اخبار ارز دیجیتالاخبار ارز دیجیتال در جهان

شیبا اینو؛ از معرفی ابزار جدید تا ثبت رکوردی تازه در آدرس‌های کیف‌پول

شیتوشی کوساما رهبر شیبا اینو،در صحبت‌های اخیر خود به رویدادی در آینده اشاره کرد که به طور ویژه برای دارندگان توکن لیش (LEASH) در نظر گرفته شده‌است.

پادکست شیبا اینو؛ از معرفی ابزار جدید تا ثبت رکوردی تازه در آدرس‌های کیف‌پول

به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت یو تودی، کوساما از برنامه خود برای افشای یک رویداد خاص که قرار است در روز سه‌شنبه ۲۴ مرداد به وقوع بپیوندد، پرده برداشت. به‌نظر می‌رسد که یک روز بعد، یعنی در روز چهارشنبه، ابزار جدیدی برای توکن Leash معرفی خواهد شد. توکن لیش که اغلب به آن «قاتل دوج‌کوین» نیز می‌گویند، یکی از سه توکن بومی در اکوسیستم شیبا اینو در کنار BONE و SHIB است. ارزش بازار این توکن در حال حاضر در حدود ۶۰.۱۶ میلیون دلار است. لیش هنگامی که در شیبا سوآپ استیک شود، به دارندگان خود فرصت دریافت جوایز قابل توجهی را ارائه می‌دهد. طبق داده‌های ارائه شده در کوین مارکت کپ، قیمت این رمزارز در حال حاضر ۵۶۴.۷۶  دلار و ارزش بازار آن نیز در حدود ۶۰.۱۶ میلیون دلار است.

با وجود اعلان جدید رهبر شیبا اینو، پاسخ جامعه به این سخنان کوساما متفاوت بوده‌است. بسیاری مشتاقانه منتظر اعلام این خبر هستند، اما برخی موضع محتاطانه‌تری اتخاذ کردند و بر لزوم پایبندی رهبری شیبا اینو به وعده‌های خود تاکید دارند. همانطور که می‌دانید، راه‌حل لایه ۲ شیباریوم که در ابتدا قرار بود در ماه آگوست راه‌اندازی شود، هنوز منتشر نشده‌است.

شیباریوم چیست و چه تاثیری بر قیمت شیبا اینو دارد؟

بسیاری از تحلیلگران معتقدند که این وعده جدید به بار انتظارات گذشته اضافه می‌کند. شایان ذکر است که هنوز تا امروز خبری از اجرای این به‌روز رسانی و ارتقاء که قرار بود با هدف افزایش سرعت تراکنش و کاهش کارمزدها راه‌اندازی شود، نیست. علیرغم انتظارات، تیم شیبا اینو همچنان به تبلیغ آنچه «تابستان شیباریوم» نامیده‌اند، ادامه داده‌است. این اعلان‌ها ممکن است به زودی اجرا شوند. به طور همزمان، تیم توسعه‌دهنده شیبا اینو اخیرا از صرافی ارزهای دیجیتال کوکوین خواسته‌است تا توکن‌های BONE و LEASH را فهرست کند.

رکورد تعداد آدرس‌های کیف‌پول دارای شیبا اینو

علاوه بر اخبار مثبتی که در بالا به آنها اشاره شد، رمزارز شیبا اینو به یک دستاورد خیره کننده دست یافته و تعداد آدرس‌های کیف‌پول آن به بالاترین حد خود رسیده‌است. شور و اشتیاق پیرامون این ارز دیجیتال از زمان راه‌اندازی آن در سه سال پیش، به طور پیوسته افزایش یافت. طبق آماری که توسط وب‌سایت IntoTheBlock منتشر شده‌، تعداد کیف‌پول‌های دارای شیبا اینو در حال حاضر به ۳.۵۴ میلیون رسیده که یک رکورد جدید محسوب می‌شود.  

ماه گذشته، شاهد افزایش چشمگیر فعالیت‌ها بودیم و این شتاب تا پایان ماه جولای تشدید شد. به طور قابل‌توجهی، تعداد آدرس‌های جدید شیبا میزان ۱۱۵ درصد به صورت هفتگی افزایش یافت که نشان‌دهنده سطح بی‌نظیری از اشتیاق و انتظارات مثبت سرمایه‌گذاران است. این روند هیچ نشانه‌ای از کاهش را نشان نمی‌دهد و فقط در هفت روز گذشته ۱۴.۱۸ درصد افزایش یافته‌است.

نمودار تعداد آدرس‌های فعال روزانه
نمودار تعداد آدرس‌های فعال روزانه

یک پیشرفت قابل توجه دیگر، این است تعداد کیف پول‌هایی که موجودی شیبا را در کیف پول خود دارند نیز افزایش داشته و اکنون به بیش از ۱.۲۴ میلیون آدرس دارای توکن SHIB رسیده‌است. با بررسی جزئیات، مشخص شد که بیشترین رشد در ۳۰ روز گذشته در میان آدرس‌هایی رخ داده‌ که بین ۱۰۰ میلیارد تا ۱ تریلیون توکن شیبا اینو را در خود جای داده‌اند.

نمودار افزایش تراز هولدینگ‌های دارای موجودی شیبا
نمودار افزایش تراز هولدینگ‌های با موجودی شیبا

یک جنبه بسیار جذاب دیگر درباره این رمزارز، ارزش‌گذاری از نظر دلار آمریکا است. استارتاپ‌هایی با دارایی‌های بین ۱ میلیون دلار تا ۱۰ میلیون دلار در شیبا شاهد افزایش قابل توجه ۵۲.۶۵ درصدی در تراز خود بوده‌اند.

این افزایش نشان‌دهنده چشم‌انداز مثبت پیرامون انتشار قریب الوقوع شیباریوم است، پروتکلی که از مدت‌ها پیش راه‌اندازی آن پیش‌بینی شده بود و قرار است در اوایل هفته آینده عرضه شود. در حال حاضر همه چشم‌ها به انتشار قریب‌الوقوع شیباریوم دوخته شده که قرار است در تاریخ ۱۵ یا ۱۶ آگست آغاز به کار کند. راه‌اندازی این پروتکل یک لحظه مهم برای جامعه شیبا محسوب می‌شود و نوید تغییر چشم‌انداز اکوسیستم شیبا اینو را می‌دهد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا