تحلیل ارز دیجیتالتحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

تحلیل دوج کوین، مشاهده نمودار و آخرین تحلیل های تکنیکال DOGE

تحلیل دوج کوین به دلیل قرار گرفتن این رمزارز در رده میم‌کوین‌های مشهور و پر مخاطب به یکی از کاربردی‌ترین تحلیل‌ها در بازار رمزارز تبدیل شده است. دوج کوین میم کوینی است که با تغییراتی در کدهای لایت کوین ساخته شده و از الگوریتم اسکریپت استفاده می‌کند. این میم کوین یک رمزارز همتا به همتا و متن باز به شمار می‌آید که ابتدا به عنوان یک توکن میم یا شوخی پا به عرصه وجود گذاشت، اما به دلیل مزایای بی‌شماری که در اختیار کاربران قرار می‌دهد، توانست به سرعت محبوبیت زیادی را در میان معامله‌گران کسب کند.

سرعت بالای تراکنش‌ها، کارمزد پایین معاملات، عرضه نامحدود و برخورداری از جامعه کاربری فعال و متحد تنها نمونه‌ای کوچک از مزیت‌های دوج کوین محسوب می‌شود که آن را به گرینه‌ای محبوب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده‌است.

این رمزارز با وجود محبوبیت زیاد اما همواره با نوسانات بالایی همراه بوده‌است. شایان ذکر است که مواردی همچون ترند شبکه‌های اجتماعی و شرایط کلی بازار رمزارزها، روند کلی دوج کوین را تعیین می‌کند. بنابراین، ماهیت پرنوسان این رمزارز، ضرورت تحلیل بازار و بررسی آینده آن را بیش از پیش برجسته می‌کند. از این رو، علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در DOGE، باید برای پیش‌بینی درست قیمت دوج کوین و یافتن موقعیت‌های مناسب برای خرید و فروش، تحلیل همه‌جانبه‌ای شامل تحلیل تکنیکال، تحلیل آنچین، فاندامنتال و تحلیل احساسات بازار را مدنظر گرفته و بعد از انجام یک واکاوی دقیق، تصمیمات سرمایه‌گذاری خود را اتخاذ کنند.

صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به منظور تسهیل استفاده از تحلیل‌های دقیق و کاربردی، تصمیم گرفت در این صفحه به صورت روزانه جدیدترین تحلیل‌های مربوط به دوج کوین را به همراه واکاوی داده‌های کلان اقتصادی تاثیرگذار بر قیمت به معامله‌گران ارائه دهد.

new TradingView.widget( { “width”: “100%”, “height”: “550px”, “symbol”: “BINANCE:DOGEUSDT”, “interval”: “240”, “timezone”: “Asia/Tehran”, “theme”: “light”, “style”: “1”, “locale”: “en”, “enable_publishing”: false, “hide_top_toolbar”: true, “hide_legend”: true, “withdateranges”: true, “hide_side_toolbar”: false, “container_id”: “tradingview_b6187” } );
نمودار تحلیل تکنیکال دوج کوین

تحلیل دوج کوین امروز ۲۳ آبان

دوج کوین (DOGE) به‌عنوان یکی از دارایی‌های با عملکرد برتر در بازار میم کوین‌های این هفته ظاهر شده‌است. این رمزارز در حال حاضر از پپه و شیبا اینو پیشی گرفته و جزو سودآورترین‌های بازار به شمار می‌آید. قیمت دوج کوین (DOGE) در چهارشنبه هفته گذشته به اوج سه ماهه یعنی ۰.۰۷۶ دلار رسید و سود ۳۰ روزه خود را به ۲۳ درصد افزایش داد. تجزیه و تحلیل آنچین نشان می‌دهد که چگونه تقاضای رو به رشد در بازار می‌تواند عملکرد قیمت DOGE را در روزهای آینده تحت تاثیر قرار دهد.

پادکست تحلیل دوج کوین امروز ۲۳ آبان

به گزارش صرافی او ام پی فینکس و به نقل از وب‌سایت beincrypto، حالا مهم‌ترین سوالی که درباره این میم کوین مطرح می‌شود این است که آیا گاوها می‌توانند رالی صعودی را تا رسیدن به قلمرو ۰.۱ دلاری ادامه دهند؟ در پاسخ به این سوال باید موارد مختلفی را بررسی کرد. در گام نخست باید گفت که نهنگ‌های کریپتو طی ۳۰ روز گذشته ۲ میلیارد دلار در این رمزارز سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

به همین دلیل، از زمانی که در هفته‌های اخیر توجه نهنگ‌های کریپتو به بازارهای میم کوین‌ها جلب شده‌، دوج کوین سود شایان توجهی را کسب کرده‌است. بر اساس داده‌های IntoTheBlock، کوین‌های نگهداری شده توسط نهنگ‌هایی که حداقل ۱۰۰۰۰۰ دلار دوج را در اختیار دارند، از ۷.۶۵ میلیارد دلار به ۹.۳۵ میلیارد دلار از ۸ اکتبر تا کنون افزایش یافته‌است. این نشان می‌دهد که نهنگ‌های کریپتو طی ماه گذشته ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خود را افزایش داده‌اند.

نمودار موجودی نهنگ‌های دوج کوین
نمودار موجودی نهنگ‌های دوج کوین

همانطور که می‌دانید، نمودار مربوط به تراز دارایی نهنگ‌ها، تغییرات لحظه‌ای تعداد کوین‌هایی را که سرمایه‌گذاران بزرگ نگه می‌دارند را دنبال می‌کند. خط روند آبی رنگ بالا نشان می‌دهد که چگونه نهنگ‌ها در ماه گذشته دارایی خود را به ۱.۷ میلیارد دلار افزایش دادند. به طور معمول، چنین افزایش قابل توجهی در دارایی نهنگ‌ها نشانه روشنی از اعتماد سرمایه‌گذاران نهادی بزرگ به چشم‌انداز قیمت DOGE است.

افزایش فعالیت معامله‌گران بازار خرده فروشی

علاوه بر تقاضای فزاینده نهنگ‌ها، سفارشات خرید در بازار خرده فروشی دوج کوین نیز اکنون از میزان عرضه در بازارهای نقدی پیشی گرفته‌است. مجموع داده‌های مربوط به سفارش از ۱۰ صرافی ارز دیجیتال، از جمله بایننس و کوین‌بیس، نشان می‌دهد که گاوها سفارش‌های فعالی برای خرید ۸۷۲۰۰۰ دوج کوین در حدود قیمت‌های فعلی ارائه داده‌اند. در عین حال، معامله‌گران تنها در مجموع ۸۱۰ میلیون دوج کوین را برای فروش ارائه داده‌اند.

نمودار مجموع اوردربلاک‌ها در صرافی‌ها
نمودار مجموع اوردربلاک‌ها در صرافی‌ها

به طور معمول، هنگامی که سفارشات یا اوردرهای خرید از تعداد سفارشات یا اوردرهای فروش فراتر می‌رود، همانطور که در بالا نیز مشاهده شد، به این معنی است که یک حرکت خرید غالب در بازارهای دوج کوین وجود دارد.

از این رو، با توجه به تقاضای کمتر کوین‌های DOGE در حال حاضر، خریداران ممکن است نیاز به افزایش قیمت پیشنهادی خود برای تکمیل سریع سفارشات خود را داشته‌باشند. این تصمیم می‌تواند به طور ناخواسته قیمت دوج کوین را به سمت سطح ۰.۱ دلار در هفته آینده سوق دهد.

پیش بینی قیمت دوج کوین؛ آیا راهی برای رسیدن به ۰.۱ دلار وجود دارد؟

آمارهای آنچین که در بالا تحلیل شد نشان می‌دهند که احساسات سرمایه‌گذاران پیرامون DOGE همچنان تا حد زیادی صعودی است. داده‌های جهانی In/Out of the Money، که یک نمایش آنچین از روندهای خرید تاریخی دارندگان دوج کوین را نشان می‌دهد نیز این پیش‌بینی‌ها را تایید می‌کند. طبق این داده‌ها، منطقه ۰.۰۸۱ دلار مهم‌ترین مقاومت بالاتر از سطح قیمتی کنونی ارز دوج کوین است.

همانطور که در زیر نشان داده شده‌است، ۷۴۰۹۵۰ آدرس، ۱۸.۰۵ میلیارد دوج کوین را با حداکثر قیمت ۰.۰۸۱ دلار خریداری کرده‌اند. اگر آنها زودتر از موقعیت‌های خود خارج شوند، این تصمیم می‌تواند یک اصلاح اولیه برای قیمت دوج کوین را ایجاد کند. اما اگر نهنگ‌های کریپتو به خرید این میم کوین ادامه دهند، طبق پیش‌بینی‌ها، افزایش قیمت می‌تواند تا ۰.۱ دلار ادامه یابد.

نمودار پیش‌بینی قیمت دوج کوین
نمودار پیش‌بینی قیمت دوج کوین

از طرف دیگر، اگر قیمت دوج کوین به زیر ۰.۰۵۰ دلار برسد، خرس‌ها می‌توانند این پیش‌بینی را نقض کنند. اما در این صورت، رسیدن به سطح حمایت اولیه در حدود ۰.۰۶۵ دلار احتمالا برای سرمایه‌گذاران موضوعی دلهره‌آور خواهد بود.

نمودار بالا نشان می‌دهد که ۴۳۶۲۱۰ آدرس در حال حاضر دارای ۱۴.۹۶ میلیارد دوج هستند که با حداکثر قیمت ۰.۰۶۶ دلار خریداری شده‌اند. اگر آنها دارایی خود را حفظ کنند، احتمالا از کاهش شدید قیمت دوج جلوگیری خواهند کرد.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا