اخبار اتریوماخبار ارز دیجیتالتحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال

اعلام پشتیبانی تتر از اتریوم پس از ارتقای مرج

مسترکارت کارت مسافرتی

در پی اعلام رسمی و جنجالی کمپانی صادرکننده استیبل کوین یو اس دی کوین (USDC)، سِرکِل (Circle)، اکنون دیگر غول استیبل کوین‌ها، تتر (Tether / USDT)، نیز در راستای پشتیبانی و حمایت از ارتقای قریب‌الوقوع مرج (Merge) در شبکه اتریوم، اقدام به تغییر مکانیزم اجماع بلاک چین خود به اثبات سهام (Proof-of-Stake / PoS) خواهد کرد.


کمپانی تتر در همین روز و پس از اعلام رسمی رقیب استیبل کوین خود مبنی بر این که تنها از بلاک چین اتریوم پشتیبانی خواهد کرد، اعلامیه خود را به اطلاع عموم رساند.


تتر در روز سه‌شنبه در بیانیه خود ارتقای مرج اتریوم را «یکی از مهم‌ترین رویدادها در تاریخچه بلاک چین» خواند و بیان کرد که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای این به‌روزرسانی پیش خواهد رفت. طبق گزارشات، ارتقای مرج قرار است در تاریخ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) راه‌اندازی شود.


در ادامه بیانیه تتر عنوان شد که این کمپانی به‌طور دقیق هم‌گام با پیشرفت‌ها و آماده‌سازی‌های این رویداد خواهد بود و طبق برنامه اعلام رسمی آن، از اتریوم با اثبات سهام (PoS) پشتیبانی خواهد کرد. تتر معتقد است به منظور سلامت اکوسیستم دیفای در بلندمدت و پلتفرم‌های موجود در آن و همچنین کاربران تتر، انتقال بی‌نقص این شبکه بسیار ضروری است.


با این که اعلامیه رسمی تتر در روز جاری منتشر شد، مدیر ارشد فناوری در این کمپانی، پائولو آردوینو، پیش از این و در ماه جولای (خرداد-تیر) به برنامه‌های تتر در رابطه با پشتیبانی از اتریوم ۲.۰ اشاره کرده بود.


طبق آمار کوین‌گِکو، در حال حاضر تتر (USDT) بزرگ‌ترین استیبل کوین دنیای رمزارزها با ارزش بازاری به میزان ۶۶.۶ میلیارد دلار است و پشت سر آن با فاصله‌ای نزدیک، استیبل کوین USDC با ۵۴.۱ میلیارد دلار ارزش بازار قرار دارد.

هنگام نشر این خبر، هر دوی این استیبل کوین‌ها حجم قابل توجهی از عرضه در گردش خود را در بلاک چین فعلی اتریوم با الگوریتم اثبات کار (Proof-of-Work / PoW) دارند که مقدار آن برای تتر (USDT)، ۳۲.۳ میلیارد دلار و برای یو اس دی کوین (USDC) 45.1 میلیارد دلار برآورد شده است.


با توجه به میزان مشارکت این دارایی‌ها در شبکه اتریوم و سلطه (Dominance) آن‌ها بر بازار استیبل کوین‌ها، نشان دادن این سطح از حمایت و پشتیبانی، انتقالی بدون مشکل برای اکوسیستم‌های اتریوم، تتر و یو اس دی کوین و به‌طور کل بازار ارزهای دیجیتال رقم خواهد زد.


با این حال همان‌طور که ویتالیک بوترین، کمک‌ بنیان‌گذار اتریوم، هشدار داده بود، سلطه این استیبل کوین‌ها ممکن است برای هارد فورک های بعدی اتریوم مشکل‌ساز باشد؛ چرا که کمپانی‌های متمرکز نظیر تتر و سرکل، می‌توانند استفاده از فورک بلاک چین دلخواه خود را به نمونه پیشنهادی از سوی جامعه اتریوم ترجیح دهند.


اتریوم در هفته جاری آخرین مرحله آزمایشی ارتقای مرج را از طریق شبکه آزمایشی گوئِرلی (Goerli Testnet) انجام خواهد داد که در صورت اجرای موفقیت‌آمیز، تاریخ راه‌اندازی این ارتقا در شبکه اصلی دیگر به تاخیر نخواهد افتاد.

استیبل کوین چیست؟

استیبل کوین (Stablecoin) نوعی از ارز دیجیتال است که قیمت آن‌ همیشه ثابت است و با یک دارایی مشخص مانند طلا، دلار و یا دیگر رمزارزها، قیمت هر واحد آن برابری می‌کند.

منبع: CoinTelegraph

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا