اخبار ارز دیجیتال

اتریوم در آستانه تحول: راه‌اندازی ETF‌های اسپات و پیش‌بینی بازار گاوی

جشنواره تون پلاس

با پیشروی به سمت ماه ژوئیه، بزرگترین سوال برای جامعه کریپتو این است که ETF اسپات اتریوم چه زمانی برای معامله آماده می‌شود. نیت گراسی (Nate Geraci) رئیس The ETF Store، پیش‌بینی می‌کند که ETF‌های اتریوم تا ۱۵ ژوئیه به صورت رسمی فعال شوند.

گراسی اظهار داشت که با ارسال مجدد S-1 اصلاح‌شده برای ETF‌های اتریوم در ماه ژوئیه، تأیید نهایی S-1 از SEC ممکن است تا حدود ۱۲ ژوئیه برسد. بنابراین، دوشنبه ۱۵ ژوئیه محتمل‌ترین روز برای شروع معامله ETF‌های اتر خواهد بود. در این وبلاگ خبری از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی جزئیات این موضوع می‌پردازیم.

پاسخ انتشاردهندگان به سوالات SEC در مورد ETF اسپات اتریوم

جمعه گذشته، SEC آمریکا فایل‌های S-1 را به انتشاردهندگان بازگرداند تا به برخی سوالات جزئی پاسخ دهند. منابع آگاه اظهار داشتند که انتشاردهندگان قبلا روی این موضوع کار کرده‌اند. همانطور که می‌دانیم، در ماه مه، SEC تاییدیه‌های ۱۹b-4 را برای فهرست‌گذاری ETF‌های اتریوم در بورس‌ها صادر کرد. با این حال، آن‌ها تنها پس از تایید فایل‌های S-1 توسط SEC می‌توانند برای معامله فعال شوند.

استیو کورز (Steve Kurz) رئیس مدیریت دارایی در Galaxy Digital، انتظار داشت که تاییدیه ETF اتریوم در چند هفته آینده صادر شود. وی در مصاحبه با Bloomberg TV در سه‌شنبه، ۲ ژوئیه، گفت:

“این یک کار ظاهری است، SEC درگیر است. ما ماه‌ها است که این کار را انجام می‌دهیم. ما این کار را برای ETF بیت‌کوین انجام دادیم، محصولات بسیار مشابه هستند ما به فرایند و زیرساخت‌ها آشناییم.”

اکنون سوال بزرگتری که در ذهن همه وجود دارد این است که آیا ETF اتریوم می‌تواند به عنوان یک محرک قوی برای بهبود بازار کریپتو به ویژه اتریوم عمل کند؟

عملکرد بهتر اتریوم نسبت به بیت‌کوین

روز سه‌شنبه، K33 Research گزارشی منتشر کرد که بیان می‌کند اتریوم پس از تایید ETF نسبت به بیت کوین عملکرد بهتری خواهد داشت. بر اساس گزارش K33، راه‌اندازی ETF‌های اتریوم تقریبا ۰.۷۵ درصد تا ۱ درصد از کل ETH در گردش را در پنج ماه ابتدایی جذب خواهد کرد. این انتظار با پیش‌بینی Gemini که ورود ۵ میلیارد دلار در شش ماه اول راه‌اندازی را پیش‌بینی کرده بود، هم‌خوانی دارد. Vetle Lunde، تحلیلگر ارشد K33، گفت:

“ETF‌ها به عنوان یک محرک قوی برای قدرت نسبی ETH در تابستان و با تجمع جریان‌ها عمل می‌کنند، و من به طور قاطع قیمت‌های فعلی ETH/BTC را برای معامله‌گران صبور به عنوان یک فرصت مناسب می‌بینم.”

نسبت ETH/BTC پس از راه‌اندازی ETF‌های بیت‌کوین به طور پیوسته از ۰.۰۵۶ کاهش یافت و تا ۲۴ مه به ۰.۰۴۶ رسید. با این حال، اخبار غیرمنتظره‌ای مبنی بر تایید قریب‌الوقوع ETF‌های اتریوم توسط SEC باعث شد که این نسبت دوباره به ۰.۰۵۵ افزایش یابد.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا