اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

ETF بیت کوین بلک‌راک، فرصتی برای اعتبارسنجی بیت‌کوین است

مایکل سونن‌شاین مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل معتقد است که تلاش‌های بلک راک برای پیشبرد برنامه‌های رمزارزی خود به اعتبار بیت کوین به عنوان یک کلاس دارایی کمک شایان توجهی می‌کند. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از کوین تلگراف، سونن‌شاین طی مصاحبه‌ تلفنی که امروز ۲۱ تیر ماه (۱۲ جولای) با CNBC داشت، این تصور را که ورود بلک راک به رقابت‌های مربوط به ETF بیت کوین، این تلاش‌ها را ناخوشایند کرده است را رد کرد.

پادکست ETF بیت کوین بلک‌راک، فرصتی برای اعتبارسنجی بیت‌کوین است

سونن‌شاین در این زمینه گفت: «اینکه می‌بینیم بزرگترین شرکت مدیریت دارایی جهان به معنای واقعی کلمه و به طور علنی متعهد به پیشبرد تلاش‌های رمزنگاری خود شده است، اعتبار این طبقه دارایی و قدرت ماندگاری آن را افزایش می‌دهد.»

جالب است بدانید که فقط طی چهار هفته گذشته، دست کم هفت شرکت بزرگ نهادی، از جمله بلک راک، برای ثبت ETF بیت کوین در آمریکا درخواست خود را ارائه داده‌اند.

در صورت تایید صندوق‌های قابل معامله بیت کوین، هم سرمایه‌گذاران نهادی و هم سرمایه‌گذاران خرد در ایالات‌‌متحده، روشی ساده و منطبق با قانون برای استفاده از مزیت‌های بیت کوین در اختیار خواهند داشت.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل تاکید کرد که استفاده از ETF پروژه‌ای امتحان شده و درست است. این صندوق‌ها اکنون به نقطه دسترسی مهمی برای بسیاری از دارایی‌های مختلف، چه کالاها و چه سهام تبدیل شده‌اند.»

سونن‌شاین تاکید کرد که بیت کوین دارایی ماندگاری محسوب می‌شود که هیچگاه از بین نمی‌رود؛ چراکه سرمایه‌گذاران خواهان و مستحق دسترسی به آن هستند.

صندوق قابل معامله بیت کوین در بورس

وی افزود: تا امروز، گری اسکیل از طریق صندوق گری اسکیل بیت کوین تراست (GBTC) به سرمایه‌گذاران آمریکایی راهی برای به دست آوردن و معامله بیت ‌کوین ارائه می‌کرد. این صندوق که یک ابزار مالی است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد در استخرهای بزرگ بیت کوین هلدینگ تراست به معاملات سهام بپردازند. قیمت سهام این صندوق کمابیش از قیمت بیت کوین (BTC) پیروی می‌کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل در ادامه توضیح داد: امروز، وکلای ما نامه‌ای را به DC Circuit ارسال کردند که در آن کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ETFهای آتی بیت‌کوین را مورد تایید قرار داده؛ اما در عین حال همچنان تایید ETF‌های اسپات بیت‌کوین مانند GBTC را رد می‌کند.

با این حال، این شرکت می‌خواهد صندوق گری اسکیل بیت کوین تراست را به یک صندوق قابل معامله بیت‌کوین در بازار بورس نیز تبدیل کند. صندوقی که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا روش بسیار ساده‌تری برای معامله قیمت بیت‌ کوین داشته باشند.

وی در پایان افزود:

اینکه توانستیم با موفقیت سرمایه‌گذاران را از طریق صندوق گری اسکیل بیت کوین تراست (GBTC) در معرض معاملات بیت کوین قرار دهیم، یک نقطه عطف باورنکردنی برای ما بوده است. اما حرکت به سمت یک ساختار هدفمند ETF، به سرمایه گذاران محافظت و امنیت بیشتری را ارائه می‌دهد. این همان چیزی است که سرمایه‌گذاران همواره به دنبال آن بودند.   

شایان ذکر است که شرکت گری اسکیل در ژوئن ۲۰۲۲، علیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) به دلیل رد درخواست سال ۲۰۲۱ برای تبدیل GBTC خودش به ETF شکایت کرد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا