در صورتی که خریداران قیمت بیت کوین را از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور دهند، رنج‌زنی قیمت در محدوده ۵۶,۵۵۲ دلار تا ۷۳,۷۷۷ دلار ممکن است بیشتر طول بکشد.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

اما در نمودار ۴ ساعته بیت کوین، خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در حال صاف‌شدن است و شاخص RSI کمی پایین‌تر از مرز میانی خود قرار دارد که یعنی، فشار فروش بیت کوین احتمالاً در حال کاهش است. خط روند نزولی (Downtrend Line) موجود در این نمودار، اهمیت بسیار زیادی در سناریوی صعودی بیت کوین دارد. شکست صعودی و بستن کندل ۴ ساعته بالاتر از این خط، سیگنالی مبنی بر احتمال پایان اصلاح قیمت بوده که می‌تواند منجر به رشد بیت کوین تا ناحیه ۶۴,۰۰۰ دلاری شود.


از طرفی دیگر، شکست نزولی و بستن کندل پایین‌تر از سطح ۵۶,۵۵۲ دلاری، به‌معنی فعالیت پررنگ فروشندگان در هر رالی (حرکت صعودی / Rally) قیمت است. چنین شرایطی ممکن است قیمت بیت کوین را در معرض از دست‌دادن حمایت ۵۳,۴۸۵ دلاری قرار دهد.


مطالعه بیشتر: بهترین استراتژی رنج در بازار کریپتو چیست؟

واچ لیست ارز دیجیتال ۱۸ تیر؛ تحلیل تکنیکال سولانا (SOL)

ارز دیجیتال سولانا در نمودار ۱ روزه، مشغول تشکیل یک الگوی مثلث نزولی (Descending Triangle) است که در صورت کاهش قیمت و بستن کندل روزانه پایین‌تر از سطح ۱۱۶ دلار تکمیل خواهد شد. در ادامه، به تحلیل سولانا در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۸ تیر ماه می‌پردازیم.

تحلیل سولانا در تایم فریم 1 روزه
تحلیل سولانا در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

یکی از نکات مثبتی که می‌تواند به‌نفع خریداران در این بازار باشد، پیدایش نشانه‌هایی از واگرایی مثبت شاخص قدرت نسبی در این تایم فریم است که یعنی، فشار فروش سولانا در حال کاهش است. حال در صورتی که خریداران قیمت را از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روز در ۱۴۱ دلار عبور دهند، سولانا می‌تواند یک رالی را ابتدا تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) در سطح ۱۵۳ دلاری و سپس تا خط روند نزولی آغاز کند.


اما چنانچه قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دچار کاهش شود و سطح ۱۱۶ دلاری را بشکند، الگوی نزولی مذکور را تکمیل خواهد کرد و قیمت سولانا در این سناریو، ممکن است تا ۸۰ دلار نیز دچار ریزش شود.

تحلیل سولانا در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل سولانا در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته سولانا، پول‌بک (Pullback) قدرتمند قیمت از سطح ۱۲۱ دلاری نشان می‌دهد که خریداران حمایتی جدی از سطح ۱۱۶ دلاری دارند. حال در صورتی که قیمت ارز SOL از سطوح فعلی رشد داشته باشد و از سطح ۱۴۵ دلاری عبور کند، در مرحله بعدی می‌تواند تا ۱۵۵ دلار به این مسیر ادامه دهد. انتظار می‌رود این سطح در نقش مقاومتی جدی ظاهر شود اما در صورت غلبه بر آن، قیمت سولانا می‌تواند تا خط روند نزولی رشد پیدا کند.


اما در سناریوی نزولی چنانچه قیمت به زیر ۱۳۰ دلار برسد، شرایط بازار به‌سود فروشندگان تغییر خواهد کرد. این مسئله حمایت ۱۲۱ دلاری را در معرض شکست قرار می‌دهد و در این صورت، قیمت سولانا ممکن است تا حمایت ۱۱۶ دلاری نیز دچار کاهش شود.


مطالعه بیشتر: فیبوناچی چیست؟ اهمیت اعداد فیبوناچی در تحلیل تکنیکال


واچ لیست ارز دیجیتال ۱۸ تیر؛ تحلیل تکنیکال پولکادات (DOT)

قیمت پولکادات نیز در تاریخ ۵ جولای (۱۵ تیر ماه) تا سطح ۴.۹۱ دلاری کاهش یافت، اما شدوی (Wick) بلند کندل روزانه در نمودار نشان از خرید سنگین در کف‌های قیمت این رمزارز دارد. پولکادات رمزارز بعدی است که در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۸ تیر ماه به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل پولکادات در تایم فریم 1 روزه
تحلیل پولکادات در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

خریداران فعالیت‌های خود را در روز ۶ جولای (۱۶ تیر) نیز ادامه دادند و موفق شدند قیمت پولکادات را از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۶.۰۸ دلار عبور دهند. این مسئله نشان‌گر تضعیف عملکرد فروشندگان در این بازار است و اکنون، در صورتی که قیمت بتواند از مقاومت موجود در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یعنی سطح ۶.۵۴ دلاری عبور کند، پولکادات پتانسیل تشکیل یک رالی به‌سمت سطوح ۷.۲۹ دلار و سپس ۷.۷۷ دلار را پیدا خواهد کرد.


اما در آن روی سکه، کاهش قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه می‌تواند نشان‌گر فعالیت سنگین فروشندگان در سطوح بالاتر قیمت ارز DOT باشد. به این ترتیب، کاهش قیمت به زیر ناحیه حمایتی ۵.۳۸ دلار تا ۴.۹۱ دلار ممکن است فشار فروش پولکادات را تشدید کند.

تحلیل پولکادات در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل پولکادات در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

ارز دیجیتال پولکادات در نمودار ۴ ساعته، یک اصلاح صعودی “V” شکل از سطح ۴.۹۲ دلار داشته است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در این تایم فریم نیز، یک حرکت صعودی را آغاز کرده و شاخص RSI وارد ناحیه مثبت شده است که نشان‌دهنده بازگشت خریداران به این بازار هستند. حال در صورتی که قیمت از سطح ۶.۶۰ دلاری عبور کند، احتمال تقویت مومنتوم قیمت وجود دارد و پولکادات می‌تواند تا ۷.۲۹ دلار یک جهش صعودی داشته باشد.


اما خلاف این سناریو زمانی است که قیمت دچار کاهش شود و در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک شکست نزولی را رقم زند که نشان‌دهنده خستگی خریداران خواهد بود. در صورت کاهش به زیر سطح ۵.۶۰ دلاری، احتمال تشدید فشار فروش وجود دارد و ممکن است منجر به کاهش بیشتر قیمت پولکادات تا حمایت ۴.۹۱ دلاری شود.


مطالعه بیشتر: معرفی ۵ استراتژی خروج در ارز دیجیتال


واچ لیست ارز دیجیتال ۱۸ تیر؛ تحلیل تکنیکال نیر پروتکل (NEAR)

ارز دیجیتال نیر پروتکل، چندی روزی است که در محدوده بین ۴.۲۸ دلار تا ۸.۵۸ دلار مشغول رنج‌زنی بوده است. فروشندگان در تاریخ ۵ جولای (۱۵ تیر) قیمت NEAR را به زیر حمایت این محدوده پایین کشاندند، اما در حفظ این سطوح موفق نبودند. نیر پروتکل آخرین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۸ تیر ماه است.

تحلیل نیر پروتکل در تایم فریم 1 روزه
تحلیل نیر پروتکل در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

با وجود این‌که حرکت نزولی خطوط میانگین متحرک‌ها شرایط این بازار را به‌نفع فروشندگان نشان می‌دهد، واگرایی مثبت در شاخص قدرت نسبی نیر پروتکل، خبر از احتمال کاهش فشار فروش این رمزارز دارد. به این ترتیب، نخستین نشانه تقویت عملکرد قیمت نیر پروتکل، شکست صعودی و بستن کند روزانه بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۵.۱۷ دلار خواهد بود.


در این مسیر، قیمت ارز NEAR می‌تواند تا ۵.۶۳ دلار شاهد رشد باشد. در صورت غلبه بر این سطح مقاومتی، قیمت یک الگوی کف دوقلو (Double Bottom) در بازه کوتاه‌مدت را تایید می‌کند که هدف آن، ۶.۱۱ دلار برآورد شده است.


اما در صورتی که قیمت دچار کاهش شود و حمایت ۴ دلاری را بشکند، سیگنالی برای آغاز یک حرکت نزولی جدید محسوب می‌شود. در این سناریو، قیمت نیر پروتکل ممکن است ابتدا تا ۳.۵۰ دلار و سپس تا مرز ۳ دلار دچار کاهش شود.

تحلیل نیر پروتکل در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل نیر پروتکل در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته نیر پروتکل، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شیب خود را از دست داده و شاخص RSI هم کمی پایین‌تر از مرز خنثی رسیده که یعنی، عرضه و تقاضا برای این رمزارز در تعادل قرار دارد. حال چنانچه خریداران قیمت را از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه عبور دهند، قیمت پتانسیل رشد تا ۵.۶۳ دلار را پیدا خواهد کرد. انتظار می‌رود این سطح در نقش مقاومتی قدرتمند ظاهر شود اما در صورت عبور از آن، نیر پروتکل می‌تواند به‌سمت هدف ۶.۷۱ دلاری حرکت کند.


اما از طرفی دیگر، در صورت کاهش سریع و شدید قیمت از سطوح فعلی تا مرز ۴ دلار پایین‌تر از آن، فروشندگان کنترل بازار را به‌دست خواهند گرفت. این مسئله ممکن است منجر به تشکیل یک حرکت نزولی جدید در قیمت نیر پروتکل شود و تا ۳.۵۰ دلار ادامه پیدا کند.


در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۸ تیر ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، سولانا، پولکادات و نیر پروتکل را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار از واچ لیست ارز دیجیتال ۱۸ تیر ماه
  • برای واچ لیست ارز دیجیتال امروز چه ارزهایی را زیر نظر بگیریم؟

    پنج ارز دیجیتال این هفته به‌نقل از کوین‌تلگراف، بیت کوین (BTC)، سولانا (SOL)، پولکادات (DOT)، نیر پروتکل (NEAR) و کسپا (KAS) هستند که پتانسیل خوبی برای رشد نشان داده‌اند.

  • بهترین واچ لیست ارز دیجیتال کدام است؟

    برای تهیه بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، باید رمزارزهایی را انتخاب کنید از لحاظ فاندامنتال و تکنیکال شرایطی مشابه داشته باشد و شاخص‌های مربوطه یکدیگر را تایید کنند.

  • بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه کدام است؟

    بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بیت کوین و به‌طور کلی، رمزارزهایی هستند که مارکت کپ و حجم معاملات روزانه آن‌ها در سطوح خوبی قرار دارند.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-ارز-دیجیتال-18-تیر

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا