آموزش ارز دیجیتالآموزش تحلیل ارز دیجیتالآموزش سرمایه گذاریمعرفی ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال تتر(USDT) چیست؟ همه‌چیز درباره ارز دیجیتال تتر در ۲۰۲۱

در دهه اخیر با ظهور ارزهای دیجیتال، افراد بسیاری با هدف انجام معاملات و سرمایه‌­گذاری، وارد دنیای رمزارزها شده‌­اند. هریک از این رمزارزهای عرضه شده به بازار، کاربرد منحصربه‌­فردی دارند و بر اساس همان کاربرد و هدف به­‌کارگرفته می‌­شوند. کاربردی بودن ارزهای دیجیتال و کسب سود از آن­ها باعث فراگیری روزافزون رمزارزها در دنیا شده است؛ به‌­طوری که تعداد علاقه­‌مندان و طرفداران ارزهای دیجیتال روزبه­‌روز درحال افزایش است. با این حال بیت کوین و تتر بیشترین میزان خرید و فروش را نسبت به سایر ارزهای دیجیتال به خود اختصاص داده‌­اند. ما در این مقاله قصد داریم با اشاره به این موضوع که ارز دیجیتال تتر (USDT) چیست؟ به نقش این رمزارز و جایگاه آن در میان دنیای ارزهای دیجیتال بپردازیم.

علت محبوبیت بیشتر تتر این است که قیمت تتر وابسته به دلار آمریکا است و از ثبات بسیار بالایی برخوردار است؛ به همین دلیل از آن در امر نگهداری پول استفاده می‌شود. اما قیمت بیت کوین با توجه به شرایط سرمایه‌گذاری، دارای نوسانات بسیار زیادی است؛ از همین ­رو خرید و فروش بیت کوین با هدف کسب سود در میان کاربران، بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

ارز دیجیتال تتر (USDT) چیست؟

تتر، نوعی ارز دیجیتال است که در سال ۲۰۱۴ با نام ریل کوین راه‌­اندازی شد؛ اما پس از مدتی در نوامبر ۲۰۱۴ توسط شرکت ifinex  دوباره نام­گذاری شد. ارزش این ارز دیجیتال را می‌­توان وابسته به دلار آمریکا دانست؛ به‌­طوری که گاهی در معاملات بین‌المللی به جای دلار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

درواقع اصلی‌­ترین ویژگی تتر این است که از نوسانات بازار محفوظ مانده است؛ به همین دلیل طرفداران فراوانی دارد و با دلار آمریکا هماهنگ است. همین موضوع باعث شده است تا عده بسیاری از ارز تتر به منظور ذخیره­‌سازی پول استفاده کنند.

برخلاف تصور عده زیادی از مردم، تتر یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتالی در دنیا معرفی شده است. براساس آمار گزارش شده، در دو سال گذشته میزان خرید و فروش ارز تتر، ۱۸ درصد بیشتر از بیت کوین بوده است و در حال حاضر تتر به­‌عنوان یکی از مهم‌­ترین کوین‌­ها در دنیای رمزارزها شناخته می‌شود. USDT، نمونه‌­ای از پرطرفدارترین توکن­‌های تتر به‌­حساب می­‌آید و ارزشی معادل با یک دلار دارد.

تتر چیست

استخراج تتر

پس از پاسخ به این سوال که ارز دیجیتال تتر (USDT) چیست؟ لازم است با شرایط و چگونگی استخراج تتر آشنا شوید.  بر خلاف تصور عده‌ای از کاربران ارزهای دیجیتال، استخراج ارز دیجیتال تتر، غیرممکن است و تتر قابل ماین نیست.

به طورکلی از اصلی­‌ترین مشکلات موجود در ماین کردن ارزهای دیجیتال، دسترسی به دستگاه­‌هایی است که قدرت پردازش بالایی دارند. این دستگاه‌­ها مخصوص استخراج هستند. راه­‌اندازی دستگاه­‌های ماینر نیاز به هزینه­‌های زیادی دارد. مصرف برق مسئله مهم دیگری است که در امر استخراج باید به آن اشاره کرد. در حال حاضر ASIC ، کارآمدترین دستگاه برای ماینینگ محسوب می‌شود و قیمت بسیار بالایی دارد. صدای بسیار زیاد دستگاه‌های استخراج کننده، یکی دیگر از اصلی­‌ترین مشکلات مربوط به استخراج است. بنابراین برای استخراج ارزهای دیجیتال لازم است پس از تهیه دستگاه مکان مشخصی را برای شروع کار در نظر گرفت.

خرید تتر از صرافی‌­های خارجی

شاید بتوان گفت که بیش از ۹۰ درصد از صرافی­‌های ارز دیجیتال در دنیا از تتر پشتیبانی می‌کنند و این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند تا به کمک رمزارز تتر، نسبت به خرید سایر ارزهای دیجیتال اقدام کنید. در این میان نام صرافی‌­های معتبر جهانی نظیر KuCoin، HitBTC، Cobinhood، Changely، Binance و… نیز مشاهده می‌­شود.

نکته حائز اهمیت درباره این صرافی­‌ها، خارجی بودن آن‌­هاست. با توجه به تحریم‌­های اعمال ­شده علیه ایران، امکان استفاده از وب­‌سایت‌­های خارجی برای کاربران ایرانی سخت است و ریسک مسدود شدن حساب کاربران ایرانی را به همراه دارد؛ از همین ­رو پیشنهاد می‌شود از صرافی های معتبر داخلی به منظور خرید و فروش تتر به صورت آنلاین استفاده کنید.

OMPfinex یکی از صرافی­‌های معتبر داخلی در حوزه خرید و فروش ارزهای دیجیتالی است که این فرصت را در اختیار کاربران قرار داده است تا با خیالی آسوده و در شرایطی ایمن معاملات خود را انجام دهند. اگر به دنبال ارزانترین سایت خرید تتر هستید، او ام پی فینکس قطعا یکی از گزینه‌های شما خواهد بود.

 ارز دیجیتال تتر چیست

نحوه خرید تتر

 خرید تتر هم مانند خرید سایر ارزهای دیجیتال است. شما می‌توانید برای خرید تتر به صورت مستقیم و غیرمستقیم عمل کنید.

در روش مستقیم باید شبیه به خرید دلار، در ازای مبلغ مشخصی، ارز دیجیتال تتر دریافت کنید؛ به این صورت که پس از واریز مبلغ تعیین شده به حساب فرد فروشنده و ارسال آدرس کیف پول تتر می­‌توانید تترهای خریداری شده را دریافت کنید. توجه داشته باشید که به دلیل مشکلات متعددی که در این راه وجود دارد و عدم امنیت کافی، این روش خرید به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

در روش غیر مستقیم می­‌توان با مراجعه به صرافی­‌های آنلاین ارز دیجیتال، اقدامات لازم جهت خرید تتر را انجام داد. معمولا تمامی صرافی‌­های معتبر برای جلوگیری از پولشویی و جرم‌های مشابه آن در هنگام خرید و فروش از کاربر می­‌خواهند که مدارک شناسایی خود را ارائه دهد. پس از احراز هویت، فرآیند خرید و فروش آغاز می‌شود. برخی دیگر از صرافی‌­ها به منظور افزایش امنیت و پیشگیری از اتفاقات ناخوشایند از کاربر درخواست ارسال عکس سلفی لحظه‌­ای را دارند.

برای خرید تتر و همچنین یادگیری نحوه خرید آن، به صفحه زیر مراجعه کنید.

خرید آنی تتر + آموزش نحوه خرید تتر

آموزش ترید با تتر

تا این قسمت بررسی کردیم که ارز دیجیتال تتر (USDT) چیست؟ حالا نوبت به آموزش ترید این رمزارز رسیده است. به­‌طورکلی تریدرها برای انجام معاملات خود از ارزهای نوسانی مثل بیت کوین، اتریوم و بیت کوین‌کش استفاده می‌کنند؛ چراکه اصلی­‌ترین هدف در معامله یا ترید ارزهای دیجیتال، کسب سود است. با توجه به پایداری بالای ارز تتر، از آن در این حوزه استفاده نمی‌شود؛ اما تریدرها می‌­توانند با تبدیل به موقع ارزهای دیجیتال نوسانی به تتر، از ضررهای احتمالی در معاملات جلوگیری کنند­. درواقع آموزش ترید با تتر به اندازه آموزش ترید با ارزهای نوسانی کاربردی است.

بیشتر تریدرها هنگام سقوط قیمت ارزهای نوسانی مثل بیت‌کوین، با تبدیل آن­ها به ارز پایدار تتر، از ضررهای مالی جلوگیری می‌کنند. سپس هنگامی که قیمت ارزهای نوسانی رو به افزایش است، تتر را به ارز مورد نظر خود تبدیل می­‌کنند. انجام این مبادلات میان ارزهای نوسانی و تتر، نقش بسیار زیادی در موفقیت تریدرها دارد.

ارز دیجیتال تتر چیست

مزایای استفاده از ارزدیجیتال تتر چیست

  • سرعت بالای تراکنش: برای واریز یا برداشت ارزهای دیجیتال از صرافی حدود یک روز تا یک هفته زمان است؛ این فرایند زمان­‌بر، باعث ایجاد دردسرهای زیادی می‌­شود. این درحالی است که انجام تراکنش‌­های ارزی تتر، کمتر از چند دقیقه به طول می‌­انجامد. سرعت بالا در انجام تراکنش‌­ها را می­‌توان به‌­عنوان یکی از مهم­‌ترین دلایل خرید تتر دانست.
  • هزینه‌های پایین تراکنش:  برخلاف هزینه­‌های بسیار زیاد انتقالات ارزهای دیجیتال، کارمزدهای مربوط به تراکنش­‌های رمزارز تتر بسیار ناچیز است. درواقع تتر هیچ مبلغی را برای انجام تراکنش از طریق کیف پول­‌های خود دریافت نمی‌کند و این مسئله یکی از بهترین مزیت­‌های ارز دیجیتال تتر در میان کاربران محسوب می­‌شود.
  • ثبات قیمت: از آن­جا که قیمت خرید تتر به دلار آمریکا وابسته است از ثبات و پایداری مشخصی برخوردار است. ثابت بودن قیمت برای افرادی که به منظور سهولت در ذخیره­‌سازی پول­‌های خود، اقدام به خرید ارز دیجیتال تتر کرده‌اند امر بسیار مهمی محسوب می‌شود. درواقع ثبات قیمت تضمینی برای در امان ماندن از ضررهای مالی احتمالی است.
  • نگهداری کم هزینه و آسان: ذخیره‌­سازی پول در بانک‌ها نیازمند پرداخت هزینه­‌های بسیار بالایی است و دغدغه­‌های زیادی را به‌همراه دارد. در حالی که ارز دیجیتال تتر را می‌­توان بدون هیچ هزینه‌­ای و به کمک یک کیف­ پول برای مدتی طولانی نگهداری و ذخیره کرد.

معرفی کیف پول‌های تتر

در ادامه‌ی این مطلب در مورد این‌که تتر چیست، به شما تعدادی از کیف پول‌های خوب برای تتر را معرفی می‌کنیم.

کیف پول My ether wallet

کیف پول ارز دیجیتال My ether wallet یکی از بهترین کیف پول‌های تتر محسوب می‌­شود و از سازگاری بسیار بالایی برخوردار است. به دلیل امنیت بالای این کیف‌­پول، دو کیف پول­ سخت‌افزاری ترزور و لجر با آن ادغام شده­‌اند. ساخت یک کیف‌­پول کاغذی یا  ذخیره­‌سازی کلیدهای خصوصی در یک کیف پول سرد، از جذاب­‌ترین امکانات این کیف پول محسوب می‌شود.

کیف ­پول My ether wallet اگرچه در دسته کیف ­پول­‌های گرم قرار دارد، اما با لاگین کردن در یک کیف پول سخت افزاری مانند لجر می‌­توان از آن در قالب کیف پول سرد نیز بهره برد. برای استفاده از این کیف پول نیازی به پرداخت هزینه نیست و می‌­توان آن را بر روی انواع موبایل و یا دسکتاپ نصب کرد.

تتر

کیف پول tether wallet

تتر والت نمونه دیگری از کیف پول­‌های نرم افزاری است که در سال ۲۰۱۷ به دلیل هک شدن بیش از ۳۱ میلیون دلار تتر، بسیاری از مخاطبان خود را از دست داد. اگرچه این کیف پول قابلیت استفاده از درگاه آنلاین را دارد اما به دلیل پایین بودن امنیت آن توصیه می­‌شود از این قابلیت استفاده نکنید.

امنیت پایین تتر والت و یا سایر کیف پول­‌های آنلاین باعث شده است که تعداد طرفداران این نوع کیف­ پول کاهش پیدا کند؛ چراکه در چنین کیف ­پول‌­هایی هیچ تضمینی برای امنیت وجه‌تان وجود ندارد. این کیف پول نیز مانند سایر کیف پول‌های نرم افزاری تتر رایگان است.

کیف پول exodus

اگزودوس یکی دیگر از کیف پول‌های موبایل و دسکتاپ است که در میان کاربران از وجهه بسیار خوبی برخوردار است. کار کردن با این کیف پول به علت اینترفیس ساده‌­ای که دارد بسیار راحت است؛ از همین رو برای افراد تازه کار بسیار کاربردی است. اگزودوس علاوه بر تتر از ارزهای دیجیتال دیگری مانند اتریوم، بیت کوین، دش و لایت کوین نیز پشتیبانی می کند. جهت استفاده از کیف پول اگزودوس نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌­ای نیست زیرا این کیف پول رایگان است.

کیف پول Nexo wallet

نکسو والت یکی دیگر از کیف ­پول‌­های اندرویدی است که اختیار کامل کیف پول را به کاربر واگذار می‌کند. جالب است بدانید با ذخیره­‌سازی ارز دیجیتال تتر در نکسو والت به آن سود تعلق می­‌گیرد‌؛ به همین علت از آن به عنوان یک سرویس یاد می‌شود. تعلق ۸ درصد سود به صورت سالانه به کاربران این کیف ­پول سبب شده است که نکسو والت طرفداران بسیاری پیدا کند. استفاده از این کیف پول رایگان است؛ اما برداشت از آن گاهی تا حدود ۲۴ ساعت به طول می‌­انجامد.

کیف­ پول‌­های نام برده شده تنها بخش کوچکی از کیف ­پول­‌های ارز تتر هستند و تعداد کیف­پول­‌هایی که از تتر پشتیبانی می­‌کنند بسیار بیشتر از این موارد است. انتخاب این کیف­ پول­ها بسته به نیاز کاربران تعیین می­‌شود. در مقاله پایین به طور کامل کیف پول‌های تتر را به همراه مزایا و معایب هرکدام معرفی کرده‌ایم.

معرفی بهترین کیف پول‌های تتر در سال ۲۰۲۱

قیمت تتر

همان­‌طور که می­‌دانید مهم­‌ترین مشخصه ارزهای رمزنگاری شده، نوسانی بودن و عدم ثبات آن­‌هاست. شدت این نوسانات به حدی است که گاهی حتی در لحظه ممکن است موجب مقدار قابل ­توجهی سود یا زیان در یک معامله ارزی شود. اگرچه این بی‌ثباتی موضوعی نگران­ کننده است؛ اما گاهی در برخی از معاملات سود چشم‌گیری را به‌­دنبال خواهد داشت؛ البته نباید از ضررهای احتمالی در معاملات رمزارزها نیز غافل شد. به همین علت خرید و فروش ارزهای نوسانی نوعی ریسک محسوب می‌شود اما خرید تتر در واقع عاری از هرگونه ریسکی است. ثبات این رمزارز باعث شده است که دلار آمریکا از آن پشتیبانی کند. درواقع این ثبات برای خریدار نوعی آرامش خاطر به ارمغان می‌آورد و نگرانی‌­های مربوط به تغییرات ارزی را کاهش می‌­دهد.

برای مشاهده قیمت تتر و سایر ارزهای دیجیتال، می‌توانید صفحه قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال در سایت او ام پی را مشاهده کنید.

بهترین صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال تتر (USDT) چیست؟

 تتر، یکی از محبوب­‌ترین استیبل کوین­‌های موجود در بازار ارزهای دیجیتال است که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود. ثبات و پایداری این ارز باعث شده است که از آن به­‌عنوان عاملی موثر در معاملات ارزهای دیجیتال استفاده شود. به دلیل پایداری ارز تتر و پشتیبانی بیشتر صرافی­‌ها از آن، نمی‌­توان به‌ ­سادگی بهترین صرافی فروش تتر را معرفی کرد. اما می‌­توان گفت که بهترین صرافی فروش تتر و دیگر ارزهای دیجیتال، صرافی‌­ای است که در کنار امنیت بالا، خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال را به بهترین شکل ممکن به کاربران ارائه دهد. شما می‌توانید برای این منظور مقاله بهترین صرافی ارز دیجیتال را مطالعه کنید.

بهترین سایت خرید و فروش تتر

OMPfinex را می‌­توان به‌­عنوان یکی از بهترین صرافی­‌های آنلاین در ایران معرفی کرد که سعی دارد علاوه بر ایجاد محیطی مناسب برای انجام معاملات، با ثبت مطالب مفید درباره ارزهای دیجیتال، میزان شناخت و آگاهی کاربران را در این زمینه بالا ببرد. در این مطلب تمام تلاش خود را کردیم تا به خوبی درک کنید که ارز دیجیتال تتر چیست، امیدواریم مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا