آموزش ارز دیجیتالآموزش صرافی او ام پی فینکس

نحوه ثبت سفارش OCO در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس

اگر در دسته افرادی هستید که به نوسان‌‌گیری از قیمت‌ها علاقه‌مند هستید، باید از خرید و فروش‌های عادی پای خود را فراتر بگذارید و از ابزارهای پیشرفته‌تری برای ثبت معامله استفاده کنید. سفارش OCO یکی از انواع اردرگذاری در بازارهای مالی است که این قابلیت را فراهم کرده تا کاربران بتوانند سفارش‌های خود را به صورت دقیق‌تر و جزئی‌تر مدیریت کنند.

سفارش OCO ترکیبی از دو سفارش لیمیت (محدود) و سفارش استاپ لیمیت (حد ضرر) بوده و شما می‌توانید با فعالسازی یک سفارش OCO، هر دو سفارش لیمیت و استاپ لیمیت را به صورت همزمان در یک سفارش ثبت کنید. اگر قصد دارید معاملات نوسان‌گیری را به صورتی بهینه‌تر به انجام برسانید، پیشنهاد ما به شما این است که نحوه اردرگذاری به روش سفارش OCO را به خوبی آموزش ببینید.

در ادامه این مطلب هر یک از سفارش‌های لیمیت و استاپ لیمیت را به صورت جداگانه بررسی کرده و کاربرد آن‌ها را نیز توضیح می‌دهیم. در نهایت نیز به سراغ سفارش OCO می‌رویم و نحوه اردرگذاری به روش OCO را در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس به شما توضیح می‌دهیم.

پادکست نحوه ثبت سفارش OCO در صرافی او ام پی فینکس

سفارش OCO چیست؟

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، سفارش OCO ترکیبی از دو سفارش «لیمیت» و «استاپ لیمیت» است. عبارت OCO مخفف One Cancels The Other Order می‌باشد. به این معنا که در صورت فعال شدن هر یک از این دو سفارش، دیگری لغو می‌شود.

برای آشنایی بیشتر با سفارش OCO ابتدا بیایید هر یک از سفارش‌های لیمیت و استاپ لیمیت و کاربردهایشان را به صورت جداگانه بررسی کنیم.

  • سفارش لیمیت (Limit Order)

کلمه Limit در زبان انگلیسی به معنای «حد/تعریف محدودیت» بوده و شما با ثبت یک سفارش خرید یا فروش در واقع برای معامله خود یک محدودیت قیمتی در نظر می‌گیرید.

زمانی که بازار در روند نزولی قرار گرفته و قیمت به سمت یک حمایت در حرکت است، می‌توانید یک سفارش خرید به روش لیمیت در حمایت مورد نظر ثبت کنید.

سفارش لیمیت (Limit Order)

مثلا فرض کنید قیمت اتریوم برابر با ۱۶۰۰ دلار بوده و تحلیل شما این است که حمایت ۱۵۵۰ دلار می‌تواند محدوده مناسبی برای ورود به موقعیت خرید باشد. اما ممکن است زمانی که قیمت به ۱۵۵۰ دلار می‌رسد، شما پای بازار نباشید و از فرصت خرید جا بمانید. برای حل این مشکل کافیست یک سفارش خرید به روش لیمیت در ۱۵۵۰ دلار ثبت کنید.

خرید اتریوم به روش لیمیت

طبق سفارش فوق، خرید اتریوم تنها در قیمت ۱۵۵۰ دلار صورت می‌گیرد. بر عکس زمانی که بازار در یک روند صعودی قرار گرفته، می‌توانید یک سفارش فروش به روش لیمیت در مقاومت‌های پیش‌روی قیمت ثبت کرده و از معاملات خرید قبلی به موقع خارج شوید و سیو سود کنید.

  • سفارش استاپ لیمیت (Stop Limit)

سفارش‌هایی که به روش Stop ثبت می‌شوند، اصطلاحا سفارش‌های شرطی نام دارند. فرض کنید قیمت فعلی اتریوم همان ۱۶۰۰ دلار بوده و با قرار گرفتن در روند صعودی، در حال نزدیک شدن به مقاومت ۱۶۵۰ دلار است.

تحلیل شما این است که اگر این مقاومت به سمت بالا شکسته شود، پله بعدی صعود در نمودار اتریوم آغاز می‌گردد. بنابراین تصمیم می‌گیرید که با شکست این مقاومت، وارد معامله خرید شوید. در این شرایط می‌توانید به روش استاپ لیمیت، برای معامله خرید خود یک قیمت فعالسازی مشخص کنید. قیمت فعالسازی اصطلاحا قیمت توقف (Stop Price) یا قیمت تریگر (Trigger Price) نیز نام دارد.

سفارش استاپ لیمیت (Stop Limit)
خرید اتریوم به روش استاپ لیمیت

مثلا سفارش فوق به این معناست که با رسیدن قیمت بازار به ۱۶۵۰ دلار، یک سفارش لیمیت به قیمت ۱۶۸۰ دلار برای شما در تابلو سفارشات صرافی ثبت می‌شود. بنابراین می‌توان بگوییم که سفارش استاپ لیمیت، یک سفارش لیمیت است که برای آن شرط فعالسازی مشخص شده است. یعنی تنها در صورتی که قیمت بازار به قیمت توقف برسد، معامله لیمیت فعال خواهد شد.

همچنین با ثبت یک سفارش فروش به روش استاپ لیمیت می‌توانید برای معاملات خرید قبلی خود حد ضرر تعریف کنید. سفارش استاپ لیمیت به شما کمک می‌کند تا نقطه ورود دقیق‌تری داشته باشید و به علت حضور نداشتن پای بازار، از موقعیت‌های خرید یا فروش به موقع جا نمانید.

سفارش OCO ترکیبی از دو سفارش لیمیت و استاپ لیمیت است؛ به این معنا که شما می‌توانید با ثبت یک سفارش OCO، هر دو سفارش لیمیت و استاپ لیمیت را در قالب یک سفارش پیاده‌سازی کنید. زمانی که یکی از این دو سفارش فعال شود، دیگری لغو خواهد شد.

مطالعه بیشتر: نحوه فعالسازی ربات اسپات گرید او ام پی فینکس

نحوه فعالسازی سفارش OCO در صرافی او ام پی فینکس

برای توضیح نحوه عملکرد این سفارش باز هم سراغ همان مثال خرید اتریوم می‌رویم. فرض کنید قیمت فعلی اتریوم برابر با ۱۶۰۰ دلار بوده و شما دیدگاهی صعودی نسبت به قیمت دارید. اما معتقدید که قیمت قبل از ادامه صعود قرار است یک اصلاح قیمتی نسبت به قیمت فعلی را به خود ببیند.

بنابراین تصمیم می‌گیرید یک سفارش لیمیت برای خرید اتریوم در سطحی پایین‌تر از قیمت فعلی مثلا در ۱۵۵۰ دلار ثبت کنید. اما ممکن است این اصلاح قیمتی هرگز اتفاق نیفتند و اتریوم از همان ۱۶۰۰ دلار، ادامه صعود را طی کند. در چنین شرایطی ثبت سفارش لیمیت دیگر کاربردی نخواهد بود چرا که باعث می‌شود شما از بازار جا بمانید.

در این شرایط می‌توانید از طریق یک سفارش OCO شرایط را به خوبی مدیریت کنید. اما چگونه؟ همانطور که در قسمت‌های قبل توضیح دادیم، سفارش OCO یک سفارش استاپ لیمیت را چاشنی سفارش لیمیت مورد نظر شما می‌کند. در مثال فوق کافیست پله بعدی صعود در نمودار اتریوم را مشخص کرده و آن را از طریق سفارش OCO پیاده‌سازی کنید.

نحوه فعالسازی سفارش OCO در صرافی او ام پی فینکس

مثلا اگر سطح ۱۶۵۰ دلار را پله صعود بعدی در نمودار اتریوم می‌بینید، می‌توانید این سطح را به عنوان قیمت فعالسازی یا همان قیمت توقف (تریگر) در نظر بگیرید.

سفارش OCO در بازار اتریوم

سفارش فوق به این معناست که شما یک سفارش خرید اتریوم در قیمت ۱۵۵۰ دلار ثبت کرده‌اید و هر زمان اصلاح قیمتی مورد نظرتان در نمودار اتریوم اتفاق بیفتد و شرایط بازار نیز به لحاظ سفارش‌های متناظر، مناسب باشد خرید اتریوم در قیمت ۱۵۵۰ دلار برای شما انجام خواهد شد.

اما اگر این اتفاق نیفتد، زمانی که قیمت اتریوم به ۱۶۵۰ دلار برسد یک سفارش خرید لیمیت در قیمت ۱۶۸۰ دلار برای شما در تابلو سفارشات صرافی ثبت خواهد شد. به این ترتیب دیگر به علت ثبت سفارش لیمیت در سطوح پایین‌تر، از پله‌های بعدی صعود جا نمی‌مانید. یعنی شما می‌توانید از طریق سفارش OCO به صورت همزمان هم در قیمتی بالاتر از قیمت فعلی و هم در قیمتی پایین‌تر از قیمت فعلی ثبت سفارش انجام دهید.

دقت کنید که در صورت فعال شدن هر یک از این دو سفارش، سفارش دیگر لغو خواهد شد. یعنی اگر خرید اتریوم در قیمت ۱۵۵۰ دلار برای شما انجام شود، سفارش استاپ لیمیتی که قیمت تریگر آن ۱۶۵۰ دلار بود لغو خواهد شد.

به طور مشابه می‌‌توانید از طریق ثبت سفارش فروش به روش OCO، دو سفارش لیمیت و استاپ لیمیت را با یکدیگر ترکیب کرده و نقطه خروج از معاملات خرید قبل را به بهترین شکل مدیریت کنید.

برای ثبت سفارش OCO در اپلیکیشن او ام پی فینکس نیز کافیست در صفحه معامله، وارد قسمت مربوط به سفارش محدود شوید و تیک مربوط به گزینه OCO را فعال کنید.

سفارش OCO در اپلیکیشن او ام پی فینکس

در صورت وجود هر گونه سوال پیرامون نحوه فعالسازی این نوع سفارش نیز می‌توانید به صورت بیست و چهار ساعته و در تمام روزهای هفته از طریق چت آنلاین وبسایت و اپلیکیشن و همچنین تماس تلفنی با شماره ۰۲۱۵۲۶۹۴۰۰۰ با واحد پشتیبانی او ام پی فینکس در ارتباط باشید.

بیشترین سوالات کاربران در مورد سفارش‌گذاری به روش OCO

عبارت OCO مخفف چیست؟

کلمه OCO از حروف ابتدایی عبارت One Cancels The Other Order ایجاد شده و به این معناست که فعال شدن یک سفارش منجر به غیر فعال شدن سفارش دیگر می‌شود.

تفاوت سفارش لیمیت با سفارش استاپ لیمیت چیست؟

سفارش استاپ لیمیت در واقع یک سفارش لیمیت است که برای آن یک شرط فعالسازی مشخص شده است.

سفارش OCO چگونه کار می‌کند؟

در ثبت سفارش به روش OCO شما دو سفارش لیمیت و استاپ لیمیت را با یکدیگر ترکیب می‌کنید.

مهم‌ترین مزیت اردرگذاری به روش OCO چیست؟

در سفارش OCO می‌توانید هم در قیمتی بالاتر از قیمت فعلی و هم در قیمتی پایین‌تر از قیمت فعلی، سفارش خرید یا فروش مورد نظرتان را ثبت کنید.

کارمزد سفارش OCO در او ام پی فینکس چقدر است؟

کارمزد سفارش OCO همچون سایر روش‌های ثبت سفارش تابع سطح کاربری بوده و با توجه به حجم معاملات ماهانه شما بین ۰.۱ درصد تا ۰.۳۵ درصد متغیر است.

الهه سیدان

من الهه سیدان هستم، فارغ‌التحصیل رشته حسابداری و دارای مدرک پیشرفته زبان انگلیسی. با توجه به رشته تحصیلم، به اقتصاد علاقه زیادی دارم و از سال ۹۲ در عرصه اقتصادی به‌عنوان خبرنگار مشغول به فعالیت بودم. بازار کریپتو به عنوان صنعتی نوپا به دلیل کارکردهای گسترده‌ و فرصت‌های مالی که در اختیار جوامع قرار می‌دهد، به تدریج توجه من را جلب کرد و باعث شد به این بازار جدید مالی علاقه‌مند شوم. در حال حاضر حدود ۵ سال است که محتوای تحلیلی- خبری در حوزه رمزارز تولید می‌کنم و امیدوارم بتوانم نقشی موثر در ارائه به موقع اطلاعات و اخبار این حوزه مالی به علاقه‌مندان دنیای ارز دیجیتال داشته‌باشم.

مطالعه بیشتر

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. سلام و عرض ادب چقدر خوب میشد کلاس حضوری برگزار می‌کردید و برای هر شهری یک نماینده داشتید تا از نزدیک هم از آموزش های خوب و کاربردی شما استفاده می‌کردیم و هم با مدیریت خوب صرافی آشنایی پیدا میکردیم اینجوری مدیریت سرمایه برای کاربران فراهم میشد. من هنوز توی آموزش ربات اسپات گرید مشکل دارم، و خیلی علاقمند به آموزش ترید کردن هستم اگر کلاس ها حضوری و از نزدیک انجام میشد واقعاً عالی بود.

    1. سلام وقتتون بخیر باشه.
      ممنون از اینکه وقت گذاشتین و نظرتون رو برامون ارسال کردین.
      پیشنهاد کلاس‎‌های حضوری که دادین حتما مورد بررسی قرار می‌گیره.
      برای آشنایی دقیق با هر کدوم از قابلیت‌های سایت هم می‌تونین به صورت ۲۴ ساعته از طریق شماره ۰۲۱۵۲۶۹۴۰۰۰ با پشتیبانی مجموعه در ارتباط باشین.
      همکاران ما در واحد پشتیبانی تمام قسمت‌های پلتفرم رو کامل براتون توضیح میدن.

  2. سلام عرض ادب با اینکه بنده مبتدی هستم و تازه وارد معامله وترید کردن شدم توضیحات بسیار اموزنده و خوب بود ممنون

    1. سلام وقتتون بخیر باشه.
      ممنون از اینکه وقت گذاشتین و نظرتون رو بهمون منتقل کردین.
      موفق و پرسود باشین همیشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا