آموزش ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاری

آلت سیزن چیست؟ نحوه عملکرد شاخص آلت سیزن

هنگامی که بازار ارزهای دیجیتال در شرایط خوبی به‌سر می‌برد، تمامی کاربران به نسبت فعالیت خود شاهد سود خواهند بود. بیت کوین (BTC) در اغلب مواقع نقش هدایت‌گر بازار و سایر ارزهای دیجیتال را دارد و با عملکرد قیمت خود، سرمایه بیشتری را به تمام بازار جذب می‌کند.

گاهی اوقات پیش می‌آید که بیت کوین جای خود را به دیگر رمزارزها یا همان آلت کوین‌ها (Altcoins) می‌دهد و فعالان بازار در ارزهایی به‌غیر از بیت کوین سرمایه‌گذاری می‌کنند. به این پدیده در دنیای کریپتو آلت سیزن (Alt Season) گفته می‌شود. به‌دلیل این‌که بیت کوین نخستین رمزارز بازار و معرف صنعت ارزهای دیجیتال است، به سایر رمزارزهای بازار آلت کوین، به معنی رمزارز جایگزین (Alternative Coin) گفته می‌شود.

پادکست آلت سیزن


عموماً آلت سیزن ها فرصت مناسبی برای کسب سود بیشتر هستند؛ اما پیش از این‌که خود را برای آلت سیزن بعدی آماده کنید، ابتدا باید از علت پیدایش و نشانه‌های آن آگاه شوید. به همین دلیل، در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به این موضوع می‌پردازیم که آلت سیزن چیست و چگونه تشخیص داده می‌شود و بررسی شاخص آلت سیزن (Alt Season Index) به چه صورت است.

آلت سیزن چیست؟

آلت سیزن

همان‌طور که در بالا به آن اشاره شد، صنعت رمزارزها به نوعی تحت سلطه بیت کوین قرار دارد و از این رو، عملکرد قیمت بیت کوین تاثیر بسیار زیادی بر عملکرد قیمت سایر ارزهای دیجیتال دارد. نوعی تعریف از آلت سیزن را می‌توان به دوره‌ای از بازار نسبت داد که سرمایه افراد به‌جای بیت کوین، بیشتر و سریع‌تر به آلت کوین‌ها وارد می‌شود. به بیان دیگر، آلت سیزن زمانی است که سرمایه‌گذاران به‌جای خرید بیت کوین، بیشتر آلت کوین‌ها را می‌خرند.


آلت سیزن زمانی آغاز می‌شود که دامیننس بیت کوین (شاخص سلطه بیت کوین بر بازار / Bitcoin Dominance) در برابر دیگر رمزارزهای بازار کاهش پیدا می‌کند. دامیننس بیت کوین به زبان ساده، نسبت بین ارزش بازار یا همان مارکت کپ (Market Capitalization) بیت کوین در برابر مارکت کپ سایر ارزهای دیجیتال بازار را نشان می‌دهد.

بیت کوین از لحاظ ارزش بازار بزرگترین رمزارز دنیا محسوب می‌شود و همراه با استیبل کوین تتر (Tether / USDT)، بیشترین حجم معاملات را در هر شبانه‌روز دارند. به این ترتیب، دامیننس بیت کوین مهم‌ترین عامل مدنظر در شناسایی یک آلت سیزن است.
دامیننس بیت کوین چیست و چگونه محاسبه می‌شود؟

دلیل خروج پول از بیت کوین

دلیل اصلی به وجود آمدن آلت سیزن کاهش تسلط بیت کوین بر بازار است اما چه چیزهایی منجر می‌شود بیت در برخی زمان‌ها تسلط کمتری نسبت به بازار داشته باشد. در این بخش به عواملی که منجر خروج پول از بیت کوین و پیدایش آلت سیزن می‌شود می‌پردازیم. دو عامل مهم که پتانسیل تشکیل یک آلت سیزن را دارند اتمام یک دوره صعودی یا بازار گاوی (Bullish Trend) برای بیت کوین و ترندهای روز آلت کوین‌ها هستند.

انتقال سرمایه از بیت کوین به آلت کوین‌ها

قیمت بیت کوین پس از یک دوره صعودی قوی عموما به اصلاح یا ثبات نیاز پیدا می‌کند. به این ترتیب سرمایه‌گذارانی که به فکر سود بیشتر در سبد سرمایه خود هستند، ممکن است بیت کوین‌های خود را فروخته و سرمایه موجود را به خرید آلت کوین‌ها اختصاص دهند که در نهایت، این شرایط می‌تواند یک آلت سیزن را رقم زند.

قیمت تتر

ترندهای روز آلت کوین‌ها مانند NFT و دیفای

سال ۲۰۲۰ برای بازار رمزارزها سال دیفای (امور مالی غیرمتمرکز / DeFi) و ۲۰۲۱ سال NFTها بود. در حال حاضر بحث داغ پیرامون این صنعت، وب ۳ و ارزهای دیجیتال وب ۳ هستند. فناوری بلاک چین به‌طور مداوم در حال نوآوری و تکامل است و به جرأت می‌توان گفت که این روندِ تکامل، پایان‌ناپذیر بوده و منجر به پیدایش آلت کوین‌های بیشتر و همچنین کاربردهای بیشتر برای آن‌ها خواهد شد. در سال ۲۰۲۱، بسیاری از ارزهای با مارکت کپ کوچک و متوسط تجربه افزایش قابل توجهی در ارزش خود را داشتند که می‌توان برای مثال به نمونه‌های زیر اشاره کرد.

ارز وزیر اکس (wazirx) در ماه مه ۲۰۲۱ به ارزش بازار ۱.۰۷ میلیارد دلار رسید و در یک ماه، ۱۴۰۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. در حالی که ارزش بازار این توکن در ابتدای سال ۲۰۲۱ تنها ۱۵ میلیون دلار بوده است.پروژه‌های معروفی مانند بیت تورنت (BTT) نیز در چند هفته ۲۰۰۰ درصد و در یک ماه، ۷۵۰ درصد رشد داشتند. تتا (THETA)، فایل کوین (FIL) و بسیاری دیگر نیز به عنوان مثال‌های دیگر می‌توانند ذکر شوند که همه آن‌ها به توجه سرمایه‌گذاران در حوزه ارزهای دیجیتال را جلب کردند و باعث شروع دوره آلت سیزن در آن سال شدند.

NFT چیست و چه کاربردهایی دارد؟

آلت سیزن چیست

آشنایی با دیفای و امور مالی غیرمتمرکز

به‌دلیل ماهیت همواره رو به رشد صنعت ارزهای دیجیتال، برخی آلت کوین‌ها این پتانسیل را دارند که توجه سرمایه‌گذاران را از بیت کوین برداشته و به خود جلب کنند. زمانی که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران سوار بر موج ترندهای روز آلت کوین‌های خاصی می‌شوند، ارزش بازار آن‌ها افزایش یافته و با گذشت زمان ممکن است یک آلت سیزن را به‌وجود آورند.


آلت سیزن‌ها ممکن است از چند هفته تا چند ماه به‌طول بیانجامند که مدت‌زمان آن‌ها تا حد زیادی به شرایط کلی بازار و میزان توجه سرمایه‌گذاران به آلت کوین‌ها بستگی دارد. ارز دیجیتالی که جامعه کاربری بزرگی دارد، ممکن است طی یک آلت سیزن رشد زیادی را تجربه کند و در همین دوره، شاید برخی آلت کوین‌ها تغییر چندانی را در قیمت خود شاهد نباشند و حتی در صورت عدم توجه کاربران و سرمایه‌گذاران، با کاهش قیمت مواجه شوند.


در برخی موارد به‌دلیل انتشار اخبار یا بیانیه‌ها و یا صدور قوانین جدید، مدت‌زمان یک آلت سیزن ممکن است طولانی‌تر شود. برای مثال، در دسامبر سال ۲۰۲۰ (آذر ۱۳۹۹) بود که خبر انتقال بلاک چین اتریوم به مکانیزم اثبات سهام (Proof-of-Stake) تحت عنوان مرج اتریوم (Ethereum Merge) منتشر شد و به روند روبه‌رشد قیمت این رمزارز کمک کرد. به‌علاوه، اعلام این خبر اصطلاحاً اثر دومینو (Domino Effect) بر دیگر آلت کوین‌ها گذاشت و موجب جذب سرمایه‌گذاران بیشتر به دیگر پروژه‌های کریپتویی شد.

آشنایی با الگوریتم اجماع در بلاک چین


آلت سیزن ها برای رمزارزها می‌توانند اثرات مثبت و منفی داشته باشند که گریزناپذیر بوده و به‌نوعی یک توفیق اجباری برای این بازار محسوب می‌شوند. آلت سیزن از یک سو نشانه سلامت این بازار و گردش نقدینگی در آن است که موجب رشد قیمت‌ها می‌شود؛ اما پس از مدتی، گمانه‌زنی‌ها (Speculations) جای کاربرد آلت کوین‌ها را گرفته و منجر به اصلاحات شدید قیمتی و ضرر برای سرمایه‌گذاران می‌شوند.

نحوه تشخیص آلت سیزن

نحوه تشخیص آلت سیزن

برخی از شاخص‌ها و شرایط وجود دارد؛ زمانی که این شرایط در بازار حاکم می‌شود یا شاخص‌ها روند‌های مشخصی دارند می‌تواند اعلانی برایرخ دادن آلت سیزن به سرمایه‌گذاران و فعالان بازار باشد.

شناسایی روند بیت‌کوین

گام اول برای شناسایی روند فصل آلت‌کوین از طریق نمودار دامیننس است. نمودار دامیننس نشان‌دهنده آن است که کدام رمزارز خاص بر بازار حاکمیت دارد. بنابراین، اگر نمودار دامیننس بیت‌کوین کاهش یابد، این نشان دهنده فاز آلت‌کوین است. به همین ترتیب، اگر هنوز در حال افزایش باشد به این معنی است که خبری از آلت سیزن نیست.

عملکرد بازار آلتکوین ها

جدا از روند نزولی بیت کوین، سرمایه‌گذاران به دنبال آلت‌کوین‌هابه عنوان یک شاخص قدرتمند برای فصل آلت سیزن هستند. اگر کل ارزش بازار آلت‌کوین‌هااز بیت کوین پیشی بگیرد، نشان دهنده مرحله ای برای آلت‌کوین‌هااست. علاوه بر این، معامله گران می‌توانند از ابزارهای تاریخی و تحلیلی برای تعیین حجم معاملات این سکه ها استفاده کنند.

حرکت قیمت اتریوم

از بین همه آلتکوین ها، اتریوم یک محرک کلیدی برای عملکرد آنها است. با وجود افزایش ارزش بازار، شناسایی پیشتازان بالقوه در بازار بسیار مهم است. بنابراین، اگر اتریوم جدا شود و جلوتر از بیت کوین حرکت کند، فصل آلت‌ سیزن شروع شده است.

احساسات و رویدادهای بازار

یکی دیگر از پارامترهای مهم فصل آلت‌کوین، برنامه‌ها و پروژه‌های شبکه در این فضا است. بنابراین، اگر یک توکن رمزارز جدید یا یک پروژه DeFi آغاز شود، احتمالاً باعث افزایش قیمت آلت‌کوین‌های موجود می‌شود. با این حال، تنها عامل درگیر، سود مخفی برای رشد شبکه آلت‌کوین‌هاست.

شاخص total3

شاخص Total3 به حجم معاملات آلت‌کوین‌ها به جز اتریوم گفته می‌شود. بخش عظیمی ‌از معاملات آلت‌کوین‌ها تنها به یک کوین یعنی اتریوم مربوط می‌شود. شاخص Total3 با حذف اتریوم حجم معاملات سایر آلت‌کوین‌هارا نشان می‌دهد پس در صورتی که این شاخص بالا رود نشان می‌دهد حجم معاملات در تمام کوین‌ها به جز اتریوم و بیت کوین روندی افزایشی دارد که نشان از به وجود آمدن آلت سیزن دارد.

شاخص Altseason

معامله گران همچنین می‌توانند از شاخص altseason استفاده کنند که از ۵۰ آلتکوین برتر برای تعیین فصل استفاده می‌کند. بنابراین، اگر ۷۵ درصد آلتکوین ها در ۹۰ روز گذشته عملکرد بهتری داشته باشند، نشان دهنده یک فصل آلتکوین است. در غیر این صورت، آن را ندارد.

مثال از نحوه تشخیص آلت سیزن ها

بدون شک آلت سیزن تاثیرات زیادی در بازار رمزارزها دارد برخی از این تاثیرات مثبت و  برخی از این تاثیرات منفی هستند. برای مثال فردی که تنها به سرمایه‌گذاری روی بیت کوین و اتریوم مشغول است آلت سیزن برای او یک تاثیر منفی دارد اما پورتفولیو فردی از آلت‌کوین‌ها تشکیل شده باشد، آلت سیزن تاثیر مثبت روی سرمایه فرد دارد. اگر معامله‌گری در پورتفو خود هم آلت‌کوین و هم بیت کوین داشته باشد باید آن‌ها را به بهترین شکل مدیریت کند تا سرمایه‌ای که دارد در خطر قرار نگیرد. ما در این بخش به بررسی دو مثال از نحوه تشخیص آلت سیزن و تاثیری که روی سرمایه فرد دارد، می‌پردازیم.

مثال اول

فرض کنید Rozz، Kevin و Stavin گروهی از علاقه مندان به ارزهای دیجیتال در بازار هستند. Rozz با یک موسسه مالی همکاری می‌کند و یک محصول غیرمتمرکز مالی (DeFi) را در پلتفرم اتریوم راه اندازی می‌کند. در نتیجه طی چند روز قیمت آلتکوین ها از جمله ETH شروع به افزایش می‌کند. به همین ترتیب، در هفته آینده، اثر ترس از دست دادن (FOMO) رخ می‌دهد و بقیه سرمایه‌گذاران، از جمله Kevin، بیت کوین خود را خارج می‌کنند. از این رو، وجوه نقد از بیت کوین خارج شده و منجر به روند نزولی آن می‌شود. در مقابل، آلت‌کوین‌هاافزایش قابل توجهی را مشاهده می‌کنند. اما در این آلت سیزن Stavin توکن‌هایش را برداشت نمی‌کند. بلکه، او سودهای فراوان را از سرمایه‌گذاری در سکه‌های اتریوم کسب می‌کند.

مثال دوم

بر اساس تحلیلی که در آگوست ۲۰۲۳ انجام شد، بازار ارزهای دیجیتال نشانه‌هایی از نزدیک شدن به فصل آلت سیزن (دوره عملکرد بهتر ارزهای دیجیتال جایگزین یا آلت‌کوین‌ها نسبت به بیت‌کوین و اتریوم) را دارد. تجزیه و تحلیل نشان می‌دهد که ترکیب ارزش بازار آلت‌کوین‌ها در حال شکل‌گیری یک الگوی صعودی معکوس سر و شانه است، یک شاخص تحلیل تکنیکال که به خوبی مورد توجه قرار گرفته است. این الگو معمولاً به عنوان پیش‌روی بالقوه برای معکوس شدن روند صعودی دیده می‌شود.

شاخص آلت سیزن

طبق گفته کارشناسان، آلت سیزن زمانی آغاز می‌شود که ۷۵ درصد از ۵۰ آلت کوین برتر بازار بتوانند عملکرد بهتری از لحاظ قیمت و حجم معاملات طی ۹۰ روز اخیر در برابر بیت کوین داشته باشند. پلتفرم بلاک چین سنتر (Blockchain Center) یک شاخص آلت سیزن طراحی کرده که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

شاخص آلت سیزن
شاخص آلت سیزن در تاریخ ۱۰ فروردین

شاخص آلت سیزن به بررسی میزان علاقه سرمایه‌گذاران به بیت کوین و آلت کوین‌ها می‌پردازد. زمانی این شاخص به محدوده آلت سیزن می‌رسد که سه چهارم ۵۰ آلت کوین برتر بازار، از لحاظ مارکت کپ (رشد قیمت و حجم معاملات) طی سه ماه گذشته بهتر از بیت کوین عمل کرده باشند. در هر آلت سیزن، سرمایه بیشتری به آلت کوین‌ها در مقایسه با بیت کوین تزریق می‌شود. اما در صورتی که ۷۵ درصد از ۵۰ آلت کوین برتر بازار در ۹۰ روز گذشته، نتوانند عملکرد قیمتی بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشند، نشان‌گر این شاخص یک بیت کوین سیزن (Bitcoin Season) را نشان می‌دهد.

قیمت رمزارزها در آلت سیزن
نمایی از عملکرد قیمت بیت کوین و آلت کوین‌ها طی ۹۰ روز اخیر (۱۰ فروردین)


شناخت سیزن یا فصل فعلی بازار می‌تواند در انتخاب رمزارز صحیح جهت سرمایه‌گذاری به شما کمک کند. با شناخت شرایط فعلی بازار می‌توانید تشخیص دهید که کدام ارز دیجیتال رشد قیمت دارد و یا کدام رمزارز دچار کاهش قیمت و یا روند خنثی خواهد شد. به این ترتیب و با بررسی این چرخه‌های بازار می‌توانید رمزارز مناسب را در کف قیمت خریده و در سقف قیمت همراه با سود به فروش برسانید.


ناگفته نماند که هیچ‌گاه به‌طور دقیق نمی‌توان زمان خرید یا فروش یک ارز دیجیتال را تشخیص داد و با توجه به نوسانات شدید قیمت‌ها در بازار ارزهای دیجیتال، تشخیص دقیق وقوع آلت سیزن و مدت‌زمان آن امکان‌پذیر نیست. در عوض بهتر است همیشه تحقیقات خود را شخصاً در مورد پروژه‌ها تکمیل کرده و ارزش آن‌ها در این صنعت و ریسک‌های مرتبط با آن پروژه را بشناسید.

مزایا آلت سیزن

مزایا آلت سیزن

آلت سیزن زمانی است که یک سرمایه‌گذار ارز دیجیتال می‌تواند از بازار سود خوبی کسب کند به دلیل پتانسیل سود قابل توجه، فعالیت معامله‌گران و سرمایه‌گذاری افزایش می‌یابد. این هیجان می‌تواند ناشی از پیش بینی عملکرد بهتر آلت‌کوین‌ها از بیت کوین و جذب بازده بالاتر باشد. از جمله مزایا آلت سیزن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

تنوع در سبد سرمایه‌گذاری

آلت سیزن معمولا باعث می‌شود سرمایه‌گذاران رمزارز به تنوع در سبدهای سرمایه‌گذاری خود بپردازند. در اصل در ساخت پورتفولیو ارز دیجیتال معامله‌گران سعی دارند کوین‌های بیشتری به جز بیت کوین در سبد خود داشته باشند. هدف این استراتژی بهره‌برداری از افزایش قیمت‌های مختلف آلت‌کوین‌هاست. به عنوان مثال، اگر بیت کوین با یک شکست یا چالش بزرگ، مانند سرکوب نظارتی یا حمله شبکه مواجه شود، آلت‌کوین‌ها ممکن است کمتر تحت تأثیر آن قرار بگیرند یا حتی از آن سود ببرند.

بازدهی بالاتر

آلت‌کوین‌ها می‌توانند بازدهی بالاتری نسبت به بیت کوین ارائه دهند، به خصوص برای پروژه‌های جدید که پتانسیل بالایی برای رشد دارند و تبلیغات زیادی روی آن‌ها انجام می‌شود. به عنوان مثال، در سال ۲۰۱۷، اتریوم بیش از ۹۰۰۰ درصد افزایش یافت در حالی که بیت کوین حدود ۱۳۰۰ درصد افزایش یافت. در سال ۲۰۲۱، دوج‌کوین بیش از ۵۰۰۰ درصد افزایش یافت در حالی که بیت کوین حدود ۱۰۰ درصد افزایش یافت.

پروژه‌های نوآورانه

آلت سیزن می‌تواند با راه‌اندازی پروژه‌ها و برنامه‌های کاربردی نوآورانه بلاک چین همزمان باشد. این پروژه‌ها دامنه آلت‌کوین‌هارا گسترش میدهند و فرصت‌های سرمایه‌گذاری جدیدی ایجاد می‌کنند. سرمایه‌گذاران اغلب به دنبال پروژه های امیدوارکننده برای حمایت هستند. به عنوان مثال، اتریوم قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز را ایجاد می‌کند که در بخش‌ها و صنایع مختلف استفاده می‌شود. لایت‌کوین تراکنش‌های سریع‌تر و ارزان‌تری نسبت به بیت کوین ارائه می‌دهد. هدف کاردانو ایجاد یک پلتفرم مقیاس پذیرتر و پایدارتر است که که قادر به پشتیبانی از اجتماعی و مالی شدن همگانی باشد.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید فلوکی در صرافی ارزدیجیتال

معایب آلت سیزن

معایب آلت سیزن

آلت سیزن زمانی است که یک سرمایه‌گذار ارز دیجیتال ممکن است با ریسک‌های افزایش یافته و نوسانات شدید، مواجه شود. این معاملات ممکن است منجر به افزایش ریسک و عدم پایداری سرمایه شوند. برای سرمایه‌گذاران، این موضوع می‌تواند باعث نگرانی‌ها درباره امکانات سرمایه‌گذاری و سوددهی بشود. از جمله معایب آلت سیزن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

کلاهبرداری

بازار ارزهای دیجیتال در بسیاری از حوزه‌ها هنوز بی‌نظارت است که این وضعیت موجب شده که به فعالیت‌ها و کلاهبرداری‌هایی حساس باشد. تهدیدات امنیت سایبری و طرح‌های کلاهبرداری، به خصوص در دوره‌های فعالیت بالا در بازار، یک ریسک است. سرمایه‌گذاران باید احتیاط کنند و تحقیقات دقیقی انجام دهند.

نوسان بالاتر

آلت سیزن با نوسانات بالا و شدید قیمتی مشخص می‌شود. نوسان بالا به معنی تغییرات شدید در قیمت‌ها که در دوره‌های کوتاه مدت اتفاق می‌افتد. آلت سیزن، وقتی که قیمت‌ها به طور شدید و با سرعت زیاد تغییر می‌کنند، قابل مشاهده است. این تغییرات می‌توانند برای معامله‌گران باعث افزایش ریسک شده و تاثیرات قابل توجهی بر روی سرمایه‌گذاری‌های خود داشته باشند. بهتر است معامله‌گران در جریان نوسانات مرتبط با آلت سیزن باشند تا تصمیمات بهتری برای پرتفوی خود بگیرند.

ریسک بیشتر

به دلیل نوسانات بالا، آلت‌کوین‌ها عموما ریسک‌پذیرتر و غیرقابل پیش‌بینی‌تر از بیت‌کوین هستند، زیرا بیشتر در معرض دستکاری بازار، هک، تقلب یا مسائل فنی هستند.  علاوه بر این، بسیاری از آلت‌کوین‌ها نقدینگی پایینی دارند، به این معنی که خرید یا فروش آنها بدون تأثیر بر قیمت آنها دشوارتر است. علاوه بر این، بسیاری از آلتکوین ها ارزش ذاتی یا مورد استفاده ندارند و ممکن است با گذشت زمان ارتباط یا محبوبیت خود را از دست بدهند.

عدم قطعیت نظارتی

آلت کوین ها نسبت به بیت کوین با عدم اطمینان نظارتی بیشتری روبرو هستند، زیرا ممکن است بسته به ماهیت و هدفی که دارند تحت چارچوب های قانونی یا حوزه های قضایی متفاوتی قرار گیرند. به عنوان مثال، برخی از آلتکوین ها ممکن است توسط رگولاتورها به عنوان اوراق بهادار یا کالا در نظر گرفته شوند که ممکن است قوانین و الزامات سخت تری را بر آنها تحمیل کند. برخی کشورها همچنین ممکن است استفاده از آلتکوین های خاص را به دلیل تأثیر بالقوه آنها بر سیاست پولی یا ثبات مالی خود ممنوع یا محدود کنند.

رقابت

آلت کوین ها با رقابت شدیدی از یکدیگر و همچنین بیت کوین و سایر فناوری های نوظهور روبرو هستند. هزاران آلتکوین در بازار وجود دارد که هر کدام برای جلب توجه و پذیرش رقابت می کنند. با این حال، تنها تعداد کمی از آنها ممکن است در دراز مدت زنده بمانند یا موفق شوند. علاوه بر این، بیت کوین ممکن است فناوری و عملکرد خود را در طول زمان بهبود بخشد و آن را در مقایسه با آلت کوین ها جذاب تر و رقابتی تر کند.

بهترین زمان خرید آلت کوین

بهترین زمان خرید آلت کوین

بهترین زمان برای خرید آلت‌کوین‌ها همیشه قابل پیش‌بینی نیست. با وجود حضور زیاد آلت‌کوین‌های مختلف در لیست بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری، تعیین زمان دقیق برای خرید و فروش آن‌ها مشکل است. نوسانات بازار کریپتو باعث می‌شود هیچکس نتواند زمان شروع یا طول عمر و پایداری آلت کوین‌ها را پیش‌بینی کند. برای انتخاب بهترین پروژه‌های رمزارزی، باید تحقیقات شخصی انجام داد و از تحلیل‌ تکنیکال و بنیادی استفاده کرد. هرچند پروژه‌های هیجان‌انگیز ممکن است با رشد چشمگیری همراه باشند، اما این هایپ‌ها معمولا کوتاه‌مدت بوده و ممکن است خسارت زیادی به همراه داشته باشند. به‌همین دلیل، تحلیل تکنیکال و فاندامنتال، مطالعه اخبار و در جریان بودن از فناوری‌ها و ترندهای بازار به شناسایی ارزهای دیجیتال جدید، حتی خارج از دوره آلت‌کوین‌ها کمک می‌کند.

سوالات پرتکرار در مورد آلت سیزن

  • آلت سیزن چیست؟

    آلت کوین سیزن یا آلت سیزن به دوره‌ای در بازار ارزهای دیجیتال اشاره دارد، که آلت کوین‌ها عملکرد بهتری نسبت به بیت کوین داشته و شاهد جذب سرمایه‌گذار و رشد قیمت هستند.

  • بیت سیزن چیست؟

    بیت کوین سیزن زمانی است که عملکرد قیمت بیت کوین نسبت به سایر ارزهای دیجیتال طی ۹۰ روز اخیر بهتر بوده باشد.

  • در آلت سیزین چه اتفاقی می‌افتد؟

    این زمان با کاهش تسلط بیت کوین به بازار مشخص می‌شود. زمانی اتفاق می‌افتد که سرمایه‌گذاری بیشتری روی آلت‌کوین‌ها نسبت به بیت کوین انجام می‌شود.

  • یک آلت‌ سیزن چه مدت زمانی طول می‌کشد؟

    هیچ دوره‌ مشخصی برای آلت سیزن وجود ندارد و ممکن است چند هفته یا چند ماه طول بکشد.

  • چگونه می‌توان آلت سیزن را تشخیص داد؟

    افزایش درخواست و حجم معاملات آلت کوین‌ها، کاهش تسلط بیت کوین بر بازار، افزایش قیمت آلت کوین‌ها و ارتقاء کلی ارزش بازار رمزارزها از جمله نشانه‌های اصلی یک آلت سیزن محسوب می‌شوند.

سلب_مسئولیت-آلت-سیزن

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

‫۶ دیدگاه‌ها

    1. قطعا بهترین روش برای معامله ارزهای دیجیتال در آلت سیزن به همین شکل هست و باید تمامی فاکتورهای مربوطه تایید بشن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا