اخبار ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۶ شهریور؛ او ام پی فینکس

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین روزهای پایانی هفته میلادی را بدون سر و صدا به‌پایان رساند. مدیرعامل پلتفرم تحلیل‌گر آنچین کریپتوکوانت (CryptoQuant)، کی یانگ جو، طی یکی از آخرین پست‌های خود در شبکه اجتماعی X به شاخص سرعت گردش پول بیت کوین (Bitcoin Velocity) اشاره کرد که به کف سه ساله رسیده است. وی در مورد عملکرد این شاخص گفت جنبه مثبت آن، حفظ دارایی‌های بیت کوین توسط نهنگ‌ها است و نکته منفی آن، عدم خرید و فروش بیت کوین میان سرمایه‌گذاران جدید است.

پادکست واچ لیست هفتگی ۶ شهریور


رنج‌زنی بیت کوین همچنان سرمایه‌گذاران را سردرگم کرده و نمی‌توانند جهت روند آتی قیمت را پیش‌بینی کنند. در همین راستا، خبری نسبتاً مثبت منتشر شد که در آن، تحلیل‌گران بانک جی پی مورگان (JPMorgan) بیان کردند روند نزولی بیت کوین احتمالاً رو به پایان است و کاهش در شاخص اپن اینترست (سود باز / Open Interest) قراردادهای فیوچرز (آتی / Futures) بیت کوین در بازار بورس کالای شیکاگو (CME)، نشان از اتمام لیکوییدی پوزیشن‌های لانگ (پیش‌بینی صعود قیمت / Long) دارد.


حال که بیت کوین برای شروع حرکت بعدی خود آماده می‌شود، برخی آلت کوین‌ها پتانسیل رشد خوبی را از خود نشان داده‌‌اند. این آلت کوین‌ها ممکن است در صورت تشکیل یک روند نزولی جدید برای بیت کوین، عملکردی منفی از خود به‌‌جا بگذارند؛ اما چنانچه بیت کوین با رشد همراه شود یا رنج فعلی خود را حفظ کند، آلت کوین‌ها می‌توانند موقعیت‌های معاملاتی خوبی را به فعالان بازار ارائه دهند. این آلت کوین‌ها را در واچ لیست ارزهای دیجیتال امروز مورد بررسی قرار می‌دهیم.


در واچ لیست هفتگی ۶ شهریور ماه تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و آلت کوین‌های ریپل (XRP) و تن کوین (TON) را در تایم فریم های ۱ روزه و ۴ ساعته مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مطالعه بیشتر: معرفی ۹ استراتژی معاملاتی برتر برای ارزهای دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۶ شهریور؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در تاریخ ۲۶ آگوست (۴ شهریور)، در نمودار ۱ روزه خود یک الگوی اینساید دی (Inside-day) را تشکیل داد که نشانه عدم قطعیت میان خریداران و فروشندگان در تشخیص مسیر بعدی قیمت است. بیت کوین طبق روال همیشه، نخستین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۶ شهریور ماه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌دهیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


شیب میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) بیت کوین در سطح ۲۷,۲۲۲ دلار و رسیدن شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) به ناحیه اشباع فروش (Oversold)، به این معنی است که کنترل وضعیت قیمت در اختیار فروشندگان بازار قرار دارد. البته، بعید است که خریداران نیز به‌راحتی ترک میدان کنند و سطح ۲۴,۸۰۰ دلاری را با تمام قوا حفظ خواهند کرد.


درصورتی که خریداران بتوانند قیمت بیت کوین را از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور دهند، احتمال آغاز یک روند بهبود قابل توجه وجود خواهد داشت. چنین عملکردی می‌تواند منجر به تشکیل یک رالی (حرکت صعودی / Rally) تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) در سطح ۲۸,۸۸۸ دلار شود.


فروشندگان به‌منظور تقویت موقعیت‌های خود، باید قیمت بیتکوین را به زیر حمایت ۲۴,۸۰۰ دلاری بکشانند که در صورت موفقیت، رمزارز برتر ممکن است تا مرز ۲۰,۰۰۰ دلار کاهش قیمت داشته باشد.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView


میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بیت کوین در نمودار ۴ ساعته شیب خود را از دست داده و شاخص RSI در محدوده میانی قرار دارد؛ این اندیکاتورها نشان می‌دهند که بین عرضه و تقاضا بیت کوین تعادل برقرار شده است. چنانچه قیمت BTC به زیر ۲۵,۷۰۰ دلار کاهش داشته باشد، حرکت نزولی ممکن است ابتدا تا ۲۵,۱۶۶ دلار و سپس ۲۴,۸۰۰ دلار ادامه پیدا کند.


اما چنانچه بیت کوین بتواند میانگین متحرک‌های خود را حفظ کند، به این معنی خواهد بود که خریداران فشار فروش را با فعالیت‌های خود خنثی کرده‌اند. رمزارز برتر در سناریوی صعودی یک مقاومت جزئی در سطح ۲۶,۳۱۴ دلار دارد که در صورت عبور از آن، قیمت بیت کوین پتانسیل رشد ابتدا تا ۲۶,۶۱۰ دلار و سپس ۲۶,۸۳۳ دلار را پیدا می‌کند.


مطالعه بیشتر: آشنایی با بهترین اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۶ شهریور؛ تحلیل تکنیکال ریپل (XRP)

ارز دیجیتال ریپل در نمودار ۱ روزه، ناحیه حمایتی بین ۰.۴۹۲۰ دلار و ۰.۴۷۸۰ دلار را حفظ کرده و پس از کاهش قیمت در روزهای پایانی هفته، پایین‌تر از میانگین متحرک‌های نمایی (EMAs) ۲۰ روزه و ۵۰ روزه معامله می‌شود. ریپل دومین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۶ شهریور ماه به تحلیل تکنیکال آن می‌پردازیم.

تحلیل ریپل در نمودار 1 روزه
تحلیل ریپل در نمودار ۱ روزه – TradingView


اندیکاتورهای مذکور در نمودار ۱ روزه برای قیمت ریپل سیگنال‌های نزولی ارسال می‌کنند. شاخص RSI چهارده روزه رمزارز XRP به سطح ۳۴.۵۷ رسیده که بازتاب‌دهنده تمایلات نزولی سرمایه‌گذاران است. به این ترتیب سناریوی نزولی برای ریپل، بازگشت به زیر مرز ۰.۵۰ دلار و سپس تست مجدد کانال بالایی ناحیه حمایتی مذکور است.


اما در صورتی که این رمزارز از میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه خود یک شکست صعودی را تشکیل دهد، قیمت ریپل می‌تواند تا ۰.۵۵ دلار یک رالی را تشکیل دهد.

تحلیل ریپل در نمودار 4 ساعته
تحلیل ریپل در نمودار ۴ ساعته – TradingView


ریپل در نمودار ۴ ساعته نیز ناحیه حمایتی بین ۰.۴۹۲۰ دلار و ۰.۴۷۸۰ دلار را حفظ کرده است و مشابه با تایم فریم ۱ روزه، پایین‌تر از میانگین متحرک‌های نمایی ۵۰ روزه و ۲۰۰ روزه معامله می‌شود. این یعنی که ارز دیجیتال XRP در تایم فریم ۴ ساعته نیز سیگنال نزولی از اندیکاتورهای خود دریافت می‌کند.


اما شاخص RSI چهارده روزه ریپل عدد ۴۹.۳۰ را نمایش می‌دهد که یعنی وضعیت قیمت تا حدی نزولی است و فشار فروش از خرید ریپل بیشتر است. به این ترتیب، قیمت XRP ممکن است به زیر ۰.۵۰ دلار کاهش داشته باشد و در صورت تدام فعالیت فروشندگان، این مسیر را تا ناحیه حمایتی مذکور ادامه دهد.


اما در آن روی سکه، شکست صعودی قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه می‌تواند پتانسیل رشد قیمت ریپل تا ناحیه مقاومتی بین ۰.۵۷۵۰ دلار و ۰.۵۹۰۰ دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ روزه را به‌وجود آورد.


مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۶ شهریور؛ تحلیل تکنیکال تن کوین (TON)

رمزارز تن کوین در نمودار ۱ روزه، مشغول تشکیل یک الگوی سر و شانه معکوس (Inverse Head & Shoulders) است که با شکست صعودی و بستن کندل بالاتر از سطح ۱.۵۳ دلار، این اگوی قیمتی تکمیل و تایید خواهد شد. ارز دیجیتال TON آخرین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۶ شهریور ماه، به تحلیل و بررسی آن می‌پردازیم.

تحلیل تن کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل تن کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView


خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تن کوین در سطح ۱.۳۸ دلار، به‌تدریج به‌سمت بالا در حرکت است و شاخص قدرت نسبی در ناحیه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهند حرکت فعلی قیمت TON، به‌سمت نخستین سطح مقاومتی است. در صورتی که خریداران در عبور قیمت از ۱.۵۳ دلار موفق ظاهر شوند، تن کوین می‌تواند یک روند صعودی جدید را با هدف رشد تا ۱.۹۱ دلار آغاز کند.


البته که بعید است در این سناریو، فروشندگان فعالیتی از خود نشان ندهند و انتظار می‌رود که از سطح ۱.۵۳ دلار دفاع کنند و در تلاش باشند تا قیمت تن کوین را به زیر میانگین متحرک‌ها بکشانند. در صورت موفقیت فروشندگان، قیمت TON ممکن است ابتدا تا ۱.۲۵ دلار و سپس تا ۱.۱۵ دلار کاهش پیدا کند.

تحلیل تن کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل تن کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView


اما سطح ۱.۵۳ دلار در نمودار ۴ ساعته قیمت تن کوین، به یک حمایت جدی برای خریداران تبدیل شده است. چنانچه قیمت TON پس از رسیدن به این سطح دچار کاهش شود اما از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه یک جهش صعودی را رقم زند، به این معنی است که خریداران در هر کف قیمتی اقدام به خرید می‌کنند. چنین شرایطی می‌تواند احتمال شکست صعودی از ۱.۵۳ دلار را بیشتر کند. در این صورت قیمت ارز TON می‌تواند یک رالی را تا ۱.۷۰ دلار تشکیل دهد.


در سناریویی دیگر، کاهش قیمت و شکست نزولی از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان‌گر برداشت سود معامله‌گران در نزدیکی سطح ۱.۵۳ دلار خواهد بود. به این ترتیب، قیمت تن کوین احتمال دارد که در ابتدا تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه و سپس تا ۱.۳۳ دلار کاهش داشته باشد.


در واچ لیست هفتگی ۶ شهریور ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، ریپل و تن کوین را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات شما از واچ لیست هفتگی ۶ شهریور

واچ لیست چیست؟

واچ لیست (Watchlist) به لیستی از دارایی‌ها گفته می‌شود که سرمایه‌گذار به‌طور دقیق آن‌ها را زیر نظر گرفته تا در صورت کاهش قیمت، یک موقعیت سرمایه‌گذاری سودآور برای خود ایجاد کند.

این هفته چه ارز بخریم؟

واچ لیست ارز دیجیتال امروز شامل بیت کوین، ریپل و تن کوین می‌شود که می‌توانند عملکرد بهتری را نسبت به سایر رمزارزهای بازار داشته باشند.

الگوی سر و شانه معکوس چیست؟

الگوی قیمت سر و شانه معکوس (Inverse Head & Shoulders)، تغییر روند از نزولی به صعودی را پیش‌بینی می‌کند و یک الگوی بازگشتی است که احتمال نزدیک‌شدن به پایان یک روند نزولی را نشان می‌دهد.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-هفتگی-6-شهریور

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا