آموزش ارز دیجیتالآموزش امنیت ارز دیجیتالآموزش کیف پول ارز دیجیتال

راهنمای انتقال بیت کوین به کیف پول

حتماً همه شما می‌دانید که ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال یکی از مهم‌ترین مسائلی است که هر سرمایه‌گذار باید بر آن تسلط کافی را داشته باشد. برای برخی کاربران صرافی‌ها نحوه انتقال بیت کوین به کیف پول یکی از چالش‌های فعالیت در بازار رمز ارز است. شاید جزئیات فرآیند جابجایی بیت کوین به کیف پول بین صرافی‌ها با تفاوت‌هایی همراه باشد اما به‌طور کلی، قواعد اصلی انتقال به کیف پول در تمامی پلتفرم‌ها و برای همه ارزهای دیجیتال مشابه است.


از لحاظ ارزش بازار (مارکت کپ / Market Cap) و قیمت بیت کوین، این دارایی نخستین و برترین ارز دیجیتال در دنیا است و مشابه با دیگر همتاهای خود در یک کیف پول الکترونیک یا دیجیتال ذخیره می‌شود که از طریق یک کلید خصوصی (Private Key) امکان دسترسی به آن وجود خواهد داشت. البته نیازی نیست که شما در انتقال بیت کوین به کیف پول، به‌طور مستقیم از کلید خصوصی خود استفاده کنید. کیف پول ارز دیجیتال به‌صورت خودکار تراکنش مد نظر شما را با استفاده از کلید خصوصی امضا کرده و همچنین آدرس‌های مربوطه را جهت دریافت برای شما تولید می‌کند.


کیف پول بیت کوین (Bitcoin Wallet) یک کیف پول دیجیتالی است که از طریق آن می‌توان ارز دیجیتال بیت کوین را ارسال و یا دریافت کرد. به‌جای استفاده از اسکناس و کیف پول فیزیکی، کیف پول بیت کوین اطلاعات رمزنگاری‌شده را جهت دسترسی به حساب و انجام تراکنش‌ها در خود ذخیره می‌کند. همچنین، امکان ذخیره دیگر رمزارزها در کیف پول بیت کوین وجود دارد.


همان‌طور که می‌دانید انواع کیف پول ارز دیجیتال به دو دسته سرد (سخت‌افزاری) و گرم (نرم‌افزاری) تقسیم می‌شوند. یک کیف پول بیت کوین در واقع کلید خصوصی حساب شما را ذخیره می‌کند و خود کوین‌های BTC در بلاک چین بیت کوین ذخیره شده‌اند. با استفاد از کلید خصوصی است که می‌توان عملیات انتقال بیت کوین به کیف پول و یا آدرس‌های دیگر را انجام داد.


در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس قصد آموزش انتقال بیت کوین به کیف پول را داریم و شیوه‌های مختلف برای انجام این فرآیند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انتقال بیت کوین به کیف پول

انتقال بیت کوین به کیف پول

به‌طور کل، نحوه انتقال ارز دیجیتال به کیف پول این‌گونه است که رمزارز مورد نظر از یک آدرس مبدأ ارسال (Send) و توسط آدرس مقصد دریافت (Receive) می‌شود. این عملیات، از طریق یک جفت‌کلید رمزنگاری‌شده صورت می‌گیرد که متشکل از یک کلید خصوصی و کلید عمومی (Public Key) سازگار با آن است. دریافت بیت کوین نیازمند واردکردن یک کلید عمومی است که این کلید را می‌توان با دیگران به اشتراک گذاشت.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر


پس از ساخت کیف پول بیت کوین، شما یک عبارت بازیابی (Recovery Phrase / Seed Phrase / Mnemonic Phrase) دریافت می‌کنید که عموماً شامل مجموعه‌ای از کلمات مختلف به‌ترتیبی خاص می‌شود. شما برای راه‌اندازی کیف پول خود در دستگاه‌های دیگر نیاز به این عبارت دارید و آدرس‌های مورد نظر شما جهت ارسال و دریافت بیت کوین از طریق این عبارت تولید می‌شوند. عبارت بازیابی کیف پول معمولاً دارای ۱۲ تا ۲۴ کلمه است و مفقود‌شدن آن موجب از دست‌رفتن دارایی‌های موجود در آن کیف پول می‌شود.


نحوه انتقال بیت کوین به کیف پول از صرافی ها، مشابه با ارسال بیت کوین به یک فرد دیگر است. تنها لازم است در کیف پول مقصد (دریافت‌کننده)، کلید عمومی بیت کوین (آدرس دریافت) را بردارید و در کیف پول مبدأ (ارسال‌کننده) آن را وارد کرده و گزینه ارسال را بزنید. در واقع، انتقال ارز دیجیتال به کیف پول‌های مختلف، بین کاربران و صرافی‌های گوناگون شامل همین روند می‌شود و این راهنمای انتقال بیت کوین به کیف پول، شامل دیگر رمزارزها نیز می‌شود.


شما برای انجام تراکنش و ارسال بیت کوین به کیف پول نیاز به یک آدرس دارید و بدون داشتن آدرس کیف پول مقصد، تکمیل این فرآیند غیرممکن است. سپس باید به صفحه ارسال (Send) کیف پول و یا صرافی خود بروید و مقدار بیت کوین ارسالی و کارمزد مربوطه را مشخص کنید. اگر جهت انتقال بیت کوین به کیف پول خود عجله‌ای ندارید، می‌توانید با تعیین کارمزد کمتر، صبر کنید تا در زمان خلوت‌تر بودن شبکه تراکنش شما انجام شود.


پس از واردکردن آدرس کیف پول مقصد و تعیین مقدار بیت کوین در پلتفرم مبدأ، تنها کافی است گزینه ارسال را بزنید؛ انتقال بیت کوین از صرافی به کیف پول در قسمت برداشت (Withdraw) پلتفرم مربوطه انجام می‌شود. لازم به ذکر است فرآیند انتقال بیت کوین به کیف پول برای دریافت‌کننده یا آدرس مقصد شامل کارمزد نمی‌شود و کارمزد انتقال فقط در مبدأ و توسط ارسال‌کننده پرداخت می‌شود.

روش های انتقال بیت کوین به کیف پول

روش های انتقال بیت کوین به کیف پول

از جایی که فناوری بلاکچین بر پایه رمزنگاری طراحی شده است، امنیت ارزهای دیجیتال شما طبق همین اصول تامین می‌شود و تحت نظارت هیچ نهاد یا بانکی قرار ندارند. هدف اصلی صنعت رمزارزها جداکردن پول از واسطه‌ها است و از این رو، سرمایه‌گذاران در برابر پول خود آزادی عمل داشته و به واسطه‌هایی نظیر بانک‌ها و پرداخت کارمزد به آن‌ها نیازی ندارند.

در همین راستا، مسئولیت ذخیره امن و انتقال رمزارزهای هر فرد تماماً برعهده شخص کاربر است و کوچکترین اشتباه در واردکردن آدرس، انتخاب شبکه انتقال و . . . ممکن است به از دست رفتن دارایی فرد منجر شود.

مشاهده قیمت لحظه ای اتریوم، فروش و خرید اتریوم


در این‌جا به بررسی و نحوه انتقال بیت کوین به کیف پول های سخت افزاری، نرم‌افزاری و محبوب‌ترین محصول در این زمینه یعنی کیف پول تراست ولت می‌پردازیم:

انتقال بیت کوین به کیف پول سخت افزاری

انتقال بیت کوین به کیف پول سخت افزاری

در این روش، شما ابتدا باید یک کیف پول سخت افزاری بیت کوین را خریداری کنید که از بین برترین برندها در این حوزه می‌توان کیف پول‌های لجر (Ledger) و ترزور (Trezor) را نام برد. پس از خرید لازم است تا این کیف پول‌ها را به کامپیوتر خود متصل و نرم‌افزار ویژه آن را نصب کنید. عموماً در فرآیند نصب نرم‌افزار مربوطه باید یک رمز عبور یا پین‌کد نیز جهت برقراری اصول امنیتی کیف پول تعیین کنید.


جهت انتقال بیت کوین به کیف پول سخت افزاری، ابتدا باید آدرس دریافت بیت کوین را آماده کنید. این آدرس توسط کیف پول سخت افزاری شما تولید می‌شود که در بخش دریافت (Receive) آن وجود دارد. به‌خاطر داشته باشید که کیف پول‌های مختلف از رمزارزهای مختلفی پشتیبانی می‌کنند و پیش از انجام عملیات، باید از این مسئله اطمینان حاصل کنید.


جهت انتقال بیت کوین به کیف پول، باید دستگاه خود را به کامپیوتر متصل و پین‌کد مربوطه را وارد کنید. در مرحله بعدی باید اپلیکیشن بیت کوین (Bitcoin App) مربوط به کیف پول خود را از اینترنت دانلود و نصب کنید.


پس از انجام این مراحل، باید به‌دنبال منو دریافت (Receive) در دستگاه خود بگردید و با انتخاب این گزینه، یک آدرس بیت کوین برای شما به‌نمایش درمی‌آید. این آدرس را برای انجام مرحله بعدی کپی کنید.


سپس به وب‌سایت یا اپلیکیشن صرافی خود رفته و وارد صفحه برداشت (Withdraw) شوید. در این صفحه باید ارز بیت کوین را انتخاب و مقدار (Amount) مورد نظر جهت ارسال به کیف پول سخت افزاری خود را وارد کنید. آدرسی که در مرحله قبلی کپی کردید را در بخش آدرس گیرنده (Receiving/Recipient Address) قرار دهید. حالا تنها لازم است تا اطلاعات واردشده را مجدداً بررسی و تایید کنید تا تراکنش شما تکمیل شود.

نکته: برخی ارزهای دیجیتال را می‌توان تحت چندین شبکه بلاک چین مختلف انتقال داد. هرکدام از این شبکه‌ها آدرس دریافت ویژه خود را دارند که حتماً باید با شبکه انتخاب‌شده از سوی ارسال کننده مطابقت داشته باشد. شبکه‌های مختلف شامل کارمزدها و زمان ارسال متفاوت نیز خواهند بود. بهتر است در ابتدا میزان کمی از ارز دیجیتال را به آدرس مد نظر ارسال کنید و در صورت اطمینان از صحت فرآیند، عملیات خود را به‌صورت کامل انجام دهید.

انتقال بیت کوین به کیف پول نرم افزاری

انتقال بیت کوین به کیف پول نرم افزاری

همان‌طور که پیدا است، انتقال بیت کوین به کیف پول نرم افزاری نیازمند نصب یک نرم افزار بر روی کامپیوتر یا گوشی موبایل است. شاید بهترین کیف پول‌ها در این زمینه، تراست ولت (Trust Wallet) و اِکسودوس (Exodus) باشند. هنگام ساخت کیف پول بیت کوین در این نوع نرم‌افزارها به شما یک عبارت بازیابی داده می‌شود و همچنین، باید یک رمزعبور برای ورود به نرم افزار کیف پول خود ایجاد کنید. این اطلاعات را باید به‌صورت دقیق در جایی نوشته و در امن‌ترین شرایط ذخیره کنید.


اما فرآیند انتقال بیت کوین در کیف پول‌های سخت افزاری و نرم افزاری تفاوت چندانی با هم ندارند. با ورود به نرم افزار کیف پول و انتخاب ارز دیجیتال بیت کوین، روی گزینه دریافت (Receive) کلیک کرده و آدرس ایجادشده را کپی کنید.

سپس به صرافی ارز دیجیتال خود رفته و وارد صفحه برداشت (Withdraw) شوید. جزئیات مورد نیاز مانند نام ارز، مقدار مورد نظر برای ارسال، آدرس کپی‌شده و شبکه (Network) مربوطه را وارد کنید. سپس این اطلاعات را مجدداً بررسی و در نهایت درخواست برداشت خود را تایید کنید.


در این‌جا با توجه به سرعت شبکه بلاک چین و درخواست‌های در انتظار پردازش صرافی، مدت‌زمان انتقال بیت کوین به کیف پول شما متغیر خواهد بود. به‌خاطر داشته باشید که جهت انتقال بیت کوین از صرافی به کیف پول، یک کارمزد متعلق به پلتفرم صرافی و بخشی از آن به شبکه بلاک چین مورد استفاده تعلق می‌گیرد.

انتقال بیت کوین به کیف پول تراست ولت

انتقال بیت کوین به کیف پول تراست ولت

تراست ولت یک کیف پول شخصی با قابلیت ذخیره بیش از ۴.۵ میلیون دارایی تحت ۶۵ شبکه بلاک چین مختلف است. این اپلیکیشن بیش از ۶۰ میلیون کاربر دارد و از لحاظ اعتبار و امنیت از سطح بالایی برخوردار است. استفاده از این کیف پول راحت بوده و دارای قابلیت‌هایی نظیر صرافی غیرمتمرکز (DEX) و سپرده‌گذاری (استیکینگ / Staking) ارز دیجیتال است.

انتقال بیت کوین به تراست ولت
صفحه انتخاب ارز دیجیتال در تراست ولت – Trustwallet.com


پس از نصب این نرم افزار بر روی گوشی موبایل یا افزونه (Extension) مرورگر خود وارد برنامه شوید، روی نام بیت کوین کلیک کرده و گزینه دریافت (Receive) را بزنید. سپس آدرس نمایش داده‌شده را کپی کنید. در مرحله بعدی به صرافی خود بروید و در صفحه برداشت (Withdraw) و انتخاب بیت کوین، آدرس کپی‌شده را وارد کنید. همچنین می‌توانید QRcode موجود در صفحه دریافت در کیف پول تراست ولت را در صفحه برداشت صرافی خود اسکن کنید تا آدرس به‌صورت خودکار برای شما وارد شود.

انتقال بیت کوین به کیف تراست ولت
صفحه دریافت آدرس در کیف پول تراست ولت – Trustwallet.com


در بالای صفحه دریافت آدرس در تراست ولت، شبکه مخصوص آدرس نمایش داده‌شده دیده می‌شود و شما باید در صرافی پس از واردکردن آدرس، همان شبکه را نیز انتخاب کنید. در ادامه دیگر اطلاعات مانند مقدار بیت کوین جهت انتقال به کیف پول تراست ولت را وارد کنید و پس از بررسی اطلاعات، تراکنش را تایید و انجام دهید.


در ادامه و پس از انجام عملیات در شبکه خواهید دید که بیت کوین به کیف پول تراست ولت شما منتقل شده و عملیات تکمیل شده است.

نحوه انتقال بیت کوین از کیف پول به صرافی

انتقال بیت کوین از کیف پول به صرافی ارز دیجیتال، بدون در نظر گرفتن نوع کیف پول شامل فرآیندی مشابه با موارد ذکرشده در بالا می‌شود. در این‌جا تنها کافی است ابتدا به صفحه واریز (Deposit) بیت کوین در صرافی خود بروید و آدرس مورد نظر را کپی کنید. سپس به کیف پول خود رفته و با انتخاب ارز دیجیتال بیت کوین روی گزینه ارسال (Send) کلیک کنید.

در صفحه بعدی باید اطلاعاتی نظیر آدرس کپی‌شده از صرافی، شبکه و مقدار بیت کوین را مشخص کنید و پس از بررسی مجدد اطلاعات واردشده، تراکنش خود را تایید و تکمیل کنید.

در این پست از وبلاگ او ام پی فینکس روش های انتقال بیت کوین به کیف پول را مورد بررسی قرار دادیم. در صورت داشتن سوال در رابطه با موارد فوق می‌توانید در بخش نظرات همین پست با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

سوالات شما در مورد انتقال بیت کوین به کیف پول

روش انتقال بیت کوین به کیف پول coinomi چیست؟

انتقال بیت کوین به کیف پول coinomi روندی مشابه با کیف پول تراست ولت دارد که در بالا توضیح داده شده است. تنها شاید محیط کاربری این نرم‌افزار کمی متفاوت با تراست ولت باشد.

انتقال ارز از صرافی به صرافی دیگر چگونه است؟

جهت انتقال ارز از صرافی به صرافی دیگر، در صرافی مقصد وارد صفحه واریز (Deposit) رمزارز موردنظر شوید، آدرس مربوطه را کپی و در صفحه برداشت (Withdraw) پلتفرم مبدأ وارد کنید.

انتقال دلار به کیف پول ارز دیجیتال چگونه است؟

دلار یک پول فیزیکی است و برای استفاده از آن باید در صرافی‌های داخلی اسکناس دلار خود را به تومان تبدیل کنید و از طریق تومان، در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی اقدام به خرید تتر کنید.

‫۲۰ دیدگاه‌ها

      1. سلام وقت بخیر. این وب‌سایت اصلا معتبر نبوده و توصیه میشه در اون فعالیتی نداشته باشید. در هر صورت، از قسمت برداشت (Withdrawal) و با اتصال یک کیف پول بیت کوین، می‌تونید عملیات برداشت رو پیش ببرید که مستلزم رسیدن موجودی شما به حداقل برداشت هست.

    1. خواهش می‌کنم. این راهنمای انتقال بیت کوین به کیف پول برای اکثریت ارزهای دیجیتال مشابه هست و می‌تونید طبق همین آموز عمل کنید.

  1. سلام. راجع به شبکه ی لایتنینگ بیت کوین توضیح بدید ممنون می شم و اینکه کدام بستر برای انتقال بیت کوین به کیف پول نرم افزاری سیف پل بهتر هست؟

    1. سلام. کیف پول سیف پل فقط از شبکه اصلی بیت کوین پشتیبانی میکنه و باید در زمان مناسب که شبکه خلوت‌تره عملیات انتقال رو انجام بدید تا کارمزد کمتری پرداخت کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد شبکه لایتنینگ، پیشنهاد میشه مقاله زیر رو مطالعه کنید. ممنون از همراهی‌ شما.

      لایتنینگ بیت کوین

  2. سلام..
    من ی مشکلی دارم هر وقت می خوام از سایت بیت کوین ب کیف پولم انتقال دهم میگه شما مبلغ درخواستی را در کیف پول خود ندارید البته دقیق هم وارد میکنم چکار باید بکنم.؟؟؟

    1. سلام دقت کنید که حداقل برداشت از سایت رو رعایت کرده باشید و کارمزد انتقال رو هم داشته باشید. معمولاً برای انتقال بیت کوین، کارمزد رو هم در قالب بیت کوین باید پرداخت کنید.

  3. سلام بر مهنس بزرگوار
    من از یک سایت کسب درآمد حدود ۳۰۰۰ دلار کسب کرده ام تراست ولت را درست کردم و آدرس آن را در صفحه سایت در باکس مربوطه وارد کردم ولی پیامی داد که آدرس باید از ۲۶ تا ۳۵ کراکتر باشد ادرس تراست ولت ۳۶ کارکتر بود کیف پول بیت کوین را ساختم آدرس آن ۳۴ کاراکتر بود و آن را گرفت ولی پیام داد که شما باید حداقل ۴۰ referral داشته باشید و لیستی را داده بود که افراد مختلف referral میفروختند کمترین آن مقدار ۰.۰۰۰۴۳۷۰۲ بیت کوین بود این مقدار را با ریال از صرافی خواهم خرید که به کیف بیت کوین من خواهد آمددر صفحه بیت کوین در بخش transfer فقط باکس آدرس دریافت کننده دارد که من میتوانم آن مقدار را بفرستم ولی هر چه میبینم باکسی یا ایکونی برای دریافت نیست در صورتی که در تراست ولت دوبخش send و recive وجود دارد و دیگر اینکه مینویسد شما به Dapp متصل نشده اید و ابهام دیگر این است که باکسی هست که در آن باید شبکه را مشخص کرد بهتر دیدم تا با یک متخصص خبره مشورت کنم لطفا یک راهنمایی کامل بمن بدهید تا بخاطر نداشتن اطلاعات در این زمینه این پول اگر واقعیت دارد از بین نرود لینک کیف پول بیت کوینی که درست کرده ام است فکر میکنم شاید از اول راه را کلا اشتباه رفته باشم چون مثل تراست ولت اطلاعات احراز هویت نخواسته یا من پیدا نکرده ام از اینکه باعث تضییق وقت پر مشغله شما شدم ببخشید

    1. سلا وقت بخیر. متاسفانه مشابه با وب‌سایتی که معرفی کردین زیاد هست و همشون اسکم و کلاهبرداری هستن. و پیشنهاد میشه اگر کیف پول تراست ولت شما دارای موجودی هست، دارایی‌های اون رو به یک کیف پول جدید تراست ولت منتقل کنید و ارتباطتتون رو با این وب سایت قطع کنید.

  4. سلام من داخل سایت فری بیت کویین انتقال انجام دادم ولی متاسفانه به نظر میرسه ادرس کیف پولم اشتباه وارد کردم باید چیکارکنم؟😔

    1. سلام وقت بخیر. اگر ادرس کیف پول بیت کوین رو اشتباه وارد کرده باشید، وب‌سایت درصورت غلط بودن فرمت ادرس باید به شما اخطار بده، اما اگر ادرسی که به اشتباه وارد کردید مربوط به یک کیف پول بیت کوین دیگه یا ارز دیگه ای باشه، متاسفانه قابل بازیابی نیست، مگر اینکه بتونید صاحب اون کیف پول رو پیدا کنید و ازش بخواهید که موجودی مربوطه رو به کیف پول شما بفرسته که تقریبا غیر ممکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا