آموزش ارز دیجیتال

درآمد غیرفعال چیست؟ بهترین ایده‌های ۲۰۲۴ برای کسب درآمد

پولی که بدون هیچ تلاشی به دست می‌آورید به عنوان درآمد غیرفعال شناخته می‌شود و شما را در مسیر سریع استقلال مالی قرار می‌دهد. تصور کنید که می‌توانید به سادگی با نشستن و انجام هیچ کاری درآمد کسب کنید. باور کنید یا نه این کاری است که افراد بی‌شماری هر روز انجام می‌دهند و کسب درآمد می‌کنند، حتی افرادی که یک شغل ثابت دارند همیشه به دنبال یک راه کسب درآمد غیرفعال هستند. در این مقاله از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به بررسی جامع درآمد غیرفعال می‌پردازیم و ایده‌هایی برای کسب این نوع درآمد مطرح می‌کنیم.

پادکست درآمد غیرفعال چیست؟ بهترین ایده‌های ۲۰۲۴ برای کسب درآمد

درآمد غیر فعال چیست؟

درآمد غیرفعال درآمدی است که برای به دست آوردن آن تلاش ناچیزی صورت بگیرد. این موضوع شامل درآمد حاصل از اجاره املاک، مشارکت‌های محدود و سایر پروژه‌هایی است که شما در فرایند تولید درآمد شرکت ندارید. درآمد غیرفعال به خودی خود تحقق نمی‌یابد و در ابتدا به منابع، زمان و تلاش‌های شما نیاز دارد اما در نهایت به طور خودکار بدون انجام هیچ فعالیتی درآمد کسب می‌کنید. اولین قدم برای دسترسی به درآمد غیرفعال، خرید، ایجاد یا مشارکت در دارایی‌هایی است که باعث ایجاد جریان نقدی می‌شوند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، پاداش شما برای آن سرمایه‌گذاری اولیه یک جریان مداوم درآمد است که می‌توانید در طول زمان از آن لذت ببرید.

مشاهده لیست قیمت ارز دیجیتال در صرافی

تفاوت درآمد فعال و غیرفعال

درآمد فعال و غیرفعال دو مفهوم اساسی در زمینه اقتصاد و مالیات هستند که تفاوت‌های مهمی را نشان می‌دهند. درآمد فعال، نوعی از درآمد است که از طریق انجام فعالیت‌های مستمر و تلاش مداوم به دست می‌آید. این شامل درآمدی است که افراد از حقوق و دستمزد کاری، کسب و کارهای شخصی، فعالیت‌های کار آفرینی یا حتی پروژه‌های پیمانکاری کسب می‌کنند. به طور معمول فرد باید زمان و انرژی خود را در صرف این فعالیت‌ها بگذارد تا به درآمد برسد.

در مقابل، درآمد غیرفعال از منابعی ناشی می‌شود که نیاز به تلاش فعال ندارد برای مثال می‌توان درآمد حاصل از سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه مانند سهام، اوراق قرضه، سپرده‌های بانکی، املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاری در بنیادها و صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله (ETF) را نام برد. افراد می‌توانند به عنوان سرمایه‌گذاران، صاحبان املاک یا صاحبان سهام در شرکت‌ها، از این نوع درآمد بهره‌مند شوند بدون اینکه نیازی به مداخله فعال در مدیریت و عملکرد منابع داشته باشند.

درآمد فعال و غیرفعال هر دو دارای مالیات هستند، اما نرخ مالیات و رویه‌های مالیاتی برای هر کدام متفاوت است. به عنوان مثال در بسیاری از کشورها درآمد فعال معمولا به نرخ مالیات بالاتری تحت چرخه مالیاتی قرار می‌گیرد درحالی که درآمد غیرفعال نرخ مالیاتی کمتری را به همراه دارد.

راه‌های کسب درآمد غیرفعال

راه‌های کسب درآمد غیرفعال

داشتن درآمد غیرفعال، می‌تواند به شما کمک کند تا جریان نقدی اضافی را فراهم کرده و هزینه‌های اضافی خود را پوشش دهید. این امر باعث ایجاد امنیت مالی بیشتر و افزایش انعطاف‌پذیری مالی شما می‌شود. ایده‌های زیادی برای ایجاد کسب درآمد غیر فعال وجود دارد که در ادامه برخی از آن‌ها را مشاهده می‌کنید:

سرمایه‌گذاری در بازار سهام

سرمایه‌گذاری در بازار سهام یکی از روش‌هایی است که می‌تواند درآمد غیرفعال برای آینده شما فراهم کند. با استفاده از مفهوم DYOR در تحقیقات بازار، می‌توانید اقدام به سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های پرسود و ارزهای پربازده ارز دیجیتال کنید و از سود آن‌ها بهره‌مند شوید.

فضای تبلیغات دیجیتال

فروش فضای تبلیغات دیجیتال راهی عالی برای کسب درآمد غیرفعال برای کسانی است که ایده‌های عالی و گروه مخاطبان قابل توجهی دارند. یک کانال یوتیوب یا یک وبلاگ می‌تواند ترافیک آنلاین زیادی ایجاد کند که در نهایت می‌توان از آن درآمد کسب کرد. اگر محتوای جذابی دارید و هر روز ترافیک زیادی دریافت می‌کنید، فروش فضای تبلیغاتی در وبلاگ ایده خوبی برای کسب درآمد به نظر می‌رسد.

فروش آنلاین محصولات

ایجاد یک فروشگاه آنلاین و فروش محصولات و خدمات مختلف می‌تواند یک راه بسیار موثر برای کسب درآمد غیرفعال باشد. با استفاده از پلتفرم‌هایی مانند ایبی، دیجی‌کالا و یا اپلیکیشن‌های مخصوص فروشگاه‌های آنلاین، می‌توانید به فروش محصولات خود بپردازید و به درآمدی پایدار دست یابید. تنها به این نکته توجه داشته باشید که محصول شما باید در مخاطب وسوسه ایجاد کند تا تشویق به خرید شود.

اجاره وسایل دستی

بسیاری از افراد دارای لوازم مختلفی هستند که به صورت کداوم به کار آن‌ها نمی‌آید که می‌توانند آن را اجاره دهند برای مثال می‌توان به ابزارآلات یا وسایل تفریحی اشاره کرد. چنین چیزهایی را می‌توان با هزینه‌ای ناچیز اجاره داد که راه بسیار خوبی برای ایجاد درآمد غیرفعال است.

وام دهی همتا به همتا

شرکت در وام دهی همتا به همتا از طریق پلتفرم‌های معتبر مانند لندینگ کلاب (LendingClub) می‌تواند به شما کمک کند تا به طور غیرفعال درآمدزایی کنید. با این روش، شما می‌توانید به عنوان یک سرمایه‌گذار در وام‌های دیگران شرکت کرده و از سود حاصل از بهره‌مندی از این وام‌ها بهره‌مند شوید. این رویکرد می‌تواند به شما امکان فراهم آوردن یک منبع درآمد ثابت و پایدار را بدون نیاز به زمان و انرژی فعالیت مداوم فراهم کند.

اجاره املاک و مستغلات

خرید و سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات می‌تواند یک منبع درآمد غیرفعال بسیار موثر باشد. اجاره‌ی خانه‌ها، آپارتمان‌ها و املاک تجاری می‌تواند برای شما درآمد منظم و پایداری فراهم کند. حتی بسیاری از افراد حیاط خانه خود یا پارکینگ اضافی که دارند را به همسایگان اجاره داده و از طریق آن درآمد غیر فعال کسب می‌کنند.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید لونا در صرافی آنلاین ارز دیجیتال

کسب درآمد غیر فعال در پلتفرم معاملاتی او ام پی فینکس

ما در صرافی او ام پی فینکس برای کاربران خود یک راه کسب درآمد غیر فعال فراهم کرده‌ایم. با عضویت در پلتفرم معاملاتی او ام پی فینکس، شما می‌توانید از این فرصت بهره‌مند شوید. به راحتی می‌توانید با دعوت دوستان خود به این صرافی، کارمزد معاملات آن‌ها را تا ۳۰ درصد به عنوان درآمد غیرفعال دریافت کنید. این روش ساده و موثر نه‌تنها به شما این امکان را می‌دهد که درآمد خود را افزایش دهید، بلکه به دوستانتان نیز این فرصت را برای شروع معاملات در یک پلتفرم امن و قابل اعتماد می‌دهید.

علاوه بر این، با دعوت ۱۰۰ نفر از دوستان خود به پلتفرم معاملات رمزارزی او ام پی فینکس، شما می‌توانید به عنوان جایزه یک مسترکارت دریافت کنید. این مسترکارت هدیه نه‌تنها نشان از سپاسگزاری ما برای همراهی شما خواهد بود، بلکه به شما امکان خرید و استفاده از خدمات مختلف را فراهم خواهد کرد.

با استفاده از این دو روش و شرکت در کمپین ۵۰ – ۵۰ او ام پی فینکس شما می‌توانید به طور مداوم درآمد غیرفعال خود را افزایش داده و به جامعه کاربری پلتفرم ما اضافه شده و ارزش بیشتری ببخشید.

مزایای درآمد غیر فعال

مزایای درآمد غیرفعال

درآمد غیر فعال برای هر فرد می‌تواند مزیت‌های زیادی به همراه داشته باشد به صورت کلی این نوع درآمد مزایای زیر را ارائه می‌دهد:

پایداری مالی: درآمد غیرفعال معمولا به صورت مداوم و پایدار وارد حساب می‌شود، بدون نیاز به تلاش فعال از سوی فرد. به عنوان مثال، درآمد حاصل از اجاره‌ی یک ملک یا تقسیم سودهای سرمایه‌گذاری‌های مختلف می‌تواند به صورت منظم و پیوسته درآمدزایی کند. این ویژگی باعث ایجاد امنیت مالی برای افراد می‌شود، زیرا نیازی به نگرانی درباره‌ی از دست دادن شغل یا تغییرات ناگهانی در بازار کار نیست.

زمان و انرژی آزاد: درآمد غیرفعال به افراد امکان می‌دهد که زمان و انرژی بیشتری را به مواردی مانند توسعه شخصی، مراقبت از خانواده، یا پیگیری سرگرمی‌ها اختصاص دهند. این امر به افراد احساس آزادی و استقلال بیشتری می‌دهد و زندگی آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری: با داشتن درآمد غیرفعال، افراد می‌توانند به عنوان یک منبع سرمایه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری متنوعی را ایجاد کنند. این می‌تواند شامل سرمایه‌گذاری در بازار سهام، املاک، کسب و کارهای راه‌اندازی شده توسط دیگران یا حتی شروع یک واحد کسب و کار جدید باشد. این فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌توانند به دستیابی به رشد مالی و ثروت بیشتر کمک کنند و به افراد امکان دستیابی به اهداف مالی بلندمدت را فراهم می‌کنند.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید فانتوم در صرافی آنلاین ارز دیجیتال

آیا درآمد غیرفعال واقعا به کار کردن نیاز ندارد؟

درآمد غیرفعال نیاز به کار دارد اما به این شکل که بسیاری از این کار در ابتدا انجام می‌شود، یعنی می‌توانید بعدا با تلاش کمتر از جریان نقدینگی لذت ببرید. میزان کار اولیه بر اساس استراتژی درآمد غیرفعالی که دنبال می‌کنید متفاوت خواهد بود.

برای مثال اگر روی یک سهام معتبر سرمایه‌گذاری کنید، نیازی به انجام کار زیادی ندارید. فقط باید روی قیمت سهام خود نظارت داشته باشید که ممکن است برای سال‌های متمادی سود ۲ یا ۳ درصدی را از سرمایه‌گذاری خود دریافت کنید. می‌توانید در صندوق‌هایی با درآمد بالا سرمایه‌گذاری کنید که از اهرم‌ها و دیگر تاکتیک‌های تهاجمی برای تقویت بازده استفاده می‌کنند. راه‌اندازی کسب و کار کوچک که می‌تواند پتانسیل بازگشت نامحدودی داشته باشد معمولا به زمان و انرژی بیشتری نیاز دارد.

پرسش‌های متداول درباره کسب درآمد غیرفعال

درآمد غیرفعال چیست؟

درآمد غیرفعال به هر پولی گفته می‌شود که برای به دست آوردن آن نیازی به تلاش زیاد نداشته باشید و در نهایت حتی زمانی که خواب هستید، درآمد کسب می‌کنید.

آیا درآمد غیرفعال حرام است؟

خیر. اگر از طریق سرمایه‌گذاری‌هایی مانند املاک، سهام و صندوق‌های سرمایه‌گذاری درآمد غیرفعال کسب کنید، اکثر علمای اسلامی موافق آن هستند و بر حلال بودن این نوع درآمد اتفاق نظر دارند. تا زمانی که شرکت یا سرمایه‌گذاری در فعالیت‌هایی که حرام محسوب می‌شود، مانند قمار یا تولید مشروبات الکلی دخالت نداشته باشد، درآمد شما حلال خواهد بود.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا