تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۱۱ دی؛ او ام پی فینکس

مسترکارت کارت مسافرتی

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین چند روز اخیر را مشغول رنج‌زنی بوده اما موفق شد طی سال ۲۰۲۳، بیش از ۱۵۵ درصد رشد داشته باشد. این رالی (حرکت صعودی / Rally) بیت کوین ذهنیت و تمایلات (Sentiment) فعالان بازار را بهبود بخشید و اکنون، سرمایه‌گذاران انتظار دارند این روند در سال ۲۰۲۴ نیز ادامه پیدا کند.

پادکست واچ لیست هفتگی ۱۱ دی


در شرایط فعلی نخستین محرک قیمت بیت کوین، تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در برابر ETF های اسپات این رمزارز است. برخی کارشناسان و تحلیل‌گران، پس از بررسی وضعیت بیت کوین در معاملات آپشنز (اختیار / Options)، می‌گویند اثرات مثبت تایید ETF ها هم‌اکنون بر قیمت اعمال شده و اصطلاحاً پیش‌خور شده است. از این رو، ممکن است در صورت اعلام تایید ETF ها، قیمت بیت کوین رشد قابل توجهی را تجربه نکند.


اما صرف نظر از واکنش کوتاه‌مدت قیمت‌ها به اعلام نتیجه ETF ها، بازار ارز دیجیتال در یک دوره صعودی قرار دارد و بیت کوین و آلت کوین‌های زیادی طی چند هفته اخیر، موفق به بازگشت به سقف‌های قبلی شده‌اند. عموماً در یک روند صعودی، اصلاحات و کف‌های موقتی قیمت موقعیت خوبی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند. حال باید دید که بیت کوین و آلت کوین‌هایی که وضعیت بهتری در نمودارها نشان می‌دهند، در هفته اول سال میلادی جدید به رشدهای خود ادامه خواهند داد یا خیر.


در واچ لیست هفتگی ۱۱ دی ماه، ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های یونی سواپ (UNI)، نیر پروتکل (NEAR)، آپتیمیزم (OP) و اینجکتیو پروتکل (INJ) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: آشنایی با ۱۰ نکته طلایی قبل از شروع سرمایه‌ گذاری

واچ لیست هفتگی ۱۱ دی؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

فروشندگان بیت کوین بین روزهای ۲۹ و ۳۰ دسامبر (۹ و ۱۰ دی)، تلاش کردند قیمت را به زیر خط حمایت الگوی مثلث صعودی (Support Line of the Ascending Triangle) بکشانند که در تصویر نمودار ۱ روزه مشخص است خریداران مانع از انجام چنین حرکتی شدند. بیت کوین طبق برنامه هر هفته، نخستین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۱۱ دی ماه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

شیب خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) بیت کوین در ۴۲,۴۸۴ دلار از بین رفته و شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) نیز به حد وسط خود نزدیک شده که یعنی، بین خریداران و فروشندگان در این بازار تعادل برقرار شده است. اکنون در صورتی که قیمت بیت کوین از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور کند، خریداران تلاش خواهند کرد این مسیر را بالاتر از ۴۴,۷۰۰ دلار ادامه دهند تا الگوی مثلث صعودی تکمیل و تایید شود. موفقیت خریداران در این حرکت، به‌منزله تداوم روند صعودی تا هدف الگو در سطح ۴۹,۱۷۸ دلار خواهد بود.


اما چنانچه قیمت بیتکوین دچار کاهش به زیر الگوی مثلث شود، سناریوی صعودی مذکور نامعتبر خواهد شد که سیگنالی منفی برای قیمت بوده و ممکن است حد ضرر (Stop Loss) معامله‌گران زیادی را فعال کند. در این سناریو، قیمت BTC پتانسیل کاهش تا مرز ۴۰,۰۰۰ دلار و در نهایت ۳۷,۹۸۰ دلار را دارد.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

خریداران در نمودار ۴ ساعته بیت کوین، موفق شدند قیمت را از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور دهند اما در غلبه بر مقاومت موجود در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA)، تلاشی ناموفق داشتند. چنانچه قیمت بیت کوین از سطوح فعلی کاهشی شدید داشته باشد، فروشندگان برای پایین‌کشاندن آن به زیر الگوی مثلث تلاش خواهند کرد تا در نهایت قیمت به ۴۰,۰۰۰ دلار برسند.


اما خریداران هم به فعالیت‌های خود در بازار ادامه می‌دهند و واگرایی نزولی (Negative Divergence) در شاخص RSI نشان از کاهش فشار فروش بیت کوین دارد. به این ترتیب، در صورتی که خریداران قیمت بیت کوین را از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه عبور دهند و این سطح را حفظ کنند، رمزارز برتر می‌تواند یک رالی را ابتدا تا ۴۴,۰۰۰ دلار و سپس تا ۴۴,۷۰۰ دلار آغاز کند.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی معامله حجم (Volume Trading)

واچ لیست هفتگی ۱۱ دی؛ تحلیل تکنیکال یونی سواپ (UNI)

ارز دیجیتال یونی سواپ در نمودار ۱ روزه به مقاومت ۷.۷۹ دلاری رسیده و شاهد نبرد سنگینی میان خریداران و فروشندگان در این ناحیه است. در ادامه، به تحلیل تکنیکال یونی سواپ در واچ لیست هفتگی ۱۱ دی ماه می‌پردازیم.

تحلیل یونی سواپ در نمودار 1 روزه
تحلیل یونی سواپ در نمودار ۱ روزه – TradingView

خطوط میانگین متحرک‌های توکن UNI در حال حرکت رو به بالا هستند و شاخص RSI این رمزارز، در سطح ۶۶ واحدی قرار دارد که یعنی، قیمت یونی سواپ مشغول حرکت به‌سمت نخستین مقاومت پیش رو است. چنانچه خریداران قیمت را از مقاومت ۷.۷۹ دلاری عبور دهند، احتمال تقویت مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) قیمت و تداوم حرکت صعودی تا ۸.۲۶ دلار و سپس ۹.۶۵ دلار وجود دارد.


اما خلاف این سناریو زمانی است که قیمت ارز دیجیتال UNI از ۷.۷۹ دلار کاهش داشته باشد که طبیعتاً، نشان از مقاومت شدید فروشندگان در این سطح دارد. به این ترتیب، یونی سواپ ممکن است تا حمایت مهم ۶.۷۰ دلاری کاهش داشته باشد که انتظار می‌رود در این سطح، خریداران زیادی را جذب کند.

تحلیل یونی سواپ در نمودار 4 ساعته
تحلیل یونی سواپ در نمودار ۴ ساعته – TradingView

قیمت یونی سواپ در نمودار ۴ ساعته، پس از کاهش تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بازگشت داشت و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نیز عبور کرد که یعنی، اصلاح کوتاه‌مدت قیمت احتمالاً به‌پایان رسیده است. به همین دلیل، قیمت می‌تواند تا ۷.۷۹ دلار رشد داشته باشد که ممکن است فروشندگان در این سطح، موقعیت‌های خود را به‌شدت تقویت کرده باشند. در صورتی که خریداران قیمت را از ۷.۷۹ دلار عبور دهند، یونی سواپ پتانسیل رشد تا سطح ۸.۲۶ دلار را پیدا خواهد کرد.


اما در آن روی سکه، کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، شرایط بازار را به‌سود فروشندگان تغییر خواهد داد. به این ترتیب، قیمت یونی سواپ ممکن است مجدداً تا حمایت مهم خود در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه دچار کاهش شود که از دست‌رفتن آن، می‌تواند قیمت را تا ۶.۷۰ دلار نیز پایین بیاورد.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی معامله سوئینگ (Swing Trading)

واچ لیست هفتگی ۱۱ دی؛ تحلیل تکنیکال نیر پروتکل (NEAR)

قیمت نیر پروتکل در نمودار ۱ روزه، در حال تلاش برای پیداکردن حمایت در سطوح ۳۸.۲ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۳.۶۴ دلار و ۵۰ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۳.۳۴ دلار است. نیر پروتکل، رمزارز بعدی است که در واچ لیست هفتگی ۱۱ دی ماه مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل نیر پروتکل در نمودار 1 روزه
تحلیل نیر پروتکل در نمودار ۱ روزه – TradingView

خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۳.۳۰ دلار، به‌تدریج رو به بالا حرکت می‌کند و شاخص قدرت نسبی نیر پروتکل، در ناحیه مثبت قرار دارد که شرایط را تا حدی به‌نفع خریداران نشان می‌دهند. اکنون این دسته از فعالان بازار تلاش خواهند کرد قیمت نیر پروتکل را از سقف ۴.۶۲ دلاری ۲۶ دسامبر (۶ دی) عبور دهند که در صورت موفقیت، قیمت می‌تواند حرکت صعودی را تا ۶ دلار ادامه دهد.


در این بین، فروشندگان نیز بیکار ننشسته و تلاش خواهند کرد که در رالی‌های رمزارز NEAR، به فروش بپردازند و قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بکشانند. در صورتی که فروشندگان موفق شوند، این حرکت نزولی ممکن است تا سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۳.۰۴ دلار ادامه پیدا کند و در نهایت، قیمت NEAR به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۲.۴۳ دلار نیز برسد.

تحلیل نیر پروتکل در نمودار 4 ساعته
تحلیل نیر پروتکل در نمودار ۴ ساعته – TradingView

نیرو پروتکل در نمودار ۴ ساعته، پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه معامله می‌شود که نشان می‌دهد در کوتاه‌مدت، شرایط فروشندگان در بازار بهتر است. چنانچه قیمت ارز NEAR به زیر ۳.۵۲ دلار کاهش داشته باشد، مقصد بعدی آن سطح ۳.۲۰ دلار خواهد بود. هر چه کاهش قیمت نیر پروتکل عمیق‌تر باشد، زمان بیشتری را هم برای ادامه حرکت صعودی خود نیاز خواهد داشت.


نخستین نشانه برای بهبود قیمت نیر پروتکل، عبور از خط روند نزولی (Downtrend Line) مشخص‌شده در نمودار است که پتانسیل یک رالی تا ۴.۳۲ دلار و سپس ۴.۶۲ دلار را به این رمزارز خواهد داد.


مطالعه بیشتر: آشنایی با ابزار فیبوناچی در تریدینگ ویو

واچ لیست هفتگی ۱۱ دی؛ تحلیل تکنیکال آپتیمیزم (OP)

ارز دیجیتال آپتیمیزم چند روز اخیر را مشغول تثبیت (Consolidation) در روند صعودی بوده که نشان می‌دهد خریداران منتظر ادامه حرکت هستند و عجله‌ای برای برداشت سود ندارند. آپتیمیزم رمزارز بعدی است که در واچ لیست هفتگی ۱۱ دی ماه، تحلیل آن را پوشش می‌دهیم.

تحلیل آپتیمیزم در نمودار 1 روزه
تحلیل آپتیمیزم در نمودار ۱ روزه – TradingView

حرکت رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۳.۰۷ دلار و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی آپتیمیزم در ناحیه مثبت در نمودار ۱ روزه، نشان می‌دهد که بازار فعلاً تحت سلطه خریداران است. انتظار می‌رود که این دسته از سرمایه‌گذاران، از ناحیه حمایتی بین ۳.۴۰ دلار تا ۳.۲۲ دلار به‌شدت دفاع کنند. بازگشت صعودی قوی قیمت آپتیمزم از این ناحیه، به این معنی است که کف‌های قیمت خریداری شده‌اند و در نتیجه آن، قیمت می‌تواند ابتدا تا ۴.۱۸ دلار و سپس ۵ دلار رشد داشته باشد.


در صورتی که فروشندگان قصد جلوگیری از چنین حرکتی را دارند، باید قیمت OP را به زیر سطح شکسته‌شده در ۳.۲۲ دلار بکشانند که این اتفاق، می‌تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت تا سطح ۲.۷۵ دلار شود.

تحلیل آپتیمیزم در نمودار 4 ساعته
تحلیل آپتیمیزم در نمودار ۴ ساعته – TradingView

خریداران آپتیمیزم در نمودار ۴ ساعته، موفق شدند قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه حفظ کنند، اما همچنان روند صعودی ادامه پیدا نکرده است. چنین شرایطی نشان می‌دهد که فروشندگان هنوز ترک میدان نکرده و مشغول فروش در هر رالی قیمت هستند. شیب از بین‌رفته خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و رسیدن شاخص RSI به مرز میانی، تعادل بین عرضه و تقاضا برای ارز دیجیتال آپتیمیزم را نشان می‌دهند.


اولین نشانه قدرت‌گرفتن قیمت OP، شکست صعودی و بستن کندل ۴ ساعته بالاتر از سطح ۳.۹۵ دلار خواهد بود که می‌تواند منجر به رشد تا سطح ۴.۱۸ دلار شود. از سویی دیگر کاهش به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه، شرایط بازار را در کوتاه‌مدت به‌سود فروشندگان تغییر خواهد داد. در این سناریو، قیمت آپتیمیزم ممکن است تا ۳.۲۲ دلار دچار کاهش شود.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی معامله معکوس (Reversal Trading)

واچ لیست هفتگی ۱۱ دی؛ تحلیل تکنیکال اینجکتیو پروتکل (INJ)

ارز دیجیتال اینجکتیو پروتکل در نمودار ۱ روزه، حمایت خود را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یعنی سطح ۳۴.۷۳ دلار پیدا کرده است که نشان می‌دهد، ذهنیت و جو بازار این رمزارز مثبت باقی مانده و معامله‌گران کف‌های قیمتی را خریداری کرده‌اند. اینجکتیو آخرین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۱۱ دی ماه است.

تحلیل اینجکتیو پروتکل در نمودار 1 روزه
تحلیل اینجکتیو پروتکل در نمودار ۱ روزه – TradingView

اکنون جهش صعودی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، می‌تواند قیمت INJ را به ۴۰ دلار برساند که یک سطح مقاومتی است؛ اما در صورت غلبه خریداران بر آن، اینجکتیو پروتکل پتانسیل تست مجدد مقاومت بعدی در ۴۴.۸۶ دلار را پیدا خواهد کرد. شکست صعودی از این مقاومت، می‌تواند منجر به آغاز مرحله دوم روند صعودی و حرکت قیمت به‌سوی هدف ۵۱ دلاری شود.


این سناریوی صعودی زمانی نامعتبر خواهد شد که قیمت در شکست مقاومت اول موفق نباشد و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش پیدا کند. چنین عملکردی ممکن است ریزش قیمت اینجکتیو پروتکل تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در سطح ۲۴.۶۹ دلار را در پی داشته باشد.

تحلیل اینجکتیو پروتکل در نمودار 4 ساته
تحلیل اینجکتیو پروتکل در نمودار ۴ ساته – TradingView

اینجکتیو پروتکل در نمودار ۴ ساعته، مجدداً از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در این تایم فریم عبور کرد، اما خریدران برای ادامه مسیر و گذر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه به مشکل برخورده‌اند. این یعنی که خریداران هنوز تسلیم نشده و در سطوح بالاتر قیمت نیز فعالیت دارند. چنانچه قیمت INJ پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، ممکن است این مسیر را تا سطح ۳۴ دلار ادامه دهد. این سطح قیمت اهمیت زیادی دارد، چرا که شکست نزولی آن می‌تواند منجر به ریزش قیمت تا سطح ۲۸ دلار شود.


خریداران جهت کنترل شرایط، باید قیمت را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه هدایت کنند که در این صورت، قیمت اینجکتیو پروتکل می‌تواند یک رالی را تا مقاومت سرسخت ۴۴.۸۶ دلاری آغاز کند.


در واچ لیست هفتگی ۱۱ دی ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، یونی سواپ و نیر پروتکل، آپتیمیزم و اینجکتیو پروتکل را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما در مورد واچ لیست هفتگی ۱۱ دی ماه

واچ لیست این هفته چه ارزهایی دارد؟

واچ لیست ارز دیجیتال امروز شامل رمزارزهای بیت کوین (BTC)، یونی سواپ (UNI)، نیر پروتکل (NEAR)، آپتیمیزم (OP) و اینجکتیو پروتکل (INJ) می‌شود که شرایط خوبی در نمودارها دارند.

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

بهترین واچ لیست ارز دیجیتال باید شامل رمزارزهایی باشد که از لحاظ فاندامنتال و تکنیکال در وضعیتی صعودی قرار گرفته باشند.

الگوی مثلث صعودی چیست؟

الگوی مثلث صعودی نشان می‌دهد که احتمالاً در صورت تکمیل و تایید این الگو، قیمت آن ارز دیجیتال به مسیر صعودی خود ادامه خواهد داد.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-11-دی

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا