اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

هشدار بنیانگذار سولانا درباره روش اشتباه رقابت با اتریوم

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت کوین گپ، آناتولی یاکوونکو بنیانگذار سولانا (SOL)، با انتشار یک پست در پلتفرم X که قبلا توییتر نامیده می‌شد، درباره نفرت ‌پراکنی اعضای جامعه خود نسبت به اتریوم هشدار داد. رون کریستنسن، بنیانگذار و مدیر اجرایی میکر دائو نیز باید همین اقدام را انجام دهد.

پادکست هشدار بنیانگذار سولانا درباره روش اشتباه رقابت با اتریوم

همه چیز پس از آن شروع شد که کریستنسن برنامه‌های خود را برای پیاده‌سازی مجدد میکر دائو در یک بلاک چین جدید با نام نیوچین (NewChain) اعلام کرد. به گفته غول امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، این بلاک چین می‌تواند از بلاک چین سولانا (SOL) فورک شود. در واقع، این بدان معناست که میکر دائو از معماری مبتنی بر اتریوم که در حال حاضر از آن استفاده می‌کند دور خواهد شد.

مدیر عامل میکردائو در توضیح بیشتر ادعا کرد که دیتا بیس سولانا به دلیل کیفیت فنی و بهینه‌سازی آن، انعطاف‌پذیری اکوسیستم سولانا پس از ورشکستگی صرافی FTX و در نهایت وجود نمونه‌های موفق فورک‌هایی که در گذشته ایجاد شده‌اند مانند شبکه Pyth ، «امیدبخش‌ترین» شبکه برای ایجاد NewChain است.

مشاهده قیمت لحظه ای تتر، فروش و خرید تتر

یاکوونکو در واکنش به این پیشرفت بالقوه، اذعان کرد که حرکت میکردائو چشمگیر خواهد بود. با این وجود او تاکید کرد که تغییر یاد شده نباید به عنوان تایید یک بلاکچین نسبت به دیگری تلقی شود.

دائو چیست؟ معرفی بهترین ارزهای دیجیتال DAO

یاکوونکو در پست اخیر خود گفت: «من واقعا امیدوارم که افراد جامعه سولانا از این اقدام به عنوان یک فرصت برای حمله به اتریوم استفاده نکنند. او حتی از اتریوم حمایت کرد و خاطرنشان کرد که شبکه اتریوم یک پروتکل عالی است».

میکر دائو

رهبران حوزه رمزارز از تلاش‌های مشترک حمایت می‌کنند

برخلاف روایتی که توسط برخی از اعضای جامعه منتشر شد، کریستنسن مطمئن است که در آینده، نیوچین به عنوان پلی بین اتریوم و سولانا عمل خواهد کرد. او همچنین به این موضوع اشاره کرد که در دراز مدت، این امر اثر شبکه‌ای کل اقتصاد مواتی‌چین را تقویت خواهد کرد. او در ادامه، کازماس را به عنوان یک جایگزین نزدیک برای دیتابیس نیو چین تایید کرد.

با کمی دقت به محتوای توییت کریستنسن، متوجه می‌شویم که او به وضوح از چندین بلاک چین از جمله اتریوم، سولانا و کازماس تمجید کرد. او در توییتی نوشت: «همه چین‌ها در نهایت به هم متصل می‌شوند و برای شکل‌گیری یک اقتصاد شبکه مولتی چین جهانی، یکدیگر را تقویت می‌کنند.»

با این حال، به نظر می‌رسد اعضای مشتاق جامعه او را از توجه متن خارج کرده‌اند و در نهایت، به نظر می‌رسد که رهبران صنعت کریپتو به جای تشویق به رقابت، به همکاری با یکدیگر برای دستیابی به پیشرفت‌های مشترک در زمینه فن‌آوری علاقه‌مندتر شده‌اند.

البته این سکه روی دیگری نیز داشت. ویتالیک بوترین یکی از بنیانگذاران اتریوم، تمام توکن‌های MKR خود را فروخت و از این تراکنش حدود ۵۸۱,۰۰۰ دلار اتریوم به‌دست آورد. برخی از تحلیلگران حدس می‌زنند که این فروش در واکنش به تمجید اخیر بنیانگذار میکرائو  از بلاک چین سولانا، صورت گرفته‌است.

این اولین بار از سال ۲۰۲۱ است که بوترین توکن‌های میکر خود را فروخته‌است. در آن زمان او ۱۰۰ توکن میکر را به صندوق امداد کووید هند اهدا کرد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

‫۲ دیدگاه‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا