تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست هفتگی

واچ لیست هفتگی ۳۰ بهمن؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، حجم ورود سرمایه‌های جدید به ETF های اسپات بیت کوین بین روزهای ۱۲ تا ۱۶ فوریه (۲۳ تا ۲۷ بهمن)، به سقف ۲.۲ میلیارد دلاری رسید که نشان می‌دهد تقاضای سرمایه‌گذاران برای خرید بیت کوین همچنان به قوت خود باقی است. اریک بالکوناس، از تحلیل‌گران بلومبرگ، طی انتشار پستی در پلتفرم X نوشت که صندوق آی‌شرز بیت کوین تراست کمپانی بلک‌راک (BlackRock’s iShares Bitcoin Trust) با نماد “IBIT”، از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون موفق به جذب ۵.۲ میلیارد دلار سرمایه شده که به اندازه ۵۰ درصد از کل سرمایه موجود در ۴۱۷ ای‌تی‌اف این کمپانی برآورد شده است.

پادکست واچ لیست هفتگی ۳۰ بهمن


بیت کوین موفق شد در هفته میلادی جاری نیز به رالی (حرکت صعودی / Rally) خود ادامه دهد، اما ظاهراً خریداران در نزدیکی ناحیه ۵۲,۰۰۰ دلاری با مقاومتی جدی روبرو شده‌اند. اکنون یکی از نگرانی‌هایی که در مورد عملکرد قیمت بیت کوین وجود دارد، احتمال فروش ۱.۳ میلیارد دلار سهم از صندوق “GBTC” کمپانی گری‌اسکیل (GrayScale)، توسط پلتفرم وام‌دهی ورشکسته جنسیس (Genesis) به‌منظور پرداخت غرامت به طلبکاران است.


حال چنانچه بیت کوین در کوتاه‌مدت مشغول تثبیت قیمت (Consolidation) شود، ممکن است توجه معامله‌گران و سرمایه آن‌ها به آلت کوین‌ها معطوف شود. در این بین، رمزارزهایی که توانسته‌اند طی چند روز اخیر از سطوح مقاومتی پیش روی خود عبور کنند، پتانسیل بیشتر برای ادامه حرکت صعودی در اختیار دارند که در این مقاله از واچ لیست ارزهای دیجیتال، به معرفی و بررسی عملکرد آن‌ها می‌پردازیم.


به این ترتیب در واچ لیست هفتگی ۳۰ بهمن ماه، ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های بی‌ان‌بی (BNB) و رندر (RNDR) در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته می‌پردازیم.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۳۰ بهمن؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه، در سطح ۵۲,۰۰۰ دلار با مقاومت روبرو است. خریداران رمزارز برتر در تاریخ ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن) جهت پایین‌کشاندن قیمت به زیر مرز ۵۰,۰۰۰ دلار تلاش کردند، اما شدوی (Wick) بلند کندل ۱ روزه نشان از خرید در کف سنگین سرمایه‌گذاران دارد. مثل همیشه در واچ لیست هفتگی ۳۰ بهمن، ابتدا تحلیل بیت کوین را پوشش می‌دهیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

در صورتی که قیمت بیت کوین در مواجهه با مقاومت ۵۲,۰۰۰ دلاری یک اصلاح کم‌عمق داشته باشد، به این معنی خواهد بود که خریداران عجله‌ای برای برداشت سود نداشته و پیش‌بینی می‌کنند که بیت کوین به رشد خود ادامه می‌دهد. شکست صعودی و حفظ قیمت بالاتر از ۵۲,۰۰۰ دلار، می‌تواند منجر به ادامه حرکت صعودی قیمت تا مرز ۶۰,۰۰۰ دلار شود.


البته یک نکته جزئی که در این بین وجود دارد، وضعیت شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) در این تایم فریم بوده که مدتی است در ناحیه اشباع خرید (Overbought) باقی مانده است. چنین شرایطی نشان می‌دهد که رالی بیت کوین ممکن است در کوتاه‌مدت، قدرت کافی را نداشته باشد.


با این حال، فروشندگان به‌منظور شروع یک دوره اصلاح باید قیمت BTC را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در ۴۷,۸۰۹ دلار بکشانند. در این صورت، این احتمال وجود دارد که بیت کوین حرکت نزولی را تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) در سطح ۴۴,۴۴۱ دلار ادامه دهد.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته بیت کوین، فروشندگان قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هدایت کردند، اما در حفظ این سطوح موفق ظاهر نشدند. چنین عملکردی نشان می‌دهد که خریداران از سطوح پایین‌تر قیمت به‌شدت دفاع می‌کنند. اکنون خریداران جهت بهبود شرایط برای رشد تا ناحیه ۵۵,۰۰۰ دلار، باید بر مقاومت ۵۲,۸۱۷ دلاری غلبه کنند.


فروشندگان نیز به‌منظور جلوگیری از این حرکت، باید قیمت بیتکوین را به زیر میانگین متحرک‌های آن پایین بکشانند. در این صورت، قیمت ممکن است تا سطح شکست ۴۸,۹۷۰ دلاری دچار کاهش شود. خریداران حمایت خود را از این سطح نشان خواهند داد اما چنانچه در انجام این کار شکست بخورند، قیمت بیت کوین ممکن است ابتدا تا ۴۷,۰۰۰ دلار و در نهایت تا سطح ۴۴,۷۰۰ دلار کاهش پیدا کند.


مطالعه بیشتر: آشنایی با مهم‌ترین نکات استراتژی معامله سوئینگ (Swing Trading)

واچ لیست هفتگی ۳۰ بهمن؛ تحلیل تکنیکال بی ان بی (BNB)

ارز دیجیتال بایننس کوین (Binance Coin) که به تازگی نام خود را به بی ان بی (BNB) تغییر داده، در نمودار ۱ روزه شاهد یک روند صعودی است که در سطح ۳۶۰ دلار، با مقاومتی مهم روبرو شده است. نکته مثبت این‌جا است که خریداران ارز BNB، در برابر فروشندگان ترک میدان نکرده‌اند. در ادامه به تحلیل تکنیکال بی ان بی در واچ لیست هفتگی ۳۰ بهمن ماه می‌پردازیم.

تحلیل بایننس کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بی ان بی در نمودار ۱ روزه – TradingView

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۳۲۸ دلار، رو به بالا در حرکت است و شاخص RSI بی ان بی به نزدیکی ناحیه اشباع خرید رسیده که یعنی، محتمل‌ترین مسیر قیمت به‌سمت مقاومت‌های پیش رو است. در صورتی که خریداران با تداوم فعالیت‌های خود بتوانند کندل ۱ روزه را بالاتر از ۳۶۰ دلار ببندند، قیمت بایننس کوین می‌تواند مرحله دوم روند صعودی خود را آغاز کند و تا مرز ۴۰۰ دلار رشد داشته باشد. انتظار می‌رود این سطح در نقش مقاومتی قدرتمند ظاهر شود که عبور از آن، قیمت ارز بی ان بی را تا ۴۶۰ دلار رشد خواهد داد.


اما در آن روی سکه، کاهش قیمت به زیر سطح ۳۴۸ دلار می‌تواند برداشت سود معامله‌گران را در پی داشته باشد. چنین عملکردی ممکن است یک حرکت اصلاحی را ابتدا تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و سپس تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳۱۳ دلار آغاز کند. در صورتی که قیمت BNB کندل ۱ روزه را پایین‌تر از اندیکاتور ۵۰ روزه ببندد، احتمالاً روند این رمزارز در کوتاه‌مدت به نزولی تغییر کند.

تحلیل بایننس کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بی ان بی در نمودار ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته بی ان بی، خریداران مشغول حمایت و دفاع از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هستند، اما در عین حال فروشندگان نیز با قدرت به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. در صورتی که قیمت بی ان بی از سطوح فعلی شروع به رشد کند، خریداران جهت هدایت قیمت تا سطح ۳۶۶ دلار تلاش خواهند کرد. شکست صعودی از این سطح به‌منزله ادامه روند صعودی است که در این حرکت، ارز دیجیتال بی ان بی می‌تواند تا مرز ۴۰۰ دلار رشد داشته باشد.


اما چنانچه این رمزارز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود کاهش داشته باشد، به این معنی است که فروشندگان به این بازار بازگشته‌اند. به این ترتیب، قیمت بایننس کوین ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه دچار کاهش شود.


مطالعه بیشتر: معرفی بهترین اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۳۰ بهمن؛ تحلیل تکنیکال رندر (RNDR)

رندر توکن در نمودار ۱ روزه، موفق شد در تاریخ ۱۵ فوریه (۲۶ بهمن) از مقاومت ۵.۲۸ دلاری عبور کند و ظاهراً قرار است به روند صعودی خود ادامه دهد. در بخش پایانی واچ لیست هفتگی ۳۰ بهمن ماه، به تحلیل تکنیکال ارز رندر می‌پردازیم.

تحلیل رندر توکن در نمودار 1 روزه
تحلیل رندر توکن در نمودار ۱ روزه – TradingView

فروشندگان رندر توکن در ۱۷ فوریه (۲۸ بهمن)، تلاش کردند قیمت این رمزارز را تا سطح شکسته‌شده پایین بیاورند، اما با حمایت و دفاع خریداران مواجه شدند. این یعنی که خریداران در تلاش‌اند سطح ۵.۲۸ دلاری را به یک حمایت تبدیل کنند که در صورت موفقیت، قیمت رندر می‌تواند تا هدف الگوی فعلی خود در مرز ۷ دلار رشد داشته باشد.


رالی اخیر قیمت رندر توکن، باعث شد شاخص قدرت نسبی این رمزارز به ناحیه اشباع خرید برسد که یعنی، احتمال یک اصلاح یا تثبیت قریب‌الوقوع وجود دارد. شکست نزولی و بستن کندل ۱ روزه پایین‌تر از سطح ۵ دلار، نشانه تضعیف قیمت RNDR خواهد بود و ممکن است خریداران زیادی را به تله بیاندازد. در این سناریو، قیمت ارز دیجیتال رندر ممکن است تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۴.۳۴ دلار دچار کاهش شود.

تحلیل رندر توکن در نمودار 4 ساعته
تحلیل رندر توکن در نمودار ۴ ساعته – TradingView

خطوط میانگین متحرک رندر توکن در نمودار ۴ ساعته، در حال حرکت رو به بالا هستند و شاخص RSI به ۶۰ واحد رسیده که یعنی شرایط فعلی این بازار به سود خریداران است. در صورت عبور قیمت توکن RNDR از ۵.۷۱ دلار، احتمال آغاز یک رالی تا مرز ۶ دلار به‌وجود می‌آید و چنانچه این رمزارز بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، روند قیمت به‌نفع خریداران خواهد بود.


شاخص RSI در این تایم فریم در حال تشکیل یک واگرایی نزولی (Negative Divergence) است که یعنی مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) صعودی قیمت در حال تضعیف است. حال چنانچه قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه کاهش داشته باشد، احتمالاً این حرکت تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز ادامه پیدا کند. شکست نزولی از این سطح، می‌تواند مسیر کاهش قیمت رندر توکن تا سطح ۴.۴۰ دلاری را هموار سازد.


در واچ لیست هفتگی ۳۰ بهمن ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، بی ان بی و رندر را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات پرتکرار از واچ لیست هفتگی ۳۰ بهمن

برای واچ لیست امروز چه ارزهایی را انتخاب کنیم؟

در واچ لیست ارز دیجیتال امروز بهتر است ارزهای دیجیتال بیت کوین (BTC)، بایننس کوین (BNB) و رندر توکن (RNDR) را انتخاب کنید که پتانسیل رشد بیشتری نسبت به سایر رمزارزها دارند.

پنج ارز دیجیتال این هفته کدام‌اند؟

واچ لیست این هفته ارز دیجیتال از نگاه کوین‌تلگراف (CoinTelegraph)، متشکل از رمزارزهای بیت کوین، بی ان بی، رندر، وی‌چین و کاسپا است.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه اول بیت کوین و سپس رمزارزهایی هستند که مشابه با BTC، مارکت کپ و حجم معاملات بالایی دارند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-30-بهمن

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا