تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۱ آبان؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین هفته خوبی را گذراند و موفق شد طی یک رشد ۱۰ درصدی، به سطح روانی (Psychological Level) 30,000 دلاری بازگشت داشته باشد. حال سوال این‌جا است که آیا این روند قرار است ادامه داشته باشد، یا زمان برای اصلاح و بازگشت قیمت فرا رسیده؟!

پادکست واچ لیست هفتگی ۱ آبان


یکی از تیم‌های تحلیل‌گر ارزهای دیجیتال به‌نام استاک‌مانی لیزاردز (Stockmoney Lizards)، اخیراً در تحلیل بیت کوین خود بیان کرده رمزارز برتر به‌زودی سطوح مقاومتی پیش رو را شکسته و یک رالی (حرکت صعودی / Rally) قوی را آغاز می‌کند. این تیم معتقد است تایید ETF های بیت کوین پذیرش گسترده این رمزارز را به‌همراه دارد و عامل محرک این رالی پیش از رویداد هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) در آوریل ۲۰۲۴ (فروردین ۱۴۰۳) است.


نکته مثبت این‌جا است که رشد اخیر قیمت بیت کوین به برخی آلت کوین‌ها نیز سرایت کرده و توانستند از سطوح مقاومتی خود عبور کنند. چنین شرایطی نشان از تغییر مثبت ذهنیت و تمایلات (Sentiment) سرمایه‌گذاران دارد و شرایط نسبتاً خوبی را برای خرید ارز دیجیتال و ورود به بازار به‌وجود آورده است. در بازار ارزهای دیجیتال کوین‌هایی که سریع‌تر از بقیه رشد می‌کنند، اغلب عملکرد بهتری نیز در برابر سایر رقبا دارند و سرمایه‌گذاران بهتر است از رمزارزهایی که به‌نوعی از روند صعودی بازار عقب مانده،‌ دوری کنند. در پست واچ لیست ارزهای دیجیتال امروز به بررسی این کوین‌ها می‌پردازیم.


در ادامه، واچ لیست هفتگی ۱ آبان ماه را با تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و آلت کوین‌های سولانا (SOL)، چین لینک (LINK) و آوه (AAVE) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته پیش می‌بریم.


مطالعه بیشتر: معرفی ۹ استراتژی معاملاتی موفق برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱ آبان؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه شاهد نبرد شدیدی میان خریداران و فروشندگان در نزدیکی مرز ۳۰,۰۰۰ دلار است و نکته مثبت برای بیت کوین، عدم عقب‌نشینی خریداران است. مثل همیشه، ابتدا رهبر ارزهای دیجیتال را در واچ لیست هفتگی ۱ آبان مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


در صورتی که بیت کوین در نزدیکی سطوح فعلی قیمت شروع به تثبیت (Consolidation) کند، به این معنی خواهد بود که خریداران عجله‌ای برای برداشت سود ندارند و پیش‌بینی می‌کنند قیمت یک مرحله دیگر افزایش خواهد داشت. این شرایط می‌تواند منجر به رشد قیمت بیتکوین تا ناحیه مقاومتی بین ۳۱,۰۰۰ دلار تا ۳۲,۴۰۰ دلار شود.


اما از سویی دیگر، چنانچه قیمت با رسیدن به ۳۱,۰۰۰ دلار دچار کاهش شود، این مسیر نزولی ممکن است تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در سطح ۲۸,۱۶۰ دلار ادامه پیدا کند. در ادامه اگر قیمت BTC از این میانگین متحرک جهشی صعودی داشته باشد، خریداران برای غلبه بر مقاومت‌های پیش رو مجدداً تلاش خواهند کرد.


سناریوی صعودی بیت کوین زمانی نامعتبر می‌شود که قیمت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک شکست نزولی را تشکیل دهد که در این صورت، رنج‌زنی بیت کوین در محدوده بین ۳۱,۰۰۰ دلار تا ۲۴,۸۰۰ دلار برای مدت بیشتری ادامه خواهد داشت.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView


بیت کوین در نمودار ۴ ساعته نیز یک روند صعودی را پیش گرفته است. معمولاً در چنین شرایطی، خریداران در کف‌های قیمت نزدیک به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه فعالیت دارند. در صورتی که این شرایط برقرار باشد، به این معنی است که دیدگاه معامله‌گران و سرمایه‌گذران در مورد بیت کوین مثبت باقی مانده و کف‌های قیمت خریداری شده‌اند. نتیجه این وضعیت می‌تواند رشد قیمت ارز دیجیتال بیت کوین و حرکت به‌سوی ۳۲,۴۰۰ دلار باشد.


اما چنانچه قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش داشته باشد، می‌تواند به‌منزله هجوم معامله‌گران برای بستن موقعیت‌های معاملاتی خود باشد. در این صورت، قیمت بیت کوین ممکن است روند کاهشی خود را تا حمایت ۲۸,۱۴۳ دلاری ادامه دهد.


مطالعه بیشتر: معرفی ۱۰ مورد از راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱ آبان؛ تحلیل تکنیکال سولانا (SOL)

ارز دیجیتال سولانا در نمودار ۱ روزه، موفق شد در تاریخ ۱۹ اکتبر ( ۲۷ مهر) خط گردن (Neckline) الگوی سر و شانه معکوس (Inverse Head & Shoulders) خود را بشکند و این الگوی قیمتی را تکمیل کند. در حال حاضر، قیمت سولانا در حال حرکت به‌سوی هدف این الگو در سطح ۳۲.۸۱ دلار قرار دارد. در ادامه به تحلیل تکنیکال سولانا در واچ لیست هفتگی ۱ آبان می‌پردازیم.

تحلیل سولانا در نمودار 1 روزه
تحلیل سولانا در نمودار ۱ روزه – TradingView


شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) سولانا در تایم فریم ۱ روزه به ناحیه اشباع خرید (Overbought) رسیده که احتمال یک اصلاح قریب‌الوقوع را سیگنال می‌دهد. مهم‌ترین سطح قیمت SOL در سناریوی نزولی ۲۷.۱۲ دلار برآورد شده که جهش صعودی قوی از آن، نشان می‌دهد که خریداران این سطح را به حمایت تبدیل کرده‌اند. این عملکرد می‌تواند شرایط را برای ادامه روند صعودی مهیا کند که در صورت عبور قیمت سولانا از ۳۲.۸۱ دلار، هدف بعدی ۳۹ دلار خواهد بود.


اما زمان برای فروشندگان رو به اتمام است و در صورتی که قصد توقف روند صعودی را دارند، باید قیمت را به زیر سطح ۲۷.۱۲ دلار بکشانند. در ادامه این مسیر، قیمت ممکن است تا خط گردن الگو کاهش پیدا کند. این سطح اهمیت زیادی برای ارز سولانا دارد، چرا که کاهش به زیر آن نشان می‌دهد که رشد قیمت قبلی بالاتر از ۲۷.۱۲ دلار، یک شکست جعلی (Fake-out) بوده است.

تحلیل سولانا در نمودار 4 ساعته
تحلیل سولانا در نمودار ۴ ساعته – TradingView


خریداران سولانا در نمودار ۴ ساعته، نزدیک به ۳۰ دلار با مقاومتی جدی مواجه شده‌اند و این مسئله ممکن است یک پول‌بک (Pullback) را در پی داشته باشد که قیمت ارز SOL را به سطح شکسته‌شده ۲۷.۱۲ دلاری بازمی‌گرداند. انتظار می‌رود خریداران حمایت قدرتمندی از این سطح نشان دهند و جهش صعودی از آن، می‌تواند قیمت را در ادامه روند صعودی قرار دهد.


اما در آن روی سکه، کاهش قیمت و شکست نزولی سطح ۲۷.۱۲ دلار، نشان می‌دهد فروشندگان سولانا در سطوح بالاتر فعالیت پررنگ‌تری داشته‌اند. به این ترتیب، قیمت سولانا ممکن است تا خط گردن الگوی مذکور در سطح ۲۴.۵۰ دلار کاهش پیدا کند و انتظار می‌رود خریداران در این سطح، فشار خرید را تشدید کنند.


مطالعه بیشتر: چرا معامله‌گران باید با واگرایی و همگرایی آشنا باشند؟

واچ لیست هفتگی ۱ آبان؛ تحلیل تکنیکال چین لینک (LINK)

چین لینک از ماه می ۲۰۲۲ (اردیبهشت ۱۴۰۱) تا کنون، در یک محدوده فشرده بین ۵.۵۰ دلار و ۹.۵۰ دلار معامله شده است که تعادل بین عرضه و تقاضا برای این رمزارز را نشان می‌دهد. اما این شرایط پتانسیل تغییر پیدا کرده و به همین دلیل، در واچ لیست هفتگی ۱ آبان به تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال LINK می‌پردازیم.

تحلیل چین لینک در نمودار 1 روزه
تحلیل چین لینک در نمودار ۱ روزه – TradingView


خریداران چین لینک در نمودار ۱ روزه، روز گذشته تلاش کردند تا قیمت LINK را از ناحیه مذکور خارج کنند و روندی صعودی را پس از تقریباً ۱۸ ماه در دستور کار قرار دهند؛ اما شدوی (Wick) بلند کندل ۱ روز نشان می‌دهد فروشندگان نیز بیکار ننشسته و قصد تسلیم‌شدن ندارند. در صورتی که خریداران به فعالیت خود ادامه دهند، احتمال رشد قیمت چین لینک بالاتر از ۹.۵۰ دلار بیشتر خواهد شد.


در این صورت، رمز ارز LINK می‌تواند یک حرکت صعودی جدید را با هدف ۱۳.۵۰ دلار آغاز کند. معمولاً پس از یک دوره طولانی تثبیت، قیمت یک رالی پرقدرت را آغاز می‌کند و از این رو، حرکت صعودی قیمت می‌تواند ابتدا تا ۱۵ دلار و سپس ۱۸ دلار ادامه پیدا کند.


اما در سناریوی نزولی، نخستین حمایت چین لینک در سطح ۸.۵۰ دلار قرار دارد. چنانچه فروشندگان قیمت چین لینک را به زیر این سطح بکشانند، ممکن است تداوم رنج‌زنی LINK در محدوده معاملاتی سابق را برای مدت بیشتری در پی داشته باشد.

تحلیل چین لینک در نمودار 4 ساعته
تحلیل چین لینک در نمودار ۴ ساعته – TradingView


قیمت ارز LINK در نمودار ۴ ساعته، پس از یک رالی قوی از ۷.۵۰ دلار شاهد ورود شاخص RSI به ناحیه اشباع خرید بود که یعنی این حرکت صعودی در کوتاه‌مدت بیش از اندازه ادامه داشته و تشکیل یک پول‌بک یا تثبیت دور از انتظار نیست.


در حال حاضر و با توجه به این تایم فریم، حمایت‌های قوی ارز LINK سطوح ۸.۷۵ دلار و ۸.۵۰ دلار مشخص شده‌اند. در صورتی که قیمت از این ناحیه جهشی صعودی داشته باشد، به این معنی است که ذهنیت در برابر ارز دیجیتال چین لینک مثبت باقی مانده و خریداران مشغول خرید در کف هستند. این شرایط احتمال رشد قیمت و تست مجدد سطح ۹.۷۵ دلار را قوی‌تر می‌کند.


اما چنانچه این رمزارز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود کاهش داشته باشد، بازگشت فروشندگان به بازار را نشان می‌دهد و ممکن است کاهش قیمت چین لینک تا ۷ دلار را در پی داشته باشد.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱ آبان؛ تحلیل تکنیکال آوه (AAVE)

ارز دیجیتال آوه در نمودار ۱ روزه، موفق شده طی دو روز گذشته از خط روند نزولی (Downtrend Line) عبور و سناریوی الگوی مثلث نزولی (Bearish Triangle) خود را نامعتبر کند. در اکثر مواقع عدم تایید یک الگوی قیمت نزولی، به رشد قیمت دارایی مربوطه منتهی می‌شود. آوه آخرین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۱ آبان به بررسی آن می‌پردازیم.

تحلیل آوه در نمودار 1 روزه
تحلیل آوه در نمودار ۱ روزه – TradingView


میانگین متحرک‌های آوه در تایم فریم ۱ روزه شروع به حرکت رو به بالا کرده و شاخص قدرت نسبی این رمزارز نیز وارد ناحیه اشباع خرید شده است که شرایط را به سود خریداران نشان می‌دهند. در صورتی که قیمت آوه خط روند نزولی را حفظ کند، می‌تواند یک حرکت صعودی را ابتدا تا ۸۸ دلار و سپس ۹۵ دلار پیش گیرد.


در صورتی که فروشندگان قصد جلوگیری از چنین حرکتی را دارند، باید هرچه سریع‌تر قیمت AAVE را به زیر خط روند نزولی بازگردانند. این وضعیت ممکن است خریداران بی‌پروا را در یک تله گاوی (Bull Trap) بیندازد و قیمت تا میانگین متحرک‌ها اصلاح داشته باشد. در صورتی که قیمت ارز آوه به زیر اندیکاتور میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) خود در سطح ۶۲ دلار کاهش داشته باشد، فروشندگان کنترل بازار این رمزارز را در اختیار خواهند گرفت.

تحلیل آوه در نمودار 4 ساعته
تحلیل آوه در نمودار ۴ ساعته – TradingView


نمودار ۴ ساعته AAVE نشان می‌دهد فروشندگان برای توقف روند بهبود قیمت در خط روند نزولی تلاش کرده‌اند، اما خریداران تسلیم نشده و به فعالیت خود ادامه داده‌اند. این مسئله باعث شتاب مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) صعودی قیمت آوه شد و این رمزارز را در مسیر رشد تا ۸۸ دلار قرار داده است.


نکته منفی جزئی در رابطه با عملکرد ارز دیجیتال AAVE، ورود شاخص RSI به ناحیه اشباع خرید است که احتمال اصلاح یا تثبیت را سیگنال می‌دهد. آوه در سناریوی نزولی نخستین حمایت خود را در سطح ۷۲ دلار دارد و فروشندگان به‌منظور غلبه بر خریداران، باید قیمت آوه را به زیر خط روند نزولی مشخص‌شده در نمودار بکشانند.


در واچ لیست هفتگی ۱ آبان ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، سولانا، چین لینک و آوه را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما از واچ لیست هفتگی ۱ آبان

واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

واچ لیست ارز دیجیتال به لیستی از رمزارزهایی گفته می‌شود که سرمایه‌گذار به‌طور دقیق آن‌ها را زیر نظر گرفته تا در صورت کاهش قیمت، یک موقعیت سرمایه‌گذاری سودآور برای خود ایجاد کند.

واچ لیست این هفته چه ارزهایی دارد؟

پنج ارز دیجیتال این هفته که پتانسیل رشد بهتری نسبت به سایر رمزارزها دارند بیت کوین (BTC)، سولانا (SOL)، چین لینک (LINK)، آوه (AAVE) و استکس (STX) هستند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بیت کوین (BTC) و به‌طور کل رمزارزهایی هستند که نقدینگی و حجم معاملات بالا و بازاری فعال و قوی دارند.

الگوی سر و شانه معکوس چیست؟

الگوی قیمت سر و شانه معکوس (Inverse Head & Shoulders)، تغییر روند از نزولی به صعودی را پیش‌بینی می‌کند و یک الگوی بازگشتی است که احتمال نزدیک‌شدن به پایان یک روند نزولی را نشان می‌دهد.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-1-آبان

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا