تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۲۸ اسفند؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین هفته پرتلاطمی را گذارند که طی آن به سقف تاریخی جدیدی در سطح ۷۳,۷۷۷ دلار رسید و خیلی سریع با کاهش تا ۶۴,۵۰۰ دلار، تقریباً تمام رشدهای خود را از دست داد. پادشاه کوین‌ها کندل هفتگی آخر خود را موفق شد با ۱ درصد رشد نسبت به کندل قبلی ببندد.

پادکست واچ لیست ۲۸ اسفند ماه


اکنون کارشناسان معتقدند این اصلاح قیمت بیت کوین کم‌عمق خواهد بود، چرا که خریداران زیادی در سطوح پایین قیمت حضور دارند که بخش بزرگی از آن‌ها را سرمایه‌گذاران حاضر در ETF های اسپات بیت کوین تشکیل می‌دهد. توماس فارِر، مدیرعامل پلتفرم خبری-تحقیقاتی آپولو (Apollo)، این اصلاح اخیر بیت کوین را یک «تله خرسی» (Bear Trap) نامید.


با توجه به شرایط فعلی، قدرت بازگشت قیمت بیت کوین از اصلاح اخیر مشخص خواهد کرد که این اصلاح به پایان رسیده یا همچنان ادامه خواهد داشت. عملکرد ضعیف قیمت در این بازگشت، نشان‌دهنده تداوم حضور فروشندگان در بازار بیت کوین است که احتمال کاهش‌های بیشتر قیمت را بالا می‌برد. از طرفی دیگر، بازگشت قدرتمند قیمت نشان از افزایش فشار خرید بیت کوین خواهد داشت و احتمال ادامه روند صعودی را بیشتر می‌کند. حال اگر دوره اصلاح بیت کوین به پایان برسد، برخی آلت کوین‌ها می‌توانند عملکرد خوبی را در بازار ثبت کنند.


به این ترتیب، در واچ لیست هفتگی ۲۸ اسفند ماه، ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های نیر پروتکل (NEAR)، اپتوس (APT)، رندر توکن (RNDR) و میکر (MKR) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: آشنایی با آلت سیزن (Altseason) و تشخیص زمان شروع آن

واچ لیست هفتگی ۲۸ اسفند؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه، با رسیدن به سقف ۷۳,۷۷۷ دلار در ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) یک اصلاح شدید و ناگهانی داشت و در ۱۶ مارس (۲۶ اسفند)، به زیر خط حمایت (Support Line) کانال صعودی خود کاهش پیدا کرد. طبق برنامه هر هفته، اولین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۲۸ اسفند ماه بیت کوین است.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

در حال حاضر خریداران بیت کوین در تلاش هستند اصلاح قیمت را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۶۵,۵۶۴ دلار متوقف کنند، اما ظاهراً در نزدیکی سطح شکسته‌شده در حمایت کانال صعودی، با مقاومتی جدی روبرو شده‌اند.

اکنون در صورتی که قیمت از این مقاومت کاهشی شدید را تجربه کند، ادامه حرکت نزولی قیمت BTC دور از انتظار نخواهد بود. از دست‌رفتن حمایت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، ممکن است مسیر کاهش بیت کوین تا حمایت ناحیه ۵۹,۰۰۰ دلاری را هموار سازد و این حرکت، حتی می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۵۵,۳۰۳ دلار نیز ادامه پیدا کند.


چنانچه خریداران قصد توقف چنین حرکتی را دارند، باید قیمت بیتکوین را دوباره به داخل کانال صعودی بازگردانند که نشان از خرید قوی آن‌ها در کف‌های قیمتی خواهد داشت. در صورتی که بیت کوین در سطح ۷۳,۷۷۷ دلار یک شکست صعودی را رقم زند و کندل ۱ روزه را بالاتر از این سطح بندد، سیگنالی مبنی بر ادامه روند صعودی خواهد بود که می‌تواند رشد قیمت تا مرز ۸۰,۰۰۰ دلار را در پی داشته باشد.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

میانگین متحرک‌های بیت کوین در نمودار ۴ ساعته، یک تقاطع نزولی (Bearish Crossover) را تکمیل کرده اما شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI)، رشدی قابل توجه داشته که احتمال کاهش فشار فروش را نشان می‌دهند. در حال حاضر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، ظاهراً به میدان نبردی شدید میان خریداران و فروشندگان بیت کوین تبدیل شده است.


به این ترتیب در صورتی که قیمت از این میانگین متحرک کاهشی شدید داشته باشد، نشان می‌دهد که فروشندگان در هر رالی (حرکت صعودی / Rally) قیمت دست به فروش می‌زنند. این شرایط می‌تواند منجر به کاهش قیمت تا حمایت قوی ۶۴,۵۰۰ دلاری شود که در صورت شکست آن، قیمت ممکن است تا ۵۹,۰۰۰ دلار دچار کاهش شود. نخستین نشانه تقویت عملکرد این رمزارز، شکست صعودی و بستن کندل ۴ ساعته بالاتر از خط حمایت کانال است که می‌تواند منجر به رشد قیمت بیت کوین ابتدا تا ۷۰,۵۶۰ دلار و سپس تا ۷۲,۴۲۰ دلار شود.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۸ اسفند؛ تحلیل تکنیکال نیر پروتکل (NEAR)

ارز دیجیتال نیر پروتکل در نمودار ۱ روزه، حین روند صعودی خود یک پول‌بک (Pullback) را تجربه کرده که نشان‌گر برداشت سود معامله‌گران کوتاه‌مدت است. در ادامه، به تحلیل نیر پروتکل در واچ لیست هفتگی ۲۸ اسفند می‌پردازیم.

تحلیل نیر پروتکل در نمودار 1 روزه
تحلیل نیر پروتکل در نمودار ۱ روزه – TradingView

نکته مثبت برای خریداران نیر پروتکل این‌جا است که قیمت در نزدیکی سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی ۶.۲۸ دلاری مشغول تشکیل حمایت است. در صورتی که قیمت از این سطح بازگشتی صعودی داشته باشد، این مسیر می‌تواند تا تست مجدد مقاومت پیش رو در سطح ۹ دلاری ادامه داشته باشد. غلبه بر این مقاومت می‌تواند ادامه روند صعودی نیر پروتکل را در پی داشته باشد و هدف بعدی قیمت در این حرکت، سطح ۱۰.۵۰ دلار برآورد شده است.


اما خلاف این سناریو زمانی است که قیمت نیر پروتکل، با رسیدن به مقاومت پیش رو دچار کاهش شود که نشان‌گر فروش سرمایه‌گذاران در رالی‌های قیمت است. به این ترتیب، ارز NEAR ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۶.۱۸ دلار دچار کاهش شود. این سطح اهمیت بالایی دارد، چرا که شکست نزولی در آن اصلاح عمیق‌تر قیمت NEAR را در پی خواهد داشت.

تحلیل نیر پروتکل در نمودار 4 ساعته
تحلیل نیر پروتکل در نمودار ۴ ساعته – TradingView

خریداران در نمودار ۴ ساعته نیر پروتکل، در تلاش هستند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک‌ها حفظ کنند که در یعنی سطوح پایین‌تر قیمت فعالیت پررنگی دارند. اکنون حفظ میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، می‌تواند نشانه‌ای مبنی بر اتمام روند اصلاح قیمت ارز NEAR باشد که می‌تواند در ادامه، مقاومت ۹ دلاری را دوباره تست کند. شکست صعودی از این مقاومت، می‌تواند ادامه روند صعودی نیر پروتکل را در پی داشته باشد.


اما در آن روی سکه، چنانچه قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش پیدا کند، به این معنی است که فشار فروش در رالی‌های قیمت تشدید شده است. در این صورت، قیمت نیر پروتکل ممکن است تا حمایت قوی خود در سطح ۶.۵۰ دلار دچار کاهش شود.


مطالعه بیشتر: آموزش کار با ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو


واچ لیست هفتگی ۲۸ اسفند؛ تحلیل تکنیکال اپتوس (APT)

قیمت ارز دیجیتال اپتوس در نمودار ۱ روزه، با رسیدن به ۱۵.۷۰ دلار در روز ۱۶ مارس (۲۶ اسفند) کاهش شدیدی را تجربه کرد، اما فروشندگان موفق به پایین‌کشاندن قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۲.۹۰ دلار نشدند که یعنی این رمزارز، در سطوح پایین‌تر تقاضای خوبی برای خرید دارد. اپتوس رمزارز بعدی است که در واچ لیست هفتگی ۲۸ اسفند، به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل اپتوس در نمودار 1 روزه
تحلیل اپتوس در نمودار ۱ روزه – TradingView

خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه اپتوس در سطح ۱۲.۹۰ دلاری رو به بالا در حرکت است و شاخص RSI این رمزارز در ناحیه مثبت قرار دارد که یعنی، شرایط فعلی به سود خریداران این بازار است. در صورتی که خریداران موفق به هدایت و حفظ قیمت اپتوس بالاتر از سطح ۱۵.۷۰ دلاری شوند، این رمزارز پتانسیل آغاز مرحله دوم روند صعودی خود را پیدا خواهد کرد. طی این حرکت، قیمت ارز APT می‌تواند ابتدا تا ۱۶.۷۵ دلار و سپس تا ۱۸.۶۹ دلار رشد داشته باشد.


اما از طرفی دیگر، کاهش قیمت و شکست نزولی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، نشان‌دهنده فروش اپتوس در حرکات صعودی است. این شرایط احتمال آغاز یک دوره اصلاح را نشان می‌دهد که ممکن است منجر به کاهش قیمت اپتوس تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۱۰.۷۳ دلار شود.

تحلیل اپتوس در نمودار 4 ساعته
تحلیل اپتوس در نمودار ۴ ساعته – TradingView

میانگین متحرک‌های اپتوس در نمودار ۴ ساعته، شیب خود را از دست داده‌اند و شاخص قدرت نسبی این رمزارز به مرز میانی رسیده است. به این ترتیب، این اندیکاتورها احتمال رنج‌زنی اپتوس در کوتاه‌مدت را نشان می‌دهند که یعنی ممکن است، قیمت مدتی را بین سطوح ۱۵.۸۱ دلار تا ۱۲ دلار، روندی خنثی را در پیش گیرد.


بستن کندل ۴ ساعته بالاتر از ناحیه مذکور، به این معنی است که خریداران عرضه موجود در بازار را جذب کرده‌اند که این مسئله، می‌تواند آغازگر مرحله بعدی روند صعودی APT باشد. اما چنانچه قیمت دچار کاهش شود و سطح ۱۲.۹۲ دلاری را بشکند، قیمت اپتوس ممکن است یک حرکت اصلاحی را ابتدا تا ۱۲ دلار و سپس تا ۱۱.۵۰ دلار ثبت کند.


مطالعه بیشتر: آشنایی با ۵ اندیکاتور مهم برای تحلیل ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۸ اسفند؛ تحلیل تکنیکال رندر توکن (RNDR)

رندر توکن در نمودار ۱ روزه تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۱۰ دلار اصلاح قیمت داشت، اما خریداران موفق شدند از این حمایت به‌خوبی دفاع کنند که یعنی، ذهنیت و جو بازار رندر مثبت باقی مانده و معامله‌گران مشغول خرید در کف هستند. در ادامه به تحلیل تکنیکال رندر در واچ لیست هفتگی ۲۸ اسفند ماه می‌پردازیم.

تحلیل رندر توکن در نمودار 1 روزه
تحلیل رندر توکن در نمودار ۱ روزه – TradingView

خریداران موفق شدند در روز ۱۷ مارس (۲۷ اسفند)، قیمت رندر توکن را از سطح ۱۲.۸۷ دلار عبور دهند و احتمالاً مرحله بعدی روند صعودی این رمزارز را آغاز کنند. اکنون در صورتی که این سطح قیمتی حفظ شود، ارز دیجیتال رندر می‌تواند تا ۱۶.۸۱ دلار رشد داشته باشد.


نخستین نشانه تضعیف قیمت ارز RNDR، کاهش به زیر حمایت قوی ۱۲ دلاری خواهد بود که ممکن است به‌دست فروشندگان، یک دوره اصلاح را آغاز کند. شکست نزولی و بستن کندل ۱ روزه پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، ممکن است فشار فروش را تشدید کند و قیمت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۷.۰۹ دلار دچار کاهش شود.

تحلیل رندر توکن در نمودار 4 ساعته
تحلیل رندر توکن در نمودار ۴ ساعته – TradingView

فروشندگان در نمودار ۴ ساعته رندر توکن، نتوانستند قیمت را پایین بیاورند و زیر مرز ۱۰ دلار حفظ کنند و از این رو، احتمال دارد که خریداران فعالیت‌های خود را پررنگ‌تر کنند. پس از این‌که قیمت رندر کندل ۴ ساعته را بالاتر از مقاومت ۱۲ دلاری بست، مومنتوم قیمت تقویت شد و اکنون در صورت حفظ سطح مذکور، روند صعودی این رمزارز می‌تواند ادامه پیدا کند.


در این بین، فروشندگان نیز بیکار نخواهند بود و تلاش می‌کنند تا قیمت را به زیر سطح ۱۲ دلاری پایین بکشانند. موفقیت این دسته از سرمایه‌گذاران در این حرکت، به این معنی خواهد بود که شکست صعودی از سطح ۱۲.۷۸ دلار یک تله گاوی (Bull Trap) بوده که می‌تواند منجر به کاهش قیمت رندر توکن تا مرز ۱۰ دلاری شود.


مطالعه بیشتر: آموزش کامل کپی تریدینگ در ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۲۸ اسفند؛ تحلیل تکنیکال میکر (MKR)

ارز دیجیتال میکر موفق شد در نمودار ۱ روزه، پس از چند روز تثبیت (Consolidation) روند صعودی خود را در روز گذشته از سر بگیرد، که یعنی بازار این رمزارز فعلاً تحت کنترل خریداران است. میکر آخرین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۲۸ اسفند ماه است.

تحلیل میکر در نمودار 1 روزه
تحلیل میکر در نمودار ۱ روزه – TradingView

با توجه به شرایط فوق، قیمت میکر اکنون پتانسیل رشد ابتدا تا ۳,۵۸۰ دلار و سپس تا مرز ۴,۰۰۰ دلار را به‌دست آورده است که انتظار می‌رود در ۴,۰۰۰ دلار، فروشندگان مقاومتی سرسخت از خود نشان دهند. البته در صورتی که خریداران در این سطح ترک میدان نکنند، قیمت ارز MKR می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد.


اولین نشانه تضعیف عملکرد ارز دیجیتال میکر، کاهش به زیر سطح ۲,۹۷۶ دلاری است که نشان می‌دهد قیمت قدرت کافی برای رشدهای بیشتر را ندارد. در این سناریو، میکر ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲,۵۲۵ دلار دچار کاهش شود. این سطح اهمیت زیادی داشته زیرا کاهش به زیر آن، شرایط را تحت کنترل فروشندگان قرار خواهد داد.

تحلیل میکر در نمودار 4 ساعته
تحلیل میکر در نمودار ۴ ساعته – TradingView

نمودار ۴ ساعته میکر، نشان می‌دهد که خریداران در تلاش هستند قیمت را بالاتر از کانال صعودی مشخص‌شده حفظ کنند. در صورت موفقیت آن‌ها، قیمت شاهد تقویت مومنتوم خواهد بود و می‌تواند تا مقاومت بعدی در ۳,۷۲۵ دلار رشد داشته باشد.


از طرفی دیگر، عدم حفظ قیمت بالاتر از کانال صعودی می‌تواند نشان‌گر یک تله گاوی باشد که بازگشت مجدد میکر به این کانال را در پی خواهد داشت. در صورتی که قیمت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بازگشتی صعودی داشته باشد، خریداران جهت عبور از کانال مذکور مجدداً تلاش خواهند کرد. اما چنانچه شاهد چنین عملکردی در بازار این رمزارز نباشیم، قیمت میکر ممکن است تا خط حمایت کانال صعودی خود دچار کاهش شود.


در واچ لیست هفتگی ۲۸ اسفند ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، نیر پروتکل، اپتوس، رندر توکن و میکر را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار از واچ لیست هفتگی ۲۸ اسفند

برای واچ لیست این هفته چه ارزهایی را زیر نظر بگیریم؟

پنج ارز دیجیتال این هفته برای واچ لیست که پتانسیل خوبی برای رشد دارند، رمزارزهای بیت کوین (BTC)، نیر پروتکل (NEAR)، اپتوس (APT)، رندر توکن (RNDR) و میکر (MKR) هستند.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

شما برای تهیه بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، باید رمزارزهایی را انتخاب کنید که فاکتورهای فاندامنتال و تکنیکال آن‌ها با یکدیگر مطابقت داشته باشند و رمزارز مربوطه را در وضعیتی رو به رشد نشان دهند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بیت کوین و رمزارزهایی هستند که مارکت کپ آن‌ها بالا بوده و همچنین حجم معاملات خوبی در بازه روزانه دارند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-28-اسفند

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا