آموزش بلاکچینآموزش متاورس

شیباریوم چیست و چه تاثیری بر قیمت شیبا اینو دارد؟

در پاسخ به این سوال که «شیباریوم چیست» می‌توان به طور خلاصه گفت شیباریوم یک راه‌حل لایه ۲ مبتنی بر بلاکچین اتریوم بوده که مختص پروژه شیبا اینو ساخته شده است. با وجود اینکه قیمت اتریوم از زمان پیدایش خود تا به امروز رشد زیادی داشته و بلاکچین آن به یکی از کاربردی‌ترین بلاکچین‌ها در صنعت کریپتو تبدیل شده، شبکه اتریوم با مشکلاتی از جمله مقیاس‌پذیری، شلوغی شبکه و هزینه تراکنش زیاد مواجه است. شیباریوم به عنوان یک پروتکل لایه ۲ در اتریوم بر مقیاس‌پذیری، ایجاد تراکنش‌های سریع‌تر و هزینه‌های تراکنش کمتر تمرکز دارد. در ادامه این مقاله، به عملکرد این راه‌حل لایه ۲ و توضیح مختصر پاسخ «شیباریوم چیست» می‌پردازیم.

پادکست شیباریوم چیست؟

برخلاف ماکسیمالیست‌های بیت‌کوین که بر خرید بیت کوین تمرکز دارند، معامله‌گران و سرمایه‌گذاران زیادی وجود دارند که طرفدار میم‌کوین‌ها و سرمایه‌گذاری در این نوع ارزهای دیجیتال هستند. شیبا اینو که امکان خرید‌و‌فروش و نگهداری آن در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس وجود دارد، یکی از این میم‌کوین‌های پرطرفدار محسوب می‌شود. از آنجایی‌که هدف شیبا اینو گرفتن سهم بازار از دوج‌کوین است و پروژه شیباریوم مختص به آن ایجاد شده، به نظر می‌رسد که شیباریوم می‌تواند پیشرفت بزرگی برای شیبا اینو به ارمغان آورد.

شیباریوم چیست؟

شیباریوم (Shibarium) یک شبکه بلاک چین لایه دو (L2) است که روی اتریوم و اختصاصا برای پروژه شیبا ساخته شده است. این پروژه قصد دارد دومین میم‌کوین برتر از نظر ارزش بازار یعنی شیبا اینو را به یک اکوسیستم کامل تبدیل کند. ریوشی، خالق ناشناس شیبا اینو، این پروژه را در ماه می ۲۰۲۱ از طریق یک پست وبلاگی که اکنون حذف شده، پیشنهاد داد. طبق آن پست مشخص شد که پروژه شیباریوم قصد دارد یک راه‌حل لایه ۲ مبتنی بر بلاکچین را روی شبکه اتریوم بسازد. در ادامه به بررسی بیشتر جزئیات و هدف شیباریوم می‌پردازیم.

میم‌کوین‌ها انواعی از ارز دیجیتال هستند که با مضمون الگو‌های رفتاری اینترنتی و طنز به تصویر کشیده می‌شوند. این نوع رمزارزها به طور کلی در قیمت خود بسیار پر نوسان هستند و اغلب مواقع توسط سیستم پامپ و دامپ هدایت می‌شوند. عرضه اکثر میم‌کوین‌ها بسیار زیاد است که این موضوه منجر به تورم بالا در آن‌ها می‌شود.

شیبا زیر ذره‌بین؛ اولین قیمت شیبا اینو تا امروز

هدف پروتکل شیباریوم سازماندهی مجدد شیبا اینو به عنوان یک پروژه کاربردی و یک اکوسیستم پایدار است. در واقع، توسعه پروژه شیباریوم، شیبا اینو را از یک میم‌کوین به یک اکوسیستم جامع تبدیل می‌کند که یک صرافی غیرمتمرکز (DEX)، یک پروژه متاورسی و بازی‌های بلاکچینی مانند شیبا اترنیتی (Shiba Eternity) را شامل می‌شود.

توسعه‌دهندگان شیباریوم هنوز تاریخ راه‌اندازی این پروتکل را اعلام نکرده‌اند. با این حال، پیش‌نمایش سطح آلفای متاورس شیبا که به عنوان بخشی از این پروژه است، در کنفرانس و جشنواره‌های SXSW ۲۰۲۳ در ۱۳ تا ۱۵ مارس به نمایش گذاشته شد. آخرین بار زمان انتشار این پروژه برای فوریه ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده بود؛ اما مجدداً به تعویق افتاد. زیرا توسعه‌دهندگان مشتاق بودند نسخه‌ای بدون خطا را پس از آزمایش کامل در مراحل مختلف عرضه کنند.

مشاهده قیمت لحظه ای بیت کوین، فروش و خرید بیت کوین

عملکرد شیباریوم؛ کاربردها و موارد استفاده

شیباریوم بخش بزرگی از تراکنش‌ها را از بلاک چین اتریوم حذف می‌کند و در نتیجه عملیات سریع‌تری را بدون به خطر انداختن امنیت این شبکه به دنبال خواهد داشت. مکانیسم سوزاندن توکن‌ها در این پروژه به کنترل تورم کمک می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، شیباریوم قصد دارد در آینده با مدیریت تراکنش‌های شیبا و درعین‌حال حفظ لایه امنیتی اتریوم عمل کند. ازآنجایی‌که اکثر فعالیت‌های شبکه توسط خود شیباریوم انجام می‌شود، اتریوم از حجم انبوه تراکنش‌هایی که ممکن است آن را درگیر و شلوغ کنند، رهایی خواهد یافت. این امر منجر به تراکنش‌های سریع‌تر و درعین‌حال ایمن‌تر خواهد شد.

قبل از مهاجرت شبکه اتریوم به مکانیزم PoS، توان عملیاتی پایین اتریوم منجر به تراکم شبکه و افزایش هزینه‌های فی به مقادیر نجومی ۵۰ تا ۸۰ دلار در برخی تراکنش‌ها شد. آپدیت مرج این پروژه توان عملیاتی شبکه را افزایش داد و هزینه‌ها را کمتر کرد. بااین‌حال راه‌حل‌های لایه دو همچنان مورد نیاز هستند؛ زیرا بلاک چین پایه باید جریانی از پروژه‌ها و برنامه‌های کاربردی را مدیریت کند که این امر از سرعت آن می‌کاهد. برای تورم‌زدایی توکن‌های SHIB و تعیین محدوده حرکت قیمت آن‌ها در یک ‌روند صعودی بلندمدت، شیباریوم مکانیزمی برای سوزاندن توکن‌های شیبا خواهد داشت که به عنوان کارمزد برای اجرای تراکنش‌ها پرداخت می‌شود. این امر باعث کاهش توکن‌‌های در گردش و تثبیت قیمت توکن‌ها خواهد شد.

دوج کوین یا شیبا؟ سرمایه‌ گذاری در کدام میم کوین آینده بهتری دارد؟

توکن‌سوزی، مکانیزمی برای ارسال توکن‌ها به کیف پول‌های یک طرفه‌ای است که رمزارزها را دریافت می‌کنند، اما هرگز آنها را آزاد نمی‌کنند. در واقع، این کیف پول‌ها که آدرس‌های «سوزاننده burner» یا «خورنده eater» نام دارند، فقط ورودی دارند و برداشت و تبدیل در آن‌ها امکان‌پذیر نیست. با ارسال هر کوین یا توکن به این نوع کیف پول‌ها، دسترسی به آن رمزارز برای همیشه از بین خواهد رفت. از‌این‌رو، با گذشت زمان سوزاندن مداوم رمزارزها، تورم را در پروژه‌های کریپتویی مدیریت می‌کند.

شیباریوم چیست

بخش‌های مختلف اکوسیستم شیباریوم

این پروژه در مقایسه با شیبا اینو ظاهری کاملاً متفاوت خواهد داشت. اکوسیستم شیباریوم دارای چندین توکن دیجیتالی با نقش‌های مختلف خواهد بود که در ادامه به معرفی هر کدام از آنها می‌پردازیم.

  • شیبا (SHIB): یک توکن ERC-20 است که سوخت شیبا اینو را تأمین می‌کند. این توکن از آگوست ۲۰۲۰ در دسترس بوده و قیمت آن با وجود نوسانات متعدد، هرگز از مرز ۱ دلار به ازای هر توکن عبور نکرده است.
  • توکن بون (BONE): یک توکن حاکمیتی در پلتفرم شیبا سواپ (ShibaSwap) است که کاربرد زیادی در پروتکل شیباریوم دارد و به توسعه‌دهندگان پروژه تعلق می‌گیرد. میزان عرضه کل این توکن به ۲۵۰ میلیون واحد محدود شده است.
  • توکن لیش (LEASH): با عرضه محدود به مقدار ۱۰۷,۶۴۶ واحد در دسترس است و دارندگان لیش برای به‌دست‌آوردن پاداش می‌توانند از آن استفاده کنند. جوایز شامل توکن‌های xLEASH است که کاربران می‌توانند پس از آزادسازی توکن‌های استیک ‌شده‌ خود، آن‌ها را نقد کنند.
  • توکن تریت (TREAT): به عنوان پاداش برای رسیدن اعتبارسنج‌ها در سطحی خاص طراحی شده است. در واقع، این توکن به عنوان یک مشوق برای اعتبارسنج‌ها و توسعه‌دهندگان پس از رسیدن آن‌ها به یک مرحله خاص، پرداخت می‌شود. همچنین توکن تریت به استخرهای نقدینگی در شیبا سواپ انگیزه می‌دهد.
  • استیبل‌کوین شی (SHI): اکوسیستم شیباریوم دارای استیبل‌کوین شی نیز خواهد بود که هدف آن مقابله با پرداخت‌های برون شبکه و ایجاد تعادل هنگام جلوگیری از نوسانات بازار است.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر

نقش متاورس شیبا و ShibaSwap در اکوسیستم شیباریوم چیست؟

پروژه متاورسی شیبا و DEX شیبا سواپ در آینده اکوسیستم شیباریوم کاربردهای متعددی خواهند داشت که به کاربران دلیلی برای ورود به شبکه می‌دهند. متاورس شیبا یک فضای مجازی بزرگ و سه‌بعدی است که دارای ۱۱ مرکز (هاب) با ویژگی‌های مختلف است. نسخه نمایشی این پروژه در کنفرانس و جشنواره SXSW ۲۰۲۳، نمایی اجمالی از اولین هاب این پروژه متاورسی را با نام WAGMI Hub که بر سلامت و تندرستی تمرکز دارد، به نمایش گذاشت.

کاربران می‌توانند در هاب‌های متاورس این پروژه از کاربردهای متعددی از جمله؛ ایجاد کسب‌وکارهای دیجیتال، شبیه‌سازی مشاغل واقعی، توسعه ساختارهای تجاری و مسکونی، بازی‌های نوآورانه و حتی پلتفرم‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) بهره‌مند شوند. متاورس شیبا در مجموع ۱۰۰۵۹۵ قطعه زمین خواهد داشت که به‌مرورزمان و در مراحل مختلفی از اکوسیستم در دسترس قرار خواهند گرفت.

کاربران برای شرکت در مناقصه خرید زمین‌ها‌ می‌توانند از یک کیف پول مناسب برای اتریوم مانند متامسک استفاده کنند. پیشنهادها و خریدها در فرآیند خرید زمین از این پلتفرم باید با اتریوم ETH انجام شوند. با داشتن هر قطعه زمین در متاورس شیبا، کاربران مکانی مجازی در هاب‌ها برای جستجو، کشف، معامله، فروش و خرید اقلام پیدا می‌کنند. این تیم امیدوار است برای جامعه‌ای که شیبا آرمی (ShibArmy) نامیده می‌شود، جهانی پویا فراهم آورد که با مشارکت در آن پاداش دریافت کنند.

شیبا سواپ که یک هارد فورک از DEX سوشی سواپ است، کاربران را قادر می‌سازد تا مجموعه‌ای از فعالیت‌های مالی داشته باشند. از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛ امکان فراهم کردن نقدینگی به منظور کسب توکن بون، دریافت توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT)، سپرده‌گذاری دارایی‌های رمزارزی و کسب درآمد، معامله کردن جفت ارزهای محبوب و دریافت توکن‌های بون از طریق فارمینگ و رأی گیری.

مزایای شیباریوم چیست؟

همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم، از مزایای استفاده از شیباریوم می‌توان به‌سرعت تراکنش بالاتر، کارمزد کمتر، افزایش کاربرد توکن‌های شیبا و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) یکپارچه اشاره کرد. از آنجایی‌ که بلاکچین اتریوم حتی بعد از آپدیت مرج، همچنان با مشکلات مقیاس‌پذیری دست‌وپنجه نرم می‌کند، شیباریوم به عنوان یک شبکه PoS به شیبا اینو کمک می‌کند تا علاوه‌بر بهره‌مندی از امنیت بلاک چین اتریوم، مقیاس‌پذیرتر شود. انتظار می‌رود شیباریوم ارزش توکن SHIB را تثبیت کند و شیبا اینو را به یک پروژه با ارزش‌افزوده و چشم‌انداز بلندمدت تبدیل کند.

کاربرد شیباریوم چیست

در ادامه به بررسی برخی از مزایای شیباریوم که در آینده منجر به ارتقای پتانسیل‌های دومین میم‌کوین یعنی شیبا می‌شوند، ‌پرداخته‌ایم.

  • سرعت در انجام تراکنش‌ها: شیباریوم با افزودن لایه ۲ به اکوسیستم شیبا، توان عملیاتی پروژه را افزایش می‌دهد. شیباریوم ادعا می‌کند که رشد قابل توجهی برای شیبا به ارمغان خواهد آورد. انتظار می‌رود، شیباریوم سرعت تراکنش‌های شیبا را تا حد زیادی افزایش دهد.
  • هزینه‌های کمتر: کارمزدهای بالای تراکنش‌های اتریومی برای کاربران این شبکه مشکل‌ساز شده است. به‌طوری‌که حتی گاهی اوقات، کارمزد بالاتر از مبلغ معامله آن‌ها محاسبه می‌شود. به‌عنوان‌مثال، ممکن است برای یک تراکنش کوچک به ارزش ۱۰ دلار، نیاز به پرداخت هزینه فی به ارزش ۵۰ دلار باشد. معرفی راه‌حل لایه ۲ شیباریوم احتمالاً کارمزدها را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.
  • ارائه یک اکوسیستم کامل: برخلاف اینکه شیبا اینو صرفاً یک میم‌کوین است، اکوسیستم شیباریوم جامع خواهد بود و شامل چندین پروژه می‌شود. انتظار می‌رود متاورس و بازی‌های این اکوسیستم کاربران را جذب  شیبا اینو کنند. به ویژه با نقدینگی که به DEX شیبا سواپ وارد می‌شود، این موضوع دور از انتظار نیست.
  • ابزار کنترل عرضه توکن‌های SHIB: فراوانی عرضه توکن‌های SHIB، با وجود سوزاندن بیش از ۴۰ درصد توکن‌ها، مانع بزرگی برای رشد قیمت آن‌ها است. معرفی توکن بون به‌عنوان کوین بومی اکوسیستم شیباریوم راه‌حلی برای این مشکل است. در واقع، هنگامی که شیباریوم شروع به کار کند، اعتبارسنج‌های شبکه برای ایمن کردن و اعتبارسنجی تراکنش‌ها با بون پاداش دریافت می‌کنند. در عوض در اکوسیستم جدید، با هر تراکنش شیبا اینو از توکن‌های SHIB برای فی تراکنش استفاده می‌شود. در نتیجه، چون پاداش با توکن دیگری پرداخت می‎‌شود، به عرضه توکن‌های SHIB اضافه نشده و فقط از تعداد در گردش آن‌ها کاسته خواهد شد.
  • توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز: Dappها برنامه‌های غیرمتمرکز با کد پشتیبان هستند که روی یک شبکه غیرمتمرکز همتا به همتا (P2P) اجرا می‌شوند. از آنجایی‌ که پلتفرم شیبا اینو به‌سادگی امکانات لازم برای عملکرد این نوع برنامه‌های غیرمتمرکز را نداشت، شیباریوم قصد دارد اکوسیستمی قوی و متشکل از راه‌حل‌های لایه ۲ ایجاد کند و از این طریق، ایجاد DApps در اکوسیستم شیبا را امکان‌پذیر سازد.

معایب شیباریوم

 به‌طور‌کلی، هدف راه‌حل‌های لایه دو اتریوم افزایش مقیاس‌پذیری بلاک چین این پروژه در کنار حفظ امنیت شبکه آن است. تیم توسعه‌دهنده شیباریوم نیز با هدف فوق از طریق کاهش وابستگی شیبا اینو از شبکه اصلی اتریوم و مهم‌تر از آن ثبات و رشد بادوام شیبا معرفی شده است. با این‌ وجود، اکوسیستم فوق بارها و بارها تاریخ راه‌اندازی خود را به تعویق انداخته است.

آخرین بار قرار بود که این پروژه در اواخر ۲۰۲۲ یا اوایل ۲۰۲۳ عرضه شود، اما همچنان اکوسیستم شیباریوم به طور کامل راه‌اندازی نشده و طبق سایت رسمی این پروژه در ۱۱ مارس ۲۰۲۳ اعلام شد که نسخه بتای شبکه شیباریوم با نام «پاپی نت» (PUPPYNET) راه‌اندازی و در اختیار کاربران خود قرار گرفته است. شیباریوم تا لحظه نوشتن این مقاله همچنان در مرحله آزمایشی مذکور به سر می‌برد.

پرتکرارترین سوالات درباره شیباریوم

  • شیباریوم چیست؟

    شیباریوم یک شبکه بلاک چین لایه دو است که مبتنی بر شبکه اتریوم و به طور اختصاصب برای پروژه شیبا اینو ساخته شده است. شیباریوم قصد دارد دومین میم‌کوین برتر را به یک اکوسیستم کامل تبدیل کند.

  • پروژه شیباریوم چه کاربردهایی دارد؟

    شیباریوم بخش بزرگی از تراکنش‌ها را از بلاک چین اتریوم حذف می‌کند و در نتیجه توان عملیات سریع‌تری را بدون به خطر انداختن امنیت این شبکه به دنبال خواهد داشت.

  • مزایا و معایب اکوسیستم شیباریوم چیست؟

    از مزایای استفاده از شیباریوم می‌توان به‌سرعت تراکنش بالاتر، کارمزد کمتر، افزایش کاربرد توکن‌های شیبا و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز یکپارچه اشاره کرد. بااین‌وجود اکوسیستم شیباریوم بارها و بارها تاریخ راه‌اندازی خود را به تعویق انداخته است.

سلب مسئولیت از شیباریوم چیست

حسین قطبی

من حسین قطبی، کارشناس ارشد ریاضیات مالی هستم و از اواخر ۱۳۹۵ به فعالیت در حوزه‌ بازارهای مالی مشغول شدم. به‌ویژه، تقریباً ۴ سال اخیر را به صورت مستمر و تخصصی در زمینه رمزارزها و بلاکچین تحقیق می‌کنم. معتقدم که آرزوهای دیرینه بشریت از جمله؛ سفر در زمان، حضور هم‌زمان در چند مکان متفاوت، حرکت با سرعت نور و… با فضای متاورس تحقق پیدا می‌کنند. از سوی دیگر، ابزارهای مالی فضای متاورس را متکی به دنیای غیرمتمرکز و بلاکچین می‌‌دانم. بنابراین، چشم‌انداز روشنی به آینده این صنعت دارم و از نوشتن، تحقیق و پژوهش در این حوزه نهایت لذت را می‌برم.

مطالعه بیشتر

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. من مقداری شیبا در تراسولت دارم برای انتقال به صرافی اتریوم نیاز دارم آیا شیبا ریوم مشکل من رو حل میکنه تراسولت ERC20 هست ایا تغییر بستر انجام میشه ؟

    1. ضمن وقت بخیر

      کاربر گرامی، اگر توکن شما در حال حاضر بر بستر erc20 است، در زمان انتقال به همان اتریوم برای پرداخت فی شبکه نیاز هست.
      در حال حاضر شیباریوم به طور کامل راه‌اندازی نشده، اگر هم راه‌اندازی شود برای انتقال فعلی توکن‌هایی که بر بستر erc20 در تراست ولت دارید، باید تراست ولت از شبکه شیباریوم پشتیبانی کند. سپس توکن‌های خود را در تراست ولت از erc20 به بستر شیباریوم سواپ کنید، سپس انتقال دهید. در حال حاضر این امکان وجود ندارد و باید از همون بستر erc20 اتریوم استفاده کنید. در نظر داشته باشید که ممکنه شیباریوم راه‌اندازی بشه ولی تراست ولت از آن پشتیبانی نکند.

    1. وقتتون بخیر کاربر گرامی
      طبق بخش زیر از مقاله که به مزایای شیباریوم پرداخته، بله این اکوسیستم باعث رشد تعداد توکن‌های سوزانده شده SHIB میشه. چون در هر تراکنش، درصدی از فی تراکنش‌ (۱ درصد کل حجم تراکنش) سوزانده می‌شود.

      «ابزار کنترل عرضه توکن‌های SHIB: فراوانی عرضه توکن‌های SHIB، با وجود سوزاندن بیش از ۴۰ درصد توکن‌ها، مانع بزرگی برای رشد قیمت آن‌ها است. معرفی توکن بون به‌عنوان کوین بومی اکوسیستم شیباریوم راه‌حلی برای این مشکل است. در واقع، هنگامی که شیباریوم شروع به کار کند، اعتبارسنج‌های شبکه برای ایمن کردن و اعتبارسنجی تراکنش‌ها با بون پاداش دریافت می‌کنند. در عوض در اکوسیستم جدید، با هر تراکنش شیبا اینو از توکن‌های SHIB برای فی تراکنش استفاده می‌شود. در نتیجه، چون پاداش با توکن دیگری پرداخت می‎‌شود، به عرضه توکن‌های SHIB اضافه نشده و فقط از تعداد در گردش آن‌ها کاسته خواهد شد.»

  2. سلام الان یک توکن به نام شیباریوم بر بستر بایننس چین تو پنکیک سوآپ وجود داره اون چیه؟؟؟؟
    بخریم یه کم بندازیم کنار یا نه ؟؟؟چون عرض دو روز قیمتش خیلی رفته بالا

    1. ضمن وقت بخیر کاربر محترم.
      لطفا نماد توکن مورد نظرتون را برای ما بفرستید که بررسی کنیم. اما به طور کلی، انواع توکن‌های شیبا (SHIB)، بون (BONE)، لیش (LEASH)، تریت (TREAT) و استیبل‌کوین شی (SHI) تمام توکن‌های موجود در اکوسیستم شیباریوم هستند.
      در رابطه با پیشنهاد خرید و فروش توصیه می‌کنم، تحقیقات بیشتری کنید و صفر تا ۱۰۰ پروژه را بررسی کنید. برای این موضوع می‌توانید از تحلیل‌های روزانه او ام پی فینکس استفاده کنید.

        1. لطفاً نماد انگلیسی توکنی را که خریده‌اید برای ما ارسال کنید تا بررسی شود.
          در صورت امکان، حتما راهنمایی خواهید شد.

          1. اینم نماد انگلیسیش این ادرسش هست
            0x34311c37B8E33ff0067F9df030EA79f648aDfa9A
            شیباریوم هست اسمش
            تو پنکک سواپ خریدم ولی نمیتونم بفروشم چرا دلیلش چیه
            ایا کلاهبرداری بوده؟
            یا باید صبر کنم

          2. سلام . خسته نباشید .
            من روز پنج شنبه به توصیه دوستان از توکن شیباریوم به آدرس 0x4a7ae3afb3a366e4d5c2f0a735957fb766f7526c
            با پنکیک سووپ خریداری کردم که رشد خیره کننده ای داشت ولی قفل بود و امکان فروش نداشت و جالبه که هنوز هم این توکن رو میخرن . بعد از موضوع آپدیت شیباریوم آدرس کانترکت جدید جهت ادغام داده شد که آدرس زیر هستش
            0x8052521e34f29A32c0931b06Bc49Afd239A4aC5F
            ولی باید ۱۰۰دلار برای اون واریز میکردید تا ادغام بشه . این کار هم انجام دادم و ادغام هم شد ولی ارزش خرید های قبلی تقریبا یک سوم شد و همین الان هم از آدرس جدید فروشی نمیشه انجام داد . لطفا راهنمایی بفرمایید چکار میتونم بکنم .لطفا اگرآدرس تلگرام دارید ارسال کنین تا مستقیما با شما در ارتباط باشم . ممنون

          3. به احتمال زیاد، کلاه‌بردای بوده.
            میتوانید جزئيات بیشتر را از شخصی که توصیه گرفته‌اید، جویا شوید.

  3. تروخدا کمک‌کن یعنی این شیباریوم با این کانترکت کلاهبرداری بوده من خریدم؟
    0x34311c37B8E33ff0067F9df030EA79f648aDfa9A
    اصلا نمیشه فروختش
    اقا کسی نخره عین من کلاه بره سرش

    1. طبق آدرس کانترکتی که شما ارسال کرده‌اید، این پروژه ارزشی ندارد و احتمالا کلاه‌برداری بوده.
      با توجه به سایت کوین مارکت کپ هیچ بازار معاملاتی برای آن موجود نیست. مارکت کپش هم صفر هست. کوین مارکت کپ هم خودش، اخطار داده که اطلاعات این پروژه تأیید نشده‌اند.
      همچنین وقتی آدرس رو تو اکسپلورر مربوطه جستجو می‌کنی، ارزشش رو صفر نشون میده. جزئیات بیشتر رو میتونی از منبعی که این پروژه رو به شما معرفی کرده، پیگیری کنید.

      موفق و پیروز باشید.

        1. من از دوستان فتا پرسیدم. میگن میشه. فقط باید اثبات کنی که این گروه یا کانال منتشر کرده .بیزحمت با ایمیل من در ارتباط باشید .

    2. به احتمال زیاد کلاهبرداری بوده عزیز
      شیباریوم وقتی هنوز تو مرحله بتا و آزمایشی هستش و معلوم نیس تایید نهایی میشه یا نه چرا خرید انجام میدین؟؟ طمع توکن هایی که رشد غیرمنطقی ندارن و تازه عرضه شدن رو نخورین، خود توکن اصلی به بازار نیومده توکن های فیکی عرضه میشن که موجب فریب افراد میشن

  4. سلام بنده هم یکی از زیان دیده های این ادرس 0x34311c37B8E33ff0067F9df030EA79f648aDfa9A هستم لطفا اگه کسی در این مورد اطلاعاتی داره به من هم بگه

    1. ارزش این آدرس صفر هستش و طبق نوشته خود صرافی اطلاعاتش تایید نشده هستش، چرا همچین توکن هایی رو خریداری میکنین؟؟؟ قول تراکنش های ساختگی خرید و فروش رو نخورین دوستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا