مجموعه پادکست‌های کریپتوکست

اپیزود بیست و هفتم کریپتوکست – مروری بر سیر تکامل اندیشه‌های اقتصادی

خلاصه موضوع بیست و هفتمین پادکست خبری ارز دیجیتال

در اپیزود بیست و هفتم از کریپتوکست صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با هشتمین قسمت از تاریخچه اندیشه‌های اقتصادی همراه شما هستیم.

در اپیزودهای قبلی در مورد تولد انسان اقتصادی، اندیشه‌های مرکانتیلیسم، دست نامرئی آدام اسمیت، بمب جمیعیتی مالتوس و ریکاردو، دنیای رویایی سوسیالیست‌ها، انتقادهای سرسخت مارکس به نظام کاپیتالیسم، اقتصاد نهادگرایی وبلن و اقتصاد کینزی صحبت کردیم.

در این اپیزود سراغ اندیشه‌های یک اقتصاددان اتریشی به نام فردریش هایک رفتیم که به لحاظ فکری رقیب سرسخت کینز محسوب می‌شد و معتقد بود راه حل کینز برای خروج اقتصاد از بحران رکود، راه حلی است که در گذر زمان با فراهم کردن زمینه‌های استبداد دولت‌ها، عملکرد اقتصاد بازار آزاد را مختل می‌کند.

فردریش هایک، اقتصاد کینزی و عقاید سوسیالیسم را به چالش کشید و با مداخله دولت در امور اقتصادی چندان موافق نبود. او اظهار داشت دخالت دولت در اقتصاد با هر هدفی که باشد در نهایت یک حکومت دیکتاتوری به وجود می‌آورد، هایِک با همین استدلال ظهور فاشیسم و نازی‌های آلمان را نیز پیشبینی کرده بود.

هایِک در سال ۱۹۴۴ کتابی منتشر کرد به نام راه بردگی، این کتاب در سرتاسر جهان غوغا کرد و میلیون‌ها جلد از آن به فروش رسید. ما در این اپیزود درمورد محتوای کتاب راه بردگی صحبت می‌کینم.

امیدواریم پادکست این هفته برای شما مفید و کارآمد باشد، اگر نظری در مورد پادکست‌ها دارید در بخش کامنت به اشتراک بگذارید.

الناز جلالی

من، الناز جلالی، فارغ‌التحصیل رشته کامپیوتر هستم و بیش از سه سال است که به عنوان تولیدکننده محتوا در فضای رمزارز کشور فعالیت میکنم. به حوزه تکنولوژی و فناوری علاقه‌ زیادی دارم و آشنایی با بازارهای مالی باعث شد فعالیت خود را در دنیای ارز دیجیتال شروع کنم. در همین راستا، با دقت به جزئیات و توجه به نیازهای هدفمند مخاطبان، سعی در ارائه اطلاعات مفید، متنوع و تخصصی در این زمینه دارم. نوشتن را به عنوان یک ابزار برای انتقال افکار و ایده‌‌ها انتخاب کرده‌ام و در تلاش برای ایجاد محتوایی آموزنده و اثرگذار برای مخاطبان هستم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا