آموزش NFTآموزش ارز دیجیتال

کریپتوپانک چیست؟ گران‌ترین کالکشن NFT

کریپتوپانک‌ها باعث شدند صنعت ان‌ اف ‌تی NFT در بین عموم مردم شناخته شود. در واقع مردم با دیدن بسیاری از ستارگان و افراد مشهور که کریپتوپانک را به عنوان تصویر پروفایل خود انتخاب می‌کنند، محبوب شدند. کریپتوپانک‌ها به عنوان نخستین مجموعه ان‌ اف ‌تی‌های بلو چیپ شناخته می‌شوند. کریپتوپانک‌ چیست؟ چرا ان ‌اف ‌تی‌های کریپتوپانک به این اندازه گران قیمت هستند؟  در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس پاسخ این سوالات را خواهیم داد و به مواردی مانند نحوه خرید nft کریپتوپانک‌ها، انواع  cryptopunks و کمیابی‌ آن‌ها می‌پردازیم.

پادکست آشنایی با کریپتوپانک گران‌ترین کالکشن NFT

کریپتوپانک چیست؟

کریپتوپانک و تاریخچه آن

کریپتوپانک یکی از اولین پروژه‌های nft یا همان توکن‌ غیر قابل تعویض محسوب می‌شود که روی بلاک چین اتریوم توسعه یافته است. این پروژه شامل ۱۰ هزار پرتره ۲۴x۲۴ پیکسلی است که به صورت الگوریتمی تولید شده‌اند و دارای ویژگی‌های تصادفی مانند داشتن کلاه یا قلیان هستند. در ابتدا می‌توانستید یک کریپتوپانک را به صورت رایگان البته به جز در نظر گرفتن هزینه‌های انتقال، بدست آورید، اما نادر بودن پرتره‌های دیجیتالی و افزایش تقاضا برای توکن‌های غیر قابل تعویض باعث افزایش رشد قیمت آن‌ها شد.

تاریخچه‌ کریپتوپانک‌ها

دو توسعه‌دهنده به نام‌های مت هال و جان واتکینسون در شرکت نرم‌افزاری موبایل لاروا لبز در شهر نیویورک CryptoPunks را در سال ۲۰۱۷ منتشر کردند. لاروا لبز اپلیکیشن‌هایی برای دستگاه‌های ios و اندروید تولید می‌کند. توسعه‌دهندگان بلاک چین در ابتدا ۹۰۰۰ عدد از پانک‌ها را به صورت رایگان ارائه دادند و ۱۰۰۰ عدد دیگر را در بلاک چین نگهداری کردند. در آن زمان تنها شرط برای مالکیت کریپتوپانکز داشتن یک کیف پول سازگار با اتریوم بود. شرکت لاروا لبز از طریق فروش NFT‌هایی که در اختیار دارد به درآمدزایی می‌پردازد؛ این شرکت تا کنون اطلاعات مربوط به تعداد NFT‌های کریپتوپانکی که در اختیار دارد را فاش نکرده است.

انواع کریپتوپانک

انواع کریپتوپانکز

در دنیای CryptoPunks NFT، پنج نوع اصلی وجود دارند که شامل نر، ماده، میمون، زامبی و بیگانه هستند. هر یک از این انواع ممکن است ویژگی‌ها یا لوازم جانبی خاصی داشته باشند، اما با وجود این تفاوت‌ها، ارزش آن‌ها معمولا بر اساس نادر بودن محاسبه می‌شود.

به عنوان مثال تنها ۹ پانک بیگانه وجود دارد که آن‌ها را واقعا می‌توان به عنوان انواع کمیاب معرفی کرد. علاوه بر این، پانک شماره ۳۱۰۰ یک بیگانه است و به قیمت ۱۰.۶۷ میلیون دلار فروخته شد! سایر پانک های بیگانه نیز امتیاز بسیار بالایی دارند. به هر حال، تنها ۲۴ پانک میمون و ۸۸ پانک زامبی وجود دارد. علاوه بر این، ۳۸۴۰ پانک زن وجود دارد. بنابراین، یک CryptoPunks NFT زن با لوازم جانبی کمیاب نیز می‌تواند ارزشمند باشد. هم‌چنین بیشترین تعداد در این مجموعه مربوط به پانک مرد است که عدد ۶۰۳۹ برای آن ذکر شده است. با توجه به این که پانک‌های مرد بیشترین تعداد را در این مجموعه شامل می‌شوند تنها پانک‌های مردی که ویژگی‌های خاص دیگری دارند با قیمت بالا فروخته می‌شوند.

کریپتوپانک های بیگانه  Alien CryptoPunks

بسیاری از افراد Alien Punks یا کریپتوپانک های بیگانه را به عنوان دارایی ارزشمند در این کالکشن nft می‌دانند زیرا تنها ۹ عدد (۰.۹۰٪ از کل) از آن‌ها در کل مجموعه وجود دارند. بدون معاملاتی که ارقام را تأیید کنند، هیچ چیز نمی‌تواند در یک مجموعه مالی به عنوان یک دارایی ارزشمند در نظر گرفته شود، اما در مورد Alien Punks، تعداد کافی از معاملات وجود دارد که وضعیت آن‌ها را به عنوان خاص‌ترین nftها تایید کنند. تنها سه فروش از پانک‌های بیگانه وجود داشته که بیش از ۴۰۰۰ اتریوم بوده‌اند. گران‌ترین کریپتوپانک بیگانه در زمان خرید در تاریخ ۱۲ فوریه ۲۰۲۱ بیش از ۲۴ میلیون دلار معامله شد. این فروش کریپتوپانک #۵۸۲۲ و همچنین فروش کریپتوپانک #۴۱۵۶ تنها دو کریپتوپانک هستند که بیش از یک عدد هشت رقمی به فروش رفته‌اند.

اگرچه تنها ۹ تا ان ‌اف ‌تی بیگانه در دسترس است، اما چندین کیف پولی که این ان اف تی‌ها را نگه می‌دارند، مدت‌هاست که فعال نبوده‌اند. این عدم فعالیت طولانی مدت، برخی اعضای جامعه nft را به این نتیجه می‌رساند که ان اف تی‌های بیگانه مجموعه پانک ممکن است در کیف‌پول‌های گم‌شده قرار داشته باشند. این وضع باعث می‌شود تأمین واقعی ان اف تی‌های بیگانه حتی کمتر از ۹ عدد باشد.

کریپتوپانک های زامبی Zombie CryptoPunks

کریپتوپانک‌های زامبی معمولا یکی از نوعی خاص و جذاب از کریپتوپانک‌ها هستند که دارای ظاهری ترسناک و مختلف هستند. در مجموعه‌ای که شامل ۱۰ هزار نسخه کریپتوپانک می‌شود، تنها ۸۸ عدد زامبی کریپتوپانک وجود دارد که حدود ۰.۸۸ درصد از کل مجموعه را تشکیل می‌دهند. این کریپتوپانک‌ها به دلیل ویژگی‌ها و ظاهر خاص خود، جزو پرطرفدارترین‌ها در بازار نیز هستند و فروش‌های بسیار گران قیمتی نیز در تاریخ داشته‌اند، از جمله فروشی که به ارزش ۷ میلیون دلار تقریبا ۲۰۰۰ اتریوم در سپتامبر ۲۰۲۱ انجام شد. در آگوست ۲۰۲۲ نیز، هفت پیشنهاد مجموعاً بیش از ۱ میلیون دلار برای کریپتوپانک‌های زامبی ارائه شد.

کریپتوپانک های میمون

کریپتوپانک‌های میمون با ظاهری چشم‌گیر و منحصربه‌فرد به دلیل ویژگی‌های خاص خود شناخته می‌شوند. این ویژگی‌ها شامل صورتک‌ها، اندازه‌های مختلف چشم، انواع کلاه‌ها، ویژگی‌های صورت، و اقلام دیگری می‌شوند که هرکدام از این ویژگی‌ها می‌توانند متمایزکننده و یکتایی هر کریپتوپانک میمون باشند. این ویژگی‌ها باعث می‌شود هر یک از کریپتوپانک‌های میمون دارای شخصیت و ظاهری دست‌نخورده باشد که آنها را به عنوان یک قطعه هنری دیجیتال بی‌نظیر محبوب کرده است.

هرچند فروش پانک‌های زامبی بسیار بالا بود اما پانک‌های میمون قیمت را به یک سطح کاملا جدید رساندند. تنها ۲۴ عدد (۰.۲۴٪ از کل) از پانک‌های میمون در کل مجموعه وجود دارند. شش مورد از فروش‌های میمون  در لیست ده تا از بالاترین فروش‌های CryptoPunk در ماه دسامبر ۲۰۲۱ ثبت کرده‌اند که یک پانک میمون بیش از ۱۰ میلیون دلار فروخته شد. همان پانک، CryptoPunk #4156، بعدها بالاترین فروش به مقدار ETH تاریخ را در سال ۲۰۲۲ با ۲۶۹۰ ETH داشت. CryptoPunks با ویژگی نوع میمون به میانگین ۲۶۰۰ ETH در بازار ثانویه معامله می‌شوند.

کریپتوپانک مذکر

NFT‌های CryptoPunks با جنسیت مذکر به عنوان یکی از دسته‌های مهم و ارزشمند در مجموعه‌ای از اثرات دیجیتالی مطرح هستند. این اثرات، با ویژگی‌های مختلفی از جمله انواع مو، کلاه، سیگار، عینک‌ و خوراکی تنوع زیادی در طراحی و ظاهر دارند. از آنجایی که تعداد NFT‌های جنسیت مذکر بسیار محدود است، این نوع از CryptoPunks به‌عنوان یک مورد جمع‌آوری ارزشمند توسط علاقمندان به این فضا مورد توجه قرار گرفته است و ارزش‌های بالایی در بازار دارند.

کریپتوپانک مونث

NFT‌های CryptoPunks با جنسیت مونث یکی از دسته‌بندی‌های معتبر و محبوب در انواع اثرات دیجیتالی هستند. این اثرات شامل تنوع بیشماری از ویژگی‌هایی همچون انواع مو، کلاه‌ها، عینک‌ها، گوشواره‌ها و دیگر لوازم جانبی است. به دلیل محدودیت تعداد کمیابی آثار NFT‌های جنسیت مونث، این انواع از CryptoPunks توسط علاقه‌مندان به این حوزه بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و ارزش آن‌ها در بازار بسیار بالاست.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید فگ از صرافی ارز دیجیتال

دسته بندی کریپتوپانک بر اساس ویژگی

دسته بندی کریپتوپانک بر اساس ویژگی

پنج نوع مختلف از ان اف تی‌های کریپتوپانک وجود دارند: مرد، میمون، زن، بیگانه و زامبی. تمامی این‌ها ممکن است ویژگی‌های مختلفی داشته باشند، اما با وجود لوازم جانبی، این پانک‌ها می‌توانند بر اساس نوع خود ارزش داشته باشند. به عنوان مثال، تعداد مردان کریپتوپانک ۶۰۳۹ عدد است، که در مقایسه با سایر انواع پانک، برخی از آن‌ها ویژگی‌های خاصی دارند. پانک‌های بیگانه بسیار کمیاب هستند زیرا تنها نه عدد از آن‌ها وجود دارند. پانک شماره ۳۱۰۰ که یک بیگانه است، با مبلغ بسیار زیادی، ۱۰.۶۷ میلیون دلار، فروخته شد، که این نشان می‌دهد پانک‌های نادر بسیار ارزشمند هستند. یک ان ‌اف ‌تی کریپتوپانک همچنین می‌تواند ارزشش را افزایش دهد اگر ویژگی‌های نادری داشته باشد.

هر کریپتوپانک دارای ویژگی‌های خاصی است که وظیفه کمیاب و ارزشمند ساختن یک پانک را بر عهده دارند. برای مثال، تنها ۵۴ پانک از ۱۰۰۰۰ پانک، کلاه خلبانی دارند. بنابراین، یک پانک با کلاه خلبانی بدیهی است که ارزش بیشتری در مقایسه با سایر ویژگی‌ها دارد.

تعداد ویژگی‌ها

یک کریپتوپانک حداکثر هفت ویژگی دارد. جالب است که در اینجا بدانیم که پانک‌هایی که هفت ویژگی دارند بسیار کمیاب هستند و از این رو بسیار ارزشمندند. از طرف دیگر، پانک‌هایی که هیچ ویژگی‌ای ندارند هم بسیار کمیاب هستند که این ویژگی آن‌ها را بسیار ارزشمند می‌کند! یک پانک زن بدون هیچ ویژگی‌ای، با شماره ۶۴۸۷، با قیمت ۱.۰۵ میلیون دلار فروخته شد!

ویژگی‌های جنسیتی

برخی از ویژگی‌ها به طور خاص برای برخی از پانک‌ها است. به عنوان مثال، هودی یا کلاه‌گردنی تنها برای پانک‌های مرد استفاده می‌شود. از طرف دیگر موهای قرمز تنها برای پانک‌های زن است. برخی از ویژگی‌ها ممکن است در مردان و زنان متفاوت به نظر برسند، اما در واقع، ویژگی‌های مشترکی بین جنسیت‌ها وجود دارد.

بسته‌بندی یا Wrapped

فرایند بسته‌بندی یا wrapped کمی پیچیده به نظر می‌رسد. آن‌ها قراردادهای خاص و پشتیبانی کیف‌پول را ارائه می‌دهند تا به شما در بسته‌بندی پانک‌هایتان کمک کنند. ابتدا باید پانک خود را به قرارداد بسته‌بندی ارسال کنید. در اینجا، پانک در گروندگی می‌ماند. برای انجام این کار، یک توکن ERC 721 دریافت خواهید کرد که CryptoPunk شما را مشخص می‌کند.

می‌توانید از این توکن برای فروش یا معامله پانک‌های خود استفاده کنید. بیشتر از این، می‌توانید هر زمان که بخواهید توکن را باز کنید و زمانی که این کار را انجام دهید، پانک خود را که در گروندگی بوده است، دریافت خواهید کرد. این در واقع یک روش خوب است زیرا امکان ارائه برنامه‌های مالی غیرمتمرکز یا DeFi برای استفاده از این پانک‌ها به عنوان یک شکل از نقدینگی یا توکن را فراهم می‌کند.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید فلوکی از صرافی ارز دیجیتال

قیمت کریپتوپانک

کریپتوپانک‌ها در آغاز قابل مینت کردن بودند، اما اکنون تنها می‌توانید به دارنده‌ یک کریپتوپانک پیشنهاد خرید بدهید. در حال حاضر هیچ کریپتوپانکی برای فروش موجود نیست و شما فقط از طریق ارائه پیشنهاد به صاحب آن می‌توانید یک CryptoPunk را خریداری کنید.

 اگر پیشنهاد شما قیمت منصفانه‌ای داشته باشد، دارنده‌ ان اف تی کریپتوپانک ممکن است نسبت به فروش تمایل پیدا کند. همچنین، اگر یک کریپتوپانک به فروش رفته باشد، می‌توانید ولت خود را با مبلغ مشخص شده برای فروش، شارژ کرده و آن را خریداری کنید. این فرایند نشان دهنده‌ی فعالیت‌های متقابل بین دارندگان و خریداران در بازار کریپتوپانک‌هاست. امروزه ارزش یک کریپتوپانک از ۷۷۶۰۰ تا ۱.۲ میلیون دلار است.

ارتباط قیمت ارز دیجیتال با NFT

بسیاری از فعالان بازار nftها را زیر مجموعه‌ کریپتوکارنسی می‌دانند به همین دلیل معمولا قیمت ارز دیجیتال تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم روی بازار nft خواهد گذاشت. می‌توان گفت ارتباط نزدیکی بین ارزش یک NFT و دارایی پایه‌اش مشاهده می‌شود. وقتی که شما قیمت یک NFT را بر اساس اتریوم یا هر دارایی دیگری تعیین می‌کنید، هرگونه تغییر در ارزش این دارایی‌ها می‌تواند تأثیر مستقیم بر روند قیمت NFT شما داشته باشد. به عبارت دیگر، اگر قیمت اتریوم افزایش یابد، ارزش NFT که بر اساس این اتریوم محاسبه شده است نیز افزایش پیدا می‌کند و برعکس. این رابطه نزدیکی بین ارزش دارایی پایه و ارزش NFT، باعث می‌شود که تغییرات در بازارهای مرتبط بتوانند تأثیر مستقیمی بر ارزش نهایی یک NFT داشته باشند.

لیست گران‌ترین کریپتوپانک‌ها

قیمت cryptopunks

چند مثال از NFT‌های گران‌ قیمت مجموعه کریپتوپانکز را می‌توانید در این بخش مشاهده کنید:

CryptoPunk 7523 آخرین بار به قیمت ۱۱.۸ میلیون دلار به حراج گذاشته شد که گران‌ترین nft این کالکشن شناخته می‌شود. CryptoPunk 7523 در مجموعه ۹ پانک بیگانه قرار می‌گیرد. در مورد ویژگی که آن را منحصر به فرد می‌کند باید بگوییم تنها ان اف تی این مجموعه است که ماسک جراحی دارد.

CryptoPunk 7804 آخرین بار به قیمت ۷.۵۶ میلیون دلار فروخته شد؛ این CryptoPunk تنها nft مجهز به پیپ و کلاه لبه‌دار است. ان اف تی CryptoPunk 7804 به دیلن فیلد، مدیر عامل فیگما تعلق دارد.

CryptoPunk 3100 آخرین بار به قیمت ۷.۵۱ میلیون دلار در تاریخ مارس ۲۰۲۱ فروخته شد و پس از CryptoPunk 7804 در رتبه سوم قرار گرفت. منحصر به فرد بودن آن ناشی از پوشش آن است در واقع باید بگوییم، این ان اف تی از هیچ پوشش خاصی که سایر تصاویر بهره می‌برند، استفاده نمی‌کند.

CryptoPunk 5217 آخرین بار به قیمت ۵.۴۴ میلیون دلار فروخته شد؛ این ان اف تی دارای یک روسری بافتنی قرمز و یک زنجیر طلایی است که ظاهری متمایز از سایر کریپتوپانک‌ها به آن بخشیده است. بعد از ۳۱۰۰، چهارمین پانک پرهزینه است.

جنجال بر سر CryptoPunks واقعی

شرکت Larva Labs مجبور شد در فوریه ۲۰۲۲ اشتباهی که انجام داده بود را اصلاح کند. به دلیل یک خطا در قرارداد هوشمند اصلی برای CryptoPunks، شرکت Larva Labs مجبور شد نسخه اول را کنار گذاشته و NFT‌ها را در یک نسخه دوم دوباره منتشر کند.

در نسخه دوم، پانک‌هایی موجود بود که ارزشمند و معروف شدند، اما برخی از پانک‌های نسخه اول هنوز در بازار باقی مانده و ارزش آن‌ها افزایش یافته است. شرکت Larva Labs پیام‌های مختلفی درباره پانک‌های نسخه اول ارسال می‌کند. این در حالی است که آن‌ها را فروخته‌اند و ادعا می‌کنند که کریپتوپانک واقعی نیستند.

الگوبرداری ظاهر کریپتوپانک‌ها

شاید برای بسیاری از افراد سوال پیش آید که ظاهر کریپتوپانک‌ها از چه چیزی الهام گرفته شده است؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم واتکینسون و هال جلوه‌های بی‌نظیر پانک‌ها را از موارد مختلف مانند صحنه پانک لندن در اواسط دهه ۱۹۷۰، رمان علمی تخیلی Neuromancer نوشته ویلیام گیبسون در سال ۱۳۸۴، فیلم علمی تخیلی Blade Runner محصول ۱۹۸۲ به کارگردانی ریدلی اسکات و جنبش سایبرپانک الگوبرداری کردند.

نحوه خرید nft کریپتوپانک

نحوه خرید کریپتوپانک

خرید کریپتوپانک به راحتی امکان‌پذیر است. اگر از کارکرد بلاک ‌چین آگاه باشید، فرایند خرید nft کریپتوپانک تنها چند مرحله دارد که در ادامه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

گام ۱: خرید اتر

ابتدا برای خرید پانک، نیاز به اتر دارید. بنابراین، می‌توانید از یک صرافی ارز دیجیتال استفاده کرده و پول نقد خود را به اتر تبدیل کنید و آن را به کیف پول خود ارسال کنید. مطمئن شوید که اتر خود را از صرافی‌های معتبر و با رمزنگاری قوی دریافت می‌کنید.

گام ۲: اتر را به کیف پول منتقل کنید

نیاز به یک کیف پول بلاک ‌چینی دارید که بتواند اتر شما را نگهداری کند. به عنوان مثال، MetaMask در بازارهای NFT بسیار محبوب است و CryptoPunks نیز از آن پشتیبانی می‌کند. بنابراین، باید یک حساب کاربری در MetaMask ایجاد کنید. وقتی که مقدار کافی اتر در کیف پولتان داشته باشید، می‌توانید به مرحله بعدی بروید.

گام ۳: به آزمایشگاه لارو متصل شوید

اکنون که اتر مورد نیاز را دارید، زمانش رسیده تا به یک بازار بپوندید. می‌توانید NFTها را از بازار اولیه لاروا لبز خریداری و فروش کنید. همچنین، می‌توانید آن‌ها را از طریق بازار آنلاین OpenSea تهیه کنید. هر چند، هنگامی که در وب‌سایت اوپن سی هستید، لینکی برای ارتباط کیف پول خود با این پلتفرم دریافت خواهید یافت. اکنون هر زمان که بخواهید، می‌توانید یک پانک بخرید.

گام ۴: CryptoPunk را انتخاب کنید و خریداری کنید

همه پانک‌ها همیشه برای فروش در دسترس نیستند. بنابراین، وقت خود را صرف بررسی گزینه‌های موجود کنید، ویژگی‌های آن‌ها را بررسی کنید و سپس پانک مورد نظرتان را انتخاب کنید. وقتی پانک مورد نظرتان را پیدا کردید، فقط کافی است پیش بروید و برای آن پانک پیشنهاد بگذارید. اگر در مزایده برنده شدید، پانک مال شما خواهد شد.

آینده کریپتوپانکز و nftها

با انجام بیشتر تعاملات در جوامع آنلاین و مجازی در آینده، احتمالا ان ‌اف‌ تی‌ها محبوبیتی بیش از آن‌چه که اکنون دارند، خواهند داشت. با کیف‌ پول‌های بلاک ‌چین که به کاربران امکان دسترسی به دارایی‌های دیجیتال را می‌دهند، سرمایه‌گذاران رمزارزها روز به روز  بیشتر در این فضا فعال هستند. کریپتوپانک‌ها یکی از نخستین‌ کالکشن‌های nft بودند که انقلابی  به راه انداختند و راه را باز کردند تا پروژه‌های قابل تحسین بسیاری مانند آن‌ها شکل بگیرند. ان ‌اف ‌تی‌ها در آینده نقش بسیار مهم‌تری در متاورس خواهند داشت و معاملات دیجیتال، رویدادها، جهان‌های مجازی، قراردادهای هوشمند و فروش هنر را تقویت خواهند کرد.

پرسش های متداول در مورد nftهای کریپتوپانکز

  • انواع مختلف کریپتوپانک چیست؟

    کریپتوپانک‌ها را می‌توان به طور کلی به پنج نوع مختلف با کمیابی‌های متفاوت دسته‌بندی کرد: مذکر، مونث، زامبی، میمون و بیگانه. هر کریپتوپانک پیکسلی به طور تصادفی با مجموعه‌ای منحصربه‌فرد از لوازم جانبی مانند کلاه، موی صورت، عینک، گوشواره و موارد دیگر تولید می‌شود.

  • چند عدد کریپتوپانک داریم؟

    ۱۰٬۰۰۰ کریپتوپانک منحصربه‌فرد وجود دارن. هر یک از آن‌ها به صورت الگوریتمی از طریق کدهای کامپیوتری تولید شده‌اند و بنابراین هیچ دو شخصیتی کاملا یکسان نیستند، برخی از آن‌ها دارای ویژگی‌های کمیاب‌تر از دیگران هستند.

  • کدام کریپتوپانک ها نادر هستند؟

    کریپتو پانک‌های بیگانه که با رنگ پوست آبی روشنشان قابل تشخیص هستند، کمیاب‌ترین پانک‌هایی هستند که در این مجموعه منتشر شده‌اند. “Crypto Punk #5822” که به “Blue Bandana” نیز معروف است، یکی از ۹ پانک بیگانه است.

  • نادرترین ویژگی در CryptoPunks چیست؟

    Beanie نادرترین ویژگی CryptoPunks است زیرا تنها ۴۴ NFT (0.44٪ از کل) کلاه چند رنگ را با یک اسپینر در بالا دارند.

  • آیا کریپتوپانک‌ها یک توکن ERC-721 هستند؟

    خیر. تاریخ ظهور توکن‌های CryptoPunk به قبل از عرضه استاندارد ERC-721 اتریوم برمی‌گردد. این توکن‌ها نوعی قرارداد شخصی‌سازی‌شده هستند و با هیچ استانداری تطابق ندارند. البته می‌توان این نوع آواتارها را نوعی توکن ERC20 در نظر گرفت. با این وجود، امکان ذخیره این نوع توکن‌های ان اف تی در ولت‌های رمز ارزی وجود دارد.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا