اخبار ارز دیجیتالتحلیل آنچینتحلیل ارز دیجیتال

شاخص دقیق آن چین کاردانو و رشد سه برابری قیمت

به نظر می‌رسد کاردانو (Cardano / ADA)، هشتمین رمزارز برتر حال حاضر بازار، تا حد زیادی نسبت به ارزش واقعی خود فاصله دارد. بررسی‌های عوامل مختلف پیرامون این رمزارز نشان می‌دهند که در صورت توجه بیشتر سرمایه‌گذاران، قیمت این دارایی به‌راحتی به سقف‌های جدید خواهد رسید.


از بین عوامل مذکور، شاخص‌های آن چین کاردانو (درون‌شبکه‌ای / On-Chain) هستند که توسط پلتفرم آماری سنتیمنت (Santiment) طی یکی گزارش‌های اخیر آن منتشر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، کاردانو هم‌اکنون در پایین‌ترین سطح نسبت به قیمت تحقق‌یافته (Realized Value) خود از ژانویه ۲۰۱۹ (دی ۱۳۹۷) تا به امروز قرار گرفته است. سنتیمنت خاطرنشان کرد این مسئله نشان‌دهنده ارزش‌گذاری کم (Undervaluation) این رمزارز و بروز ضرر در میانگین معاملات آن است.

نمودار شاخص MVRV-Z کاردانو
نمودار شاخص MVRV-Z کاردانو – Santiment

مشاهده این آمار آن چین کاردانو برای بازار چشم‌اندازی صعودی از این رمزارز به‌همراه دارد، چرا که مشابه این روند در گذشته دیده شده و نتیجه آن رشد سه برابری قیمت کاردانو (ADA) طی ۹۰ روز آتی بوده است.


سنتیمنت نیز در گزارش خود عنوان کرد آخرین باری که شاخص MVRV-Z به این سطح رسید، قیمت ADA طی سه ماه دو برابر رشد داشت.


در این بین، ADA یکی از بهترین عملکردها را از خود به‌جا گذاشته و بین ۱۰ رمزارز برتر از لحاظ ارزش بازار قرار دارد. هم‌اکنون جایگاه کاردانو بین رمزارزها سولانا (SOL) و بایننس کوین (BNB) است که هر دوی آن‌ها را در عملکرد هفتگی پشت سر گذاشته است.


لازم به ذکر است قیمت ADA در اوایل ماه سپتامبر (اواسط شهریور ماه) به سقف ۰.۵۱ دلار رسید، اما خریداران در حفظ این سطح موفق ظاهر نشدند و قیمت این رمزارز پس از رسیدن به ۰.۴۰ دلار، روند نزولی خود را ادامه داد.


با این حال، دید کلی بازار نسبت به این ارز دیجیتال صعودی است و جدای از شاخص‌ها و نشانه‌های مثبت، اعضای بزرگ بازار در مورد این دارایی و اکوسیستم خوش‌بین هستند و معتقدند به‌زودی عملکردی قوی از خود نشان می‌دهد.


یکی از این افراد حامی بزرگ رمزارزها و بنیان‌گذار کانال یوتیوب بیت‌بوی کریپتو (Bitboy Crypto)، بن آرم‌استرانگ، است که در پیش‌بینی‌های اخیر خود بیان کرد کاردانو در درازمدت (۶ تا ۱۰ سال) جای اتریوم را خواهد گرفت.


مایکل ون دی پوپ، دیگر تحلیل‌گر پرآوازه دنیای ارزهای دیجیتال، نیز خاطرنشان کرد قیمت ارز دیجیتال ADA اخیراً به سطح مهمی رسیده که نقطه ورود بسیار مطمئنی برای موقعیت‌های خرید است.

شاخص آن چین چیست؟

شاخص‌های آن‌چین شامل اطلاعات مختلف پیرامون تراکنش‌های یک شبکه بلاک چین می‌شوند و با بررسی فعالیت‌ها در یک شبکه، دیدگاهی در مورد عملکرد آینده دارایی مورد نظر ارائه می‌دهند.

منبع: ZyCrypto

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا