تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۷ خرداد؛ او ام پی فینکس

مسترکارت کارت مسافرتی

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین طی روزهای جاری در شرایط نسبتاً خوبی قرار دارد و در صورت عبور از مقاومت‌های پیش رو و تبدیل آن‌ها به سطوح حمایتی، موج جدیدی از خوش‌بینی در بازار ارزهای دیجیتال رقم خواهد خورد.

پادکست واچ لیست ارز دیجیتال – ۷ خرداد


در تاریخچه قیمت بیت کوین، این رمزارز همیشه طی یک‌سال بعد از رویداد هاوینگ (Halving) رشدهای خارق‌العاده‌ای را تجربه کرده که البته نرخ این رشدها، رفته‌رفته بعد از هر هاوینگ کمتر شده است. اکنون هاوینگ اخیر بیت کوین شرایطی مشابه با سال ۲۰۱۶ در بازار ایجاد کرده که طی آن سال، قیمت بیت کوین قبل از هاوینگ ۱۴۱درصد رشد و بعد از هاوینگ، با ۲۹۴ درصد افزایش قیمت همراه بوده است. اکنون در سال ۲۰۲۴ قیمت رمزارز برتر قبل از رویداد هاوینگ، یک رشد ۱۳۹ درصدی را تجربه کرده است.


با توجه به این آمار و حتی پیش‌بینی ابزارهای هوش مصنوعی، قیمت بیت کوین ممکن است تا حدوداً یک سال دیگر به ناحیه ۱۸۰,۰۰۰ دلاری برسد. البته که در این بین، عملکرد اقتصادی آمریکا و تغییرات نرخ بهره فدرال رزرو نقش مهمی را ایفا خواهند کرد و فعلاً اجازه عبور بیت کوین از مرز ۷۰,۰۰۰ دلار را نداده‌اند. در هر صورت بیت کوین به‌عنوان رهبر ارزهای دیجیتال می‌تواند با رشد قیمت، آلت کوین‌های زیادی را به پیروی از خود درآورد که در مقاله این هفته واچ لیست ارزهای دیجیتال، به بررسی چند مورد از آن‌ها پرداخته‌ایم.


به این ترتیب در واچ لیست ارز دیجیتال ۷ خرداد ماه، ابتدا تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های اتریوم (ETH)، ریپل (XRP) و بایننس کوین (BNB) را در تایم فریم‌های روزانه و ساعتی پوشش داده‌ایم.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۷ خرداد؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه بعد از شکست خط روند نزولی چندماهه خود، هنوز نتوانسته از مرز ۷۰,۰۰۰ دلار عبور کند که چنین حرکتی، جهت ادامه روند صعودی بلندمدت برای پادشاه کوین‌ها ضروری است. اما بیت کوین فعلاً بالاتر از میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) 50 روزه و ۲۰۰ روزه معامله می‌شود و شرایط قیمت از این حیث، مثبت و صعودی دیده می‌شود. بیت کوین نخستین رمزارزی است که در واچ لیست ارز دیجیتال ۷ خرداد به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم 1 روزه
تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

در صورت تداوم فعالیت خریداران و عبور از مقاومت ۶۹,۰۰۰ دلاری، قیمت بیتکوین پتانسیل رشد تا مرز ۷۰,۰۰۰ دلار را پیدا خواهد کرد. عبور از این ناحیه نیز، می‌تواند منجر به تداوم حرکت صعودی تا سقف تاریخی ۷۳,۷۷۷ دلاری شود. شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) هم‌اکنون بالاتر از مرز ۵۰ واحدی قرار دارد که یعنی روند صعودی قیمت می‌تواند به‌راحتی ادامه داشته باشد. اسیلاتور آسام (Awesome Oscillator / AO) هم با قرارگرفتن بالاتر از مرز خنثی صفر واحدی، مومنتوم (قدرت عملکرد / Momentum) صعودی قیمت را نشان می‌دهد.


اما با وجود چشم‌انداز صعودی برای قیمت BTC، مادامی که مقاومت‌های پیش رو به سطوح حمایتی تبدیل نشوند، نمی‌توان انتظار زیادی از بیت کوین داشت. چنین عملکردی می‌تواند سقف تاریخی جدیدی در مرز ۸۰,۰۰۰ دلار برای بیت کوین ایجاد کند. اما چنانچه قیمت بیت کوین نتواند از مرز ۷۰,۰۰۰ دلار عبور کند، ممکن است دچار بازگشت به‌سمت میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در نزدیکی ۶۶,۰۰۰ دلار و سپس ناحیه حمایتی ۶۴,۰۰۰ دلاری شود.


این کاهش در صورتی که موجی از ترس را به سرمایه‌گذاران بازار تزریق کند، ممکن است منجر به فروش دسته‌جمعی و ریزش قیمت تا مرز ۶۰,۰۰۰ دلار شود و سناریوهای صعودی بیت کوین را نامعتبر کند. در صورتی که فروشندگان بخواهند تمام توان خود را در این سناریو بگذارند، قیمت بیت کوین می‌تواند به‌ترتیب تا نواحی ۵۹,۰۰۰ دلاری و ۵۳,۰۰۰ دلار نیز دچار کاهش شود.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم 2 ساعته
تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۲ ساعته – TradingView

در نمودار ۲ ساعته بیت کوین، خط سبزرنگ مشخص‌شده نقطه پیوت (Pivot) قیمت است که در سطح ۶۸,۷۴۷ دلاری قرار داشته و اهمیت بسیار زیادی در تعیین مسیر بعدی قیمت دارد. در این نمودار، سطوح مقاومتی قیمت BTC به‌ترتیب در ۷۰,۰۰۰ دلار، ۷۱,۵۰۰ دلار و ۷۳,۰۰۰ دلار قرار دارند و در سناریوی نزولی این تایم فریم، حمایت‌های قیمت به‌ترتیب سطوح ۶۸,۵۰۰ دلار، ۶۷,۰۰۰ دلار و ۶۵,۹۰۰ دلار برآورد شده‌اند.


شاخص RSI بیت کوین در تایم فریم ۲ ساعته، به سطح ۵۶ واحدی رسیده که شرایط فعلی قیمت را خنثی نشان می‌دهد. میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در سطح ۶۸,۷۴۷ دلار نیز، فعلاً در نقش یک حمایت قوی عمل می‌کند. اکنون در صورتی که قیمت مقاومت ۷۰,۰۰۰ دلاری را پشت سر بگذارد، بیت کوین می‌تواند ابتدا تا ۷۱,۵۰۰ دلار و سپس تا ۷۳,۰۰۰ دلار شاهد رشد باشد.


اما در آن روی سکه کاهش قیمت به زیر ۶۸,۵۰۰ دلار، ممکن است منجر به ادامه حرکت نزولی تا سطوح ۶۷,۰۰۰ دلاری و سپس ۶۵,۹۰۰ دلار شود. شاخص قدرت نسبی و میانگین متحرک نمایی قیمت بیت کوین، شرایط فعلی را در تایم فریم ۲ ساعته خنثی نشان می‌دهند و بهتر است واکنش قیمت به نقطه پیوت مذکور را زیر ذره‌بین گرفت.


مطالعه بیشتر: معرفی ۵ اندیکاتور آسان برای تحلیل ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۷ خرداد؛ تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

اتریوم هم مشابه با بیت کوین، در نمودار ۱ روزه بالاتر از میانگین متحرک‌های نمایی ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه معامله می‌شود و از این رو، چشم‌انداز قیمت صعودی دیده می‌شود. قیمت اتریوم پس از عبور از مقاومت ۳,۸۰۰ دلاری، اکنون مشغول تثبیت (Consolidation) است و پتانسیل عبور از مرز ۴,۰۰۰ دلار را دارد. در ادامه به تحلیل اتریوم در واچ لیست ارز دیجیتال ۷ خرداد می‌پردازیم.

تحلیل اتریوم در تایم فریم 1 روزه
تحلیل اتریوم در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

اتریوم در حال حاضر ناحیه ۳,۵۴۰ دلار را به‌عنوان حمایت برای خود حفظ کرده و مادامی که این سطح به‌سمت پایین شکسته نشود، روند میان‌مدت تا بلندمدت قیمت صعودی دیده می‌شود. حال در صورتی که قیمت ETH در مقاومت ۳,۸۳۵ دلاری یک شکست صعودی را رقم زند، می‌تواند این حرکت را تا مرز ۴,۰۰۰ دلار ادامه دهد. عبور از این مقاومت، پتانسیل رشدهای بیشتر تا نزدیکی سقف ۴,۱۰۰ دلاری ماه مارس (اسفند ۱۴۰۲) را به اتریوم می‌دهد.


اما در صورتی که قیمت به زیر حمایت ۳,۶۵۰ دلاری برسد، ممکن است دچار کاهش‌های بیشتر ابتدا تا حمایت ناحیه ۳,۵۴۰ دلاری و سپس تا سطح ۳,۴۸۰ دلار شود. اتریوم در سناریوی نزولی، سطوح حمایتی بعدی خود را در ۳,۲۴۴ دلار و مرز ۳,۰۰۰ دلار دارد.

تحلیل اتریوم در تایم فریم 1 ساعته
تحلیل اتریوم در تایم فریم ۱ ساعته – TradingView

در نمودار ۱ ساعته اتریوم، قیمت فعلاً از مقاومت ۳,۷۵۰ دلاری و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته (۱۰۰H SMA) عبور کرده است. همچنین، قیمت بالاتر از سطح ۷۶.۴ درصدی فیبوناچی بازگشتیِ حرکت نزولی قرار دارد و در یک محدوده معاملاتی با سقف ۳,۹۴۴ دلار و کف ۳,۵۴۰ دلاری معامله می‌شود.


نخستین سطح مقاومتی برای قیمت ETH در ۳,۸۸۰ دلار قرار دارد و پس از آن، سطح ۳,۹۲۰ دلار مقاومت مهم بعدی قیمت خواهد بود. در صورتی که اتریوم در عبور از این سطح مقاومتی موفق ظاهر شود، می‌تواند شاهد رشدهای بیشتر تا مرز ۴,۰۰۰ دلار باشد که در صورت تداوم شرایط صعودی، این حرکت ممکن است تا سطح ۴,۰۸۰ دلاری نیز ادامه پیدا کند. اهداف بعدی اتریوم در سناریوی صعودی، به‌ترتیب سطوح ۴,۲۲۰ دلار و ۴,۳۵۰ دلار برآورد شده‌اند.


اما چنانچه قیمت نتواند از مقاومت ۳,۸۸۰ دلاری عبور کند، ممکن است یک حرکت اصلاحی را آغاز کند که نخستین سطح حمایتی قیمت در این سناریو، ۳,۸۰۰ دلار و خط روند مشخص‌شده در نمودار خواهد بود. حمایت مهم بعدی اتریوم ناحیه ۳,۷۳۵ دلاری است که در صورت شکست نزولی آن، شاهد کاهش‌های بیشتر به‌سمت ۳,۶۳۰ دلار خواهیم بود. این حرکت نزولی قیمت اتریوم، در نهایت می‌تواند تا سطح حمایتی ۳,۵۴۰ دلار ادامه پیدا کند.


مطالعه بیشتر: آشنایی با ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو

واچ لیست ارز دیجیتال ۷ خرداد؛ تحلیل تکنیکال ریپل (XRP)

قیمت ریپل در نمودار ۱ روزه، یک روند صعودی را از تاریخ ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) تا کنون آغاز کرده است. این آلت کوین چندین سقف بالاتر (Higher High) و کف بالاتر (Higher Low) را به‌صورت متوالی ایجاد کرده و اندیکاتورهای مومنتوم قیمت نیز، نشان از رشد این رمزارز دارند. رمزارز بعدی برای واچ لیست ارز دیجیتال ۷ خرداد ماه ریپل است.

تحلیل ریپل در تایم فریم 1 روزه
تحلیل ریپل در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

قیمت ریپل موفق شد با شروع هفته میلادی جدید، سطح ۰.۵۳ دلاری را حفظ کند و نسبت به روز گذشته رشدی جزئی داشته باشد. ستون‌های سبزرنگ اندیکاتور مکدی (MADC) نیز در این تایم فریم، نشان از مومنتوم مثبت قیمت XRP در روند صعودی دارند.


همچنین، شاخص RSI ریپل نیز از سطح ۵۲ واحدی عبور کرده که چشم‌اندازی نسبتاً مثبت و صعودی برای قیمت نشان می‌دهد. اکنون با توجه به شرایط مذکور، ریپل هدف ۰.۵۷ دلاری را برای خود انتخاب کرده که نسبت به سطوح فعلی، یک رشد ۷.۳ درصدی محسوب می‌شود. در صورت عبور قیمت از این سطح مقاومتی، ریپل برای رشد تا ناحیه بین ۰.۶۰ دلار تا ۰.۶۵ دلار، احتمالاً با مقاومت جدی مواجه نشود.


در سناریوی نزولی قیمت ریپل در تایم فریم روزانه، کف ۰.۴۸۶۶ دلاری ۱۳ می (۲۴ اردیبهشت) به‌عنوان نخستین حمایت مهم در نظر گرفته می‌شود. این احتمال وجود دارد که پس از کاهش قیمت تا این سطح حمایتی، سفارش‌های خرید قابل توجهی برای ریپل ثبت و پُر شوند که بازگشت صعودی قیمت را در پی خواهد داشت. اما در صورتی که بنا به کاهش‌های بیشتر برای قیمت ریپل باشد، حمایت‌های بعدی این رمزارز نواحی ۰.۴۶ دلاری و ۰.۴۲ دلاری برآورد شده‌اند.

تحلیل ریپل در تایم فریم 1 ساعته
تحلیل ریپل در تایم فریم ۱ ساعته – TradingView

اما ریپل در نمودار ۱ ساعته، فعلاً نتوانسته از مقاومت ۰.۵۴۵ دلاری عبور کند و یک حرکت اصلاحی را آغاز کرده که می‌تواند منجر به تست مجدد ناحیه حمایتی ۰.۵۱۲ دلاری شود. ریپل پس از کاهش از سطح مقاومتی مذکور، به زیر حمایت ۰.۵۳۲ دلاری و سطح ۲۳.۶ درصدی فیبوناچی بازگشتی کاهش داشته و قیمت هم‌اکنون، در یک محدوده معاملاتی با سقف ۰.۵۴۲۲ دلار و کف ۰.۵۰۲۸ دلار قرار گرفته است.


ریپل در حال حاضر مقاومت پیش روی خود را در ۰.۵۳۲۰ دلار می‌بیند اما نخستین مقاومت جدی قیمت، سطح ۰.۵۴۲۰ دلاری برآورد شده است. عبور از این مقاومت، می‌تواند منجر به رشدهای بیشتر تا ایستگاه بعدی در سطح ۰.۵۴۵۰ دلاری شود. در صورت تداوم شرایط صعودی، قیمت XRP می‌تواند رشدهای خود را ابتدا تا ۰.۵۵۵۰ دلار و سپس تا ۰.۵۷۴۰ دلار نیز ادامه دهد.


اما در صورت عدم غلبه بر مقاومت ناحیه ۰.۵۴۲۰ دلاری، قیمت ممکن است به‌سمت پایین شروع به حرکت کند. نخستین حمایت ریپل در این سناریو، ۰.۵۲۲۰ دلار و سطح ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی برآورد شده‌اند. حمایت مهم بعدی قیمت در سطح ۰.۵۱۲۰ دلار قرار دارد که شکست نزولی در این سطح، می‌تواند منجر به تشدید فشار فروش و کاهش بیشتر قیمت ریپل تا حمایت ناحیه ۰.۵۲ دلاری شود.


مطالعه بیشتر: چگونه از معاملات اسپات ارز دیجیتال کسب سود کنیم؟

واچ لیست ارز دیجیتال ۷ خرداد؛ تحلیل تکنیکال بایننس کوین (BNB)

قیمت بایننس کوین یا ارز بی ان بی BNB پس از تشکیل یک سقف تاریخی جدید در نمودار ۱ روزه، اکنون یک دوره تثبیت را آغاز کرده است. طی این دوره، بایننس کوین موفق شد یک الگوی پرچم صعودی (Bullish Flag) را تشکیل دهد و از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه (۱۰۰D SMA) نیز عبور کند. ارز دیجیتال BNB آخرین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست ارز دیجیتال ۷ خرداد ماه است.

تحلیل بایننس کوین در تایم فریم 1 ورزه
تحلیل بایننس کوین در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

در حال حاضر، قیمت بایننس کوین در یک محدوده معاملاتی با کف و حمایت ۴۹۸ دلاری و سقف و مقاومت ۶۴۷ دلار قرار گرفته است. اما قیمت فعلاً بالاتر از میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه در ۵۳۸ دلار معامله می‌شود و از این رو، پتانسیل رشدهای بیشتر برای ارز بی ان بی وجود دارد. د رهمین راستا، خط سیگنال (Signal Line) شاخص قدرت نسبی نیز از مرز خنثی خود فراتر رفته که یعنی چشم‌انداز صعودی قیمت تقویت شده و بایننس کوین می‌تواند از کانال بالایی و خط مقاومت الگوی مثلث صعودی در سطح ۶۴۷ دلار عبور کند.


اندیکاتور ویلیامز (Williams) بایننس کوین هم با عبور قیمت از خطوط آن، وضعیت قیمت را رو به رشد و صعودی نشان می‌دهد. از این رو، عبور قیمت از مقاومت ۶۴۷ دلاری می‌تواند منجر به تشکیل یک سقف تاریخی جدید در قیمت BNB شود.


اما از طرفی دیگر عدم عبور از الگوی صعودی مذکور، ممکن است کاهش قیمت بی ان بی به زیر خط حمایت و کف الگو را در پی داشته باشد. در این سناریوی نزولی پس از سطح ۵۳۸ دلاری، نخستین حمایت مهم قیمت در سطح ۴۹۸ دلار دیده می‌شود. شکست نزولی از این سطح حمایتی، می‌تواند منجر به تشدید فشار فروش و تداوم حرکت نزولی قیمت بایننس کوین تا حمایت ناحیه ۳۹۰ دلاری شود.


در واچ لیست ارز دیجیتال ۷ خرداد ماه ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، ریپل و بایننس کوین را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

پاسخ به سوالات مهم از واچ لیست ارز دیجیتال ۷ خرداد

برای واچ لیست ارز دیجیتال امروز چه ارزهایی را زیر نظر بگیریم؟

چهار ارز دیجیتال این هفته که پتانسیل خوبی برای رشد نشان داده‌اند بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH)، ریپل (XRP) و بایننس کوین (BNB) هستند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه، بیت کوین و رمزارزهایی هستند که مارکت کپ آن‌ها بالا بوده و همچنین حجم معاملات خوبی در بازه روزانه دارند.

چگونه بهترین واچ لیست ارز دیجیتال را داشته باشیم؟

برای تهیه بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، باید ارزهایی را در نظر بگیرید که تحلیل فاندامنتال و تکنیکال آن‌ها با یکدیگر مطابقت داشته و در آستانه رشد قیمت دیده می‌شوند.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-ارز-دیجیتال-7-خرداد

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا