آموزش ارز دیجیتالآموزش استخراج ارز دیجیتالآموزش استیکینگآموزش سرمایه گذاریآموزش کسب درآمد از ارز‌های دیجیتال

راه های کسب درآمد از ارز دیجیتال؛ ۱۰ روش ساده را بشناسید

کسب درآمد از ارز دیجیتال به واسطه کارآفرینانی که به‌عنوان یک کنسرت تمام وقت یا یک سرگرمی نیمه وقت به آن مشغول هستند، در همه جای دنیا رایج شده است. این روش پول درآوردن به لطف رشد باورنکردنی بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در سال‌های اخیر، محبوبیت آنها را در اقتصاد دیجیتال و رقابت با پول سنتی از نظر ارزش و کارایی دوچندان کرده است. اگرچه صنعت کریپتوکارنسی هنوز در روزهای ابتدایی توسعه خود قرار دارد، اما افراد زیادی هستند که با ارزهای دیجیتال پول درمی‌آورند. اما با چه روش‌هایی؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را با روش‌های ساده پول درآوردن از ارزهای دیجیتال آشنا کنیم.

پادکست راه‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال

کریپتوکارنسی چگونه محبوب شد؟

یکی از پرسش‌های متداول مطرح شده از سوی علاقه‌مندان به دنیای کریپتوکارنسی این است که از چه مسیرهایی می‌توان از ارزهای دیجیتال کسب درآمد کرد. ارزهای دیجیتال بیش از یک دهه است که با سرعت غیرقابل وصفی در رتبه‌های نخست سرمایه‌گذاری در دنیای امروز تبدیل شده‌اند و یک روش محبوب برای کسب درآمد آنلاین به شمار می‌روند. بازار ارزهای دیجیتال بسیار سودآورند و با روش‌های مختلف می‌توان از آنها پول درآورد، از سرمایه‌گذاری گرفته تا تجارت و ترید.

کریپتوکارنسی یک روش پرداخت غیرمتمرکز است که برای انجام تراکنش‌های آنلاین استفاده می‌شود. از سوی دیگر این بازار مالی، مملو از برترین ارزهای دیجیتالی است که برای سرمایه‌گذاری مناسب است، از بیت کوین گرفته تا اتریوم و دوج کوین و لایت کوین. در سال‌های گذشته با افزایش ارزش بیت کوین به‌عنوان شاه بی‌چون و چرای دنیای کریپتوکارنسی، تعداد فزاینده‌ای از مردم به دنبال راه‌هایی برای سود بردن از این دارایی‌های دیجیتال جدید هستند.

البته کسب‌وکارها نیز از این جریان تند کسب سود دیجیتالی عقب نمانده‌اند و امروز حتی کسب‌وکارهای بزرگ نیز شروع به پذیرش ارزهای دیجیتال به عنوان وسیله‌ای برای مبادله، پول درآوردن و تبلیغ استفاده می‌کنند. ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین، دوج کوین، اتریوم و… می‌توانند به شما در خرید هر چیزی از یک فنجان قهوه، همبرگر، اتومبیل، محصولات تجارت الکترونیک، جواهرات و حتی بیمه کمک کنند.

از زمان تولد بیت کوین در سال ۲۰۰۸، عدم قطعیت در صنعت کریپتوکارنسی به موضوعی تبدیل شد که ثبات در ارزهای دیجیتال را محل پرسش قرار داد. اما اکنون نزدیک به ۶۰۰ صرافی ارز دیجیتال در سراسر جهان در بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد که به سرمایه‌‌گذاران اجازه می‌دهد، بیت کوین، اتریوم و سایر دارایی‌های دیجیتال را معامله کنند. اکنون ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال ۱.۲۸ تریلیون دلار است، در حالی که حجم کل در امور مالی غیرمتمرکز ۷.۳۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

این موضوع نه تنها منجر به سفته‌بازی در بازار ارزهای دیجیتال شد، بلکه تراکنش‌های چند میلیون دلاری در مجموعه‌های دیجیتال، دارایی‌های دیجیتال، کالاها و خدمات را برای معامله در فضای ارزهای دیجیتال تسهیل کرد و این روند رفته رفته منجر به محبوب شدن کریپتوکارنسی شد.

چقدر می‌توانید با ارز دیجیتال درآمد کسب کنید؟

روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

مقدار پولی که با ارز دیجیتال به دست می‌آورید به چندین پارامتر بستگی دارد. اینکه قصد دارید با ارز دیجیتال خود چه کاری انجام دهید. همچنین به مدت زمانی که در نظر دارید روی آن سرمایه‌گذاری کنید هم بستگی دارد.

کسب درآمد بدون سرمایه از بازار ارزهای دیجیتال

از سوی دیگر میزان درآمدی که می‌توانید از ارزهای دیجیتال کسب کنید به میزان سرمایه‌گذاری شما هم وابسته است و اینکه چقدر بتوانید روند بازار را درست تشخیص دهید و البته کمی شانس را هم باید در لیست پارامترها دخیل دانست.

با این حال وقتی صحبت از نحوه کسب درآمد از ارزهای دیجیتال به میان می‌آید، راه‌های مختلفی خود را نشان می‌دهند. در ادامه این مقاله به ۱۰ راه کسب درآمد از دنیای کریپتو می‌پردازیم.

روش نخست: هولد کردن و خرید

رایج‌ترین و ساده‌ترین راه کسب درآمد از ارزهای دیجیتال خریدن و هولد کردن آنهاست. اکثر سرمایه‌گذاران سکه‌هایی مانند بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، ترون، ریپل و… می‌خرند و منتظر می‌مانند تا ارزش آنها افزایش یابد. به محض اینکه قیمت آنها در بازار افزایش یابد، هولدرها این ارزها را با سود می‌فروشند.

البته این تکنیک معاملاتی، مستلزم شناسایی دارایی‌های باثبات و بی‌ثباتی است که ارزش‌شان به سرعت تغییر می‌کند و منجر به سود منظم برای شما خواهد شد. معمولا دارایی‌هایی مانند بیت کوین و اتریوم به عنوان دارایی‌ها و سکه‌هایی شناخته می‌شوند که کمترین نوسانات قیمتی را تجربه می‌کنند. بنابراین می‌توان این دو توکن باارزش دنیای کریپتو را با اطمینان بیشتری برای سرمایه‌گذاری امن‌تر انتخاب کرد.

این را هم باید البته اضافه کنیم که در این رابطه محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توانید با شناخت درست و استفاده از ابزارهایی مانند فاندامنتال و تکنیکال، هر دارایی را که احساس می‌کنید در آینده ارزش بالاتری به دست خواهد آورد را خریداری و هولد کنید تا در زمان مناسب با کسب سود به فروش برسانید. فقط کافی است قبل از اینکه دارایی را انتخاب و تصمیم به سرمایه‌گذاری روی آن کنید را از جوانب مختلف تحلیل کنید.

همچنین نیاز نیست برای کسب سود، حتما سکه‌هایی را خریداری کنید که در دسته گران‌ترین‌ها قرار دارند. چرا که هزاران آلت‌کوین کوچک وجود دارند که تغییرات قیمت مناسبی دارند. شما باید سبد یا ترکیبی از سکه‌هایی را در فهرست منتخبین خود قرار دهید که آینده‌ای درخشانی برای توسعه و افزایش ارزش خواهند داشت و فقط ملاک‌تان این نباشد که در صرافی‌ها محبوب هستند.

روش دوم: سهام ارزهای دیجیتال

آیا می‌دانستید که می‌توانید برخی از ارزهای دیجیتال را بخرید و آنها را تنها برای به دست آوردن سود از سهام‌شان، نگهداری کنید؟ تعدادی سکه وجود دارند که صرفا برای خرید و نگهداری‌شان، به شما پول می‌دهند. درست مانند سهام‌های معمولی، البته همه این سکه‌ها برای سبد سهام شما مناسب نیستند. شما باید آنچه را که به نظر می‌رسد با اهداف سرمایه‌گذاری شما مطابقت دارد، تجزیه و تحلیل و انتخاب کنید.

روش سوم: ترید روزانه یا معامله‌گری

روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

بیش از ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال معتقدند که تنها راه موثر برای کسب درآمد در صنعت کریپتو، معاملات روزانه یا در اصطلاح ترید کردن است. معاملات روزانه یک استراتژی فراتر از نگه داشتن یک دارایی تا زمان افزایش ارزش آن است. معامله‌گرانی که تمایل دارند روزانه از این بازار سود کسب کنند، به مهارت‌های فنی و تحلیلی نیاز دارند تا متحمل زیان نشود.

سیاست پولی و تاثیر آن بر ارزهای دیجیتال

شما باید دائما نمودارهای بازار را درخصوص عملکرد قیمت دارایی‌های دیجیتال چک و به لحاظ تکنیکال آنها را تجزیه و تحلیل کنید. این استراتژی یکی از پرچالش‌ترین مسیرها برای کسب درآمد از بازار کریپتو است، اما واقعیت این است که یکی از پرسودترین روش‌ها برای پول درآوردن در این بازار است.

اگر قصد دارید از این مسیر کسب سود کنید، کافی است در یک صرافی ثبت نام کنید و معاملات روزانه خود را آغاز کنید. تعدادی دارایی خریداری کنید و پس از تجزیه و تحلیل همه چیز آماده است تا پول درآورید. همچنین می‌توانید از ربات‌هایی استفاده کنید که به صورت خودکار به کاربران‌شان سیگنال خرید می‌دهند و روندهای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را رمزگشایی می‌کنند.

روش چهارم: ماینینگ

یکی دیگر از رایج‌ترین راه‌های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، ماینینگ یا استخراج است. ماینینگ تراکنش‌های بلاکچین را تایید می‌کند و بلوک‌های داده جدیدی را به زنجیره اضافه می‌کند. ماینرها در نتیجه تلاش خود برای شناسایی این داده‌های جدید، ارز دیجیتال پاداش می‌گیرند. استخراج را می‌توان با سخت‌افزارهای تخصصی یا خدمات ماینینگ ابری انجام داد. استخراج ابری نیازی به خرید یا نگهداری سخت افزار ندارد، اما پاداش آن معمولا کمتر از استخراج سخت افزاری است. سودآوری استخراج بیت کوین یا دیگر ارزهای دیجیتال به عوامل متعددی بستگی دارد که مهمترین آن‌ها دسترسی به برق ارزان است.

روش پنجم: برای پلتفرم‌ها کار کنید

این یک روش رایج برای کسب درآمد از دنیای ارزهای دیجیتال است. هر فردی با هر ظرفیتی می‌تواند برای یک شرکت ارز دیجیتال کار کند. شما می‌توانید یک بازاریاب دیجیتال، تولیدکننده محتوا، طراح وب یا موارد دیگر باشید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که نیازهای آنها را شناسایی و به آنها نشان دهید که چگونه مهارت‌های شما می‌تواند به حل یک مشکل کمک کند. بهترین مزیت کار کردن با پلتفرم‌‌های رمزنگاری این است که احتمالا از راه دور کار می‌کنید و به شما این امکان را می‌دهد که از انعطاف‌پذیری کار در فضای شخصی خود بهره ببرید.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال

به جز این موارد، اکثر شرکت‌هایی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، بسته‌های بسیار رقابتی ارائه می‌دهند و اگر شانسی برای کار با هر یک از موارد گفته شده پیدا کردید، بدون درنگ از این فرصت استفاده کنید.

روش ششم: آربیتراژگیری

بخش کریپتوکارنسی تا حد زیادی کنترل نشده است. این امر منجر به تغییرات زیادی در ارزش‌گذاری دارایی‌ها و قیمت‌گذاری محصولات شده است. اکثر صرافی‌ها خودشان تصمیم می‌گیرند که دارایی‌هایشان در چه قیمت‌هایی فهرست شده باشد و این باعث شده است که از تفاوت در نوسانات و نقدینگی دارایی‌ها جلوگیری شود. اگر به خوبی تحقیق شود، می‌توان از طریق خرید از منابع ارزان و فروش در صرافی‌های گران قیمت، از این تغییرات قیمتی کسب سود کرد. این تقریباً همان چیزی است که آربیتراژ را توصیف می کند

بنابراین به زبان ساده «آربیتراژ» ‌به روش خاصی از معامله‌گری گفته می‌شود که در آن، یک دارایی خاص را در بازارهای مختلف، با قیمت‌های مختلف معامله می‌کنند به طوری که در پایان، مقداری سود قطعی تولید می‌شود. به طور مثال، اگر قیمت اتریوم در یک صرافی ۲ هزار دلار و در صرافی دیگر ۲۲۰۰ دلار باشد، می‌توان با خرید در صرافی ارزان‌تر و فروش در صرافی گران‌تر، مقداری سود به دست آورد. فقط کافی است در پلتفرم‌های مختلف ثبت نام کنید و قیمت دارایی‌ها را مقایسه کنید تا تغییرات معنی‌داری برای سرمایه‌گذاری پیدا کنید.

روش هفتم: ایردراپ‌ها

روش های کسب درآمد از ارزهای دیجیتال

ایردراپ‌ها یک راه عالی برای علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال هستند تا بدون سرمایه‌گذاری، پول و توکن‌های رایگان به دست آورند. ایردراپ‌ها برخلاف فروش سنتی و راه‌اندازی توکن، کاربران را ملزم به واریز وجه یا خرج کردن پولی از قبل نمی‌کند. به اشتراک گذاشتن اطلاعات پروژه‌های لانچ شده در رسانه‌های اجتماعی، پیوستن به یک انجمن آنلاین یا انجام کارهای ساده مانند تماشای یک فیلم آموزشی نمونه‌هایی از مراحلی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید توکن یا پول به دست آورید.

روش هشتم: سپرده‌گذاری یا استیکینگ

سپرده‌گذاری یا استیکینگ، روشی برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال است که مستلزم نگه داشتن تعدادی سکه در کیف پول شما برای مدت زمان معینی است. در نتیجه، سرمایه‌گذاری‌های رمزنگاری شما می‌تواند درآمد غیرفعال ایجاد کند. میزان بهره‌ای که می‌توانید با این روش به دست آورید، با توجه به ارز رمزنگاری شده و تعداد سکه‌هایی است که در آن به اشتراک می‌گذارید.

روش نهم: بازی کنید

یکی از جذاب‌ترین راه‌های درآمدزایی و دریافت ارز دیجیتال رایگان، انجام بازی‌های بلاک چینی است. امروزه بیش از ۲۰۰ بازی کریپتویی وجود دارد که با جذب کاربران بیشتر، به افزایش پذیرش این حوزه کمک شایانی کرده‌اند. البته این بازی‌ها مفهوم جدیدی نیستند، اما به لطف Axie Infinity اخیرا محبوبیت زیادی یافته‌اند. این بازی‌ها از انواع کارتی و جنگی تا بازی‌های بامزه مانند رشد و پروش موجودات را شامل می‌شوند.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

پس از ظهور مفهوم توکن غیر قابل معاوضه (NFT)، تحولی در صنعت گیمینگ به وجود آمد. در بازی‌های ویدیویی سنتی، بازیکنان زمان زیادی را صرف جمع‌آوری آیتم‌های درون بازی می‌کنند، اما در نهایت با تکراری و سپس پاک شدن بازی، همه چیز تمام خواهد شد. اما در بازی‌های بلاک چینی می‌توانید با تکیه بر توکن‌های غیر قابل تعویض ارز دیجیتال رایگان به دست آورید و کسب درآمد کنید؛ وقتی دارایی‌ها و آیتم‌های منحصربه‌فرد درون بازی را به دست آوردید، آن‌ها را در فروشگاه‌های مخصوص به فروش برسانید.

به عنوان محبوب‌ترین بازی کریپتویی کنونی که سرمایه کل بسیار بالایی دارد باید به اکسی اینفینیتی اشاره کنیم. کسب درآمد رمز ارز رایگان از برخی بازی‌های کریپتویی مثل اکسی اینفینیتی تماما رایگان نیست، چرا که برای شروع باید اقدام به خرید تعدادی از توکن‌های بومی آن کنید. اما در برخی دیگر، استفاده از همان ابتدا مجانی است.

روش دهم: NFT

درست زمانی که تصور می‌کنیم تب و تاب حوزه توکن غیر مثلی فروکش کرده و آن‌ها دیگر همانند قبل داغ و جذاب نخواهند شد، ابعاد جدیدی از کاربردهای ان اف تی مشخص می‌شود و پروژه‌ای جدید با ایده‌ای متفاوت ظهور می‌کند. هر کدام از این پروژه‌ها، شیوه‌ای متفاوت برای درآمدزایی و کسب درامد از ارزهای دیجیتال پیش روی ما قرار می‌دهند.

اولین و متداول‌ترین روش، ساخت یک مجموعه ان اف تی و فروش مستقیم آن است. این روزها می‌بینیم تصاویر سلفی یک نوجوان ۱۸ ساله یا عکس‌های میمون‌های خسته به قیمت‌های میلیون دلاری خرید و فروش می‌شوند. اگر شما هم می‌خواهید این روش کسب درامد از ارزهای دیجیتال را امتحان کنید، بد نیست به اوپن سی، بزرگترین بازارچه NFT دنیا، مراجعه کنید.

پرسش‌های متداول

  • چقدر می‌توانید با ارز دیجیتال درآمد کسب کنید؟

    مقدار پولی که با ارز دیجیتال به دست می‌آورید به چندین پارامتر بستگی دارد. از جمله مدت زمان، میزان سرمایه‌گذاری، تشخیص درست روند بازار و البته کمی شانس.

  • چند روش برای کسب درآمد از صنعت کریپتوکارنسی وجود دارد؟

    روش‌های مختلفی برای کسب سود از طریق ارزهای دیجیتال وجود دارد. از جمله محبوب ترین آنها می‌توان به هولد و ترید کردن اشاره کرد.

  • چرا ترید کردن محبوب‌ترین نوع کسب درآمد از ارز دیجیتال است؟

    بیش از ۸۰ درصد از سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال معتقدند تنها راه موثر برای کسب درآمد در صنعت کریپتو، ترید کردن است. زیرا در این روش می‌توانید روزانه معامله کنید و سود کسب کنید.

بهاره چراغی

من بهاره چراغی، کارشناس ارشد علوم ارتباطات شاخه روزنامه‌نگاری از دانشگاه خبر تهران مرکز هستم. حدود 12 سال است که در زمینه تولید محتوا با مهم‌ترین رسانه‌های مکتوب و آنلاین ایران همکاری دارم. از سال 1398 با بالا گرفتن تب سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو به این بازار علاقه‌مند و با گذراندن دوره‌های مختلف وارد دنیای جدیدی از بازارهای مالی شدم. من اینجا کنار شما او‌ام‌پی فینکسی‌های عزیز هستم تا بتوانم تحلیل‌ها، مفاهیم اقتصادی و خبرهای روز دنیای ارزهای دیجیتال را با زبان ساده با شما به اشتراک بگذارم. امیدوارم بتوانیم در کنار هم مسیر امنی برای سرمایه‌گذاری و ترید را تجربه و طی کنیم.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا