تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۱۷ اردیبهشت؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین طی روزهای اخیر عملکرد خوبی از خود نشان داده و فعلاً از چندین مقاومت مهم عبور کرده است. این تحرکات از پادشاه کوین‌ها، بخشی از روند صعودی و گسترده از مارکت کپ (ارزش بازار / Market Capitalization) کل بازار ارزهای دیجیتال بوده که طی یک رشد ۷ درصدی در روز گذشته، به سطح ۲.۳۶ تریلیون دلار رسیده است.

پادکست واچ لیست ارز دیجیتال ۱۷ اردیبهشت


از عوامل اصلی این تحولات، اظهارات جروم پاول مبنی بر احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و همچنین انتشار شاخص‌های اقتصادی مرتبط با بازار کار در آمریکا بود که بهتر از انتظارات اعلام شد و قیمت ارزهای دیجیتال را رشد داد. در این بحبوحه، بازار ETF های اسپات بیت کوین در آمریکا و هنگ‌کنگ نیز با موجی از سرمایه جدید همراه بودند که تمامی این موارد، به رشد قیمت این رمزارز و در پی آن آلت کوین‌های بازار کمک کرد.


در روز جاری، تعداد تراکنش‌های روزانه بیت کوین بعد از ۱۵ سال از مرز ۱ تریلیون تراکنش گذشت که نشان از حجم بالای معاملات و رونق این بازار در روزهای جاری دارد. اکنون سوال این‌جا است که عملکرد رمزارز برتر در رویارویی با سطوح مقاومتی فعلی چگونه است؟ مثل همیشه در صورتی که قیمت بیت کوین از موانع پیش رو به‌راحتی عبور کند، برخی آلت کوین‌ها هم هستند که هم‌اکنون در شرایط خوبی قرار دارند و در صورت رشد بیت کوین، می‌توانند عملکرد بهتری در مقایسه با رقبای خود داشته باشند.


به این ترتیب در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۷ اردیبهشت ماه، ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های دوج کوین (DOGE) و رندر توکن (RNDR) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۱۷ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه پس از کاهش به زیر مرز ۶۰,۰۰۰ دلار، موفق شد طی چند روز اخیر به‌سرعت بهبود پیدا کند و اکنون در نزدیکی ناحیه ۶۴,۰۰۰ دلاری مشغول نوسان است. تحلیل‌گران معتقدند بیت کوین می‌تواند به روند صعودی خود ادامه دهد و در ماه میلادی جاری، حتی از مرز ۷۰,۰۰۰ دلار و سقف تاریخی خود عبور کند. طبق برنامه هر هفته، بیت کوین نخستین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۷ اردیبهشت ماه است.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

قیمت بیتکوین در حال حاضر بالاتر از میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) 50 روزه و ۲۰۰ روزه خود معامله می‌شود و از این رو، می‌توان گفت این اندیکاتورها برای قیمت سیگنال صعودی ارسال می‌کنند. حال در صورتی که قیمت بتواند از سطوح فعلی عبور و به سطح ۶۵,۰۰۰ دلاری برسد، پتانسیل رشدهای بیشتر تا مقاومت ۶۹,۰۰۰ دلاری را پیدا خواهد کرد. در ادامه این مسیر، شکست صعودی از مقاومت مذکور می‌تواند منجر به رشد بیشتر قیمت BTC تا سقف تاریخی ۷۳,۷۷۷ دلاری شود.


اما از طرفی دیگر عدم حفظ ناحیه ۶۴,۰۰۰ دلاری به‌عنوان یک حمایت و تشکیل شکست نزولی در آن، احتمالاً کاهش قیمت ابتدا تا میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه و سپس تا حمایت ۶۰,۳۶۵ دلاری را در پی خواهد داشت. چنانچه این سطح حمایتی نیز از دست برود، قیمت بیت کوین حمایت ناحیه ۵۹,۰۰۰ دلاری را برای خود می‌بیند که پیش‌بینی می‌شود قدرت کافی را نداشته باشد و رمزارز برتر را تا ناحیه ۵۴,۰۰۰ دلاری دچار کاهش کند.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

بیت کوین در نمودار ۴ ساعته، توانسته نقطه پیوت (Pivot) 61,651 دلاری را حفظ کند و با عبور از آن به مقاومت ۶۴,۵۶۵ دلاری برسد. در حال حاضر، سطوح مقاومتی مهم بعدی بیت کوین ابتدا ۶۷,۰۸۵ دلار و سپس مرز ۷۰,۰۰۰ دلار برآورد شده‌اند. ظاهراً بیت کوین با گذر از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه در سطح ۶۱,۵۷۵ دلار، در حال تبدیل این سطح مقاومتی به یک حمایت است.


همچنین، یک الگوی «سه سرباز سفید» (Three White Soldiers) در این تایم فریم شکل گرفته که نشان از مومنتوم (قدرت عملکرد / Momentum) صعودی قیمت دارد. حال در صورتی که قیمت BTC از مقاومت‌های فعلی عبور کند، مسیر رشدهای بیشتر برای این رمزارز هموار خواهد شد و بیت کوین می‌تواند ابتدا تا ۶۷,۰۸۵ دلار و سپس تا مرز ۷۰,۰۰۰ دلار حرکت کند.


اما در آن روی سکه، در صورت کاهش قیمت نخستین حمایت مهم در سطح ۵۹,۱۶۵ دلار دیده می‌شود. چنانچه شرایط نزولی بر بازار بیت کوین حاکم شود، قیمت حمایت‌های بعدی خود را در سطوح ۵۶,۶۷۵ دلار و ۵۴,۳۳۵ دلار خواهد داشت. شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) در این تایم فریم، هم‌اکنون در سطح ۶۰ واحد قرار دارد که نشان‌دهنده فشار خرید است و به‌نوعی، سناریوهای صعودی برای قیمت بیت کوین را محتمل‌تر نشان می‌دهد.


مطالعه بیشتر: معرفی بهترین اندیکاتورها برای تحلیل ارز دیجیتال


واچ لیست ارز دیجیتال ۱۷ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال دوج کوین (DOGE)

ارز دیجیتال دوج کوین در نمودار ۱ روزه یک کاهش ۲.۵۴ درصدی داشته، اما همچنان وضعیت قیمت صعودی دیده می‌شود و احتمال بازگشت به مقاومت ۰.۱۶۲۷ دلاری برای پادشاه میم کوین‌ها وجود دارد. در ادامه به تحلیل دوج کوین در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۷ اردیبهشت می‌پردازیم.

تحلیل دوج کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل دوج کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

اکنون در صورتی که خریداران مومنتوم فعلی قیمت دوج کوین را حفظ کنند، پتانسیل شکست صعودی از مقاومت مذکور و رشد تا سطح ۰.۱۶۵۰ دلاری به‌وجود می‌آید. در حال حاضر قیمت DOGE از سطوح مهم خود فاصله دارد اما در صورتی که بتواند تا سطح ۰.۱۶۹۰ دلاری رشد داشته باشد، این حرکت صعودی ممکن است تا مقاومت بعدی در ناحیه ۰.۱۸ دلاری ادامه پیدا کند.


در روز جاری حجم معاملات دوج کوین کمی کاهش یافته که برای تایید سناریوی صعودی خود، نیاز به افزایش فعالیت خریداران دارد. به این ترتیب چنانچه چنین عملکردی را از خریداران این بازار شاهد نباشیم، قیمت دوج کوین ممکن است مدتی را در ناحیه بین ۰.۱۵۵۰ دلار تا ۰.۱۶۵۰ دلار به تثبیت (Consolidation) مشغول شود.

مطالعه بیشتر: آلت سیزن چیست و چگونه تشخیص داده می‌شود؟

واچ لیست ارز دیجیتال ۱۷ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال رندر توکن (RNDR)

ارز دیجیتال رندر موفق شد در نمودار ۱ روزه، در خط روند نزولی چندهفته‌ای خود یک شکست صعودی را رقم زند و به‌سمت سقف‌های بالاتر شروع به حرکت کند. این رالی (حرکت صعودی / Rally) قیمت رندر با عبور شاخص RSI از مرز ۵۰ واحدی و نزدیک‌شدن اسیلاتور آسام (Awesome Oscillator / AO) به ناحیه مثبت خود، تقویت شده است. رندر آخرین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۷ اردیبهشت ماه است.

تحلیل رندر در نمودار 1 روزه
تحلیل رندر در نمودار ۱ روزه – TradingView

اکنون در صورتی که شرایط مذکور پابرجا باقی بماند، قیمت رندر می‌تواند برای مقابله با مقاومت ۹.۷۶ دلاری یک حرکت جدید را آغاز کند. در صورت تبدیل این سطح به یک حمایت، رندر توکن پتانسیل رسیدن به یک قیمت دورقمی یعنی سطح روانی (Psychological Level) 10 دلاری را پیدا خواهد کرد که یک رشد ۱۰ درصدی نسبت به سطوح فعلی محسوب می‌شود.


در صورت عبور از این سطح، قیمت ارز RNDR می‌تواند تا مانع بعدی در سطح ۱۰.۵۰ دلار رشد پیدا کند. سپس چنانچه کندل ۱ روزه برای رندر بالاتر از این سطح مقاومتی بسته شود، قیمت می‌تواند حرکت صعودی را ابتدا تا سقف ۱۳ دلاری و سپس تا ۱۳.۸۳ دلار ادامه دهد.


اما از طرفی دیگر، برداشت سود معامله‌گران ممکن است فشار فروش رندر را تشدید کند و قیمت شاهد بازگشتی نزولی باشد. در این مسیر برگرداندن سطح ۸ دلاری از حمایت به یک مقاومت، خریداران را نگران کرده و ممکن است این رمزارز مجدداً به زیر خط روند نزولی کاهش پیدا کند. در هر صورت، سناریوهای صعودی قیمت رندر توکن زمانی نامعتبر می‌شوند که کندل ۱ روزه پایین‌تر از سطح ۷.۴۴ دلار بسته شود.


در واچ لیست ارز دیجیتال ۱۷ اردیبهشت ماه ارزهای دیجیتال بیت کوین، دوج کوین و رندر توکن را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات مهم از واچ لیست ارز دیجیتال ۱۷ اردیبهشت

واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

واچ لیست ارزهای دیجیتال، به لیستی از رمزارزها می‌گویند که یک سرمایه‌گذار به‌طور دقیق آن‌ها را زیر نظر گرفته تا در صورت کاهش قیمت، یک موقعیت سرمایه‌گذاری سودآور برای خود ایجاد کند.

واچ لیست ارز دیجیتال امروز چه ارزهایی دارد؟

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال امروز، متشکل از رمزارزهای بیت کوین (BTC)، دوج کوین (DOGE) و رندر (RNDR) است که پتانسیل خوبی برای رشد نشان داده‌اند.

الگوی سه سرباز سفید چیست؟

الگوی سه سرباز سفید (Three White Soldiers) یکی از الگوهای صعودی در تحلیل تکنیکال است که شامل سه کندل صعودی و افزایش فشار خرید می‌شود و خبر از تغییر روند می‌دهد.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-ارز-دیجیتال-17-اردیبهشت

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا