تحلیل ارز دیجیتالواچ لیست ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۲۴ اردیبهشت؛ او ام پی فینکس

مسترکارت کارت مسافرتی

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، بیت کوین موفق نشد روند بهبود قیمت در هفته میلادی گذشته را حفظ کند و این‌طور که پیدا است، فروشندگان در هر رالی (حرکت صعودی / Rally) اقدام به فروش می‌کردند. بیت کوین در نهایت هفته میلادی را با بیش از ۴ درصد کاهش قیمت به پایان رساند و حالا پیش‌بینی شده که هرچه مدت زمان بیشتری را در نزدیکی مرز ۶۰,۰۰۰ دلار باقی بماند، احتمال اصلاح و شکست نزولی قیمت نیز بیشتر خواهد شد.

پادکست واچ لیست ارز دیجیتال ۲۴ اردیبهشت


با این وجود، تحلیل‌گران همچنان پیرامون عملکرد قیمت بعد از هاوینگ بیت کوین (Bitcoin Halving) دیدگاهی صعودی دارند. تیموتی پیترسون، بنیان‌گذار کمپانی کِین آیلند آلترنتیو (Cane Island Alternative Advisors)، معتقد است بیت کوین طی ۹ ماه آتی تا ۱۷۵,۰۰۰ دلار الی ۳۵۰,۰۰۰ دلار رشد خواهد داشت و به مخاطبان خود در پلتفرم X هشدار داد که این بازار گاوی، در ژانویه ۲۰۲۵ (دی ۱۴۰۳) به پایان خواهد رسید.


حتی علی‌رغم روند خنثی بیت کوین طی هفته‌های اخیر، برخی سرمایه‌گذاران سازمانی همچنان به خرید و انباشت بیت کوین ادامه می‌دهند و غول‌های سرمایه‌گذاری جی‌پی مورگان (JP Morgan) و ولز فارگو (Wells Fargo)، در گزارش عملکرد ۱۰ می (۲۱ اردیبهشت) خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، از خرید سهام در ETF های اسپات بیت کوین خبر دادند. اکنون ممکن است رنج‌زنی بیت کوین توجه فعالان بازار را به آلت کوین‌ها جلب کند که در این مقاله از واچ لیست ارزهای دیجیتال، به معرفی و تحلیل تکنیکال این رمزارزها پرداخته‌ایم.


طبق برنامه هر هفته در واچ لیست ارز دیجیتال ۲۴ اردیبهشت ماه، ابتدا تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و سپس آلت کوین‌های تن کوین (TON)، رندر (RNDR) و پپه (PEPE) را در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته پوشش داده‌ایم.


مطالعه بیشتر: معرفی ۵ اندیکاتور ساده برای تحلیل ارز دیجیتال

واچ لیست ارز دیجیتال ۲۴ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در نمودار ۱ روزه به‌خوبی از سطح ۵۹,۶۰۰ دلاری حمایت کرد، اما در عبور از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) در ۶۲,۶۵۰ دلار موفق ظاهر نشد. چنین شرایطی نشان می‌دهد که میان خریداران و فروشندگان این بازار، نبرد سختی در جریان است. ارز دیجیتال BTC نخستین رمزارز مورد تحلیل در واچ لیست ارز دیجیتال ۲۴ اردیبهشت ماه است.

تحلیل بیت کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

حرکت نزولی خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) بیت کوین در ناحیه منفی، شرایط فعلی بازار را به سود فروشندگان نشان می‌دهند. اکنون از دست‌رفتن حمایت ۵۹,۶۰۰ دلاری، می‌تواند منجر به تست مجدد کف روزانه ۱ می (۱۲ اردیبهشت) در سطح ۵۶,۵۵۲ دلار شود. انتظار می‌رود این سطح قیمت بیتکوین توجه خریداران را به خود جلب کند اما در صورتی که فروشندگان عملکرد بهتری داشته باشند، قیمت می‌تواند تا سطح ۶۱.۸ درصدی فیبوناچی بازگشتی در ۵۴,۲۹۸ دلار دچار کاهش شود.


چنانچه خریداران قصد جلوگیری از چنین حرکتی را داشته باشند، باید با فعالیت‌های خود قیمت را به‌سمت بالا هدایت کنند و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه عبور دهند. در این صورت، قیمت BTC پتانسیل رشد تا سطح ۶۷,۲۵۰ دلاری را پیدا خواهد کرد و خریداران نیز، باید بر این مقاومت غلبه کنند تا قیمت یک رالی را تا سقف تاریخی ۷۳,۷۷۷ دلاری آغاز کند.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

اما در نمودار ۴ ساعته بیت کوین، خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شیب خود را از دست داده و شاخص RSI هم در مرز میانی قرار دارد که یعنی فشار فروش در حال کاهش است. در سناریوی نزولی قیمت بیت کوین، نخستین حمایت مهم سطح ۵۹,۶۰۰ دلاری است که در صورت شکست آن، فشار فروش می‌تواند تشدید شود و قیمت تا ۵۶,۵۵۲ دلار کاهش پیدا کند.


از طرفی دیگر عبور قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) در سطح ۶۲,۴۹۵ دلار، نشان از تلاش خریداران برای بازگشت به بازار خواهد داشت. به این ترتیب، قیمت بیت کوین می‌تواند ابتدا تا ۶۳,۵۰۰ دلار و سپس تا ۶۵,۵۰۰ دلار شاهد رشد باشد. شکست صعودی از این سطح مقاومتی، نشانه‌ای مبنی بر تضعیف عملکرد فروشندگان تلقی می‌شود.


مطالعه بیشتر: آشنایی با سطوح فیبوناچی در تریدینگ ویو

واچ لیست ارز دیجیتال ۲۴ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال تن کوین (TON)

ارز دیجیتال تن کوین در نمودار ۱ روزه، هم‌اکنون در تلاش است تا از مقاومت پیش رو در سطح ۷.۲۳ دلار عبور کند، اما فروشندگان ترک میدان نکرده و این مقاومت را فعلاً حفظ کرده‌اند. در ادامه به تحلیل تن کوین در واچ لیست ارز دیجیتال ۲۴ اردیبهشت می‌پردازیم.

تحلیل تن کوین در نمودار 1 روزه
تحلیل تن کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

نکته کوچک مثبتی که در حال حاضر برای تن کوین وجود دارد، حفظ قیمت توسط خریداران در نزدیکی حمایت ۷ دلاری است. این شرایط پتانسیل رشد قیمت تن کوین و شکست سطح ۷.۲۳ دلار را بالا می‌برد و در صورتی که چنین عملکردی را از قیمت تن کوین شاهد باشیم، این رمزارز مقاومت بعدی را در سطح ۷.۶۷ دلاری خواهد داشت.


سطوح حمایتی مهم ارز دیجیتال TON هم میانگین متحرک‌ها هستند. در صورت شکست نزولی و بستن کندل پایین‌تر از میانگین متحرک‌ها، قیمت TON ممکن است چند روزی را در ناحیه بین ۷.۶۷ دلار تا ۴.۷۲ دلار به تثبیت (Consolidation) مشغول شود.

تحلیل تن کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل تن کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته تن کوین، هر دو میانگین متحرک‌ها حرکتی صعودی را آغاز کرده و شاخص قدرت نسبی نیز به ناحیه اشباع خرید (Overbought) نزدیک شده است. این یعنی که شرایط فعلی این بازار به‌نفع خریداران است و برای عبور قیمت ارز TON از مقاومت ۷.۲۳ دلاری و تقویت موقعیت‌های خود تلاش خواهند کرد.


اما در آن روی سکه نیز، فروشندگان برای کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه فعالیت خواهند کرد که موفقیت آن‌ها، به معنی مقاومت شدید در سطوح مذکور است. این شرایط می‌تواند منجر به کاهش قیمت تن کوین تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه شود.


مطالعه بیشتر: آموزش استراتژی کپی تریدینگ (Copy Trading)

واچ لیست ارز دیجیتال ۲۴ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال رندر (RNDR)

ارز دیجیتال رندر RNDR در نمودار ۱ روزه، موفق شد در تاریخ ۵ می (۱۶ اردیبهشت) از میانگین متحرک‌های خود عبور کند و نشان دهد که دوره اصلاح این رمزارز، احتمالاً به پایان رسیده است. رندر رمزارز بعدی است که در واچ لیست ارز دیجیتال ۲۴ اردیبهشت ماه به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل رندر در نمودار 1 روزه
تحلیل رندر در نمودار ۱ روزه – TradingView

اکنون فروشندگان رندر توکن در تلاشند روند بهبود قیمت را در مقاومت ۱۲ دلاری متوقف کنند، اما خریداران نیز همچنان به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند. این مسئله نشان می‌دهد که هر کف قیمت رندر خریداری می‌شود. خطوط میانگین متحرک این رمزارز یک تقاطع صعودی (Bullish Crossover) را تکمیل کرده و شاخص RSI نیز، در ناحیه مثبت خود قرار دارد که یعنی شرایط فعلی به سود خریداران است.


حال در صورتی که قیمت ارز RNDR از سطوح فعلی رشد داشته باشد یا از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در سطح ۹.۵۹ دلار بازگشتی صعودی را رقم زند، احتمال تشکیل یک رالی تا مقاومت ۱۲ دلاری بیشتر می‌شود. در این مسیر، ارز دیجیتال رندر می‌تواند تا سطح ۱۳.۸۳ دلار نیز رشد داشته باشد. این سناریوی صعودی کوتاه‌مدت زمانی نامتعبر می‌شود که قیمت دچار کاهش شود و در میانگین متحرک‌ها شکست نزولی داشته باشد.

تحلیل رندر در نمودار 4 ساعته
تحلیل رندر در نمودار ۴ ساعته – TradingView

در نمودار ۴ ساعته رندر، فروشندگان در تلاش جهت کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هستند. موفقیت آن‌ها در این حرکت، می‌تواند تضعیف مومنتوم (قدرت عملکرد / Momentum) صعودی و کاهش قیمت ارز RNDR تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه را در پی داشته باشد.


این ناحیه پتانسیل جذب خریداران را دارد اما ممکن است قیمت با بازگشت صعودی، در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه خود با مقاومت و فروش مواجه شود. در صورتی که میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه یک شکست نزولی را تجربه کند، احتمال کاهش قیمت Render تا سطح ۹.۵۰ دلاری به‌وجود می‌آید. در این بین، در صورتی که خریداران قصد حفظ موقعیت‌های خود را دارند، باید حمایتی جدی در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نشان دهند و قیمت رندر توکن را به‌سمت مقاومت ۱۲ دلاری هدایت کنند.


مطالعه بیشتر: چگونه از اثرات فاد و فومو در ارز دیجیتال دور بمانیم؟

واچ لیست ارز دیجیتال ۲۴ اردیبهشت؛ تحلیل تکنیکال پپه (PEPE)

میم کوین پپه PEPE در نمودار ۱ روزه، طی روزهای اخیر یک روند بهبود را آغاز کرده که نشان می‌دهد خریداران در سطوح پایین‌تر قیمت مشغول فعالیت هستند. در بخش نهایی واچ لیست ارز دیجیتال ۲۴ اردیبهشت ماه، تحلیل ارز پپه را پوشش داده‌ایم.

تحلیل پپه در نمودار روزه
تحلیل پپه در نمودار ۱ روزه – TradingView

قیمت پپه در تایم فریم ۱ روزه، یک الگوی سر و شانه معکوس (Inverse Head & Shoulders) را تشکیل داده که در صورت شکست صعودی و بستن کندل روزانه بالاتر از سطح ۰.۰۰۰۰۰۹۲ دلاری، تایید و تکمیل می‌شود. در صورتی که خریداران قیمت را بالاتر از خط گردن (Neckline) این الگو حفظ کنند، روند صعودی پپه ادامه پیدا خواهد کرد. هدف قیمت در این الگو، سطح ۰.۰۰۰۰۱۴۵ دلاری برآورد شده است.


انتظار می‌رود در صورت پول‌بک (Pullback) قیمت پپه، میانگین متحرک‌ها نقش سطوح حمایتی را ایفا کنند. چنانچه قیمت با رسیدن به این میانگین متحرک‌ها بازگشتی رو به بالا داشته باشد، به این معنی خواهد بود که ذهنیت سرمایه‌گذاران در برابر ارز دیجیتال پپه مثبت باقی مانده و معامله‌گران مشغول خرید در کف هستند. حال در صورتی که قیمت PEPE حمایت ۰.۰۰۰۰۰۶۰ دلاری را از دست بدهد، احتمال تغییر روند به نزولی به‌وجود می‌آید.

تحلیل پپه در نمودار 4 ساعته
تحلیل پپه در نمودار ۴ ساعته – TradingView

نمودار ۴ ساعته پپه نشان می‌دهد که قیمت در حال تشکیل حمایت در میانگین متحرک‌ها است که یعنی خریداران از این سطوح به‌خوبی دفاع می‌کنند. خریداران به‌منظور به‌دست گرفتن کنترل شرایط این بازار، باید قیمت را از مقاومت ۰.۰۰۰۰۰۹۲ دلاری عبور دهند.


اما در صورتی که قیمت ارز PEPE دچار کاهش و شکست نزولی در میانگین متحرک‌ها شود، نشان‌دهنده بازگشت فروشندگان به بازار خواهد بود. در این سناریو، قیمت پپه ممکن است تا حمایت مهم ۰.۰۰۰۰۰۷۲ دلاری دچار کاهش شود که انتظار می‌رود خریداران در این سطح، فعالیت‌های خود را بیشتر کنند.


در واچ لیست ارز دیجیتال ۲۴ اردیبهشت ماه ارزهای دیجیتال بیت کوین، تن کوین، رندر و پپه را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

سوالات مهم از واچ لیست ارز دیجیتال ۲۴ اردیبهشت

پنج ارز دیجیتال این هفته که باید زیر نظر بگیریم کدامند؟

برای واچ لیست ارز دیجیتال امروز، به‌نقل از کوین‌تلگراف (CoinTelegraph) بهتر است بیت کوین (BTC)، تن کوین (TON)، رندر (RNDR)، پپه (PEPE) و آرویو (AR) را در نظر داشته باشید.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه، بیت کوین و رمزارزهایی هستند که مارکت کپ آن‌ها بالا بوده و همچنین حجم معاملات خوبی در بازه روزانه دارند.

الگوی سر و شانه معکوس چیست؟

الگوی قیمت سر و شانه معکوس (Inverse Head & Shoulders)، تغییر روند از نزولی به صعودی را پیش‌بینی می‌کند و یک الگوی بازگشتی است که احتمال نزدیک‌شدن به پایان یک روند نزولی را نشان می‌دهد.

سلب-مسئولیت-واچ-لیست-ارز-دیجیتال-24-اردیبهشت

پوریا کریم‌زاده

من پوریا کریم‌زاده هستم و بیشتر از چهار سال است که به‌طور رسمی وارد بازارهای مالی فارکس و کریپتو شدم. از کودکی عاشق هر نوع فناوری و زبان انگلیسی بودم و امروز تمرکز کاری خود را روی ارائه تحلیل فاندامنتال، اقتصاد کلان، اخبار بازار ارز دیجیتال و مقالات تخصصی در مورد بلاک چین و رمزارزها در نظر گرفته‌ام. شخصاً سرمایه‌گذاری را در بازه بلندمدت انجام می‌دهم و معتقدم که بلاک چین، بیت کوین و سایر پروژه‌های نوآورانه در صنعت کریپتو، آینده فرآیندهای مالی و نظام اقتصادی کشورها را شکل می‌‎دهند.

مطالعه بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا