آموزش NFTآموزش ارز دیجیتالبازی های ارز دیجیتال

معرفی بازی ریو ریسینگ؛ نقد، بررسی و آموزش کسب درآمد

بازی ریو ریسینگ یک بازی سبک آرکید است که حس و حال بازی‌های ریسینگ نوستالژیک را ارائه می‌دهد. این بازی P2E (Play-to-Earn) تمام جنبه‌های بازی‌های بلاک چینی از جمله کنترل کامل روی دارایی و توکن‌ها را برای بازیکنان به همراه دارد.

بازی ریو ریسینگ رایگان نیست، ولی قبل از سرمایه گذاری می‌توانید از حالت تمرینی بازی استفاده کنید. البته برای استفاده از حالت تمرینی در هر صورت باید کارمزد شبکه بلاک چین بازی را پرداخت کنید. با این حال اکثر بازیکنانی که به این بازی مسلط می‌شوند می‌توانند به درآمد پایه و ثابت از این بازی برسند.

توسعه دهندگان ریو ریسینگ هنوز نسخه کامل این بازی را منتشر نکرده‌اند ولی در حال حاضر می‌توانید نسخه‌ای از بازی که روی سایت ریو ریسینگ Revv Racing قرار گرفته است را تجربه کنید. البته، این نسخه از بازی آلفا است، ولی چیزی از تعداد طرفداران آن کم نکرده است. تا به حال بیش از یک میلیون مسابقه در بازی برگزار شده است که شامل بیش از ده هزار ماشین می‌شود. در ادامه با بلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس همراه باشید تا به معرفی و نحوه کسب درآمد از بازی ریو ریسینگ بپردازیم.

پادکست معرفی بازی ریو ریسینگ

شرکت سازنده ریو ریسینگ کیست؟

شرکت سازنده بازی ریو ریسینگ کیست؟

ریو ریسینگ یک بازی P2E (Play-to-Earn) ساخته شرکت Animoca Brands است. آنیموکا برندز شرکت سازنده بسیاری از بازی‌های بر پایه بلاک چین، از جمله بازی محبوب متاورسی Sandbox است که توسط «Yat Sio»، موسس بزرگ اهل هنگ کنگ، تاسیس شده.

آنیموکا برندز قبل از ورود به عرصه بلاک چین مسئول ساخت برخی از بازی‌های ورزشی دیگر هم بود. در کنار مالکیت تعداد زیادی بازی ویدئویی، این شرکت لایسنس بازی‌های MotoGP، WWE و Formula One را داشته است.

البته، آنیموکا برندز فقط در حوزه ساخت بازی‌های بر پایه بلاک چین کار نمی‌کند. این شرکت بیش از ۱.۵ بیلیون دلار در بیش از ۳۴۰ کمپانی بلاک چینی سرمایه گذاری کرده است.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

مطالعه بیشتر

متاورس ریو موتوراسپورت (REVV Motorsport) یکی از آن سرمایه گذاری‌ها و کالکشنی از بازی‌های P2E (Play-to-Earn) با تم موتور اسپرت است. بازی‌های این کالکشن شامل REVV Racing، Formula E: High Voltage، MotoGP Ignition و فرنچایز Torque Motorsport است که در آینده منتشر می‌شود.

بازی ریو ریسینگ چگونه کار می‌کند؟

بازی ریو ریسینگ چگونه کار می‌کند؟

یک بازی موتور اسپورت به مقیاس پذیری و توان عملیاتی بالا نیاز دارد. به همین دلیل بازی ریو ریسینگ بر پایه بلاک چین پولیگان ساخته شده است که تراکم کمتری دارد و استفاده از آن ارزان است. یک زنجیر فرعی پولیگان می‌تواند در هر ثانیه ۶۵ هزار تراکنش را پردازش کند.

هزینه کارمزد هر تراکنش پولیگان بین ۰.۰۰۰۵ دلار تا ۰.۲ دلار است. در نتیجه، این بازی امکان پردازش هزاران کاربر را به صورت همزمان دارد.

برخلاف آلفا بودن، نسخه فعلی بازی ریو ریسینگ ویژگی‌های قابل توجهی دارد. با اینکه این بازی در سبک آرکید است، کیفیت و ویژگی‌های آن مانند هر بازی مسابقه‌ای دیگری است. بازیکنان حتی می‌توانند از حالت‌های اول شخص و سوم شخص برای تجربه راحت‌تر بازی استفاده کنند.

علاوه بر این، بازیکنان بر تمام دارایی‌های درون بازی از جمله ماشین‌های خود کنترل دارند. این بازی از هر موتور جست و جویی روی یک کامپیوتر دسکتاپ هم قابل تجربه است و برای بازی کردن می‌توانید از کیبورد یا کنترلر‌های اختصاصی مثل گیم پد ایکس باکس یا پلی استیشن استفاده کنید.

ویژگی‌های حیاتی بازی‌های بلاک چین شامل منحصر به فرد بودن بازی، مالکیت بازیکنان روی دارایی‌های درون بازی و اهدای جوایز به بازیکنان می‌شود که همه آنها در ریو ریسینگ در دسترس است. درباره امنیت اطلاعات درون بازی هم همانطور که یک کیف پول بلاک چین نمی‌تواند تکراری باشد، هر بلاک از بلاک چین هم منحصر به فرد است و هک شبکه بلاک چین غیر ممکن است، در نتیجه تمام دارایی‌های شما در بازی امن هستند.

هر بازیکن در ریو ریسینگ با وصل کردن یک کیف پول دیجیتال به این بازی یک هویت منحصر به فرد می‌سازد. هر تراکنش، بازی و دستاورد در بازی به تایید شبکه بلاک چین نیاز دارد که یک رکورد غیرقابل تغییر در شبکه به جای می‌گذارد.

در ریو ریسینگ هر ماشین یک NFT است. ماشین‌‌های درون بازی هم متعلق به بازی ریو ریسینگ نیستند و حتی برای خرید آنها باید از یک پلتفرم دیگر استفاده کنید. بازیکنان ماشین‌های خود را می‌توانند روی کیف پول کریپتویی خود ذخیره می‌کنند و برای فروش آنها باید آن را به یک مارکت مجزا انتقال بدهند.

البته دریافت جایزه در ریو ریسینگ راحت نیست، هر بازیکن برای دریافت جایزه باید با صدها هزار بازیکن دیگر مسابقه دهد. از بین این تعداد بازیکن، تنها ۲۰۰ نفر از آنها جایزه ۳ هزار توکن را در هر تورنومنت دریافت می‌کنند.

کسب درآمد دلاری با بازی Mad Running

توکن بازی ریو ریسینگ چیست؟

توکن این بازی REVV نام دارد که اقتصاد درون بازی را کنترل می‌کند. البته توکن REVV فقط به عنوان جایزه برای تورنومنت‌ها نیست. بازیکنان برای شرکت در هر تورنومنت در بازی باید کارمزد پرداخت کنند؛ و در نهایت جایزه تورنومنت بین تعدادی از بازیکنان تقسیم می‌شود.

شرکت آنیموکا از توکن REVV برای اقتصاد دیگر بازی‌های مجموعه REVV Motorsport هم استفاده می‌کند.

تورنومنت‌ها در بازی ریو ریسینگ چگونه عمل می‌کنند؟

تورنومنت‌ها در بازی ریو ریسینگ چگونه عمل می‌کنند؟

تورنومنت‌های ریو ریسینگ، مسابقاتی هستند که بازیکنان در آن برای جایزه بزرگ هر مسابقه رقابت می‌کنند. بازیکنان برای شرکت در هر تورنومنت باید ۵ توکن REVV را به عنوان کارمزد پرداخت کنند. در نظر داشته باشید که در حالی که سرعت در تورنومنت‌ها مهم است، بازی امتیاز شما را بر اساس عملکردتان در هر دور محاسبه می‌کند.

اگر نمی‌خواهید مسابقه دهید یا وقت ندارید، می‌توانید ماشین خود را به بازیکن دیگری بسپارید. با انتخاب گزینه Share to a Driver یک لینک دریافت می‌کنید تا بتوانید شخص دیگری را برای مسابقه دادن به جای خود انتخاب کنید.

البته، قبل از شروع تورنومنت و مسابقه باید در بازی حساب باز کنید.

آموزش ساخت حساب بازی ریو ریسینگ؟

آموزش ساخت حساب بازی ریو ریسینگ؟

برای شروع بازیکنان باید یک کیف پول دیجیتال راه‌اندازی کنند. این کیف پول به عنوان حساب شما در بازی عمل می‌کند. بازی ریو ریسینگ پیشنهاد می‌دهد که از کیف پول متامسک (MetaMask) استفاده کنید که از تمام شبکه‌های بلاک چین از جمله پولیگان استفاده می‌کند.

بعد از باز کردن حساب باید ارز‌های REVV و MATIC را خریداری کنید. به پیشنهاد بازی، بهتر است که ارز MATIC را بخرید و آن را با REVV معامله کنید. MATIC کریپتو رسمی شبکه پولیگان است و خرید آن برای پرداخت کارمزدهای این شبکه اجباری است.

بعد از خرید MATIC می‌توانید آن را با توکن REVV روی پلتفرم کوییک سواپ (QuickSwap) معاوضه کنید. کوییک سواپ یک پلتفرم معاوضه کریپتو غیر متمرکز است که از شبکه پولیگان پشتیبانی می‌کند.

برای خرید ماشین‌های بازی هم می‌توانید از مارکت OpenSea استفاده کنید. رمز ارز مورد نیاز خرید ماشین در این مارکت اتریوم است. قیمت هر ماشین بازی ریو ریسینگ بین ۳ تا ۵ دلار است. تیم ریو ریسینگ برای هر فروش NFT این بازی ۷.۵ درصد کارمزد دریافت می‌کند.

مشاهده قیمت لحظه‌ای و خرید اتریوم در صرافی ارز دیجیتال

بازی ریو ریسینگ بیش از ۱۶۰ هزار ماشین در سبک‌های مختلف به بازیکنان ارائه می‌دهد. هر ماشین بر اساس قدرت و کمیابی در یک دسته به خصوص قرار می‌گیرد. پس قبل از خرید ماشین تمام مشخصات آن را چک کنید.

بازیکنان ریو ریسینگ باید قبل از شروع مسابقه حساب خود را تایید کنند. تنها بازیکنانی که حساب‌شان تایید می‌شود می‌توانند جایزه مسابقات را دریافت کنند.

معرفی و آموزش بازی استار اطلس Star Atlas

سوالات پرتکرار درباره بازی ریو ریسینگ

آیا بازی ریو ریسینگ رایگان است؟

خیر، برای تجربه بازی ریو ریسینگ باید یک ماشین از مجموعه این بازی را در قالب NFT تهیه کنید.

بازی ریو ریسینگ توسط چه شرکتی ساخته شده است؟

این بازی توسط شرکت آنیموکا ساخته شده است که مسئول ساخت بازی‌های سبک موتور اسپرت است.

توکن بازی ریو ریسینگ چیست؟

توکن بازی ریو ریسینگ، REVV نام دارد که برای تمام مجموعه بازی‌های ریو موتور اسپرت استفاده می‌شود.

امیرمهدی شکوهی

امیر مهدی شکوهی هستم. دو سال قبل نوشتن و ترجمه را شروع کردم. نزدیک به 10 سال زبان خواندم و مدرک‌های CAE و TTC گرفتم. در حال حاضر به طور اختصاصی روی مقالات بخش‌های بازی‌‌های بلاک چینی، ان اف تی‌ها و متاورس متمرکز هستم. به زبان انگلیسی، فیلم، سریال و بازی‌های ویدئویی علاقه زیادی دارم. همچنین به طور حرفه‌ای در بازار فعالیت می‌کنم. به نظرم کریپتوکارنسی‌ها آینده اقتصاد را شکل خواهند داد و تحولی در اقتصاد غیرمتمرکز ایجاد خواهند کرد.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا