تحلیل روز اتریوم ۲۳ مهرماه

پیشروی بازار، به دلیل بهره بردن از پروژه‌ای اثبات‌شده، کاربردهای متنوع و قیمتی در کانون توجه سرمایه‌گذاران قرار گرفته‌است. سرمایه‌گذاران برای پیش‌بینی درست قیمت اتریوم و موقعیت‌های خرید و فروش باید تحلیل‌های گوناگونی از جمله تحلیل تکنیکال، تحلیل بنیادی و تحلیل احساسات بازار را با دقت بررسی کرده و سپس تصمیم معاملاتی خود را اتخاذ کنند. در همین راستا، علاقه‌مندان به مشاهده تحلیل اتریوم می‌توانند در این صفحه تحلیل از صرافی او ام پی فینکس به‌صورت روزانه، تحلیل تکنیکال، آنچین و فاندامنتال اتریوم را به همراه واکاوی داده‌های کلان اقتصادی تاثیرگذار بر قیمت این رمزارز دنبال کنند.

نمودار تکنیکال اتریوم

 

چارت اتریوم

 

تحلیل اتریوم 23 مهر

تحلیل اتریوم و بررسی روند این ارز دیجیتال نشانگر روند صعودی است. به گزارش صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت تحلیلی «اف‌ایکس لیدر، اتریوم امروز روند رو به رشدی را تجربه کرد زیرا شرکت بلک راک (BlackRock) تمرکز خود را روی خرید بیت‌کوین گذاشته است.

نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه
نمودار قیمت اتریوم در تایم فریم روزانه

اتریوم (ETH) اخیرا خبرساز شده‌است، زیرا بازار ارزهای دیجیتال مجددا نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد. دومین ارز رمزنگاری شده بزرگ از نظر ارزش بازار نیز تحت تاثیر این شرایط با افزایش قیمت و علاقه نهادی قابل توجهی مواجه شده‌است، اما در کوتاه مدت چالش‌ها و موانعی سر راه آن قرار دارد.

تغییر استراتژی بلک‌ راک قیمت اتریوم را بالا کشید

در اقدامی غافلگیرکننده، غول سرمایه‌گذاری بلک ‌راک گزارش داده که ۱۱.۳۴ میلیون دلار بیت کوین (BTC) را برای خرید ۱۸.۵۲ میلیون دلار اتریوم فروخته است. این تغییر استراتژی توجه تحلیلگران بازار و سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده‌است.

«کوین اوکسون»، مدیر عامل شبکه HMNBRD، در این زمینه اظهار داشت: «تمایز بین محصولاتی که از طریق ETF برای مشتریان نگهداری می‌شوند و موقعیت‌های استراتژیک واقعی بلندمدت بسیار مهم است. خریدی که بلک راک انجام داده احتمالا بیش از هر چیز دیگری تحت تاثیر تقاضای مشتری است.

در حالی که دارایی‌های رمزنگاری بلک راک به شدت به سمت بیت کوین متمایل است. این شرکت مقدار ۳۶۹۶۴۰ بیت کوین به ارزش ۲۳.۰۲ میلیارد دلار در اختیار دارد. خرید اخیر ۴۱۴۱۶۸ اتریوم به ارزش ۱.۰۱ میلیارد دلار نشان‌دهنده افزایش علاقه سازمانی به این آلت‌کوین است.

تجزیه و تحلیل تکنیکال اتریوم به دلار: هدف بعدی اتریوم ۲۶۰۰ دلار است

چارت تحلیل تکنیکال روند اتریوم
چارت تحلیل تکنیکال روند اتریوم

قیمت اتریوم در روزهای اخیر انعطاف‌پذیری زیادی را از خود نشان داده و در ۱۲ اکتبر به بالاترین حد هفتگی ۲۴۸۵ دلار رسیده‌ که نشان‌دهنده افزایش ۷ درصدی طی ۴۸ ساعت است. این افزایش در پی گزارش نادرست CPI آمریکا بود که باعث افزایش تقاضا برای دارایی‌های پرریسک شد.

نمودار اتریوم به دلار نشان می‌دهد که اتریوم پیش از بازگشت قوی، در مقابل فشارها برای سقوط به پایین‌تر از ۲۴۰۰ دلار در ۱۰ اکتبر ایستادگی خوبی از خود نشان داد. در حال حاضر، سطوح حمایتی مهم بین ۲۴۲۰ تا ۲۴۵۰ دلار ایجاد شده؛ همچنین، مقاومت مهم بعدی در ۲۵۰۰ دلار است.

با این حال، داده‌های بازار مشتقات سیگنال‌هایی از وجود یک مانع بالقوه برای خریداران اتریوم ارائه می‌دهد. در حال حاضر، بیش از ۳۳۷ میلیون دلار موقعیت‌های فروش در اتریوم فعال هستند که یک گروه موقعیت فروش قابل توجه ۳۱۷ میلیون دلاری آن در حدود ۲۵۹۰ دلار قرار دارد. این تمرکز فروشندگان روی آغاز روند نزولی می‌تواند روند صعود اتریوم را در روزهای آینده مختل کند.

استرالیا اولین ETF بیت کوین خود را راه اندازی کرد

در بهبوهه افزایش شتاب پیشرفت در اکوسیستم اتریوم، شرکت مدیریت دارایی مونوکروم (Monochrome ) اولین صندوق قابل معامله در بورس اتریوم (ETF) استرالیا را معرفی کرد. این ETF که تحت عنوان IETH معامله می‌شود، به‌عنوان اولینETF  در دنیا به شمار می‌آید که امکان اشتراک و بازخرید اتریوم به صورت عینی را فراهم می‌کند؛ موضوعی که می‌تواند به کارایی مالیاتی بالاتری منجر شود.

«جف یو» (Jeff Yew)، مدیرعامل مونوکروم، ساختار منحصربه‌فرد را توضیح داد: «حقوق» به این معناست که سرمایه‌گذاری شما در ETF ممکن است به گونه‌ای تلقی شود که گویی مستقیما مالک اتریوم هستید. این رویکرد می‌تواند کارایی مالیاتی را برای شرکت‌کنندگان دردرازمدت کریپتو فراهم کند.

چالش ها و فرصت‌های پیش رو

با وجود تحولات مثبت، اتریوم در کوتاه مدت با چالش‌هایی روبه‌رو است. این ارز دیجیتال هنوز باید از سطح مقاومت ۲۶۰۰ دلاری عبور کند که ثابت شده یک مانع بزرگ است. علاوه بر این، حجم انبوه موقعیت‌های فروش در حدود ۲۵۹۰ دلار می‌تواند فشار فروش را با نزدیک شدن قیمت به این سطح ایجاد کند.

تاریخچه تحلیل اتریوم

یک دیدگاه

  1. سلام وقتتون بخیر با توجه به اتفاقاتی که افتاده به نظرم این اصلاح موقتیه و طبق تحلیلی که من دارم روی اتریوم ، اتریوم جا داره قیمت‌های بالاتری رو ببینه اگه اتفاق عجیبی رخ نده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا