آموزش ارز دیجیتالآموزش بلاکچین

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که ارزهای دیجیتال چگونه ساخته می‌شوند و آیا جای خاصی برای ایجاد آنها وجود دارد؟ در پاسخ به سوال دوم باید گفت بله، ارزهای رمزنگاری شده در یک مکان خاص استخراج می‌شوند، معمولا در جاهایی با فضای کافی به نام مزرعه استخراج که به وسیله رایانه‌های با تکنولوژی بالا و سیستم تهویه مطبوع تجهیز شده‌اند. در ادامه این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، ابتدا پاسخی به سوال مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟ خواهیم داد و سپس به نحوه کار این مزارع و همچنین راه‌های استخراج بیت کوین خواهیم پرداخت.

پادکست مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

همانطور که می‌دانید، بیت کوین محبوب‌ترین ارز دیجیتال در فناوری بلاک چین محسوب می‌شود که سرمایه‌گذاران زیادی را به خود جذب کرده‌است. یکی از روش‌های دریافت این رمزارز استخراج است. به این ترتیب، ماینرهای بیت کوینی که تمایل به کشف کد و ایجاد بیت کوین دارند، در ازای تلاشی که برای استخراج این رمزارز انجام می‌دهند، مقداری ارز دیجیتال پاداش می‌گیرند.

شایان ذکر است، از آنجایی که انرژی زیادی در توسعه یا استخراج یک بیت کوین صرف می‌شود، کامپیوترهای زیادی برای انجام این فعالیت مورد نیاز است. بنابراین، برای کاهش هزینه‌های استخراج، استخرهای ماینینگ در نظر گرفته شده‌است. این به معنای هماهنگی گروهی ماینرها در یک فضای واحد متشکل از چندین رایانه است که استخراج‌کنندگان در آن می‌توانند به طور موثر روی کد هش خود برای ماینینگ  بیت کوین کار کنند. این مکانی که ماینرها می‌توانند در آن با یکدیگر مشارکت کنند به عنوان مزرعه استخراج یا فارم ماینینگ شناخته می‌شود. همانطور که پیشتر اشاره شد، در این مقاله بیشتر در مورد مزارع ماین بیت کوین بحث خواهیم کرد.

مزایای استخراج بیت کوین چیست؟

در ابتدای بحث درباره فارم ماینینگ بیت کوین باید گفت که ماینر بیت کوین بودن مزایای زیادی دارد، زیرا می‌توانید بیت کوین را بدون خرج کردن پول واقعی بدست آورید. به عبارتی، شما می‌توانید مقدار زیادی بیت کوین از استخراج پاداش بگیرید. همچنین می‌توانید پس از استخراج بیت کوین را خرید و فروش کنید. برای شروع حرفه خود به عنوان یک ماینر بیت کوین، می‌توانید با دریافت گواهی بیت کوین به یک متخصص خبره بیت کوین شوید. در این راستا، دوره‌های آنلاین و گواهینامه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید آنها را بررسی کنید.

مشاهده قیمت و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

مشاهده قیمت و خرید اتریوم در صرافی ارز دیجیتال

مشاهده قیمت و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

همانطور که در بالا توضیح داده‌شد، برای استخراج ارزهای دیجیتال، باید سرمایه‌گذاری زیادی روی کامپیوترهای با کیفیت بالا صورت بگیرد. بنابراین، برای حل این مشکل، مزارع استخراج توسعه یافتند. مزرعه بیت کوین فضای بزرگی محسوب می‌شود که بیشتر شبیه به یک انبار یا مخزن است؛ انباری که در آن تجهیزات کامپیوتری با سیستم‌های خنک کننده یا تهویه مطبوع مرکزی نگهداری می‌شود. لازم به ذکر است که این سیستم‌های خنک کننده از گرم شدن بیش از حد و آسیب دیدن رایانه‌ها جلوگیری می‌کند.

استخراج فرآیندی است که بیت‌کوین از طریق آن ایجاد می‌شود. بنابراین، راه‌اندازی این نوع از مزارع بزرگ برای تقویت فرآیند استخراج، مهمترین گامی بود که در این مسیر برداشته‌شد. این مزرعه‌ها بخش‌هایی هستند که ماینرها، برنامه‌های خود را برای استخراج رمزارزها پیاده‌سازی می‌کنند. می‌توان به جرات گفت ماینرهایی که این کوین‌ها را پردازش می‌کنند، ستون فقرات شبکه بیت کوین هستند. بدون حضور استخراج کنندگان، این شبکه با شکست مواجه و در نهایت بی‌ارزش می‌شوند.

از طرفی ماینرها، شبکه را ایمن ساخته و به پردازش تراکنش بر اساس امنیت کمک می‌کنند. ماینرهای فارم بیت کوین در نهایت وظیفه خود را با حل مسائل محاسباتی مربوط به استخراج تکمیل می‌کنند. بنابراین، ماینرهایی که در این پروسه شرکت کرده و به حل محاسبات کمک می‌کنند، کوین‌های تازه را وارد چرخه کرده و در ازای آن کارمزد یا پاداش دریافت می‌کنند.

فارم بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، بیت کوین دولت مرکزی ندارد و خودمختار است. ماینرهای این شبکه که مسئولیت استخراج را بر عهده دارند، از نرم افزار برای حل کدها استفاده می‌کنند. آنها در ازای خدمات خود بیت‌کوین پاداش می‌گیرند. این فرایند به بستر و انگیزه‌ای هوشمندانه برای کسب ارزدیجیتال تبدیل شده‌است.

همه این تراکنش‌ها مدل جدیدی از مبادلات ارزی هستند و زمانی که تکمیل می‌شوند، در بلاک‌چین به صورت بسته‌بندی در می‌آیند و در نهایت «بلاک‌» نام می‌گیرد. به طور کلی، باید گفت که بلاکچین یک دفتر کل مهم است که در آن اطلاعات و جزئیات آزادانه و بدون هیچ گونه مداخله‌ای از سوی یک نهاد خارجی به اشتراک گذاشته و به‌روزرسانی می‌شوند.

استفاده از فارم ماینینگ بیت کوین روشی کارآمد برای افزودن سوابق تراکنش‌ها به دفتر کل تراکنش‌های قبلی بیت کوین است که قبلا در بلاک چین ایجاد شده‌اند. این دفتر کل نشان می‌دهد که تراکنش‌های گذشته به دلیل تشکیل زنجیره‌ای از بلوک‌ها، بلاکچین نام گرفته‌اند. این گره‌ها به تشخیص تراکنش‌های مورد نیاز بیت‌کوین و همچنین، تلاش‌ برای عدم استفاده مجدد کوین‌های مصرف‌شده قبلی کمک می‌کنند.

چگونه به استخراج بیت کوین بپردازیم؟

مزرعه استخراج بیت کوین

همانطور که قبلا گفته شد، استخراج بیت کوین هسته مرکزی فرآیند تایید تراکنش‌ها در شبکه بلاک چین است. بلاکچین یک دفتر کل عمومی غیرمتمرکز است که تمام تراکنش‌های بیت کوین را ثبت می‌کند. هنگامی که یک تراکنش جدید انجام می‌شود، اطلاعات آن به شبکه گره‌ها ارسال و پس از تایید به بلاک چین اضافه می‌شوند. وظیفه ماینرها اعتبارسنجی این تراکنش‌ها با حل معادلات پیچیده ریاضی است که به قدرت محاسباتی قابل توجهی نیاز دارند.

اولین گام در استخراج بیت کوین، خرید سخت‌افزار و نرم‌افزارهای مورد نیاز است. همانطور که فرآیند استخراج در طول زمان پیچیده‌تر شده‌است، تجهیزات تخصصی مربوط به ماینینگ نیز به طور ویژه‌ای برای این منظور توسعه یافته‌اند. این ماشین‌ها که با نام ASIC شناخته می‌شوند، برای انجام محاسبات مورد نیاز مربوط به استخراج بیت کوین بسیار کارآمدتر از کامپیوترهای همه منظوره طراحی شده‌اند.

علاوه بر ASICها، به نرم‌افزار ماینینگ نیز نیاز دارید که استخراج‌کنندگان را به شبکه بیت کوین متصل می‌کند و این امکان را برای آنان فراهم می‌آورد که در فرآیند استخراج مشارکت کنند. در زمینه نرم‌افزار، چندین گزینه استخراج محبوب وجود دارد که CGMiner، BFGMiner و EasyMiner نمونه‌ای از این موارد محسوب می‌شوند.

هنگامی که سخت‌افزار و نرم‌افزار خود را تهیه کردید، اگر منابع لازم را برای استخراج فردی در اختیار ندارید، باید به یک استخر استخراج بپیوندید. استخرهای ماینینگ، گروهی از ماینرها هستند که منابع خود را برای حل معادلات و تقسیم پاداش‌ها با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. به این ترتیب با تجمیع منابع، می توانند شانس خود را برای استخراج موفقیت‌آمیز بیت کوین و کسب پاداش افزایش دهند.

استخرهای ماینینگ به طور معمول در ازای ارائه خدمات خود به کاربران هزینه‌ای دریافت می‌کنند که می‌تواند از ۱ تا ۴ درصد باشد. اگرچه ممکن است این نرخ، هزینه قابل توجهی به نظر برسد، اما باز هم می‌تواند مقرون به صرفه‌تر از استخراج فردی باشد، زیرا پاداش‌ها بین اعضای استخر تقسیم می‌شود.

وقتی که به یک استخر ماینینگ ملحق می‌شوید، سهمی از قدرت محاسباتی استخر به شما داده می‌شود؛ این سهم متناسب با میزان کاری است که در آن مشارکت می‌کنید. همانطور که استخر معادلات را حل و تراکنش‌ها را تایید می‌کند، شما بر اساس سهم خود میزانی از پاداش‌ها را به دست خواهید آورد.

مطالعه بیشتر: استخراج ارز دیجیتال چیست؟ ۰ تا ۱۰۰ آموزش استخراج ارز دیجیتال

یکی از بزرگترین چالش‌های استخراج بیت کوین، میزان برق مورد نیاز و مصرفی آن است. شایان ذکر است که با افزایش توان محاسباتی مورد نیاز برای استخراج، مصرف انرژی نیز افزایش می‌یابد. با توجه به شاخص مصرف برق بیت کوین کمبریج، مصرف سالانه انرژی شبکه بیت کوین حدود ۱۲۴ تراوات ساعت تخمین زده شده که بیشتر از کل برق مصرفی کشور آرژانتین است.

همچنین، برای کاهش اثرات زیست محیطی استخراج بیت کوین، ابتکارات متعددی به منظور توسعه روش‌های استخراج پایدارتر ایجاد شده‌است. یک رویکرد، استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر مانند انرژی خورشیدی یا بادی برای تامین انرژی عملیات استخراج است. رویکرد دیگر استفاده از انرژی مازاد صنایع دیگر مانند تولید نفت یا گاز برای تامین انرژی تاسیسات ماینینگ محسوب می‌شود.

نگاهی به ۵ مزرعه برتر بیت کوین در جهان

مزرعه استخراج بیت کوین

استخراج کریپتو بخش بزرگی از فناوری بلاکچین است که مزارع بیت کوین نیز جزئی از آن هستند. در ادامه به ۵ مزرعه برتر بیت کوین در جهان اشاره شده‌است.

مسکو، روسیه: جالب است بدانید که در فارم‌های روسیه ماهانه حدود ۶۰۰ بیت کوین استخراج می‌شود. موضوعی که این کشور سرد را به یکی از قدرتمندترین مناطق در زمینه ماینینگ ارز دیجیتال تبدیل کرده‌است. علاوه بر این، روسیه یکی از بزرگ‌ترین سخت‌افزارهای ماینینگ را در اختیار دارد که روزانه  حدود ۲۰ بیت کوین استخراج می‌کنند.

با وجود این، به دلیل مسائل امنیتی و قانونی احتمالی که ممکن است صاحبان فارم ماینینگ را تهدید کند، محل دقیق این مزرعه مشخص نیست و فقط می‌دانیم که در جایی نزدیک مسکو واقع شده‌است.

لینتال، سوئد: مالک این مزرعه «گویدو رودالفی» است. این مزرعه که بزرگ‌ترین فارم سوئد به شمار می‌رود، در ساختمان یک کارخانه واقع شده‌است.

دالیان، چین: این مزرعه ماینینگ که در شهر دالیان استقرار دارد، ماهانه ۷۵۰ بیت کوین کش استخراج می‌کند. این مرکز شامل سخت‌افزار سه طبقه‌ای است که به طور خاص برای بهینه کردن فرآیند ماینینگ ساخته شده‌است.

ریکیاویک، ایسلند: مزرعه استخراج ایسلند یکی از بزرگترین مزارع ماینینگ جهان محسوب می‌شود. شرکت ماینینگ جنسیس بعد از اینکه از بوسنی و چین خارج شد، اکنون فارم‌هایی در سراسر ایسلند و کانادا راه‌اندازی کرده‌است. این دو کشور از سردترین کشورهای جهان هستند؛ موضوعی که به کاهش گرمای آزاد شده از فرآیند استخراج کمک شایان توجهی می‌کند.  

واشنگتن، آمریکا: گیگاوات (GigaWatt) نام یکی از فارم‌های بزرگ جهان است که به وسیله «دیوید کارلسون» در آمریکا راه‌اندازی شد. جالب است بدانید که کارلسون یک متخصص نرم‌افزار بود که ماینینگ را ابتدا از زیرزمین خانه خودش شروع کرد و اسم شرکت خود را «مگابیگ‌پاور» گذاشت. او سپس تصمیم گرفت محل فعالیت و نام فارم خود را تغییر دهد. تغییراتی که باعث شد این شرکت طی ۱۲ ماه به یک تجارت چندین میلیون دلاری تبدیل شود.

در حال حاضر محل دقیق این مزرعه به دلیل برخی چالش‌های قانونی نامعلوم است و فقط می‌دانیم در انباری که قبلا برای اهداف صنعتی استفاده می‌شده، واقع شده‌است.

سوالات پرتکرار درباره مزرعه استخراج بیت کوین

۵ مزرعه برتر بیت کوین در جهان

مزرعه‌ای در مسکو، لینتال در سوئد، دالیان در چین، ریکیاویک در ایسلند و مزرعه‌ گیگاوات در آمریکا، ۵ مزرعه برتر جهان به شمار می‌روند.

فارم بیت کوین چگونه کار می‌کند؟

ماینرهای این شبکه از نرم‌افزار برای حل کدها استفاده می‌کنند. آنها در ازای خدمات خود بیت‌کوین پاداش می‌گیرند. این فرایند به بستر و انگیزه‌ای هوشمندانه برای کسب ارزدیجیتال تبدیل شده‌است.

مزایای استخراج بیت کوین چیست؟

ماینر بیت کوین بودن مزایای زیادی دارد، زیرا می‌توانید بیت کوین را بدون خرج کردن پول واقعی بدست آورید. به عبارتی، شما می‌توانید مقدار زیادی بیت کوین از استخراج پاداش بگیرید.

مزرعه استخراج بیت کوین چیست؟

برای استخراج ارزهای دیجیتال، باید سرمایه گذاری زیادی روی کامپیوترهای با کیفیت بالا صورت بگیرد. بنابراین، برای حل این مشکل، مزارع استخراج توسعه یافتند.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. البته اینطور نیست که بیتکوین بدون خرج کردن پول واقعی بدست بیاد و ماینر بیتکوین بودن مزایای زیادی داشته باشه.
    باتوجه به وضعیت کنونی الان، یعنی گرمای زیاد و هزینه تامین برق هم برای دستگاه های ماینر، هم برای وضعیت تهویهو سرمایشی محیط، همچنین وضعیت رسیدگی به دستگاه های ماینر و تعمیرو نگهداری، هزینه تجهیزات مثل سیمکشی ها، کابل ها، مودم و …
    و باتوجه به سختی شبکه بیتکوین که رو به افزایش است و بزودی با هالوینگ ۲۰۲۴ مواجه هستیم، این دستگاه ها ناکارامد خواهدشد و بیتکوین زیادی ماین نمیشه و همچنین علاوه بر مزایا و ADVANTAGE بهتره درمورد DISADVANTAGE های این موضوع هم صحبت کنین
    و بصورت همه جانبه این مسئله رو بررسی کنین. مرسی

    1. سلام. ممنون از وقتی که گذاشتید و مطالعه کردید. کاملا درسته و استخراج ارزهای دیجیتال امروز دیگه مثل قبل آسون نیست. اما اگه توجه داشته باشین این مقاله درباره مزرعه استخراج بیت کوینه نه مزایای استخراج. همچنین در این مطلب درباره مزایای استفاده از استخر استخراج صحبت کردیم. چون استفاده از این استخرها دقیقا هزینه هایی که شما اشاره کردین رو برای ماینر کاهش میده. بنابراین، میشه گفت که در دل متن به چالش هایی که شما فرمودید هم اشاره کردیم (هزینه تامین برق، هزینه سیستم تهویه و سرمایش محیط و تعمیرو نگهداری) که با استخر استخراج کاهش پیدا میکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا