مجموعه پادکست‌های کریپتوکست

اپیزود سی و هفتم کریپتوکست – سیر تکامل اندیشه‌های اقتصادی قسمت آخر

خلاصه موضوع سیر تکامل اندیشه‌های اقتصادی قسمت آخر

در اپیزود ۳۷ کریپتوکست از صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس آخرین قسمت از سیر تکامل اندیشه‌های اقتصادی را بررسی می‌کنیم.

در قسمت قبل در مورد بحران مالی که در سال ۲۰۰۸ در امریکا اتفاق افتاد، مفصل صحبت کردیم. این بحران به دلیل رونق کاذب بازار مسکن ایجاد شد که سیاست‌های دولت فدرال و بانک مرکزی آمریکا باعث به وجود آمدن این رونق کاذب شده بود.

مهم‌ترین رکن در ثبات یک سیستم مالی پروتکل اعتماد است وقتی آدم‌ها اعتماد خود را نسبت به بانک یا هر موسسه‌ای از دست بدهند در اولین واکنش سرمایه‌ خود را خارج می‌کنند، دقیقا چیزی که در بحران آمریکا شاهد بودیم.

ساتوشی ناکاموتو در اواخر سال ۲۰۰۸ بود که وایت پیپر بیتکوین را منتشر کرد تا یک سیستم مالی جدید به دنیا معرفی کند، در این اپیزود به بررسی ویژگی‌ها و چالش‌های اقتصاد بلاکچینی می‌پردازیم.

دنیای اقتصاد بعد از پشت سر گذاشتن عصر دست نامرئی آدام اسمیت و تئوری‌های مداخله دولت در اقتصاد کینز حالا به عصر بلاکچین رسیده و طیف وسیعی از کارشناس‌های اقتصادی متعقد هستند که اقتصاد بلاکچین با  پتانسیل‌های قابل توجهی که دارد، در آینده نه چندان دور به یکی از بخش‌های بزرگ اقتصاد جهان تبدیل می‌شود.

به نظر شما ترازوی ارزهای فیات در برابر ارزهای دیجیتال تا ده سال آینده به کدام سمت سنگینی خواهد کرد؟ اگر شما هم نظری در مورد اقتصاد بلاکچینی دارید در بخش کامنت‌ها آن را با ما به اشتراک بگذارید.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا