تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۳۱ اردیبهشت؛ او ام پی فینکس

مسترکارت کارت مسافرتی

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین موفق شد طی هفته میلادی گذشته ۸ درصد رشد داشته باشد و ظاهراً کف‌های قیمت رمزارز برتر، همچنان توجه خریداران را به خود جلب می‌کنند. معمولاً زمانی که قیمت مشغول رنج‌زنی است، معامله‌گران در کف و حمایت محدوده معاملاتی خریده و در سطوح مقاومتی اقدام به فروش می‌کنند. با توجه به شرایط فعلی، بیت کوین اکنون پتانسیل رشد تا سقف تاریخی ۷۳,۷۷۷ دلاری را دارد، اما عبور از این سطح ممکن است کمی دشوار باشد.

پادکست واچ لیست ارز دیجیتال ۳۱ اردیبهشت


دیدگاه تحلیل‌گران هم پیرامون عملکرد آینده قیمت بیت کوین متفاوت است؛ برخی معتقدند دوره اصلاح بیت کوین به پایان رسیده و قیمت طی یک شکست صعودی به سقف‌های تاریخی جدیدی خواهد رسید. این در حالی است که گروهی دیگر از تحلیل‌گران بازار می‌گویند بیت کوین طی یک بازگشتی نزولی، مرز ۶۰,۰۰۰ دلاری را مجدداً تست می‌کند و به زیر این سطح کاهش خواهد داشت.


تشخیص جهت حرکت بعدی بیت کوین و شکست قیمت از رنج فعلی دشوار است. از این رو، بهتر است منتظر آغاز یک روند جدید از قیمت ماند تا بتوان معاملات بزرگ در بازار را از سر گرفت. حال که قیمت بیت کوین مشغول تثبیت (Consolidation) است، ممکن است معامله‌گران جهت انجام معاملات کوتاه‌مدت، سرمایه خود را به بازار آلت کوین‌ها انتقال دهند. با وجود این‌که هنوز به یک آلت سیزن (AltSeason) تمام‌عیار نرسیده‌ایم، برخی آلت کوین‌ها هستند که پتانسیل رشد خوبی از خود نشان داده‌اند که در این مقاله از واچ لیست ارزهای دیجیتال، به بررسی آن‌ها پرداخته‌ایم.


به این ترتیب در واچ لیست ارز دیجیتال ۳۱ اردیبهشت ماه، مثل همیشه ابتدا تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های سولانا (SOL)، گراف (GRT) و فانتوم (FTM) را در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته پوشش داده‌ایم.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۳۱ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه، در ناحیه ۶۸,۰۰۰ دلاری با مقاومت مواجه شده اما نکته مثبت این‌جا است که خریداران، خیلی فضای آزادی را در اختیار فروشندگان قرار نداده‌اند. این یعنی که خریداران رشد بیشتر قیمت را پیش‌بینی می‌کنند و پوزیشن‌های معاملاتی خود را حفظ کرده‌اند. بیت کوین نخستین رمزارزی است که در واچ لیست ارز دیجیتال ۳۱ اردیبهشت ماه به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم 1 روزه
تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۶۴,۱۰۹ دلار، یک حرکت رو به بالا را آغاز کرده و شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) نیز وارد ناحیه مثبت خود شده است که یعنی، مسیر احتمالی قیمت بیتکوین به‌سمت مقاومت‌های پیش رو است. حال در صورتی که قیمت از سطح ۶۸,۰۰۰ دلاری عبور کند، بیت کوین پتانسیل ادامه حرکت صعودی تا تست مقاومت سرسخت ۷۳,۷۷۷ دلاری را پیدا خواهد کرد.


چنانچه فروشندگان قصد جلوگیری از این حرکت را داشته باشند، باید خیلی سریع قیمت را به زیر میانگین متحرک‌ها پایین بکشانند. در صورت موفقیت آن‌ها، قیمت BTC ممکن است ابتدا تا حمایت ۵۹,۶۰۰ دلاری و سپس تا کف روزانه ۱ می (۱۱ اردیبهشت) در ۵۶,۵۵۲ دلار کاهش داشته باشد.

تحلیل بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته بیت کوین، هر دو خطوط میانگین متحرک‌ها یک حرکت صعودی را آغاز کرده‌اند و شاخص RSI هم در ناحیه مثبت قرار دارد که شرایط بازار را تحت کنترل خریداران نشان می‌دهند. یکی از مهم‌ترین سطوح حمایتی قیمت بیت کوین در حرکات نزولی، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه است. در صورتی که قیمت با رسیدن به این سطح یک بازگشت صعودی داشته باشد، احتمال تشکیل یک رالی (حرکت صعودی / Rally) به‌سمت مقاومت ۶۸,۰۰۰ دلاری نیز بیشتر خواهد شد.


اما از طرفی دیگر شکست نزولی به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، سیگنالی مبنی بر تضعیف مومنتوم (قدرت عملکرد / Momentum) صعودی قیمت خواهد بود. طی چنین حرکتی، قیمت بیت کوین ممکن است ابتدا تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) و سپس تا حمایت ۵۹,۶۰۰ دلاری کاهش پیدا کند.


مطالعه بیشتر: آشنایی با بهترین اندیکاتورها برای تحلیل ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۳۱ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال سولانا (SOL)

ارز دیجیتال سولانا موفق شد در تاریخ ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت)، از میانگین متحرک‌های نمودار ۱ روزه عبور کند و این‌طور که پیدا است، خریداران این رمزارز مشغول انباشت و تقویت موقعیت‌های خود هستند. در ادامه به تحلیل سولانا در واچ لیست ارز دیجیتال ۳۱ اردیبهشت ماه می‌پردازیم.

تحلیل سولانا در تایم فریم 1 روزه
تحلیل سولانا در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

قیمت سولانا در نزدیکی سطح ۱۷۶ دلاری یک مقاومت جزئی دارد که انتظار می‌رود فروشندگان با رسیدن قیمت به این سطح، برای اصلاح تلاش کنند. نخستین سطح مهم در مسیر نزولی قیمت سولانا، سطح شکسته‌شده ۱۶۲ دلاری است. چنانچه قیمت با رسیدن به این سطح یک بازگشت صعودی قدرتمند داشته باشد، به این معنی است که خریداران در تلاشند این سطح را به حمایت تبدیل کنند. چنین عملکردی پتانسیل تشکیل یک رالی بالاتر از ۱۷۶ دلار را به سولانا می‌دهد. در ادامه این حرکت، قیمت می‌تواند تا ۱۸۵ دلار نیز رشد داشته باشد.


این سناریوی صعودی زمانی در کوتاه‌مدت نامعتبر می‌شود که قیمت ارز SOL به زیر میانگین متحرک‌ها کاهش پیدا کند. این حرکت می‌تواند لیکوییدی سنگین پوزیشن‌های لانگ (پیش‌بینی صعود قیمت / Long) سولانا را در پی داشته باشد و قیمت را به‌سمت ۱۴۰ دلار پایین بکشاند.

تحلیل سولانا در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل سولانا در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

قیمت Solana در نمودار ۴ ساعته، با رسیدن به مقاومت ۱۷۶ دلاری دچار کاهش شد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رسید. اکنون احتمال تست مجدد سطح شکسته‌شده ۱۶۲ دلاری زیاد دیده می‌شود که انتظار می‌رود در این سطح، خریداران حضور پررنگ‌تری به عمل برسانند و مانع از کاهش بیشتر قیمت شوند. خریداران سولانا جهت ادامه حرکت صعودی قیمت، باید مقاومت ۱۷۶ دلاری را پشت سر بگذارند.


اما در صورتی که قیمت به زیر ۱۶۲ دلار کاهش داشته باشد، نشان‌دهنده تضعیف عملکرد خریداران در این بازار خواهد بود. قیمت سولانا در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه یک حمایت جزئی دارد که از دست‌رفتن آن، منجر به کاهش‌های بیشتر تا سطح ۱۴۰ دلار خواهد شد.


مطالعه بیشتر: ترید چیست و چگونه تریدر شویم؟

واچ لیست ارز دیجیتال ۳۱ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال گراف (GRT)

ارز دیجیتال گراف موفق شد پس از تلاش خریداران و عبور از میانگین متحرک‌ها در روز ۱۵ می (۲۶ اردیبهشت)، یک رالی جدید را آغاز کند و قیمت را بهبود ببخشد. شرایط فعلی برای این رمزارز بیشتر صعودی دیده می‌شود و به همین دلیل، تحلیل گراف را در واچ لیست ارز دیجیتال ۳۱ اردیبهشت پوشش داده‌ایم.

تحلیل گراف در تایم فریم 1 روزه
تحلیل گراف در تایم فریم ۱ روزه – TradingView

خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۰.۲۹ دلاری، یک حرکت صعودی را آغاز کرده و شاخص قدرت نسبی وارد ناحیه مثبت شده است که نشان از بازگشت خریداران به بازار این رمزارز دارند. اکنون این دسته از فعالان بازار تلاش خواهند کرد قیمت گراف را از مقاومت ۰.۳۵ دلاری عبور دهند که انتظار می‌رود در این سطح، فروشندگان مقاومتی جدی از خود نشان دهند.


در سناریوی نزولی قیمت ارز GRT، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نقش یک سطح حمایتی دیده می‌شود. در صورتی که قیمت دچار کاهش شود و این سطح را بشکند، به این معنی خواهد بود که فروشندگان در هر رالی قیمت دست به فروش ارز گراف می‌زنند. این شرایط ممکن است منجر به کاهش قیمت گراف، ابتدا تا ۰.۲۶ دلار و سپس تا سطح ۰.۲۳ دلاری شود.

تحلیل گراف در تایم فریم 4 ساعته
تحلیل گراف در تایم فریم ۴ ساعته – TradingView

نمودار ۴ ساعته گراف نشان می‌دهد که قیمت مدتی است را بین سطوح ۰.۲۲ دلار تا ۰.۳۱ دلار روندی خنثی داشته است. خریداران توانستند قیمت را از این ناحیه به‌سمت بالا خارج کنند، اما در حفظ سطوح بالاتر قیمت موفق ظاهر نشدند. اکنون در صورتی که قیمت GRT به زیر میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه کاهش پیدا کند، به این معنی است که شکست صعودی اخیر قیمت ناموفق بوده است. این شرایط می‌تواند کاهش قیمت تا سطح ۰.۲۶ دلاری را در پی داشته باشد.


اما در آن روی سکه، چنانچه قیمت با رسیدن به میانگین متحرک‌ها بازگشت صعودی قدرتمندی داشته باشد، خریداران جهت آغاز یک حرکت جدید به‌سمت ۰.۳۱ دلار مجدداً تلاش خواهند کرد. در صورت عبور از این سطح مقاومتی، قیمت گراف می‌تواند ابتدا تا ۰.۳۵ دلار و سپس تا ۰.۴۰ دلار رشد پیدا کند.


مطالعه بیشتر: آشنایی با معاملات اسپات و نحوه کسب سود از آن‌ها

واچ لیست ارز دیجیتال ۳۱ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال فانتوم (FTM)

ارز دیجیتال فانتوم در نمودار ۱ روزه، موفق شد در تاریخ ۱۶ می (۲۷ اردیبهشت) از میانگین متحرک‌ها و مقاومت افقی (Horizontal Resistance) خود در ۰.۷۹ دلار عبور کند که این حرکت، نشان از آغاز یک دوره بهبود قیمت دارد. فانتوم آخرین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست ارز دیجیتال ۳۱ اردیبهشت است.

تحلیل فانتوم در نمودار 1 روزه
تحلیل فانتوم در نمودار ۱ روزه – TradingView

میانگین متحرک‌های فانتوم در تایم فرم روزانه، در آستانه تشکیل یک تقاطع صعودی (Bullish Crossover) قرار دارند و شاخص RSI این رمزارز نیز به ناحیه مثبت خود رسیده است. این شرایط نشان از بازگشت خریداران به این بازار دارد، اما انتظار می‌رود که فروشندگان نیز به‌راحتی تسلیم نشوند و جهت کاهش قیمت فانتوم تا سطح ۰.۷۹ دلاری تلاش کنند. چنانچه خریداران این سطح را به حمایت تبدیل کنند، فانتوم می‌تواند تا ۱.۰۴ دلار شاهد رشد باشد.


از طرفی دیگر کاهش قیمت و شکست نزولی در میانگین متحرک‌ها، به این معنی خواهد بود که فروشندگان در سطوح بالاتر قیمت FTM فعالیت بیشتری دارند. این مسئله ممکن است کاهش قیمت تا سطح ۰.۶۰ دلاری را در پی داشته باشد.

تحلیل فانتوم در نمودار 4 ساعته
تحلیل فانتوم در نمودار ۴ ساعته – TradingView

فروشندگان در نمودار ۴ ساعته فانتوم، در تلاشند تا قیمت را دچار اصلاح کنند، اما پیش‌بینی می‌شود که خریداران کف‌های قیمت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را خریداری کنند. در این صورت، گراف می‌توان شاهد تقویت مومنتوم صعودی و حرکت به‌سمت مقاومت ۱.۰۴ دلاری باشد.


در عوض، اگر قیمت کاهش داشته باشد و میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه را بشکند، به این معنی است که عملکرد خریداران در حال تضعیف است. از این رو، قیمت در معرض کاهش تا سطح شکسته‌شده ۰.۷۹ دلاری قرار می‌گیرد. این سطح اهمیت بسیار زیادی برای حمایت خریداران دارد چرا که شکست نزولی در آن، به این معنی است که رالی بهبود قیمت فانتوم موفق نبوده است.


در واچ لیست ارز دیجیتال ۳۱ اردیبهشت ماه ارزهای دیجیتال بیت کوین، سولانا، گراف و فانتوم را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار از واچ لیست ارز دیجیتال ۳۱ اردیبهشت

پنج ارز دیجیتال این هفته که باید زیر نظر بگیریم کدام‌اند؟

واچ لیست ارز دیجیتال امروز به‌نقل از کوین‌تلگراف (CoinTelegraph)، متشکل از ارزهای دیجیتال بیت کوین (BTC)، سولانا (SOL)، گراف (GRT)، فانتوم (FTM) و آرویو (AR) است.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

برای تهیه بهترین واچ لیست ارز دیجیتال، باید ارزهایی را در نظر بگیرید که تحلیل فاندامنتال و تکنیکال آن‌ها با یکدیگر مطابقت داشته و در آستانه رشد قیمت دیده می‌شوند.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-ارز-دیجیتال-31-اردیبهشت

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا