تحلیل ارز دیجیتالهفته نامه ارز دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و دوم خرداد

در سی و یکمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس، با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و دوم خرداد، بررسی اولین روز معاملاتی در بازار جهانی، معرفی واچ لیست هفتگی، ارائه تقویم اقتصادی و بررسی مهم‌ترین رویدادهای تاثیرگذار بر معاملات در هفته پیش‌رو و نکته معاملاتی هفته در وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با شما همراه هستیم.

پادکست پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و دوم خرداد

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته

مطابق با رسم همیشه اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و دوم خرداد» را به بررسی روند قیمت‌ها و وضعیت کلی مارکت کریپتو در اولین روز معاملاتی بازار جهانی (دوشنبه بیست و دوم خرداد) اختصاص می‌دهیم.

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا معروف به SEC، با تنظیم مجموعه شکایت‌هایی علیه بازار کریپتو، وضعیت ناخوشایندی را در بازار ایجاد کرده‌است. این سازمان ادعا می‌کند برخی آلت‌کوین‌ها در اصل اوراق بهادار (Securities) هستند و معاملات آن‌ها می‌بایست بر اساس قوانین خرید و فروش اوراق بهادار تنظیم گردد. در همین راستا طی هفته گذشته شاهد شکایت SEC از پروژه‌های مختلف رمزارزی و کاهش شدید در قیمت رمزارزهای متیک (Polygonسولانا (Solana) و کاردانو (ADA) بودیم.

این سازمان همچنین نسبت به نحوه فعالیت بزرگترین صرافی‌های دنیا همچون بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) نیز معترض بوده و ادعا می‌کند این پلتفرم‌های رمزارزی، یک سری قوانین معاملاتی را زیر پا گذاشته‌اند! از همین روی ارز دیجیتال BNB به عنوان رمزارز بومی شکبه بایننس اسمارت چین، تا به امروز نزدیک به ۳۰ درصد افت قیمتی را تجربه کرده است!

انتشار این اخبار منفی احساس ترس، شک و تردید را در معامله‌گران تشدید کرده و موج نوسانات منفی ناخوشایندی در بازار آلت‌کوین‌ها به وجود آورده است. نکته مثبت این بازار خونین، واکنش عجیب بیت‌کوین به هجوم اخبار منفی است! رمزارز پیشروی بازار همچنان بالاتر از حمایت ۲۵,۲۵۰ دلاری قرار دارد و موفق شده این حمایت را حفظ کند.

بیت‌کوین در روز دوشنبه بیست و دوم خرداد در قیمت ۲۵,۹۲۵ دلار، کار خود را آغاز کرده و با تسلط ۴۹.۱۱ درصدی بر کل مارکت کریپتو، اولین روز معاملاتی هفته جدید را سپری می‌کند. همزمان با انتشار اخبار منفی، دامیننس بیت‌کوین روند افزایشی به خود گرفته و نشان از آن دارد که معامله‌گران از نوسان‌های ناخوشایند آلت‌کوین‌ها، به رمزارز رهبر بازار پناه برده‌اند.

اتریوم نیز اولین روز هفته معاملاتی را در قیمت ۱۷۲۵ دلار آغاز کرده و به نظر می‌رسد حمایت ۱۷۰۰ دلاری در نمودار این رمزارز همچنان اعتبار دارد. دامیننس تتر همزمان با کاهش شدید قیمت آلت‌کوین‌ها در روز شنبه تا ۸ درصد افزایش یافت که این موضوع نشان از این دارد که تعداد خریداران تتر افزایش یافته و معامله‌گران به دلیل احساس ترس و تردید، آلت‌کوین‌های خود را به تتر تبدیل کرده‌اند. در اولین روز هفته معاملاتی نیز دامیننس تتر در محدوده ۸.۱۴ درصد قرار گرفته و در حال تجربه کردن نوسان‌های منفی‌ است؛ به این معنا که معامله‌گران کمی از دیدگاه‌های منفی خود نسبت به بازار کاسته‌اند.

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته

برابری نسبت موقعیت‌های معاملاتی Long (خرید) و Short (فروش) بیت‌کوین نیز نشان می‌دهد که در شرایط فعلی بازار، تعداد افرادی که نسبت به بازار دیدگاه صعودی دارند با تعداد افرادی که دیدگاه نزولی دارند، برابر است! این موضوع می‌تواند نشانگر وجود یک بی تصمیمی پررنگ در معامله‌گران باشد.

شاید برایتان جالب باشد که در این روزهای قرمز بازار، ارز دیجیتال اپتوس (APT) توانست اولین روز معاملاتی هفته را با بازیابی قیمت آغاز کند و رشد ۵.۲ درصدی را به ثبت برساند. از سوی دیگر رمزارز پنکیک سواپ (CAKE) با کاهش قیمت ۶.۱۷ درصدی، تاپ لوزر بازار کریپتو در اولین روز معاملاتی هفته بود.

واچ لیست هفتگی و پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و دوم خرداد

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و دوم خرداد» به معرفی واچ لیست هفتگی و بررسی رمزارزهایی که می‌توانند در این بازار زخم خورده عملکرد خوبی داشته باشند، اختصاص یافته است.

همانطور که در قسمت قبل اشاره شد، کاهش قیمت ارزهای دیجیتال همزمان با اعلام تشکیل پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه صرافی‌های بایننس (Binance) و کوین‌بیس (Coinbase) آغاز شد. این سازمان همچنین در پرونده‌های خود ۲۳ رمزارز مختلف را معرفی کرد که در دسته اوراق بهادار (Securities) قرار می‌گیرند. در پی این اقدام، تعداد تمام رمزارزهایی که توسط این سازمان برچسب اوراق بهادار به خود گرفته‌اند، به عدد ۶۷ رسید و احساس ترس و نگرانی معامله‌گران دوچندان شد.

اما در این بحبوحه نکته مثبت برای بازار این‌جا است که در شرایط به‌وجود آمده، عملکرد قیمت بیت کوین و اتریوم به عنوان دو دارایی برتر کریپتویی، نسبت به سایر رمزارزهای بازار بهتر بوده است. این مسئله نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران سازمانی واهمه‎‌ای از شرایط فعلی نداشته و تصمیم به فروش دارایی و خروج از بازار نگرفته‌اند. در همین راستا، دامیننس بیت کوین به سقف ۴۷.۶ درصدی خود در سال جاری رسید و دامیننس اتریوم نیز به ۲۰ درصد افزایش یافت.

ابهامات فعلی بازار احتمالاً منجر به خروج برخی سرمایه‌گذاران در کوتاه‌مدت از بازار خواهد شد. طی این مدت رمزارزهایی که در روزهای جاری عملکرد قابل قبولی را از خود نشان دهند، با بهبود ذهنیت و تمایلات (Sentiment) سرمایه‌گذاران نسبت به بازار، شرایط بهتری برای رشد خواهند داشت.

با توجه به موارد فوق و مطابق با روال همیشگی در وبلاگ او ام پی فینکس، سی و نهمین واچ لیست هفتگی او ام پی فینکس را به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و ریپل (XRP) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته اختصاص داده‌ایم. برای مشاهده کامل توضیحات تحلیل می‌توانید از لینک زیر استفاده کنید.

مطالعه بیشتر: واچ لیست هفتگی ۲۲ خرداد

تقویم اقتصادی و مهم‌ترین رویدادهای فاندامنتال در هفته جاری

تقویم اقتصادی و مهم‌ترین رویدادهای فاندامنتال در هفته جاری

در سومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و دوم خرداد» مهم‌ترین رویدادهای تاثیرگذار بر بازار رمزارزها در هفته پیش‌رو را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

در هفته جاری رمزارزهای اپتوس (APT)، وان اینچ (۱INCH) و ایپ‌کوین (APE) رویداد آزادسازی توکن (Token Unlock) را در پیش دارند. اما منظور از آزادسازی توکن چیست و چه تاثیری بر قیمت دارایی دارد؟

به فرایند آزاد شدن توکن‌های یک پروژه از قرارداد هوشمند اصطلاحا «آزادسازی توکن» گفته می‌شود. این فرایند طی بازه‌های زمانی مشخص و به صورت تدریجی صورت می‌گیرد. وقتی می‌گوییم «توکن آزاد شده» منظور این است که دارنده آن توکن می‌تواند آن را بفروشد، هولد کند و یا دارایی خود را به کیف پول دیگری انتقال دهد.

بنابراین می‌توان نتیجه‌گیری کرد که فرایند آزادسازی توکن، تعداد توکن‌های در گردش را افزایش می‌دهد و بر قیمت آن رمزارز، ارزش بنیادی پروژه و روند پیش‌روی آن تاثیر به سزایی دارد. در روز دوشنبه بیست و دوم خرداد پروژه اپتوس (Aptos)، در روز چهارشنبه بیست و چهارم خرداد پروژه وان اینچ (۱INCH) و در روز شنبه بیست و هفتم خرداد پروژه ایپ‌کوین (ApeCoin) رویداد آزادسازی توکن را تجربه خواهند کرد.

شاخص بهای مصرف کننده (CPI) و نرخ بهره فدرال رزرو دو داده اقتصادی مهم در سطح کلان هستند که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه آتی منتشر خواهند شد. شاخص بهای مصرف کننده یکی از معیارهای سنجش تورم در اقتصاد ایالات متحده‌است. پیش‌بینی‌های صورت گرفته نشان از این دارد که این شاخص نسبت به ماه قبل تغییر نخواهد کرد.

اما اگر نرخ جدید CPI افزایش یابد و رنگ و بوی تورمی داشته باشد، منجر به تغییر ذهنیت و انتظارات معامله‌گران از سیاست‌های احتمالی فدرال رزرو برای کاهش تورم از طریق افزایش نرخ بهره خواهد شد. این موضوع می‌تواند تاثیرات ناخوشایندی بر بازارهای مالی از جمله بازار رمزارزها داشته باشد.

از سوی دیگر پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که ایالات متحده این بار نرخ بهره را بدون تغییر و برابر با ۵.۲۵ درصد تعیین خواهد کرد. اگر نرخ بهره جدید عددی بالاتر از این مقدار باشد، بازار رمزارزها درگیر نوسان‌های منفی خواهد شد.

با توجه به اینکه بیت‌کوین هم اکنون در حوالی حمایت ۲۵,۲۵۰ دلار در حال رنج زدن است، می‌توان نتیجه گرفت که یک رویداد فاندامنتالی می‌تواند موتور حرکت دوباره این رمزارز را روشن کند. از آن جایی که روزهای سه شنبه و چهار شنبه دو روز مهم در تقویم اقتصادی این هفته هستند، بهتر است تا زمان انتشار این نرخ‌های اقتصادی، ورود به معاملات جدید را به تعویق بیندازید و بعد از مشخص شدن مسیر اصلی مارکت، برای پوزیشن‌های جدید تصمیم‌گیری کنید.

نکته معاملاتی هفته

نکته معاملاتی هفته

مطابق با رسم همیشه در هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و دوم خرداد» را به ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی دیگر اختصاص می‌دهیم.

هرگز بعد از چند معامله زیان‌ده، برای جبران ضرر ریسک‌های احمقانه نکنید!  معامله برای انتقام، قدرتمندترین قاتل شما در بازار است…

اگر تریدر روزانه بازارهای مالی باشید حتما برایتان پیش آمده که در یک روز چندین بار پشت سر هم حد ضررتان فعال شده باشد. گاهی نیز پیش می‌آید که یک معامله در ابتدا مطابق با پیش‌بینی شما پیش می‌رود، اما در نیمه‌های مسیر تغییر جهت داده و به جای فعال کردن حد سود، حد ضرر شما را فعال می‌کند.

گاهی نیز پیش می‌آید که معامله مطابق با تحلیل شما پیش می‌رود و شما در حین معامله تصمیم می‌گیرید تا حد سود خود را جابه‌جا کنید و از سازگاری ایجاد شده میان تحلیل خود و روند بازار، سود بیشتری به دست آورید. اما قیمت قبل از این که به حد سود جدید شما برسد، حد ضرر معامله را فعال می‌کند!

تمامی این روایت‌ها، چالش‌های تکراری هستند که همه معامله‌گران به طور روزانه با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. در چنین مواقعی کافی است به جای تصمیم به انتقام از بازار و جبران سود از دست رفته یا جبران ضرر حاصل شده، چند ساعتی از چارت فاصله بگیرید و ذهن خود را از تجربه‌های ناخوشایندی که در آن معاملات کسب کردید، خالی کنید تا در معاملات بعدی درگیر سوگیری‌های ذهنی نشوید.

هرگز فراموش نکنید که تنها قربانی انتقام از بازار، خود شما هستید که در نهایت یک ضرر جزئی را به یک ضرر بزرگ و غیرقابل جبران تبدیل می‌کنید! یادتان باشد شما به بازار بدهکار نیستید بلکه به این بازار آمده‌اید تا از آن کسب سود کنید. بنابراین باید در مرحله اول با حداکثر تمرکز به حفاظت از سرمایه‌تان بپردازید و در مرحله دوم به فکر رشد آن باشید.

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – بیست و دوم خرداد

الهه برات‌زاده

من الهه برات‌زاده هستم و در رشته اقتصاد از دانشگاه فردوسی مشهد فارغ التحصیل شدم. چهار سال است که در زمینه بازارهای مالی فعالیت می‌کنم و از هیچ کاری به اندازه نشستن پای چارت، ترید و یاد گرفتن مطالب جدید در این حوزه لذت نمی‌برم. به نظر من بیت‌کوین سهم بزرگی در آینده اقتصاد دنیا دارد و از این بابت که مسیر کاری من طوری شکل گرفت که می‌توانم به طور تخصصی از دنیای جذاب رمزارزها صحبت کنم، بی‌نهایت خوشحالم. هر محتوایی که تولید می‌کنم با حداکثر علاقه و دقت می‌نویسم و تنها چیزی که برای من اهمیت دارد،این است که بتوانم بیشترین تعامل را با مخاطب برقرار کنم و محتوای مورد نیاز او را ارائه دهم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا