آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل تکنیکال

آموزش جامع استفاده از تریدینگ ویو

حوزه رمزارز به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین بازارهای مالی از نظر فناوری، به طور مداوم در حال رشد است و اکنون بیش از یک تریلیون دلار ارزش دارد. ابزارهایی مانند تریدینگ ویو با ارائه قابلیت‌های منحصر به فردی همچون ترید خودکار که با استفاده از ربات‌های پیشرفته و تحلیل‌های تکنیکال مبتنی بر استراتژی‌های پیچیده عمل می‌کند، در این صنعت به سرعت در حال رواج هستند و همه معامله‌گران خرده‌فروش را مجبور می‌کنند نحوه کار با ابزارهای جدید را آموخته و از آنها استفاده کنند.

پادکست آموزش جامع استفاده از تریدینگ ویو

این پیچیدگی‌ها دلیل بسیاری از شکست‌های معامله‌گران خرده‌فروش مبتدی است که بدون تجربه قبلی در کار با بلاک چین و امور مالی غیرمتمرکز وارد بازار می‌شوند. البته لازم نیست در این موارد متخصص باشید، اما باید درک کنید که ابزارها چگونه کار می‌کنند و در هر لحظه بهترین انتخاب در میان آنها برای تجزیه و تحلیل موقعیت‌های بازار کدام است.

در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، به دلیل اهمیت تریدینگ ویو و کاربرد بالای آن در معاملات، تصمیم گرفتیم یک نمای کلی از این پلتفرم محبوب ارائه کنیم و راهنمایی جامع در مورد نحوه استفاده از برنامه TradingView در اختیار کاربران علاقه‌مند به حوزه ارزهای دیجیتال قرار دهیم. البته این نکته را در نظر داشته‌باشید که مهارت در استفاده از این ابزار برای دستیابی به سود کافی نیست. بلکه به این منظور در کنار آموزش این ابزار، باید تحلیل تکنیکال را آموخته و بهترین استراتژی را برای ورود به بازار پیدا کنید.

بررسی تاریخچه تریدینگ ویو

از اولین باری که مردم شروع به مبادله کالا کردند، بازرگانان به یک راه خوب برای نشان دادن پویایی قیمت در یک دوره طولانی نیاز داشتند. تاریخچه قیمت یک ابزار بسیار مفید برای هر تاجر است چرا که بینش‌هایی در مورد تقاضای دوره‌ای، احساسات خریداران و مواردی از این دست فراهم می‌کند.

شکل رایج فعلی نمودار، نمودار شمعی است که میانگین و اوج قیمت‌ها را در بازه‌های زمانی انتخاب شده نشان می‌دهد. بسته به ترجیحات مهامله‌گران، این بازه زمانی از چند ثانیه، چند دقیقه، ماه‌ها و حتی به صورت سالانه قابل انتخاب است. در حالی که فناوری در قرن گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته‌است، اما ما هنوز از همان اصلی استفاده می‌کنیم که توسط بازرگانان ژاپنی در آغاز قرن بیستم ابداع شد.

با وجود اینکه نمودار شمعی محبوب‌ترین نوع است اما راه‌های دیگری نیز برای نمایش داده‌های بازار وجود دارد. روش‌های ترسیم دیگری از جمله میله‌ای، خطی، ستونی، نمودار کاگی (kagi)، رنکو (renko) نمونه‌هایی از این موارد است. با این حال، بیشتر آنها اطلاعات یکسانی را نشان می‌دهند: پویایی قیمت ارز دیجیتال در یک دوره خاص.

تریدینگ ویو (TradingView) یک ابزار مدرن است که با وجود ارائه طیف وسیعی از داده‌ها و نمودارها و همچنین با خودکار کردن بخش زیادی از روند معاملات، کل مفهوم ترید را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد. با استفاده از تریدینگ ویو، دیگر برای معاملات نیازی به خط کشی و محاسبه داده‌ها ندارید. فقط یک دارایی و یک منبع داده را انتخاب کنید و این پلتفرم همه اطلاعات مورد نیاز شما را در زمان واقعی برای شما تولید می‌کند. البته، ابزارهای مشابهی قبلا وجود داشت، اما عمدتا توسط معامله‌گران خرده‌فروشی با تجربه یا افرادی که می‌خواستند دنیای فارکس را کشف کنند، استفاده می‌شدند.

امروزه، TradingView به طور گسترده به عنوان بهترین ابزار نمودار آنلاین با مجموعه عظیمی از ابزارهای تحلیلی، استراتژی‌های تولید شده توسط کاربر و ویژگی‌های تکمیلی که تجزیه و تحلیل تکنیکال را مفید و سرگرم‌کننده می‌کند، در نظر گرفته می‌شود.

چگونه نمودارها را در تریدینگ ویو بخوانیم؟

نمودار قیمت در پنجره اصلی پلتفرم تریدینگ ویو قابل مشاهده است. با ورود به این پلتفرم، بلافاصله به یک منوی بسیار پیچیده با تعداد بی‌شماری از دکمه‌ها در منوهای بالا، چپ و راست برخورد خواهید کرد. با وجود پیچیدگی ظاهری، اگر بدانید به چه چیزی باید نگاه کنید، اطلاعات به راحتی قابل خواندن است.

نمودار قیمت در مرکز صفحه قرار دارد و مجموعه‌ای از کندل‌ها را به صورت پویا و در حال تغییر نشان می‌دهد. بیایید نگاهی دقیق تر به این نمودار بیندازیم و بخش‌های مختلف آن را با یکدیگر مرور کنیم:

نمودارها در تریدینگ ویو

محور عمودی Y نمودار قیمت است. می‌توان آن را با نگه داشتن «کلیک چپ» روی محور و بالا و پایین بردن ماوس یا با اسکرول تنظیم کرد. البته محدوده قیمت بسته به نوع دارایی متفاوت است زیرا دارایی‌های مختلف قیمت‌های متفاوتی دارند که ممکن است به طور چشمگیری با دیگری متفاوت باشد. به عنوان مثال، قیمت بیت کوین در حال حاضر بیشتر از ۴۳,۰۰۰ دلار است در حالی که قیمت اتریوم در محدوده ۲,۳۰۰ دلار قرار دارد.

محور X یا خط افقی مقیاس زمانی است که می‌تواند درست مانند محور قیمت، تنظیم شود. به طور پیش فرض، در این نمودار از زمان محلی استفاده می‌شود و مقیاس را می‌توان دقیقا با تغییر دوره دستکاری کرد. معمولا معامله‌گران خرده‌فروشی از دوره‌های مشخصی مانند ۱، ۳، ۵ و ۱۵ دقیقه تا ۱، ۲، ۳، ۴ ساعت یا حتی روزها و هفته‌ها استفاده می‌کنند.

همانطور که اشاره شد، کندل‌ها نشان دهنده پویایی قیمت هستند. بدنه یک کندل از قیمت‌های باز و بسته شدن دارایی‌ها در دوره‌های انتخابی که توسط شما تعیین می‌شود، ساخته شده‌است. خطوط ریز در بالا و پایین سایه‌های کندل نامیده می‌شوند و نشان دهنده حداکثر و حداقل قیمت‌های درخواست شده در همان دوره هستند. به این سایه‌ها در اصطلاح شدو (Shadow) نیز گفته می‌شود. می‌توانید از وسط این کندل‌ها خطی بکشید که میانگین قیمت را به شما نشان می‌دهد.

سایت های مشابه تریدینگ ویو کدامند؟ معرفی ۸ سایت مشابه تریدینگ ویو

تریدینگ ویو دارای چندین ابزار است که مستقیما بر اطلاعات نمایش داده شده تاثیر می‌گذارد. برای استفاده از این امکانات می‌توانید در منوی صفحه اصلی وارد گزینه سوم (products) شوید. سپس وارد صفحه‌ای مشابه تصویر بالا خواهید شد، روی گزینه اول با عنوان (supercharts) کلیک کنید. در ادامه، عناصر کنترلی از چپ به راست ارائه شده‌است:

مدیریت پروفایل نمادی که تصویر شما و حرف اول نام ورود شما را نشان می‌دهد. این شامل دکمه‌ای است که به شما امکان می‌دهد منوی اصلی وب سایت را باز کنید و تنظیمات پروفایل خود را تغییر دهید.

علامت به‌علاوه (+)، انتخابگر دارایی است که می‌تواند برای جستجوی دارایی مورد نظر و همچنین منبع داده برای آن استفاده شود. برای مثال، می‌توانید «BTC» را تایپ کنید و به دنبال گزینه‌های مبادله و جفت‌های متعدد مرتبط با بیت‌کوین باشید.

مقیاس زمانی به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی بین دوره‌های استاندارد مختلف تغییر موضع دهید. توجه داشته باشید که می‌توانید انتخاب خود را هر طور که دوست دارید سفارشی‌سازی کنید.

نوع نمودار گزینه بعدی است که به شما امکان می‌دهد بین انواع مختلف نمودارها از جمله renko، خطی، ستونی و موارد دیگر انتخاب کنید.

شاخص‌ها و الگوها به شما امکان دسترسی به کاتالوگ ابزارهای تحلیلی را می‌دهند که به طور گسترده در تحلیل تکنیکال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گزینه آلرت (Alert) نیز همان سیگنال‌هایی هستند که وقتی اتفاقی در بازار بیفتد فعال می‌شوند. می‌توانید هشدارها را سفارشی کنید تا درباره رویدادهای مهم، تغییرات قیمت، رسیدن شاخص‌ها به مقادیر معین و موارد دیگر به شما هشدار دهند.

گزینه Replay به شما امکان می‌دهد نمودار قیمت را طبق روندهای گذشته بررسی کنید و استراتژی‌های مختلف را قبل از اعمال آنها در دنیای واقعی آزمایش کنید.

با یادگیری این ابزارها، به سرعت متوجه خواهید شد که چگونه از نمودارهای TradingView برای استخراج اطلاعات ارزشمند در مورد قیمت‌ها استفاده کنید.

کاربردهای تریدینگ ویو برای مبتدیان

کاربردهای تریدینگ ویو برای مبتدیان

بهترین دلیل برای شروع استفاده از TradingView کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحلیل تکنیکال است. این پلتفرم برای تازه‌واردان یک محیط رایگان برای تمرین فراهم می‌کند. تریدینگ ویو همچنین ابزارهای کاربردی را به تریدر ارائه می‌دهد که می‌تواند در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری وی بسیار مفید باشد. برای مثال، یادگیری نحوه استفاده از اصلاح فیبوناچی در نمودارهای TradingView راهی عالی برای تسلط بر یکی از متداول‌ترین تکنیک‌های پیش‌بینی قیمت است.

منوی سمت چپ TradingView دارای مجموعه‌ای از ابزارهای گرافیکی است که هیچ اطلاعات دینامیکی مانند نشانگرها را ارائه نمی‌دهند، اما می‌توانند به تنهایی بسیار مفید باشند. در اینجا مهم‌ترین آیکون‌های ارائه شده در منوی سمت چپ را توضیح خواهیم داد:

اولین گزینه، امکان ترسیم خطوط شامل خطوط ساده، خطوط منحنی و اصلاحات فیبوناچی را در اختیار معامله‌گران می‌گذارد. این ابزار معمولا توسط تحلیلگران برای پیش‌بینی سطوح حمایت و مقاومت آتی دارایی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ابزارهای پیش‌بینی و اندازه‌گیری به معامله‌گران این امکان را می‌دهند که پویایی بالقوه را هنگام سفارش‌دادن بسنجند و نقاط سود و ضرر بهینه را انتخاب کنند.

الگوهای تجزیه و تحلیل تکنیکال، همپوشانی‌های گرافیکی خاصی هستند که به معامله‌گران اجازه می‌دهد تا کارهای مختلفی از جمله پیش‌بینی برگشت‌ها، تعیین سطوح حمایت و مقاومت آینده و موارد دیگر را انجام دهند.

ابزار بعدی در این منو، امکان استفاده از نمودارهای TradingView برای تجزیه و تحلیل تکنیکال با ابزار اصلاح Fib یا همان فیبوناچی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اصلاح فیبوناچی تکنیکی است که از دو انتهای نمودار برای پیش‌بینی قیمت‌های حمایت و مقاومت بالقوه برای دارایی‌ها استفاده می‌کند. نقاط قیمت مهم با خطوطی نشان داده می‌شوند که معمولا با اعداد دنباله فیبوناچی بیان شده و در نقاط صدک یعنی (۶۱.۸٪، ۵۰٪، ۳۸.۲٪ و ۲۳.۶٪) از هم جدا می‌شوند.

در ادامه به نحوه استفاده از فیبوناچی اصلاحی برای قیمت‌های نزولی اشاره شده است:

در ابتدا، حداکثر و حداقل قیمت را در نمودار مشخص کنید. سپس، شروع به کشیدن یک فریم اصلاحی فیبوناچی از حداکثر به حداقل قیمت کنید. در ادامه، طول فریم را به عرض دلخواه باز کنید. اکنون، سطوح حمایت و مقاومت بالقوه برای یک دارایی را خواهید دید. توجه داشته باشید که برای نمودارهای صعودی باید کادر را در جهت مخالف بکشید.

آموزش نحوه استفاده از استراتژی تریدینگ ویو در معاملات

یکی از دلایلی که میلیون‌ها معامله‌گر خرده‌فروش به این سرویس علاقه‌مند شده‌اند، ارائه انواع ابزارهای تخصصی و استراتژی‌های ایجاد شده توسط کاربر است که می‌توانید هر زمان که بخواهید از آنها استفاده کنید. یکی دیگر از جذابیت‌های مهم این پلتفرم، قابلیت ادغام با تعداد بی‌شماری از خدمات شخص ثالث مانند پلتفرم های اتوماسیون یا خودکارساز است. در مورد اتوماسیون بعد از بررسی نحوه استفاده از استراتژی‌ها صحبت خواهیم کرد.

در ادامه بدون عمیق شدن در جزئیات مربوط به ویژگی‌های هر استراتژی، نحوه استفاده از TradingView را در معاملات کریپتو با استفاده از انواع استراتژی‌های از پیش تعیین شده که به راحتی در این وب سایت در دسترس هستند، توضیح خواهیم داد.

روی گزینه اندیکاتورها «Indicators» در بخش بالایی منوی تریدینگ ویو کلیک کنید. در صفحه‌ای که باز می‌شود، آیکون دوم با عنوان استراتژی‌ها «strategies»  را از زبانه‌های بالای لیست شاخص‌ها انتخاب کنید. سپس می‌توانید استراتژی مد نظر خود را از لیستی که در مقابلتان قرار دارد انتخاب کنید. اگر استراتژی دلخواه خود را مشاهده نمی‌کنید، سعی کنید آن را با استفاده از نوار جستجو پیدا کنید.

آموزش نحوه استفاده از استراتژی تریدینگ ویو در معاملات

به همین سادگی و بلافاصله پس از انتخاب هر استراتژی، آن را در نمودار قیمت مشاهده خواهید کرد. همچنین باید بدانید که چگونه از چندین نمودار در TradingView استفاده کنید. برای استفاده از برخی استراتژی‌ها، کاربران باید قیمت دارایی مدنظر خود را با داده‌های مربوط به قیمت سایر دارایی‌ها مقایسه کنند. به این منظور، روی نماد بعلاوه که در کنار نام دارایی اصلی مشاهده می‌کنید کلیک کرده و پس دارایی مورد نظر را از لیست انتخاب یا از ویژگی جستجو استفاده کنید. این ویژگی دید بهتری از قیمت به شما می‌دهد. بنابراین، ابزار مفیدی در زمینه معامله با معاملات آتی و سایر مشتقات محسوب می‌شود.

نحوه استفاده از اسکریپت‌های تریدینگ ویو

کارشناسان و متخصصان به لطف زبان برنامه‌نویسی اختصاصی این ابزار که به نام پاین اسکریپت یا (Pine Code) شهرت دارد، به این پلتفرم جذب می‌شوند. نحوه استفاده از این کد بسیار آسان است و در عرض چند روز قابل یادگیری است. با این حال، تسلط بر آن اندکی دشوار است و برای اینکه چیز خوبی از تلاش‌های کدنویسی شما بیرون بیاید، نیاز به تلاش زیادی دارید.

اسکریپت‌ها ابزارهای عالی برای افرادی هستند که تحلیل تکنیکال را در سطح عمیقی آموزش دیده‌‌اند و می‌توانند به راحتی اجزای یک استراتژی را که امکان خودکار شدن دارند را شناسایی کنند. در اصل، یک اسکریپت کدی است که هشدارها یا همان سیگنال‌ها را تولید می‌کند. سیگنال‌هایی که می‌تواند برای سفارش‌دهی به صورت دستی یا استفاده از ابزارهای اتوماسیون برای حذف کامل عامل انسانی از معادله استفاده شود.

همه چیز درباره نقشه بازار ارز دیجیتال در تریدینگ ویو

این قابلیت هزینه زیادی برای معامله‌گران خرده‌فروشی دارد، اما در حال حاضر یکی از کارآمدترین روش‌ها برای معاملات در محیط فعلی است. بنابراین، با ترکیب تخصص خود در تحلیل تکنیکال، کمی کدنویسی در تریدینگ ویو و استفاده از ربات‌های یک سرویس اتوماسیون قابل اعتماد، می‌توانید یک استراتژی کاربردی ایجاد کنید که بدون نیاز به مداخلات زیاد شما، برایتان کسب درآمد کند!

چگونه از اسکریپت‌ها در TradingView استفاده کنیم؟

چگونه از اسکریپت‌ها در TradingView استفاده کنیم؟

در منوی پایین تریدینگ ویو به دنبال عبارت «Pine Editor» باشید. روی دکمه کلیک کنید تا بلافاصله یک پنجره جدید باز شود. این پنجره حاوی کدی است که زمان فعال شدن هشدار را تعیین می‌کند.

برای آموزش بهتر می‌توانید فیلمهای آموزشی جامع و کاربردی را که در مورد استفاده از ویرایشگر Pine را در وب سایت‌های معتبر پیدا کنید.

هر اسکریپتی را می‌توان مستقیما از طریق یک سری رشته متن در ویرایشگر Pine به ربات شما در WunderTrading متصل کرد. تنظیم همه موارد مورد نیاز و شروع معاملات با استفاده از ربات‌ها معمولا فقط چند دقیقه طول می‌کشد.

اتوماسیون چگونه کار می کند؟

تریدینگ ویو برای همه فروشندگان ابزارهای اتوماسیون یک پلتفرم برتر  محسوب می‌شود. این وب‌سایت با ارائه نمودارهای مختلف راه‌های زیادی برای ادغام با سرویس‌های شخص ثالث با استفاده از API و ویرایشگر Pine دارد. شرکت‌هایی مانند WunderTrading که در زمینه خودکارسازی معاملات تخصص دارند، از این فناوری استفاده می‌کنند و مطمئن می‌شوند که مشتریانشان می‌توانند از محبوب‌ترین ابزار نمودارگیری در جهان با حداکثر پتانسیل آن استفاده کنند.

اتوماسیون راهی برای معامله‌گران خرده‌فروشی است که می‌توانند کارهای روزمره را سریع‌تر یا فوری‌تر انجام دهند و در عین حال تمام زمان‌هایی را که برای تصمیم‌گیری در طول فرآیند ورود به بازار تلف می‌شود، حذف کنند. در اینجا نحوه انجام این کار به صورت دستی آمده است:

در ابتدا باید یک استراتژی در تریدینگ ویو انتخاب کنید. سپس، یک اسکریپت ایجاد آلارم ایجاد کنید و منتظر بمانید تا یک هشدار ظاهر شود. در مرحله بعد به صرافی مدنظر خود بروید و سفارش را شروع کنید. در نهایت منتظر ثبت سفارش باشید.

توجه داشته باشید که بعد از هر مرحله، زمان را برای تجزیه و تحلیل حرکت بعدی خود، جابجایی بین صفحه‌ها یا مرورگرها، فکر کردن به مقادیر، تنظیم سود و ضرر و انجام انواع کارهای کوچک دیگر تلف خواهید کرد که مجموعا زمان زیادی را می‌طلبد. موضوعی که احتمال از دست رفتن یک لحظه عالی برای ورود را زیاد می‌کند.

این موضوع مخصوصا برای معامله‌گران روزانه که برای عملکرد بهتر در بازار اغلب به تصمیمات لحظه‌ای و واکنش سریع متکی هستند، موضوعی نگران کننده‌است. برای حل این معضل، استفاده از ربات‌ها گزینه‌ای مناسب به نظر می‌رسد. این ابزارها می‌توانند معامله را با استفاده از استراتژی شما به طور قابل اعتماد انجام دهند. ربات‌ها این کار را بهتر از انسان‌ها انجام می‌دهند. فقط کافی است که یک ربات را  برای بار اول راه‌اندازی کنید. پس از آن، کاملا خودکار معاملات را انجام می‌دهد. در ادامه نحوه عملکرد خودکار و اتوماسیون ربات‌ها اشاره کرده‌ایم.

ابتدا اسکریپت تریدینگ ویو یک هشدار تولید می‌کند. سپس، یک ربات آن را برمی‌دارد و طبق آن بلافاصله دستوراتی را به یک صرافی می‌فرستد. صرافی بلافاصله دستورات را طبق دستور اجرا می‌کند.

بسته به اینکه از کدام صرافی و اتوماسیون استفاده می‌کنید، کل این فرآیند چند ثانیه و حتی به اندازه کسری از ثانیه طول می‌کشد. بنابراین، توصیه می‌شود که پلتفرم‌های قابل اعتمادی را انتخاب کنید که حجم معاملات زیادی داشته‌باشند. به عنوان مثال بایننس، کوکوین، OKX و کراکن گزینه‌های خوبی محسوب می‌شوند. در جبهه اتوماسیون، انتخاب شرکت‌هایی که می‌توانند عملکرد ثابت و همگام‌سازی خوبی با پلتفرم‌های تریدینگ ویو و  صرافی‌های متمرکز (CEX) ارائه دهند بهترین گزینه هستند.  

همانطور که اشاره شد، استفاده از ربات‌ها زمانی که معامله‌گر باید صرف معاملات کند را کاهش می‌دهد. یکی از پلتفرم‌های مطرحی که ربات‌های متنوعی را برای تسهیل روند معاملات در اختیار تریدرها قرار می‌دهد، صرافی ارز دیجیتال اوام‌پی فینکس است. وجود ربات معامله‌گر، ربات اسپات گرید و گرید بی‌نهایت از جمله ابزارهای معاملاتی کاربردی است که علاوه بر کاهش هزینه زمان برای معامله‌گران، مانند یک دستیار معاملاتی خبره، احتمال موفقیت آنان را دوچندان می‌کند.

کاربرد تریدینگ ویو در معاملات روزانه

کاربرد تریدینگ ویو در معاملات روزانه

این ابزار گزینه بسیار مناسبی برای معاملات روزانه محسوب می‌شود. تریدینگ ویو به لطف نمودارهای متنوعی که دارد، برای یک معامله‌گر خرده فروشی علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال ابزاری ضروری است. در حالی که معامله‌گران فارکس ممکن است تمایل بیشتری به استفاده از پلتفرم های قدیمی مانند متاتریددر (MetaTrader) داشته‌باشند. بسیاری از کارشناسان معتقدند که این ابزار قدیمی است و نمی‌توان آنها را با منابع عظیم ابزارهای ارائه شده توسط تریدینگ ویو مقایسه کرد.

معامله‌گران روزانه به چند مورد در تریدینگ ویو نیاز دارند:

نخست، استفاده از یک استراتژی تحلیل تکنیکال خوب است. سال‌ها پیش، بسیاری از معامله‌گران متخصص سعی کردند روش‌ها و سیستم‌های کاربردی را به این منظور ارائه دهند، اما اکثریت قریب به اتفاق در تولید چیزی قابل اعتماد ناکام ماندند. امروزه اما استراتژی‌های منسجم به راحتی در مجموعه ابزارهای تریدینگ ویو در دسترس هستند و شما می‌توانید بر اساس بازخورد کاربران در گروه‌ها، گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نیاز دوم کاربران دریافت اطلاعات بازار در زمان واقعی است. در این زمینه نیز باید گفت که TradingView هیچ تاخیری ندارد زیرا مستقیما به چندین سرور متصل است و دارای اولویت اصلی است. یعنی مشکلاتی که در اتصالات فردی ممکن است برخی از کاربران هنگام استفاده از کلاینت‌ها و پایانه‌های دسکتاپ داشته‌باشند را ندارد و با تاخیر مواجه نمی‌شود.

دریافت اعلان‌ها و هشدارها یکی دیگر از مواردی است که کاربران به آن نیاز دارند. سیستم هشدار استفاده شده توسط TradingView توسط بسیاری از کارشناسان تایید شده و به عنوان بهترین گزینه در بازار در نظر گرفته می‌شود. استفاده از آن آسان است و اگر مایل به صرف زمان و تلاش برای یادگیری Pine Code هستید، می‌توان آن را تا حد قابل توجهی تنظیم کرد.

سخن پایانی

تریدینگ ویو ابزاری مفید و کاربردی است که هم توسط افراد تازه کار و هم متخصصان استفاده می‌شود. این یک ابزار قدرتمند برای کسانی که می‌خواهند روی استفاده از استراتژی‌های تحلیل تکنیکال پیچیده تمرکز کنند و با سرعت هرچه تمام‌تر آنها را در نمودار قیمت اعمال کنند، گرینه‌ای عالی است. از آنجایی که رابط کاربری آن آسان و قابل فهم است، کاربران را با اطلاعات غیرضروری درگیر نمی‌کند. به عبارت دیگر، روند آموزش آن دشوار نیست. از همه مهم‌تر اینکه کاربر نیازی به نصب افزونه‌ای جداگانه روی رایانه شخصی خود ندارد.

ادغام این ابزار با خدمات اتوماسیون، تریدینگ ویو را به یک منبع عالی از داده‌های بازار برای معاملات تبدیل می‌کند. میلیون‌ها نفر از فناوری اتوماسیون استفاده می‌کنند و  همراه با سرمایه‌گذاران نهادی و مدیران صندوق‌های بزرگ تجاری رقابت می‌کنند. این یکی از مهم‌ترین پیشرفت‌ها در صنعت تجارت خرده‌فروشی محسوب می‌شود که زمین بازی برابری را برای همه شرکت‌کنندگان بازار فراهم کرده است.

همانطور که در این آموزش نیز مشاهده کردید، استفاده از ابزارهای ارائه شده توسط این پلتفرم نموداری بسیار آسان است. برای اعمال استراتژی‌ها و استفاده از ترفندهای تحلیل تکنیکال نیازی به تخصص فنی ندارید. با این حال، اگر زمان و تلاش خود را به یادگیری کد پاین اختصاص دهید، می‌توانید سیستم‌های معاملاتی منحصر به فردی ایجاد کنید که به طرز شگفت‌انگیزی کار خواهند کرد.

در نهایت باید گفت که تریدینگ ویو یک ابزار ضروری در منابع یک معامله‌گر خرد است که در بازار ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتال به خوبی عمل می‌کند.

سوالات متداول:

  • تریدینگ ویو چیست؟

    تریدینگ ویو (TradingView) یک ابزار مدرن است که با وجود طیف وسیعی از داده‌ها و نمودارها و همچنین امکان خودکار کردن بخش زیادی از روند معاملات، کل مفهوم را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد.

  • کاربرد تریدینگ ویو برای مبتدیان چیست؟

    این پلتفرم برای تازه‌واردان یک محیط رایگان برای تمرین فراهم می‌کند. تریدینگ ویو همچنین ابزارهای کاربردی را به تریدر ارائه می‌دهد که می‌تواند در فعالیت‌های سرمایه‌گذاری وی بسیار مفید باشد.

  • مزایای استفاده از تریدینگ ویو چیست؟

    امکان استفاده از استراتژی تحلیل تکنیکال کاربردی، دریافت اطلاعات بازار در زمان واقعی، دریافت اعلان‌ها و هشدارها، مشاهده طیف وسیعی از ابزارها و نمودارهای معاملاتی

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا